Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536005 kertaa)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1290 : 20.12.15 - klo:03:01 »
Mun hiukset kasvavat sentin kuussa, maksimissaan 5 senttiä 4 kuukaudessa. Huijausmittapituus on nyt 75 senttiä. Viimeksi kasvatus jämähti junnaamaan 77 senttiin, sitten ei enää tullut lisää pituutta, latva mureni kasvutahdin mukaan. Silloin pohjalla oli kuitenkin ainakin pari raidotusta, jotain muutakin kevyttä vaalentamista ja muuta värjäämistä, ja lämpökäsittelinkin pahimmillaan päivittäin, nyt vain joitakin kertoja kuukaudessa. Nyt valtaosa hiuksesta on luomua, ja olen hyvin optimistinen siitä, että terminaalipituus voisi olla vähän tuota seiskaseiskaa edempänä. En yksittäisiä haarahiuksien napsimista poislukien ole leikannut tätä toukokuun jälkeen (!, en varmaan koskaan aiemmin ollut näin pitkään leikkaamatta..), mutta tukka näyttää vieläkin yllättävän hyvältä eikä leikkaaminen tunnu mitenkään pakolliselta tai akuutilta. Näin pitkän leikkaustauon lopuksi en kuitenkaan uskalla sitoutua vuoden leikkuulakkoon, vaikka kutkuttaa tavattoman paljon selvittää se todellinen terminaalipituus. Ehkä mun versioni lakosta voisi olla, että nappaan sentin-kaksi latvatasoitusta vielä ennen vuodenvaihdetta, ja sitten vedän 2016 leikkaamatta niin pitkälle kuin mahdollista - koko vuoden, jos mitään katastrofaalista muutosta pahempaan ei tapahdu.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1291 : 20.12.15 - klo:11:04 »
Näytin hiuksille saksia ensimmäistä kertaa varmaan n. 10 kuukauteen - en edes ole pysynyt kunnolla laskussakaan enää. Latvojen kunto ei oikeastaan edelleenkään vaatinut sitä, mutta halusin tasoittaa latvaa aavistuksen verran ja leikata muotoa vähän enemmän näkyviin. Kymmenen kuukauden aikana kun hiukset ovat ehtineet kasvaa vähän eri pituuteen. Pituutta ei lähtenyt kokonaisuudesta käytännössä lainkaan. Kerrostuksiin en koskenut.

Kirjoitin heinäkuussa näin. Sen jälkeen olen tainnut yhden kerran saksia pelkkää etutukkaa. Ajattelin, että voisin ennen vuodenvaihdetta leikata latvoja ja vanhoja kerrostuksia vähän nätimäksi sekä tehdä jotain tuolle hyvin ylipitkäksi venähtäneelle etutukalle. Jossain vaiheessa nimittäin haaveilin tasapitkästä tukasta, mutta nyt uudestaan harkittuani kevyesti kerrostettu sopii mulle paremmin.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1292 : 20.12.15 - klo:17:36 »
Kiva huomata kuinka paljon lakkoidea herätti keskustelua. :) Mä oon vaihtanut suurimman osan pesukerroista CO-pesuiksi ja uskon sillä olevan vaikutusta hiusten kuntoon ensi vuonna. Oon niin huono käyttämään jätettävää hoitoainetta, että mun on pakko kompensoida jollain muulla. :D

Mullekin sopii kerrostettu malli paremmin, mikä kyllä varmasti tulee vaikuttamaan kasvatusfiiliksiin. Musta tuntuu, että kasvonpiirteet on paljon edustavammat, kun siinä ympärillä on lyhyempiä kerroksia. Voi toki olla, että nää ajatukset on vaan mun pään sisällä.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #1293 : 21.12.15 - klo:10:44 »
Olen mukana lakkoilussa mutta en tiedä kestääkö tämä tukka koko vuoden leikkaamatta. Viimeeks hiuksia leikattu keväällä joskus huhtikuussa muistaakseni. Toisaalta voisin leikata kerran keväällä jos tarvitsee kun olen ollut leikkaamatta vuoden  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1294 : 22.12.15 - klo:10:11 »
Mulla meni yks ilta hermot latvojen kaksihaaraisiin, nappasin sitten sakset käteen ja latvasta lähti joku 5 cm. :D
Ei haittaa menoa, en edes itse huomaa eroa aikaisempaan (paitsi että latvat on hitosti paremmassa kunnossa). Mietin tässä itse asiassa että jos vaikka seuraavaksi pätkäisisi latvasta kaiken värjätyn kerralla pois, kyllä siitä vielä joku 5-10cm lähtis.... mutta ehkä jään miettimään sitä vielä. (Katsotaan vaan niin tyyliin huomenna leikkaan ne itse pois... ;D )
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1295 : 22.12.15 - klo:11:12 »
^Nojoo, mäkin menin sitten heti leikkelemään etuhiuksistoa. Välitön katumus sen jälkeen tulikin, mutta vähän ajan päästä aloin tykkäämään tästä! Ja otsis kuitenkin kasvaa aika nopeasti. Melko pitkä se mulla edelleen on, mutta ei enää pysy yhtä helposti kiinni jos tukan laittaa vain yhdelle ponnarille (mihin ehdin jo tottua).

