Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535552 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1260 : 01.11.15 - klo:11:29 »
Ehkä voin jo sanoa olevani mid-backissa sen bsl:n sijaan. Mulla on taas ristiriitaisia tuntemuksia tästä, toisaalta haluaisin lisää mittaa koska lettikampaukset näyttävät paremmalta pitkässä ja paksussa tukassa (samoin kuten perus poninhäntä), mutta vähän lyhyemmässä mallissa olisi ehkä enemmän särmää. Toisaalta, olen tästä pituudesta jo aiemmin napsaissut lyhyemmäksi, jota aloin katumaan lähes välittömästi. Ikuinen kierre, mitäköhän mun pitäisi tehdä, että olisin tukkaan tyytyväinen?

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1261 : 01.11.15 - klo:22:50 »
Olen tasoittanut hiuksia viimeksi heinäkuussa, jolloin lyhennettiin noin 5 cm. Nyt hiukset näyttää olevan melkein samassa mitassa kuin silloin ja kyllä, taas on alkanut löytymään kaksihaaraisia.  :-[ Onneksi ei vielä kovin paljoa, joten sinnittelen ainakin joulukuulle tämän kanssa. Tämä näyttää olevan sellainen kasvatusvaihe jossa jumin pidempään, pitäisi nyt vaan olla leikkaamatta montaa senttiä. Byhyyy minäkin haluan vyötärömittaiset hiukset ja siihen menee vielä varmaan vuosi.  :'(
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1262 : 06.11.15 - klo:09:47 »
^Ihanat!

Minun kasvatusprojekti etenee tuskastuttavan hitaasti. Syyskuun alussa siistittiin kampausta hieman ja nyt tuntuu, ettei tämä ole kasvanut yhtään, mutta on aivan räjähtäneen näköinen taas. Kasvun huomaa vain otsatukassa, joka alkaa yltää taas silmien tasoon. Pitäisiköhän kasvattaa sekin pitkäksi? Viimeksi leikattiin lyhyemmäksi. Miten voi polkkamitan saavuttaminen olla näin vaikeaa?

Olen kasvattanut myös ihan lyhyestä hiukset tähän puolipitkään malliin. Hiukset ovat nyt hartiapituiset, takaa pidemmät.

Kaikista tärkein neuvo on: älä leikkaa. Jos silloin tällöin ottaa sentin tai pari, se voi tuntua pieneltä määrältä, mutta hiusten kasvussa se on paljon.

Kun kasvatin hiuksia pitkiksi, niin en leikannut edes siinä pahimmassa vaiheessa (kun hiukset olivat ihan lyhyet). Kyllä tuosta vaiheesta pääsee kohta ohi, ja kun saavuttaa sen polkkapituuden, niin ei koske saksiin. :) :ts

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1263 : 07.11.15 - klo:16:21 »
^Nyt yriränkin olla mahdollisimman pitkään leikkuuttamatta. Tavoitemitan saavutettuani on ehkä pakko käydä, koska niskahiukset kasvavat sellaisena lippana johtuen lyhyestä mallista. Säästyyhän siinä kivasti rahaakin, kun ei käy kampaajalla  :).
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1264 : 07.11.15 - klo:21:52 »
Hiuksisto on saavuttanut runsaan bsl-mitan, keväällä pätkäistyt 10 senttiä hiusta alkavat olla korvaantuneet uudella ja paremmalla. Värjäämisen lopettamisen myötä hiukset alkavat olla kohtishyvässä kunnossa, ja huolimatta puolen vuoden leikkaustauosta latva ei näytä ihan kamalalta, ja voin pitkittää leikkaamista vielä hetken, ehkä jouluun. Silloinkin aion luopua ehkä sentistä tai kahdesta.

Viime vuosina mun hiukset eivät ole kasvaneet juuri tätä pituutta pidemmäksi, latvan mureneminen on tämän jälkeen ylittänyt kasvunopeuden. Hivenen pidempään lopputulokseen olen kyllä päässyt, mutta latva on alkanut olla niin kehnoa ja kuivaa, että saksiin on täytynyt tarttua. Omaväriprojekti on kuitenkin parantanut kuntoa. Latvoissa on vielä vähän vanhoja vaalennuksia, mutta ei enää niin moninkertaisia, ettäkö ne murenisivat ihan käsiin. Mua jännittää ihan hirveästi, voisiko mulla nyt ihan oikeasti olla mahdollisuus saada tätä vielä kasvatettua! Huijausmitalla pituus on nyt 74 senttiä, tavoitepituuteni voisi olla jossain 80-85 välillä - sillä edellytyksellä, että latva olisi hyvännäköinen loppuun asti, hyvä kunto on mulle pitutta tärkeämpää kuitenkin.

