Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536373 kertaa)

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1320 : 30.03.16 - klo:23:05 »
Itsellä kasvatus urakka taitaa tyssätä. Latva on erimittaista. Alimmaiset hiukset on hyväkuntoista ja samanmittaista mutta sivuhiukset ja päällihiukset on katkeilleet vanhasta blondauksesta johtuen. Nyt hiusten mitta on BSL ja kasvatan juuri polkasta sitä pidemmäksi. En tiedä mitä tekisin. En haluaisi mennä takaisin lähtöpisteeseen. jossain vaiheessa on kuitenkin mittaa saksittava ja reilusti että saan sivut tasamittaiseksi takaosan kanssa. Sinut on nyt vähän yli leukalinjan. Enää en vaalenna. Oma sävyni on 8 asteikkoa. Menin siis ja laitoin tänään Goldwellin Soft color kevytsävyn päähän sävyssä 7N, tuli hyvä mutta onko tuo nyt huono tuo väri? Lähteekö pois tai onko hiuksille huono? Tuli vaan mieleen että teinkö enempi hallaa nyt taas hiuksille. Onko teillä vinkkejä tuohon erimittaiseen latvaan? Pätkäistäkö vai kasvattaako vielä ja pätkäistä sitten? Omat ihannehiukset on tasamittaiset ei kuitenkaan liian pitkät. Vaan johonkin puoleen selkään.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1321 : 05.04.16 - klo:19:03 »
Etsin netistä ohjeen hiusten tasaamisesta ja leikkasin itse latvoista parisen senttiä.  :) Pituutta on tullut ihan kivasti, saan taas tehtyä ranskalaisen letin ja nutturan kevyesti. Pituutta reilu kainalomitta.

Vielä on paljon kasvatettavaa mikäli mielii oman värin ja vyötärölle asti. Omaa väriä on pitkälti toistakymmentä senttiä. Pituudet on vaalennettua raitaa, välillä kuivaa kuin heinä. Käytän paljon öljyjä.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Tähkäpää

• Haiven
  • *
« Vastaus #1322 : 11.04.16 - klo:12:13 »
Muistelin että miehen kanssa mittailtiin tuossa joku aika sitten miun jakauksesta lähtien että hiukset olisi n. 30cm. En ole varma mitattiinko oikein, pari kk sitten löysin hiuksen jonka mitta oli 34cm. Ja tänään tuli vahingossa nykäistyä yksi hius, pituudeltaan 36,5cm :l Eli kyllä ne vaan kasvaa :)
12/13 viimeinen värjäys, omalla luonnonvärillä mennään
10/15 viimeinen hiusten leikkaus
SL ->
Luontaishippi :)

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1323 : 11.04.16 - klo:22:24 »
Mulla loppui kaksi vuotta ja kahdeksan kuukautta kestänyt leikkauslakko  ;D en kestänyt katsoa kärppien peliä, niin menin vessaan leikkaan latvoista hurjat viisi senttiä pois. Hiukset oli yli vyötärömitan ja nyt latvat yltää johonkin mid backin ja vyötärön välille. Mutta voi juku kuinka paksut ja terveet latvat tuli noin vähästä leikkaamisesta! Letinkin pää on nyt ihanan paksu tupsu, eikä kapeneva töyhtö  :-* Toisaalta hiukset tuntuu nyt tosi lyhyiltä  0_0
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1324 : 12.04.16 - klo:17:59 »
en kestänyt katsoa kärppien peliä, niin menin vessaan leikkaan latvoista hurjat viisi senttiä pois.

Reps. ;D

Pitäis kyllä leikata itekin latvoja mutta jos kesän sinnittelisin vielä. Viime syksynä taisin viimeksi nyrhäistä muutaman sentin.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Guru Ananda

• Haiven
  • *
« Vastaus #1325 : 14.04.16 - klo:09:09 »
Olen miettinyt. Suurin osa ihmisistä leikkauttaa hiuksiaan, mutta minä haluan pitää hiukseni niin pitkinä kuin on mahdollista. Minä en leikkaa hiuksiani koskaan vaan annan niiden kasvaa täysin luonnollisesti. Haluan nähdä kuinka pitkäksi ne kasvavat maksimissaan. Pidän hiuksiani suurimman osan ajasta nutturalla, jolloin ne ovat pois tieltä ja latvojen hapsuus ei haittaa. Pidän sitä paitsi hyvää huolta hiuksistani korjaavilla shampoilla ja hoitoaineilla. Olen kuitenkin huomannut, että hiukseni eivät kasva ihan vyötäisille asti, koska ne murenevat päistä rikki, vaikka kasvavat juurista. Olenko ainoa joka pitää hiuksiaan leikkaamattomana?

