Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536363 kertaa)

Poissa Anneli

• Haiven
  • *
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1305 : 02.02.16 - klo:12:20 »
Täällä myöskin yksi kasvattaja ilmoittautuu! Olen hiuksia kasvatellut jo kolme vuotta, lähtökohtana hieman olkapäiden päälle olevat hiukset. Olen jo pidemmän aikaa lueskellut tätä ketjua mutta nyt vasta uskaltauduin kirjoittamaan itse tänne ;D En osaa oikein määritellä hiusten tämän hetkistä pituutta, minusta kun tuntuu että nämä ovat edelleen bsl pituudessa vaikka sen yli olen jo päässytkin.. ???
Uskon hiusten kasvavan hitaammin sillä en edes pitkien hiusten takia halua luopua vaaleasta väristä. Kuitenkin pyrin hoitamaan hiuksia hyvin. Käytän enimmäkseen CO-pesuja, noin kerran kahdessa viikossa pesen shampoolla. Lisään hoitoaineisiin ja naamioihin glyseriiniä, suihkun jälkeen jätettävää hoitista & öljyä. Kookosöljymuhitteluja teen usein. Kuumakäsittelyjä eivät hiukseni saa kuin harvoin. Syön myöskin piimaata ja msm valmistetta. Biotiinia olen kokeillut pariin otteeseen mutta ihoon tulee siitä epäpuhtauksia ja entisenä aknea sairastaneena  valitsen mieluummin puhtaan ihon. Kai tässä on vain jaksettava odottaa.. :-X

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #1306 : 04.02.16 - klo:21:33 »
Mun hiukset on kasvaneet ihan SIKANA intin aikana. En tiiä johtuuko se siitä että hiukset on pidettävä kiinni (ja vieläpä nutturalla aina) vai siitä, että oon epäsäännöllisen säännöllisesti syönyt iHerbin jotain Maxihair-tabletteja. Tuntuu että oon vasta nyt "tajunnut" miten pitkäksi ne on yhtäkkiä venähtäny. Tällä menolla mulla on reilu vyötärömitta kesään mennessä!! :)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1307 : 20.02.16 - klo:19:45 »
Tuli leikattua hiuksia eikä kaduta yhtään. Aina hiukset takaa näyttävään peiliin vilkaistessa huomasin selvemmin, et mun BSL oli yhtä kuin pari hiusta, jotka olivat muita sellaiset 5 cm pidempiä. En tykkää tasamittaisesta, mut alle millin paksuinen pitkä pisin latva ei silti ole silmissäni lainkaan esteettinen näkymä. Varsinkin kun se parin karvan latvusto oli niin huonokuntoistakin, siinä latvassa ei ollut kyllä mitään roikottamisen arvoista varsinkin kun pituus ei oo mulle tärkeintä hiuksissa.

Nutturalle, ainakin niille mitä käytän, tuo olemattomiin ohentuva latvarihma oli ihan hyvä ja toimiva, siellähän se paljolti piileskelikin mut välillä on ihan kiva pitää hiuksia auki. Tai oli, kun ne ei näyttäneet siltä miltä vielä pari päivää sitten. ::)

Leikkasin latvan paksumpaan kerrokseen loppuvaksi, kerrankin huolella ja rauhallisesti tarkistaen välillä et luottokampaukset onnistuu yhä. Tuli tällainen apl suunnilleen, kihara vaihtelee niin pituuskin kanssa. Leikkuuta ei edes huomaa pituuden puolesta, varmaan kun pitkä latva oli niin onnettoman ohut. Varmaan eka kerta kun se "leikataan niin näyttää paksummalta" -efekti onnistui mun hiuksissa. Jotenkin rauhoittavaa huomata et viihdyn yhä jos en lyhyessä niin lyhyemmässäkin/puolipitkässä (mitkä ne rajat onkaan lyhyelle/puolipitkälle/pitkälle..? ???).

