Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 646528 kertaa)

Poissa Anamaria

• Haiven
  • *
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1425 : 28.09.20 - klo:09:46 »
Onko hiuksilla jokin geeneissä määrätty maksimipituus, jota ei voi ohittaa?

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1426 : 28.09.20 - klo:20:21 »
^ Tavallaan on joo. Kaikilla on geeneissä määrätty hiusten kasvukauden pituus, eli hiukset ei kasva pidemmiksi kun mitä ne siinä tietyssä ajassa kerkeää kasvamaan. Siihen pituuskasvun nopeuteen tosin pystyy vähän vaikuttamaan ravintoaineilla. Näin minä olen asian ymmärtänyt.

Kasvukausi on keskimäärin 3-4 vuotta ja jos hius kasvaa 1 cm kuukaudessa niin tällaisessa tapauksessa yksittäisen hiuksen maksimipituus on 36-48cm. Toki sen kasvukauden pituus voi olla jotain muutakin, samoin kasvunopeus.
3b F ii

Poissa Anamaria

• Haiven
  • *
« Vastaus #1427 : 08.10.20 - klo:20:30 »
Kiitos vastauksesta :D

Sitten kysyisin vauvahiuksista. Saako niitä millään napilla tai seerumilla kasvamaan pidemmiksi?

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1428 : 08.10.20 - klo:20:35 »
^Jotkut väittää biotiinin auttavan. Mulla ei noita "vauvahiuksia" ihan hirveästi ole ja viimeisimmästä biotiinikuuristakin on jo varmasti useita vuosia, joten omakohtaisia kokemuksia mulla ei ole antaa :D myös MSM-jauhe saattaa auttaa.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1429 : 09.10.20 - klo:11:38 »
Kiitos vastauksesta :D

Sitten kysyisin vauvahiuksista. Saako niitä millään napilla tai seerumilla kasvamaan pidemmiksi?

Siis kasvaahan ne, mutta tilalle tulee kokoajan uusia. Lisäravinteet voi jopa lisätä niitä jos uutta alkaa puskemaan kovempaan tahtiin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa kuskus

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • iHerb AKK8253
« Vastaus #1430 : 09.10.20 - klo:20:52 »
Mulla ainakin vauvahiusten määrä näytti lisääntyvän, kun söin biotiinia. Aiemmin ne oli melko huomaamattomat haivenet, mutta biotiinin ansiosta ne kasvoivat vahvemmiksi ja pidemmiksi, mutteivät kuitenkaan koskaan niin pitkiksi, että olisivat ylttäneet kiinni esim. korkeaan ponnariin. Eli tuloksena oli pystyssä töröttävät sarvet otsan molemmin puolin  >:D
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1431 : 10.10.20 - klo:09:09 »
Auttaisikohan biotiini minulla vauvahaiveniin, kun ne nyt on juurikin tuollaiset mitä kuskus kuvaili...  ::)

Minulla on niitä niskassa ja ohimoilla ja ne kasvavat noin 5-15cm pituisiksi, mutta eivät sitä enempää. Ovat siis kovin erimittaisia keskenään.

Millaisella annoksella biotiinia tulisi ottaa, että vaikuttaa selvästi hiusten kasvuun, muistaakseni annoksen tulisi olla melko suuri?
« Viimeksi muokattu: 10.10.20 - klo:09:11 kirjoittanut Memmuuh »
3b F ii

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1432 : 10.10.20 - klo:15:04 »
^Nojoo, taitaa olla noissa "tukkalisissä" ainakin se 5 mg biotiinia, vrt. jossain perus vitamiinilisissä biotiinia kymmeniä tai satoja mikrogrammoja. Eli kovin pienellä annostuksella tuskin mitään silmillä havaittavaa muutosta saa aikaan.