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1296 : 22.12.15 - klo:16:00 »
Mä huomasin tänään, että pisimmät hiukset on vyötäröpituudessa. Olen siis periaatteessa tavoitteessani, mutta eihän nämä hiukset vielä pitkiltä tunnu. Aion silti aloittaa vuoteni lakkoilemalla, sillä haluan hiusten olevan seuraavan siistimisenkin jälkeen vähintään tässä mitassa. Nyt kun pituus on hyvä, niin voinkin alkaa kriiseilemään värin kanssa.  ;D

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1297 : 22.12.15 - klo:16:57 »
Minä oon taas siinä tavoitteessa, että pisimmät hiukset on rintojen alle, viimeksi olin näköjään vuosi sitten samassa tavoitteessa ennen kampaajareissua. Kuivaa vaalennettua hamppulatvaa lähti silloin aika reippaasti ja kesällä taas lisää. Nyt on ilmeisesti taas sama edessä, toivottavasti vähempi riittäisi että joskus myös pysyisin tässä tavoitteessa.

elly Onnea vyötäröpituuden saavuttamisesta! Väristähän tässä kriiseillään tasaisin väliajoin  ;D ;)
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #1298 : 01.01.16 - klo:22:52 »
Oon mittaillut hiuksia, pisimmät lähentelee vyötäröä, mutta latva on aika reilusti leikattu u muotoon. Tänään sitten huijausmitalla sain n. 70-71cm pisimpien hiusten pituudeksi. Viimeksi kampaajalla kävin toukokuun lopulla. Näissä hiuksissa viihdyn, en muista onko ehkä ikinä ollu näin pitkiä :) Kasvatus jatkukoon!
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1299 : 11.01.16 - klo:15:47 »
Otin haasteekseni punoa hiukset nutturalle ilman, että jään niiden pituutta ihmettelemään. Jospa ne sillei kasvaisivat "nopeammin".  :D Pesen paloilla, koska hiuksiin tulee niin paljon enemmän volyymiä ja ne on helpompi muotoilla kampauksille. Koko vuosi edessä ilman tasauksia, kasvatan nyt sit otsiksenkin pitkäksi.

Pakkanen saa hiukseni rasvoittumaan nopeammin, vaikka luulisi, että kuivaisivat ennemmin. Tietty johtuu varmaan kun käytän kahta myssyä päällekkäin, niin hiukset hautuu niiden alla. Yhdellä myssyllä en pärjää, on sen verran kylymä.

Lempparikampaus on ranskanletti, jonka kierrän lopussa nutturalle.  <3
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa liFe

• Haiven
  • *
« Vastaus #1300 : 12.01.16 - klo:15:54 »
Uusi kasvattaja tervehtii kaikkia tasapuolisesti!  :)

Mulla on ollu lähes koko elämän pitkät ja paksut hiukset. Hiuslaatu suora, lasimainen ja kiiltävä. (oma väri tummanruskee, värjään mustaks) Imetysten aikana ja jälkeen tukka tippu (imetin yhteen putkeen kolme vuotta) ja nyt alkaa 8 vuoden jälkeen olla oma paksu tukka takasin. Näin kauan meni.  0_0

Tällä hetkellä hiuksilla mittaa noin 55cm ja haaveena häntäluupituus.  ::) Käytän pesuun laadukkaita shampoita, esim Matrixin Wonder Oil (muistaakseni) ja pesun aikana suojaan latvat hoitsikalla. Muhitteluna käytän kookosöljyä, just viime viikonloppuna oli päässä (kuiviin hiuksiin) lauantai-illasta sunnuntai-iltaan ja ah sitä pehmeyttä sen jälkeen.  <3 Mulla kookosöljy lähtee ihan yhdellä kevyellä pesulla enkä edes pese latvoja vaan niissä hoitsikka suojana myös muhittelun pesussa.

Tällä hetkellä hoitsikkana  Matrixin Oil Wonders. Tykkään siitä tooooosi paljon! Jätettävänä suihkittavana BC:n Oil Miracle ja kiiltoo lisään joskus saman sarjan suihkutettavalla kiiltosuihkeella. Yöksi sivelen pään oikealle puolelle (nukun aina oikeella kyljellä koko yön) Pet Silkin Liquid Silk seerumia ettei hiukset kulu siitä kohtaa joka tyynyyn hankaa.

Ennen tyvivärjäystä pesen aina hiukset Herbinan syväpuhdistavalla.

Sellasta.  :) Kiva lukea täältä muiden kokemuksia. Voisin laittaa kuvia jossain vaiheessa jos osaan.  ;D ::)

Ai niin, kampaajalla oon käyny elämäni aikana ehkä 5 kertaa.   :o
« Viimeksi muokattu: 12.01.16 - klo:15:56 kirjoittanut liFe »

Poissa Tähkäpää

• Haiven
  • *
« Vastaus #1301 : 27.01.16 - klo:17:44 »
Heippa, uusi hiustenkasvattaja ilmoittautuu :) Hiukset ylettävät siis vähän yli olkapäiden. Haaveina olisi saada hiukset tuonne alaselkään saakka, pari vuotta siinä varmaan menee. ??? Hiuksia leikkasin viimeksi syksyllä 2015, ehkä marraskuussa.

