Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536260 kertaa)

Ponpon

• Vieras
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #165 : 22.01.13 - klo:19:20 »
^^ Minulla kasvaa otsis paljon nopeammin kuin muut hiukset, onneksi kasvatan sitä pois niin ei haittaa vaikka kasvaisi vielä nopeammin  :3

OT, meillä vanhempani maksavat kampaamoreissuni. Johtuu ehkä siitä, koska silloin kun haluan kampaajalle hiusteni täytyy olla aika järkyt, nimittäin suostun menemään parturoitavaksi vain jos mikään ei auta  ;D Muuten leikkaan itse tai äiti leikkaa.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #166 : 22.01.13 - klo:19:24 »
Piste, oman kokemukseni mukaan kasvatus on helpompaa jos hiuksia siistii säännöllisesti. Itse tein niin, että annoin ensin pääliosan kasvaa rauhassa mutta kävin siistimässä korvalliset sekä niskan säännöllisesti. Sitten kun pääliosa oli korvien tasalla, annoin sivujen ja pääliosan kasvaa, mutta kävin edelleen siistimässä niskaa. Sitten kun sivut peittivät korvat, kampaaja alkoi siistiä niskaa enemmän polkkamaiseen muotoon. Vuodessa olen itse päässyt polkkamittaan ja koko ajan on ollut ihmisen näköinen hius :D
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 23.01.13 - klo:11:01 »
Tutkailin juurikasvuani ja näyttäisi siltä, että kasvaisi pikkaisen nopeammin kuin aikasemmin. Tosin tuo mun edellisen elluvärjäyksen ja oman värin raja on niin huomaamaton, että hirmu vaikea saada selvää. Toisaalta ärsyttää, kun pitää olla koko ajan analysoimassa omaa kasvua ja hiuksia.  ::) Niinkuin joku taisi sanoakin, olisi hyvä vaan kun vähäksi aikaa unohtaisi koko kasvatusoperaation ja sitten huomaisi, että oho, onpas sitä pituutta tullut lisää  :)

Miten muuten, oletteko huomanneet eroa kasvunopeudessa talven ja kesän välillä? Joillakin ilmeisesti näkyy tässä eroa joko puolin tai toisin, eli kesällä/talvella kasvaa enemmän.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa fairytonia

• Haiven
  • *
« Vastaus #168 : 23.01.13 - klo:11:50 »
Hyvä vinkki hiusten kasvamisen turhautumiseen. Pidä hiuksiasi kiinni. Sitten kun pidätkin niitä vaikka kuukauden jälkeen auki, kylläpä tuntuvat pitkiltä! :) Tätä käytetty moneen kertaan, kun tuska on ilmestynyt.
Hiuksien kasvatusta 06/10 alkaen. Tavoitteena WL. Tilanne 01/13 BSL. Voiko kauniimpaa olla kuin punaiset hiukset?

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #169 : 23.01.13 - klo:13:55 »
^Tuo on kyllä ihan totta.  :) Olen alkanut pitämäänkin hiuksia enemmän kiinni ihan jo senkin takia, etteivät olisi tiellä, kun pituutta on tullut lisää. Pitäisi sitten vaan antaa niitten pysyä kiinni, eikä avata ja mennä peilin eteen tuijottelemaan  ::) Taidankin ottaa tavoitteeksi nyt vaikka lopputalven ajaksi, etten turhaan kyttää hiusten kasvua vaan pidän niitä kiinni ja annan kasvaa kaikessa rauhassa.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 23.01.13 - klo:19:27 »
Piste, itse en ole leikannut kertaakaan tämän kasvattamisen aikana (lähtömitta 0,5 cm siili -> nyt 35 cm)
Pidin vain hiuksia kiinni ponnarilla ja soljilla. Ei se takatukka-vaihe mikään kaunis ollut, mutta ei sitä kauaa kestänyt kun tukka kasvoi. Mielestäni se oli paras ratkaisu, eipähän tarvinnut yhtään leikata, ja kampaajiin en luota leikkaamisessa..