Meinaan kuitenkin toistaiseksi jatkaa kasvatusta, ihan uteliaisuudesta terminaalipituuteni suhteen. Koetan nyt hoitaa paremmin niin ehkä kasvaiskin paremmin, uudet aineetkin ovat saapuneet ja lisäravinteiden popsinta jatkuu säännöllisemmin. Jos ei auta niin voin ihan hyvin pitää tätäkin mittaa tai suunnilleen, katsotaan miltä latva alkaa näyttää. :)

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1308 : 03.03.16 - klo:16:08 »
Mun hiukset kihartuu tässä mitassa niin paljon, et ei siinä viidenkään sentin lisäys näy. Vasta-avattuina yökampauksen jäljiltä hiukset bsl-mitassakin voi olla kiertynyt solisluumittaisiksi. Oon monta kertaa apl:sta bsl:n kasvattaessani pätkäissyt kun vuoden kasvatuksesta ei näytä kertyvän senttiäkään tai ehkä yksi. Sit suoraksi vedettynä menee selvästi yli bsl, mut mitä se merkitsee kun jos alkaisin suoristaa niin saisin kyllä hyvästellä latvani hyvin pitkältä matkalta.

Kasvattajana rassaa, kun kasvua pitäis olla kymmenen senttiä kuussa et hiukset näyttäis kasvavan joka kuukausi. Mun hiukset ei lyhyinä kiharru, laineilee vaan ja puolipitkiksi venyessään alkaa lainehtia selvemmin ja sit vetää n. solisluumitassa korkkiruuveille, takaa vasta apl-mitassa. Lyhyissä ja puolipitkissäkin näki kasvua joka kuukausi, vaikka teinkin lainetta tekeviä yökampauksia. Sit korkkiruuvien kiertyessä kasvu pysähtyi silmämääräisesti katsoen, ja mitä kosteutetummat hiukset sitä tiukemmat korkkiruuvit ja lyhyemmät hiukset. On kiharassa paljon hyviäkin puolia, kuten paksuusefekti, ja en mä niistä luopuis vaikka voisin, mut voi miksi hiukset ei kasva sitä nopeammin mitä kiharammat ne on.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1309 : 09.03.16 - klo:16:03 »
Mulla ei vain hiukset enää kasva ei. Ehkä ikä, ehkä hormonaalista. Eivät ikinä kasvaneet alaselkää pitemmäksi. Takaraivon hiustenpäät ylsi juuri ja juuri alaselkään, mutta esim. edestä eivät koskaan kasvaneet kuin juuri ja juuri olkapäiden alle. Vuosi sitten pätkäsin pisimpiä kuivia latvoja n. 20cm ja hiukset eivät tämän jälkeen ole kasvaneet kuin muutaman sentin.

Olen miettinyt, että lopetan tämän 20 vuotta kestäneen kasvatuksen tuloksettomana :D Ehkä leikkaan koko höskän vajaa olkapäämittaiseksi, niin saan tasaisuutta ja paksuutta enemmän. Tuo on ihan hölmöä, että mulla on niin eripituisia hiuksia ympäri päätä, enkä siis puhu yksittäisistä hiuksista. Sivuilla korvien yläpuolella on iso läntti, joka ei koskaan kasva 10 cm pitemmäksi. Ja ne sitten hapsottaa kuin muulilla, jos koitan pitää hiuksia kiinni. Huokaaauuus.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1310 : 09.03.16 - klo:22:47 »
Mä melkein toivoisin, että hiukset lakkaisivat jo kasvamasta. Tasoitin muutama viikko sitten 3-4 senttiä latvoista ja pituutta jäi vielä häntäluuhun asti. Näin pitkiä mulla ei olekaan ikinä ennen ollut.  :o

"Ongelma" on siinä, että olen tässä huomannut, että tykkäisin ehkä vyötäröpituudesta kaikkein eniten. Mutta en "voi" leikata niitä siihen toistaiseksi, koska mua kiinnostaa liiaksi nähdä miten pitkiksi nämä kasvaisivat jos vaan antaisi. Toivottavasti terminaalipituus ei ole polvissa... Toisaalta äkkiähän niistä sitten pääsee eroon, jos liiaksi käy tökkimään. Mutta tällä hetkellä silkasta uteliaisuudesta pidän näin pitkää tukkaa, joka joissakin tilanteissa vähän ärsyttää. Kohta varmaan istun sen päälle.

Kaikkein nopeimmin tuntuu hiukset kasvavan, kun asiaa ei ajattele ollenkaan. Varsinkin midbackin jälkeen hiukset ovat olleet jotenkin niin samanoloiset hoidon ja kampausten suhteen, etten ole pahemmin tullut ajatelleeksi niiden kasvamista ollenkaan, välillä vaan huomaa sitten, että oho, aika pitkät.