Nyt hiukset alkavat kuitenkin olemaan taas siinä pituudessa, että ne voi mieltää jo pitkiksi hiuksiksi. Mikähän seuraava projekti voi olla, jos tavoitepituus todella tulee joskus saavutettua, omaväriprojektikin vetelee viimeisiään.. Jotenkin ihan absurdia kuvitella projektitonta tukkaa ;D

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #1265 : 07.11.15 - klo:23:10 »
Taas .Jälleen kerran olen kasvattajien leirissä .Tai olen ollut jo 3v eli siitä lähtien kun edellisen kerran kuvittelin tykkääväni lyhyemmästä tukasta. On rapiat 5kk edellisestä kampaajalla käynnistä ja etuhiuksista huomaa "hieman" pituutta tulleen ja mallin kasvaneen ulos .Samalla latvaa leikattiin u-muotoon ja pisimmät hiukset on jo yli bsl-mitassa. Mulla ei ole ollu vuosikausiin näin pitkiä hiuksia ja vitsit mä olen onnellinen ja tyytyväinen! Vielä kun sais näihin uuden kivan värin  :l
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa pölyhuiska

• Haiven
  • *
« Vastaus #1266 : 08.11.15 - klo:22:29 »
Hiukset on 41cm, hipoo bsl:ää. ensi kuussa leikkautan sentin kun en enempää vielä raaski. Oon tässä pohtinut että pakko mun on jossain vaiheessa leikata tätä pehkoa ihan kunnolla.. mutta en pidä tän hetkisestä pituudesta, joten päädyin siihen ratkaisuun, että kasvatan vielä 45:een senttiin ja sitte pätkäsen 10cm pois muutamassa erässä. Muutamia kakshaaraisia löytyy ja paljon vaalennuksesta kärvistyneitä yksittäisiä hiuksia  >:( myös hiusten tyvessä on katkeilleita ja kärvähtäneitä hiuksia niin oon alkanut miettimään että pitäiskö vieläkin pitkittää tyven värjäysväliä (en kyllä haluais olla epähuolitellun näköinen) tai antaa oman värin kasvaa tai värjätä vaaleanruskeiksi vaaleilla raidoilla, että ei tulis enempää vauriota? En todellakaan tiedä mikä ois paras ratkaisu tähän.. Osaako joku viisaampi sanoa, oisko vaaleanruskea raidoitettu väri yhtään vähemmän kuluttava kuin vaalennus olia 10.1 sävyllä? ???
1b M ii, garnier olia sävy 10.1, pian bsl. Tavoitteena hyväkuntoiset ja pidemmät hiukset

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1267 : 23.11.15 - klo:10:49 »
Noniin, tukka on mid-backissä mutta en ole tyytyväinen. Mulla on luonnostaan sen verran suora tukka (vaikkakin helposti muotoiltavissa), että ihan laittamattomana, esim. heti suihkun jälkeen tukka on niin tylsä. Osaksi värjäämätön, ponnarinympärys ei sitä 7,5-8,0 cm enempää.. Näin pitkä tukka on myös vähän vaikeampi/hitaampi/tylsempi/rasittavampi laitettava. Joo, onhan se kiva sitten illanvietossa isona ja laitettuna tai juhlissa kiharoina, mutta en tiedä.. Letitkin näyttävät pitemmässä tukassa paremmilta.

Veikkaan, että hiusten värjääminen olisi ratkaisu tähän - se toisi hiuksiin särmää, ryhtiä ja rakennetta eikä näyttäisi nykyisen tylsältä. En kuitenkaan haluaisi taas siirtyä kestovärien myrkkyihin, kasvivärien punavoittoisuus ei ole mun juttu ja elumenit kiinnostaisi, mutta se tulisi pidemmän päälle kalliiksi.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1268 : 23.11.15 - klo:15:13 »
^Oleko kokeillut yökampauksia, joilla aikaansaada kiharoita? Mä esimerkiksi nukun keskimäärin ehkä joka toisen yöni nallenkorvanutturat päässä, eli kaksi ponnaria korkealle, hiusten tiivis kieputtaminen sukkadonitsien ympärille ja vielä lisäsukat päälle varmistamaan nutturoiden koossapysyminen. Lopputuloksena on iso, ihana kiharapilvi, ei lammassäkkärää. Jossain ketjussa täällä (kiharat ilman lämpöä -tyyppinen ketju ehkä?) esitelty yö-halo aikaansaa myös isot, kauniit kiharat, lainemaisemmat kuin sukkanutturat, parhaimmillaan varmasti pitkässä tukassa. Nämä ei ainakaan vaadi laittamista juuri lakan suihkimista ja käsin sohimista enempää.