Shampoona käytän Four reasonin volume shampoota ja hoitoaineena saman sarjan kosteuttavaa ainetta. Hiuksia en värjää (edellinen värjäys 2.v sitten)  ja käytän muotoilutuotteita hyvin vähän tai en ollenkaan. Hiustenkuivaaja ja suoristusrautakin ovat jääneet laatikon pohjalle. Ostin vähän aikaa sitten No reason sarjan hiuksiin jätettävän hoitosuihkeen sille varalle että hiukset tarvitsevat lämpösuojaa tai sähköisyyttä vähentävän käsittelyn. Yritän etsiä kaikkein vähiten myrkyttömämpiä muotoilutuotteita, mm. Lorealin tuotteet on pannassa noiden julkisuudessa olevien myrkkyjuttujen takia.

Syön paljon vitamiineja, mm. biotiinia ja sinkkiä kaikkien muiden valmisteiden lisäksi. Olen syönyt noita jo usemman vuoden, biotiini on uusin lisäys. Hiuksissa on luontaisesti hyvä kiilto ja paksuuttakin on vähän tullut. Kasvuvauhtia en tiedä mutta se tuntuu hitaalle, tosin nopeutui juuri silloin kuin halusin pitää hiukset tasan olkapäille saakka. ::)
« Viimeksi muokattu: 28.02.16 - klo:10:44 kirjoittanut Tähkäpää »
12/13 viimeinen värjäys, omalla luonnonvärillä mennään
10/15 viimeinen hiusten leikkaus
SL ->
Luontaishippi :)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1302 : 27.01.16 - klo:19:37 »
Yritin etsiä täältä kokemuksia "hair dustingista" eli mikrotrimmauksesta tai miksi muuksi sitä nyt kutsutaankaan, mutta en löytänyt oikein mitään. Muistelin kyllä lukeneeni täältä siitä.. ???

Ostin iberon halvat hiussakset ja mietein että uskaltaako noilla leikata hiuksia, ettei sitten vaan tule herkemmin kaksihaaraisia?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1303 : 28.01.16 - klo:02:33 »
Reilusti yli puolen vuoden leikkaamattomuus alkaa tuntua. Kunto ei ole vieläkään ihan kelvoton: haarottumia ei kauheasti ole, eikä niitä kummallisia pisteitäkään, mistä hius katkeaa tosi helposti ja joita blondatessa tuli herkästi, kuivuuskaan ei ole merkittävää. Latva alkaa vaan näyttää niin ohuelta.. Mulle leikattiin viimeksi mielestäni vähän liikaa kerroksia, ja nyt kerrosten kasvatettua vielä erojaan tuntuu, että noita pisimpiä on tosi vähän. Luulen, että tilanne paranisi leikkaamalla tuo pisin osa pois, joku 4 senttiä ehkä. Leikkaus on muutenkin vähän huono ja kerrokset ovat paikoin aika porrasmaiset, mallinkin parantelu tekisi hyvää.

Vaan kun en raaskisi! Tukka alkaa olla nyt selkeästi midback-pituudessa, ja vihdoinkin se alkaa oikeasti tuntua pitkältä tukalta. Olen ihan muutamien senttien päässä kasvatustavoitteestani, joskin haaveissani olen saavuttanut tavoitteeni kauniimmalla latvalla. Olen tätä ennen junnannut bsl:ssä todella kauan, kun on ollut pakko leikata vanhoja blondauksia pois vähän väliä. Vuosikausia musta on tuntunut, että hiukset eivät kasva ollenkaan, kun hitaan kasvutahdin ja parin-kolmen kuukauden välein tapahtuva muutamien senttien trimmaamisen yhdistelmä on pitänyt pituuden aika vakiona. Tämän pitkän leikkaustauon aikana muutoksen pituudessa on todella pystynyt näkemään, ja harmittaisi palata junnaamaan takaisin sinne bsl:n suuntaan.

Yritän nyt olla sinnikäs, sietää ohutta latvaa ja huonoa mallia ja ajatella, ettei kukaan muu analysoi tai kiinnitä huomiota hiuksiini niin paljoa - kyse on nyt kuitenkin vain ohuesta latvasta, ei mistään oikeasta hiuskatastrofista. Kai sitä muutaman kuukauden vielä..

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1304 : 29.01.16 - klo:06:37 »
^^ Mä mikrotrimmailen välillä, ja oon kokenut sen hyväksi tavaksi siistiä latvan yleisilmettä ja ylläpitää pituutta. Mulla on Clas Ohlsonilta ostetut hiussakset ja niiden kanssa en ainakaan ole saanut mitään vahinkoa aikaiseksi. :)