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1326 : 14.04.16 - klo:15:49 »
Jos haluaa olla täysin leikkaamatta hiuksia, niin latvojen hoitoon pitää satsata aika paljon.
Minä leikkaan tosi harvoin ja silloinkin leikkaan itse, niin pystyn määrittelemään, miten paljon sieltä lähtee. Kaksihaaraisia leikkelen terävillä saksilla yksitellen.
Kuivat latvat tykkää kaikenlaisista öljyhoidoista. Se estää hiuksia murenemasta ja katkeilemasta. Jos hiuksia pitää nutturalla, niin jotain öljyä (omat suosikit on jojoba ja argan) voi sipaista latvoihin myös pesujen välissä. Tätä voi toki tehdä vaikka ei nutturalla pitäisikään, mutta varsinkin nutturan kanssa öljyn kanssa voi olla huolettomampi.

Tällainen leikkaamattomuus varmaan herättää tunteita foorumin parturikampaajissa, mutta makuja on monenlaisia. Itse tykkään tukastani "luonnontilaisena". Liian tasaiset ja suorat latvat tuntuu sellaiselta, mitä en halua omaan päähäni. Oon sen verran hippi muutenkin, että tukkakin saa olla sellainen kuin on, eli latvasta ohuempi.
Jos nyt ihan mahdottomaksi hampuksi menee, niin otan muutamia senttejä pois, mutta niin kauan, kun näyttää olaan silmään hyvältä, niin annan olla. Jos latvat hapsottaa, niin levitän niihin pisaran öljyä ja taas mennään.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1327 : 14.04.16 - klo:17:38 »
^ Oon muuten aina ollut kateellinen kaikille, joille tulee fairytale endsit luonnostaan. Mun tukka on letin joka kohtaa yhtä paksu lantiomittaisenakin, mikäli kerroksia ei ole leikattu. Taas on ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. ;D

Mähän oon virallisesti lopettanut hiusten kasvatuksen, mutta kylläpä se tukka onkin venähtänyt vauhdilla vyötärömitan ohi. Paras kasvatusneuvo taitaa edelleen olla hiusten unohtaminen. :D Luonnollisesti haaveilen nyt lyhyemmästä hiusmallista, joten voi olla että palaan pian morkkiksen kanssa taas kasvattelemaan vyötärömittaan.

Poissa Guru Ananda

• Haiven
  • *
« Vastaus #1328 : 14.04.16 - klo:20:25 »
Itselläni latvat eivät mene mahdottomaksi hampuksi, mutta olen huomannut, että leikkaamattomien hiusten kohdalla niiden kuntoon pitää panostaa hoitavilla shampoilla ja hoitoaineilla, jotta ne pysyvät hyvinä. Hiusten päät vain murenevat itsestään rikki, vaikka juuresta kasvaa uutta hiusta. Itse en myöskään tykkää liian tasaisista latvoista, ne ovat liian keinotekoisen ja luonnottoman näköiset. Toisaalta itse värjään hiuksiani, joten ne eivät ole ihan täysin luonnontilassa. Käytän intialaistyylistä sikhi-turbaania ja siksi hiukseni ovat suurimman osan ajalla nutturalla pääni päällä hieman takana. Käytän myös hiuslakkaa, jotta hiukset pysyvät ojennuksessa. Kesällä kampaan hiukseni auki kammaten ne korvieni taakse ja annan niiden näkyä. Silloin hiukseni näyttävät upeilta. Olen saanut kehuja, että punertavan mustat paksut leikkaamattomat hiukseni näyttävät hyvältä kun ne näkyvät turbaanini alta. Käytän myös korvakoruja aina. Aika harva mies taitaa pukeutua ja laittautua minun tavoin.

Poissa Lipla

• Haiven
  • *
« Vastaus #1329 : 18.04.16 - klo:11:47 »
^ Mäkin suosittelisin kokeilemaan öljyä latvoihin ennen/jälkeen pesun, kookos on ehkä suosituin. Muutkin öljyt pehmentää ja estää kosteutta karkaamasta, kookos vähentää ennen pesua laitettuna kulumista erityisen hyvin. Tuoksu toki jakaa mielipiteitä  :D Jos käytät paljon korjaavia tuotteita, niiden lisäksi voi myös kokeilla kosteuttavia, pelkät korjaavat saattaa lopulta kovettaa ja haurastuttaa.

Itse olen varmaan ikuinen kasvattaja, joskus on muka pakko leikata lyhyeksi ja aloittaa saman tien uudestaan. Jos sitä kerran edes pääsisi vyötärömittaan! Vaivaiset 25 senttiä jäljellä. Tällä kertaa tukka on kyllä hennan ansiosta paremmassa kunnossa kuin koskaan, joten suhteellisen nopsaan tuo voisi mennä. Puolitoista, kaksi vuotta ehkä. Jokohan oisin muka niin aikuinen, että riittäisi itsekuri  ::)

1c2a M ii, hennattu, miltei rintsikkamittainen tukka. Atooppinen sekaiho.

