Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537270 kertaa)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #135 : 14.01.13 - klo:00:10 »
Mä kanssa olen herännyt siihen, että tukka taitaa olla jo pääasiallisesti mid-backissa. :D Edestä tukka on lyhyempi, ja luulen että latvat ovat katkeilleetkin. Toi bsl:n ja mid-backin ero on kyllä hämäävä, lopulta aika pieni, tai ainakin näin lyhyellä ihmisellä ero on pieni. Mut toisaalta mulla noin 60 senttiä tukkaa riittää jo mid-backiin.

Mulla on joskus vuosikin leikkausten välissä, vaikka tälläkin hetkellä latvat kiljuu saksia. En vaan raaskis millään.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #136 : 14.01.13 - klo:00:18 »
^Munkin latvat ovat kyllä leikkaamisen tarpeessa. Olen nyt sellaisia monihaaraisia, joita en haluaisi mun pehkossa nähtävän :D Raaskisin kyllä ehkä hieman nipsiä pois, mutta olen äärimmäisen laiska varaamaan aikoja yhtään minnekään. No jos vaikka ylihuomenna yrittäisin :P
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #137 : 14.01.13 - klo:09:46 »
Matka vyötäröltä häntäluuhun kestää ikuisuuden! Pitäisi varmaan kuvata ahkerammin hiuksiaan, kun hahmotan niin huonosti tätä hiusteni pituutta/sen edistymistä muutenkin. Ehkä tämä elämäni ensimmäinen leikkauslakkokin tuottaa tulosta, kun yleensä kampaaja on saanut napsaista pari senttiä melkein joka kuukausi pois. :D

Poissa haarapääsky

• Haiven
  • *
« Vastaus #138 : 14.01.13 - klo:16:49 »
Sitä mä vähän aattelinki, ettei oikeeta vastausta tuohon mun kysymykseen oo.. :) Itse leikkasin viimeksi lokakuussa huonoja latvoja pois ja nyt hiukset tarttis jo parturointia, mut mietin et pystyiskö jättää leikkaamatta tuonne maaliskuulle asti.. Latvat tarvis n 5cm leikkuun jotta ne näyttäis suht hyvältä ja paksummilta, mutta tästä pituudesta en vielä raaskis ottaa senttiäkään pois! Kait se on vaan kärvisteltävä.. :D Ja onneksi hiukset on tähän aikaan vuojesta niin vähän näkyvillä, ettei niitten kuntoa pääse hirveän moni vielä kauhistelemaankaan! ;)

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #139 : 14.01.13 - klo:23:20 »
^ Itse pelkään sitä että kaksihaaraiset lähtevät "purkautumaan" ylöspäin jos ei pitkään aikaan leikkaa :D

Huomasin muuten että hiukseni ovat jo APL-pituiset  :-* "Sille on joku oma nimikin!"

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #140 : 15.01.13 - klo:00:44 »
Oho, tuon kuvan mukaan mulla onkin jo reilu mid back -pituiset hiukset! Kuvittelin, että mid-back on alempana ja bsl tossa mid-backin kohdalla. Tämähän on silmiä avaavaa :D Ei olis enää paljonkaan matkaa vyötärölle.

Aivan kuin minun näppäimistöltäni!  :D  Tuo kuva oli tosiaan valaiseva. Yllätyksekseni voin todeta, että pisimmillään mulla oli peräti tailbone-length ennen kuin leikkasin APL:ään. Nyt tavoitteena tasapitkä, omanvärinen, hyväkuntoinen vyötärömitta.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa haarapääsky

• Haiven
  • *
« Vastaus #141 : 15.01.13 - klo:16:28 »
Itse olen myös miettinyt useampaan otteeseen, onko fiksumpaa jättää huonommat latvat omaan arvoonsa ja jatkaa kasvattelua? Senhän voisi jopa ajatella niin, että kuluneet latvat ovat valmiiksi kuluneet ja ikään kuin "suojaavat" hiuksia muuten. Jos latvat leikkaisi, eikö ne uudet, hyvät latvat altistuisi haittatekijöille nopeammin?

Siis ihan samaa oon ittekki tässä ajatellu! :D koska kyllähän ne hiukset alkaa sieltä latvasta kuitenkin haarottumaan, niin parempi että ovat kasvatusvaiheessa rumat, mutta kasvavat nopeammin ku pituuksiin ei kajota! Sit ku hiukset on tavoitepituset niin sittenhä siihen hiusten kuntoon ja kauneuteen voi kiinnittää vähän useammin huomiota. :) joskus vaan ahistaa niin lujaa rumat haaralatvat et tekee mieli vähän väliä leikkauttaa latvoja. :D
« Viimeksi muokattu: 16.01.13 - klo:09:03 kirjoittanut ellen »

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #142 : 16.01.13 - klo:06:36 »
Tääkin koki ahaa -elämyksen tuosta kuvasta! Mähän oon kainalomitassa vihdosta viimein  :)
En tosin tiedä kuinka kauan, kun nää pakkaset tuhoaa latvat...kakshaarasia on alkanu putkahtelemaan yhä enemmän ja enemmän  :( Just tässä niitä metsästin ja bongasin päästäni ihan kummallisen hiuksen: se oli pidempi kuin muut, paljon paksumpi  ja tummempi, kunnon jouhi! Oli pakko nypätä se irti tarkempaa tutkailua varten ja kyllä se ihan omasta päästä kasvoi ja ihan huikean vahva yksilö, nyt odottelen supernopeasti kasvavaa mutaatioleijonanharjaa  ::)
Joskus ollut sama ilmiö silmäripsissä: yks vitivalkoinen, joka kasvoi tuplasti pidemmäksi kuin muut ;D
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #143 : 16.01.13 - klo:14:16 »
^^ Luin jonkin aikaa sitten hiusbongailuja-ketjun vanhoja viestejä ja siellä monet sanoi löytäneensä hiuksistaan tummia ja paksuja jouhimaisia hiuksia hiustensa seasta  :) Muistaakseni joku siellä myös selitteli että ne olisivat jotain tukihiuksia  ??? Itseltäni en kyllä ole tuollaisia löytänyt..

