Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535646 kertaa)

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1230 : 05.09.15 - klo:13:39 »
^^Täällä taas ihan toisenlainen pixiestä pitkäksi tarina  :D En siis leikkauttanut tukkaa kuin kerran sen ollessa 4cm-solisluu pituus. Itse napsaisin pois niska hiipan (n.3cm pois) kun se sojotti joka suuntaan, pituus oli juuri ja juuri korvat peitossa. Tein tukkaan paljon "pannalla tukka taakse ja niska pinneillä siistikski" kampauksia. Joskus meinasi usko loppua mutta en vain raaskinut käydä mitään mallia hakemassa. Tukka siis vielä taipui siinä "korvat piilossa juuri ja juuri ja niska sojottaa pitkänä" -mallissa joka suuntaan  ;D kun päästiin leuka pituuteen oli niska jo ponnarille hyvin menevä :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1231 : 05.09.15 - klo:14:42 »
Mulla on sen verran ohut tukka, että se näyttää kauhealta, jos se on rumasti leikattu, huonokuntoinen tai muuten epämääräinen. Paksu ja taipuisa tukka mielestäni kestää kasvatusvaiheen tai vaikkapa huonot latvat paljon kivuttomammin!  :) Omalta kohdaltani olen huomannut myös, että minun helpompi luopua aina silloin tällöin parista, kolmesta sentistä, kuin vaikkapa kasvattaa vuosi, ja sitten joutua osittain leikkamaan vaikkapa kymmenen senttiä, vaikka tavoitemalli sitä vaatisikin.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1232 : 05.09.15 - klo:15:00 »
^Minullakin on ohut tukka ja olen samaa mieltä siitä, että tämä näyttää mallistaan kasvaneena kamalalta. Niskatukkaa en saa mitenkään pinneillä kiinni, koska tukkani on niin ohut ja liukas. Otsatukassakin on vaikeaa saada pinnit pysymään. Ehkä teen niin, että leikkuutan hiuksia vähän.

Edit. Tajusin juuri, että kun minulla oli viimeksi pitkä tukka, oli se rakennevaurion takia aivan eri tuntuinen kuin nyt kasvattaessa. Nyt tukka on käsittelemätön ja tuntuu pehmeältä.
« Viimeksi muokattu: 05.09.15 - klo:22:50 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1233 : 05.09.15 - klo:19:29 »
Kasvattelu jatkuu myös täällä. Alan hiljalleen lähestyä maagista 6 kuukauden rajaa, jolloin olen yleensä käynyt leikkaamassa hiuksia. Latva näyttää kuitenkin vielä yllättävän hyvältä, joten eiköhän suht kivuttomasti leikkauslakko jatku vuodenvaihteeseen. Pituus on juuri ja juuri puoleen selkään, eli vihdoin BSL-mitta on ylittynyt. Kunhan vain tuotteet ovat riittävän kosteuttavia, tuntuvat hiukset kivan terveiltä ja pituuskin alkaa miellyttää vähitellen. Oman värin kasvatus on selkeästi helpottanut tätä projektia, eikä latva hamppuunnu enää samoin kuin värjättynä. Tästä on kiva jatkaa!
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1234 : 07.09.15 - klo:18:42 »
Minä kävin leikkuuttamassa hiuksia hieman siistimmiksi. En ollut varma, haluanko kasvattaa otsatukkaa, joten leikkuutin sen kulmakarvojen korkeudelle ja katson, miltä se näyttää tukan kasvaessa. Sivuilta hiukset harottivat aika epätasaisina, joten sieltäkin leikattiin, samoin niskahiuksia leikattiin lyhyemmiksi. Kasvattaminen jatkuu  :).
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1235 : 13.09.15 - klo:03:09 »
Unohdin oman hiustenkasvatusprojektini ja kaiken asiaan liittyvän pariksi vuodeksi, kun keskityin muihin asioihin. Ei tullut tehtyä hiuksille mitään muuta kuin pestyä ja hennattua ja hyvin satunnaisesti saksittua latvoista sentti pari pois. Ja yleensä vielä tukka tuli unohdettua puikkonutturalle.