Poissa Eenuska

• Haiven
  • *
« Vastaus #1330 : 19.04.16 - klo:17:36 »
hei kasvattajat!
jo jonkun aikaa tätä keskustelua olen lueskellut ja nyt päätin liittäytyä mukaan  ;D
viime kesänä hiukset olivat jo oikein mukavan mittaiset, paljon yli BSL mitan mutta ei vielä vyötärömitassa. jostain syystä halusin kai vaihtelua ja siskoni leikkasi 15cm pois tukkaa. tuntui kieltämättä kummalliselta kun loppuivat vain yhtäkkiä kun niitä hiplasi. sitten syksyllä halusin kerroksia, ja (älkää kysykö tästä enempää) leikkasin niitä itse ja joo, tukka näytti tosi näppärältä sen jälkeen   :T siis sitä on saanut harmitella! nyt hiihtolomalla on viimeksi leikattu ja tavoite ois hiusten kunnon mukaista elämää viettäen yrittää kasvattaa sinne vyötärömittaankaan. mutta hiusten ehdoilla, haluaisin että olisivat kuitenkin hyväkuntoiset ja oikeastaan mitä pidemmät niin sen parempi! Vietän shampootonta elämää ja en käytä myöskään mitään hoitoaineita tai jätettäviä joten jojobaöljyillä mennään :D hiuslaatu on suunnilleen jotain 2a-2b ja näinollen latvat kuivuvat vähän helposti kun ovat kiharat  :( mutta parhaani aion yrittää!
tavoitteena pelkkä WO-pesu luonnonkiharalle latvoista kuivuvalle omaväriselle tukalle. kasvattamista ja luontohippeilyä!

Poissa Janni

• Haiven
  • *
« Vastaus #1331 : 25.04.16 - klo:09:56 »
Mäkin voisin huudella hiuskuulumisia tähän ketjuun! Olen ollut "aktiivinen kasvattaja" viime kesästä saakka, jolloin tuli lähestulkoon tuhottua hiukset vaalennuskäsittelyillä. Värinpoisto poltti päällihiuksia muutaman sentin mittaisiksi, lisäksi olin muutenkin kasvattamassa otsatukkaa pois. Lisäksi mulla oli undercut, jonka ajelemisen lopetin myös värinpoistokatastrofin jälkeen.

Nyt voin ilomielin sanoa, että saavutin ensimmäisen kasvatustavoitteeni eli (lähes) tasamittaisen polkan!  :) :T Tuntuu ihan mahtavalta, kun koko hiuksisto on pehmeä ja hyväkuntoinen. Lyhythän tämä on, mutta nyt voin vihdoin keskittyä nimenomaan pituuden kasvattamiseen, kun kaikki muut häiriötekijät on eliminoitu.
Biotiini, sinkki ja omegakolmoset ovat olleet kuvioissa vuodenvaihteesta, MSM reilun kuukauden. Vauvatukkaa ainakin puskee paljon. Tästä on hyvä jatkaa!
« Viimeksi muokattu: 25.04.16 - klo:10:26 kirjoittanut Janni »

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #1332 : 27.04.16 - klo:15:06 »
Kasvatuspäivittelyä:

Syyskuu 2013: http://i.imgur.com/19d2eaz.jpg
Joulukuu 2013: http://i.imgur.com/OkjqLuV.jpg
Maaliskuu 2014: http://i.imgur.com/CstND85.jpg
Heinäkuun alku 2014: http://i.imgur.com/o6WeJcM.jpg
Elokuu 2014: http://i.imgur.com/7yAeilA.jpg
Tammikuu 2015: http://i.imgur.com/AgkxsGC.jpg
Huhtikuu 2016: http://i.imgur.com/yFOrmdb.jpg

Luulin että nää ois kasvanu ihan miälettömästi, mutta nyt kuvia kateltua tuntuu et kasvu on vähän jumahtanu. Kainalomitasta kuitenkin sellanen viitisentoista senttiä edetty.

Voisin tehä loppuintin 50pv lupauksen että käytän AINA pesun jälkeen jätettävää. Ennen olin tunnollinen jätettävä-aktiivi mutta jostain syystä olen parin viime kuukauden aikana laiskistunut kovasti ja ikävä kyllä se näkyy hiusten kunnossa....
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Tähkäpää

• Haiven
  • *
« Vastaus #1333 : 03.06.16 - klo:10:55 »
Oletko Janniina leikannut missään vaiheessa hiuksia?

Jee, itsellä oli hiukset viime mittauksessa 39cm :T Eli on tässä helmikuu - kesäkuu välillä tullut ainakin 9cm lisää pituutta :l Se ei vaan itselle näy mutta tuntuu 8)
12/13 viimeinen värjäys, omalla luonnonvärillä mennään
10/15 viimeinen hiusten leikkaus
SL ->
Luontaishippi :)

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #1334 : 05.06.16 - klo:13:31 »
Oon leikannut kuivia latvoja säännöllisen epäsäännöllisesti kasvatusprojektin aikana, mutta värjännyt en ole vissiin ollenkaan. (en tosiaan muista millon viimeksi värjäsin :D)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B