Vähän hassulta tuntuu kasvattaa hiuksia vain jotta ne voisi pätkäistä sitten siihen mukavampaan mittaan, mutta olen mä elämäni aikana kokeillut varmasti tyhmempiäkin asioita. ;D
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Marianneli

• Haiven
  • *
« Vastaus #1311 : 11.03.16 - klo:05:21 »
Joulukuussa 2014 leikkasin tosi lyhyen mallin, jota ylläpidin jonnekin helmi-maaliskuulle asti. Sitten iski taas armoton katumus ja ikävä hätäponnaria ja päätin kasvattaa. Sinnillä kasvatin vuoden ja kävin vain kaksi kertaa leikkautamassa takajeejeen lyhemmäksi. Muutama viikkl sitten sain viimein leikkauttaa hiukset tasamittaan vähän korvanlehden alapuolelle. Hätäponnaria näihin ei vielä saa, mutta tukka on helppo laittaa nopeasti kuosiin.

Niin monta kertaa olen leikkauttanut ihan lyhyen ja sitten itkun kanssa sitä kasvattanut, joten ei ikinä enää! Unelmissa olis sellainen tasapitkä olkapäille ulottuva tukka. Tästä on nyt hyvä jatkaa kasvattelua.

Poissa siirihih

• Haiven
  • *
« Vastaus #1312 : 12.03.16 - klo:19:16 »
Täällä yksi "osittaiskasvattelija"! Hiukset ovat kokonaisuutena ihan sopivan pituiset: lyhensin hiljattain mid-backista bls:ään, ja tämä mitta tuntuu kodikkaammalta. Otsatukan jämät olisi kuitenkin mukava saada samaan mittaan - nykyään ne hipovat solisluita. Lisäksi hiusrajasta on joskus syystä tai toisesta hävinnyt jonkin verran hiuksia, jotka ovat nyttemmin alkaneet kasvaa takaisin - niiden kunnosta olisi kiva pitää parempaa huolta jatkosta.
Matkassa ovat jo useamman vuoden olleet Tangle Teezer, puhelinjohtoponnarit, hellävarainen käsittely, Alba Botanican jätettävä ja CO-pesu. Tiukat ponnarit saavat vaihtua hiusrajalle pehmeämpiin kampauksiin.

Poissa Tähkäpää

• Haiven
  • *
« Vastaus #1313 : 14.03.16 - klo:10:04 »
Miusta tää pitkä polkka on ihan raivostuttava mitta :P Liian pitkät polkaksi ja liian lyhyet pitkiksi hiuksiksi. Haavemitta on edelleen tuohon rintsikoihin saakka (termejä en muista) ja kaikkein suurin haave ois saada niin pitkät hiukset että edestä ulottuisivat rintojen peitoksi saakka :) Semmoinen kunnon pitkä hippitukka :l
12/13 viimeinen värjäys, omalla luonnonvärillä mennään
10/15 viimeinen hiusten leikkaus
SL ->
Luontaishippi :)

Poissa IitaA

• Haiven
  • *
« Vastaus #1314 : 24.03.16 - klo:19:00 »
Täällä kans yks ikuisuus kasvattaja joka meni tammukuussa leikkaamaan long bobin. No olihan se ihan kiva sen pari kuukautta. Nyt sitten on taas ikävä pitkää tukkaa ja hätä nutturaa ja kaikkia muita kivoja kampauksia. Oon vaan niin kärsimätön..! :#

Poissa Tähkäpää

• Haiven
  • *
« Vastaus #1315 : 28.03.16 - klo:09:19 »
Miulla sitkeästi kasvatustulos on ja pysyy, tosin tuntuu että nää hiukset ei kasva mihinkään ja muilla on aina vaan pidemmät. Ongelmana on edelleen pituuksien kuivuus, en uskalla jätettävää hoitoainetta kovin pitkälle laittaa ettei osu päänahkaan niin laitan ihan vaan latvuksiin. Lisäksi on vaikeaa löytää luonnontuotteena tuollaista tuotetta, mitään kookosöljyä en hajun takia hiuksiini laita :D

Mites muilla menee?
SL ->

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1316 : 28.03.16 - klo:14:15 »
^ iHerbistä Alaffian Shea & coconut enriching Hair lotion on ihan huippu jätettävä. Kosteuttaa hyvin, ei lähmää edes silloin, jos vahingossa holahtaa vähän liikaa eikä haittaa vaikka menis päänahkaan.
Levittäessä tuntuu ehkä hetken vähän lähmäiseltä, mutta tuntemus häviää nopeasti.
Kaiken muun hyvän lisäksi tuo tuoksuu tosi hyvälle, ei kookokselle.