Mä en oo niin vakuuttunut ikinä siitä, ettäkö pelkällä värillä saisi tehtyä tukasta ei-tylsän, ja vastaavasti en pidä mitään väriä itsessään tylsänä.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1269 : 23.11.15 - klo:22:32 »
Mä olen vähän huono tekemään yökampauksia, en meinaa saada niistä kunnollisia. Joko niistä tulee liian käkkäriä/pörröisiä, niihin nää esim. rumat ponnarinrajat, kampauksesta tulee toispuoleinen tai sitten tukka on muuten ihan päätä myöten mutta latvat ovat muhkeammat. Letit on ehkä se juttu, mitä mun tulee silloin tällöin yöksi väännettyä.

Olen kyllä hyviä videoita nähnyt yökampauksille, ehkä pitäisi vaan testailla ja harjoitella, jotta löytyisi joku itselle sopiva jota voisi käyttää ihan säännöllisesti.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1270 : 24.11.15 - klo:11:07 »
Minä teen yöksi nutturan päälaelle. Vähän samaan tapaan kuin mitä kieputtaisin puikkonutturan, mutta puikon sijaan kiinnitän sen vanhalla kunnon 90-luvun hiusdonitsilla. Sellaisella isolla kankaalla päällystetyllä, tiätteks? Tai no ei kai se enää edes ole mikään 90-luvun juttu, kun olen nähnyt niitä tänä syksynä myynnissä ainakin Seppälässä.

Mun tukkaan ei siitä kauhean pysyväisiä kiharoita tule, mutta eipähän sotkeennu tukka yöllä.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1271 : 24.11.15 - klo:11:56 »
Musta tuntuu, että mun hiukset on enemmän sotkussa yökampauksen jäljiltä verrattuna siihen että hiukset ois vaan auki  :D kuten ennallakin niin mullakin menee hiukset pörröisiksi ja esim. nutturoilla saan aikaan epämääräisiä laineita toiselle puolelle, kun toisella puolella päätä on jäätävät kikkurat  ::)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1272 : 24.11.15 - klo:12:24 »
^Mullakin pörrööntyy tosi herkästi jos kampauksessa on yhtään epämääräisyyttä, esim. pantakiharoita mulle on ihan toivotonta yrittää tehdä, lähinnä se panta rihmastoituu sinne hiusten sisään, saksia käyttämällä saa pelastettua esiin sähköiskun saaneen riittaväisäsen. Mun hiuslaatu on lähtökohtaisen pörrönen ja erittäin helposti kihartuva, sekä erittäin helposti kaaostuva. Täytyy vaan tehdä sellaisia kampauksia, jotka saa pidettyä tarpeeksi tiukkana ja jossa se hiuksisto on yhtenä (tai muutamana) jämäkkänä nippuna, niin on vielä avatessakin sleek.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1273 : 25.11.15 - klo:08:26 »
Olen havainnut hyväksi yökampauksia tehdessä ne pienet mustat/värikkäät kumilangat joita myydään tyyliin sata yhdessä cailapin pussissa, eivät aiheuta niin kovia painaumia, eivät liu-u niinkuin tavalliset pehmeät ponnarit eivätkä ehkä kuivata niin paljoa. Letti pysyy hyvin kiinni ja jos ei halua laineita, laitan niitä lenksuja sitten 3-4 pitkin ponnaria. (niin selässä sojottaa sellainen tukkakeppi  ;D )
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1274 : 29.11.15 - klo:12:33 »
Mä en oo niin vakuuttunut ikinä siitä, ettäkö pelkällä värillä saisi tehtyä tukasta ei-tylsän, ja vastaavasti en pidä mitään väriä itsessään tylsänä.

Tämä on kyllä totta. Aika monesti olen nähnyt mustaksi värjättyjä tukkia, jotka on muodottomat/ mun silmään mitäänsanomattomat ja näyttävät siltä, että ne nyt vaan on värjätty mustiksi mutta muuta vaivaa niiden eteen ei olla nähty. Tämä sama voi tietenkin näkyä minkävärisessa tukassa vain, mutta mustan kohdalla olen kiinnittänyt siihen useammin huomiota.

Kuitenkin, jos ei suurin osa niin ainakin huomattava osa niistä näkemistäni neitsytvärisistä, pitkistä hiuksista on ollut tosi tylsiä, ohuehkoja, päätämyöten mukana roikkuvia tukkia, jotka nähdessäni ajattelen vain, että ei kai mun tukka tule koskaan näyttämää tuolta.

Pahimman kriisin taas ohitettuani päätin, että tukka pysyy pitkänä. Kasvatus jatkukoon, laitetaan vyötäröpituus tavoitteeksi. Pitäisi panostaa hiustenlaittoon enemmän, eihän mikään kampaus itsestään täydellisen näköisenä pysy!