Edit//

Tein nyt sellaisen tempun että leikkasin vahingossa hiuksistani 8cm liikaa kuin ensin oli tarkoitus :o Älkää edes kysykö kuinka sen tein.. Tarkoitus oli vaan tasata latvoja pari senttiä :'( Eli APL-pituudesta vajaa olkapäämittaiseen (joka näyttää päässäni lyhyeltä polkalta..). Tulihan siinä itkutkin väännettyä.

Muttamutta, hyvä puoli on se että lähti kaksihaaraiset ja kärsineet latvat pois ja nyt voi aloittaa kasvatuksen puhtaalta pöydältä, lisäksi hiukset tuntuvat tosi hyväkuntoisilta  :--) Huono puoli taas se että meni vuosi kasvatuksessa hukkaan :[
« Viimeksi muokattu: 17.01.13 - klo:22:56 kirjoittanut Pon98 »

Redsea

• Vieras
« Vastaus #144 : 18.01.13 - klo:16:06 »
Heippa. Tälläinen hassu, pieni tunne kysely  :D

Miten te kannustatte itseänne kasvattamaan tukkaa?
Mitä teette sitten kun tuntuu sltä ettei hiukset tule koskaan olemaan niin pitkät kun haluiasit?
Entä kun epätoivo iskee?

Mikä tunne on silloin ollut kun tukka on saavuttanut halutun pituuden?  <3

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #145 : 18.01.13 - klo:18:59 »
En tiedä onko tästä ollut foorumilla puhetta mutta laitanpa huvikseni linkit kun satuin tällaiseen "kuumaleikkaukseen" törmäämään http://www.hyvaolo.com/2012/03/hiusten-kuumaleikkaus.html http://www.salonki-salice.fi/39

Kuulostaa hassulta, toimivuudesta en tiedä. Liekö kuinka vanha juttu, itse en ole tuollaisesta ennen kuullu? ;D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #146 : 18.01.13 - klo:20:41 »
^^^ Kannustan itseäni sillä, ettei poikatukka sovi mulle kun en laita sitä mitenkään... Ja haluan tehdä erilaisia kampauksia! :D Kun tuntuu ettei hiukset tule olemaan niin pitkät kuin haluaisin, totean että No, yritetään nyt ja katsotaan mihin yltää. Kun epätoivo iskee.. no, sitä ei oo vielä tullut, mutta mua koetellaan 100-prosenttisen varmasti tulevaisuudessa, kun on se ylikasvanut takatukka... Varmasti silloin houkuttais leikata, mutta yritän pysyä urheana, koska kuitenkin sen jälkeen jos leikkaisin, katuisin.
Kun tukka on saavuttanut halutun pituuden.. en ole tuntenut sitä vielä O:)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 19.01.13 - klo:00:42 »
piste, älä luovuta! Noin vuodessa saat jo kivan pitkät hiukset ja pahin vaihe on ohi :) Tiedän itse kokemuksesta, mulla oli ihan lyhyet hiukset, välillä jopa siilitukka, useamman vuoden ajan. Mutta vuosi on suhteellisen lyhyt aika, se hurahtaa nopeasti ohi!

Ja jos tuntuu, että hiukset näyttää kurjalle, niin osta itsellesi pari kaunista hiuvia, hiuspantoja, pinnejä ja muita hiuskoristeita, joita voit lykätä hiuksiin tai vaikka peittaa koko pään. Sillä tavalla saa hieman piristystä :)

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 19.01.13 - klo:09:50 »
Jokainen sentti on vain plussaa, eli kasvatusvaihekaan ei ollut mitenkään kamala - koska en halua lyhyempiä hiuksia. Hiuksiahan voi kasvattaa myös niin, että ne on koko ajan kivan näköiset ja jossain mallissa  ;) En todellakaan itse lähtisi siihen, että olisin muodottomalla tukalla sen 3 vuotta kasvatuksenajan..

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #149 : 19.01.13 - klo:09:51 »
Redsea, mulla kasvatukseen kannusti ehkä eniten se, että tiesin näyttäväni parhaimmalta pitkän tukan kanssa. Minulla on aina ollut pitkä tukka ja onneksi aika nopeasti kasvava. Kasvatin kahdessa vuodessa olkapäämitasta lantiomittaan hiukset. Leikkasinkin hiuksia välillä aika ronskilla kädellä.
Nyt kesällä leikkasin hiukset bsl-mittaan ja jälleen ne ulottuvat vyötärölle (nyt täytyy kertoa että minulla on epämuodostunut vartalo, vyötäröni on aika ylhäällä, sen sijaan lantiomittaan kasvattaminen kestää ikuisuuden)
.
Nyt aion pitää hiukset vyötärömitassa. Se on minulle sopiva pituus. Käytännöllinen ja mukava.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.