Jos öljyjä tykkää käyttää, niin jojobaöljy on tosi jees.

Poissa Nunna

• Haiven
  • *
« Vastaus #1317 : 29.03.16 - klo:12:39 »
Miulla sitkeästi kasvatustulos on ja pysyy, tosin tuntuu että nää hiukset ei kasva mihinkään ja muilla on aina vaan pidemmät. Ongelmana on edelleen pituuksien kuivuus, en uskalla jätettävää hoitoainetta kovin pitkälle laittaa ettei osu päänahkaan niin laitan ihan vaan latvuksiin. Lisäksi on vaikeaa löytää luonnontuotteena tuollaista tuotetta, mitään kookosöljyä en hajun takia hiuksiini laita :D

Mites muilla menee?

Täällä aivan sama ongelma. Hiukseni ovat nyt juuri inan yli BSL-pituudesta ja tuntuu ettei oikein etene. Harrastan säännöllisesti S&Dtä, nyt oli ehkä kuukauden tauko ja tattada, eilen kun otin sakset käteen ja aloin pätkimään, niin taas oli huomattavasti katkeamispisteessä olevia hiuksia. Käsittämättömintä tässä on se, etteivät hiukseni ole edes mitkään korppukuivat, vaan vähän sellaiset kuivahkot.. Ärsyttää suunnattomasti, etenkin kun vuodenvaihteessa raaskin leikkaamaan n. 5 cm pois, jotta uudelle kasvatuspyrähdykselle olisi otollisempi alusta, muttä nääh, samaa ongelmaa taas. Olen jo melkein hyväksynyt sen, että latvani ovat aina tuossa kunnossa, ihan sama mikä pituus. Tosin ehkä on odotettavissa jonkunasteinen parannus, jahka vanha käsitelty hius kasvaa pois ja pääni on jälleen luonnollinen..

Poissa Tähkäpää

• Haiven
  • *
« Vastaus #1318 : 30.03.16 - klo:09:02 »
Mie nyt otin asiakseni hoitaa näitä "säiettymiä", eli juuri tätä kuivaa hiuslatvustoa. Otin ensin perus öljyhoidon kuiviin hiuksiin ja vähän auttoi, ei ole toistaiseksi ollut pahasti räjähtänyt hamppu kuin ennen. Kävin sitten luontaistuoteliikkeestä ostamassa pullollisen seesaminsiemenöljyä, sillä meinaan muhitella jatkossa, koska haluan käyttää hiuksiin vain luonnontuotteita. Kerran viikossa voisin tuota öljyhoitoa ottaa ja kertoa sitten miten menee.

Ai että mie olen kade kaikille pitkähiuksisille. Päivittäin ihastelen hiuksia kaupungilla, televisiossa ja netissä. Tuntuu kurjalle kun täällä teinit tupeeraa tukkaa säkkärälle ja pöffäyttää kilon lakkaa päälle, ja hiukset vaan kasvaa takapuoleen asti, ja itse varjelen näitä kutreja kuin aarretta ja nää kasvaa NIIN hitaasti, tai ainakin siltä tuntuu. :P Ja minä joka en koskaan ole muiden hiuksista välittänyt, erotan nykyään pidennykset lennosta. Miun hifistelijän mielestä pidennykset ei todellakaan ole sama juttu kuin itse huolella kasvatetut kutrit O:)
SL ->

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1319 : 30.03.16 - klo:21:19 »
Miusta tää pitkä polkka on ihan raivostuttava mitta :P Liian pitkät polkaksi ja liian lyhyet pitkiksi hiuksiksi. Haavemitta on edelleen tuohon rintsikoihin saakka (termejä en muista) ja kaikkein suurin haave ois saada niin pitkät hiukset että edestä ulottuisivat rintojen peitoksi saakka :) Semmoinen kunnon pitkä hippitukka :l

Raivostuttava on leukaan asti yltävä polkkakin, kun se ei yllä edes ponnarille. Kaikkein ärsyttävintä on kasvattaa otsatukkaa, koska ainakin minulla se on silmillä koko ajan. Töissä laitan hiukset pinneillä pois kasvoilta, mutta vapaa-aikana annan olla auki. En osaa sanoa, kasvattaisinko tämän pitkäksi polkaksi tai sitäkin pitemmäksi. Hiuslaadun puolesta ei kyllä kannattaisi.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)