Sitten eräänä päivänä huomasin randomisti, että milloin nämä kasvoivat vyötärölle asti.  0_0 <3

Vähän kiinnostaa kokeilla, että miten pitkiksi nämä on mahdollista kasvattaa ennen kuin tulee raja vastaan hiusten eliniässä. Joten taidan mennä samalla reseptillä eteenpäin.  :O
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1236 : 17.09.15 - klo:07:13 »
Voi kävisipä minullekin noin, että havahtuisin vyötärömittaan.  :-* Mutta tottahan tuo on, että unohtaminen on paljon parempi tapa kuin senttien neuroottinen kyttääminen. :D

Mä löysin itselleni hyvän keinon seurata hiusten kasvua, sillä mulla on yhdet korkeavyötäröiset farkut, joiden vyötärö on juuri siinä tavoitekorkeudella. Latvoissa on taas kaksihaaraisia, mutta yritän vielä ratkaista tilannetta palaamalla S&D -rutiiniin ja jätettävien käyttöön, sillä tavoitteenani on olla leikkaamatta loppuvuoden.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1237 : 17.09.15 - klo:20:05 »
Huomasin viime viikonloppuna sellaisen ihanan tunteen kun istui ja paita nousi selästä niin pisimmät hiukset kutittivat vyötäröä selästä. :l Tosin mun hiukset ei ole tasapituiset niin tuo oli tosiaan vain pisimmät hiukset.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1238 : 02.10.15 - klo:12:53 »
Mittailin tänään, että mulla on tavoitepituuteen matkaa 5 cm! :) Mielenkiinnolla odotan kasvaako nälkä syödessä vai olenko oikeasti tyytyväinen tuohon pituuteen. Jos hiukset kasvaisivat loppuvuoden 1,5 cm kuussa, niin olisin vuodenvaihteessa aikalailla vyötärömitassa. Vaikuttaa erittäin utopistiselta ajatukselta, etten olisi enää kasvattajien ketjussa.  ;D

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #1239 : 04.10.15 - klo:16:21 »
Hiukset on tällä hetkellä 3cm alle bsl! Varmaan kymmenisen senttiä vielä tavoitepituuteen.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1240 : 05.10.15 - klo:02:41 »
Selventäkääs mulle hiukan. Tuli mieleen tuosta ylemmästä, täällä kun näkee usein hyvin tarkkaan määriteltyä bsl-mittaa.

Mä joudun käyttämään aika jykevää apuvälineistöä jättihinkkieni kannatteluun, ja rintsikoiden selkäpuoli ei suinkaan ole mikään viiva, vaan leveä kaistale, jonka ylä- ja alareunoista mitaten kyseessä on ihan eri pituiset hiukset, monien monien senttien erotuksella. Ajattelin, että alalaita pysyy ehkä suurinpiirtein samassa kohdassa mallista riippumatta ja sen siksi olevan luotettavampi mitta, mutta esimerkiksi alla olevassa kuvassa bs-linja on merkattu varsin korkealle, alalaidan kohdalla lukee jo midback.

Mikä on totuus?  ;D

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1241 : 05.10.15 - klo:09:45 »
^Tämä nyt ei avaa asiaa yhtään, mutta olen miettinyt samaa. Mä en osaisi mitata tarkkaa etäisyyttä bsl:ään ja mulle nuo mitat ovatkin olleet "silleen suunnilleen", ja varmaan sen takia mä koen esim. olleeni bsl-mitassa ihan tuhottoman kauan.

Nyt mulla on pisimmät hiukset suorana hieman rintsikan alareunan ali. Kohtapuoliin alan omasta mielestäni siis olla kunnolla mid-backissä. Tavoitteena vyötärömitta.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1242 : 05.10.15 - klo:10:23 »
Mäkin olen miettinyt tuota määrittelyä, koska useat ottavat ilmeisesti BSL-mitan rintsikoiden selkäosan yläpuolesta, ja valitettavan usein näkee myös kuvia joissa rintsikoiden olkaimet on kiristetty niin äärimmilleen että selkäosa nousee about 10cm ylemmäs kuin sen kuuluisi nousta. Itsellä on aina rintaliivien olkaimet niin löysällä (koska tuki tulee suurimmaksi osaksi ympäryksestä kuten kuuluukin, ei olkaimista) että mun BSL on varmaan 10cm alempana kuin joidenkin ihmisten... :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1243 : 05.10.15 - klo:11:31 »
Mä oon määrittänyt BSL:n aina rintsikoiden alareunasta. En kyllä osaa sanoa onko tämä oikea määritelmä, vai olenko valinnut sen vain siksi, että voin uskotella itselleni saavuttavani vyötärömitan nopeammin BSL:n jälkeen.  ;D Eipä näille välttämättä absoluuttisia totuuksia ole, koska vartalon mittasuhteetkin vaikuttavat määrittelyihin.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1244 : 05.10.15 - klo:13:11 »
Onhan tuo nyt jotenkin masentavaa, kun mid-backista on niin julmettu matka vyötärömittaan.  :-\ ;D Minä katson mielummin sitä kuvaa mikä on takaapäin, jotenkin muka selkeämpi.

eli tätä, tässä nyt on aika selkeästi määritelty tuo
« Viimeksi muokattu: 05.10.15 - klo:13:20 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.