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #171 : 23.01.13 - klo:20:10 »
^ Ok. Hyvä tietää että niinkin voi tehdä. Ite en tiedä mitä tekisin, no onneks vielä ei tarvikaan tietää kun ei ole takatukkaa paljon nimeksikään. Tai no onhan se jo aika "hemaseva" mutta ei häiritsevä. Ja nyt huomasin että tällänen vähä liian pitkä poikatukka itse asiassa sopii mulle. :)

edit. Onko hiusten ja kynsien kasvu/kuntojutut verrattavissa? Ainakin on olemassa jotain pillereitä joilla saa sekä hiukset että kynnet kasvamaan nopeammin. Tarkoittaako siis, että jos kynnet kasvaa pitkiksi ja kestää hyvin, hiusten kanssa on sama juttu? Voi jos tämä on totta <3 sillä mun kynnet kasvaa tosi pitkiksi ja varsinkin pikkurillit aiheuttaa hämmästystä:
 http://aijaa.com/gzJYXx
« Viimeksi muokattu: 23.01.13 - klo:21:55 kirjoittanut piste »

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 24.01.13 - klo:10:59 »
^ sanoisin, ettei kynsien ja hiusten kasvu / kunto kulje täysin käsikädessä. Kynnet koostuvat keratiinista, jota on myös hiuksissa, mutta hiuksissa keratiinin pitoisuus vaihtelee hiuksen eri kerroksissa. Mutu tuntumani sanoisi, että esim. ruokavaliolla, ulkoisilla tekijöillä, ja stressillä olisi tästä syystä suurempi vaikutus hiuksiin kuin kynsiin.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Jennyh

• Vieras
« Vastaus #173 : 24.01.13 - klo:20:56 »
^ Kyllä ehdottomasti voi :) Nuo sun mainitsemat asiat vaikuttaa juurikin siihen jo kasvaneeseen hiukseen. Nyt sulla pukkaa ihan uutta hiusta, sellaista joka ei ole noita kohteluita kokenut. Uskon, että sun pituisissa hiuksissa ei vaan tunne vielä täysin sitä, miten paksu se sitten pitkänä on!

Äläkä suotta harmittele sitä, että jollakulla toisella kasvaa kovaa vauhtia hiukset. Sille ei mahda mitään (jos et aio jotain erikoisravinteita alkaa syömään) eikä sellaisia asioita kannata murehtia, mille ei mahda mitään. Jossain vaiheessa sulla on vielä kauniit ja paksut pitkät hiukset, joita muut ihastelee! :)

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 27.01.13 - klo:11:19 »
^ Hienoa hienoa!  :) Se on kyllä aina kiva huomata, että sitä edistystä tapahtuu. Mä oon nyt iloinnut siitä, että tuota uutta hiuskavustoa näyttää pukkaavan aika lailla. Siis ainahan siellä joukossa on niitä lyhyitä kasvavia hiuskia, mutta näyttäis siltä, että nyt tavallista enemmän.  :)  Itsepäsesti töröttävät pystyssä, mutta eipä se haittaa.  :D Vaikka kasvattelenkin kovasti pituutta lisää, niin kyllä melkeen vielä hienompaa olis jos sais oikeesti paksuuttakin tähän tukkaan. Ehkä se biotiini ja parempi ruokavalio on auttaneet. Ja hellävaraisemmat värjäysmenetelmät.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #175 : 27.01.13 - klo:15:32 »
Erityisesti en ole lettiäni kasvatellut, mutta pituus on venähtänyt syksyn ja talven myötä aivan huomaamatta. Tykkään pitää hiuksia kiinni ja tehdä erilaisia kampauksia, joiden valikoima on myös lisääntynyt pituuden myötä. Pitäisiköhän silti harkita kunnon trimmausta, kun tukka alkaa jo aiheuttaa haasteita arjessa. ;D Esim. hiukset eivät mahdu enää pyyheturbaaniin ja takertuvat pesun aikana vartaloon niljakkaasti. Märän hiusmassan paino painaa päätä. En myöskään kehtaa julkaista uusinta pituuskuvaa, koska siitä ei voikaan enää rajata pakaroita pois.

Pian jo varmaan istun latvojeni päälle. Toisaalta, jos kasvattaisi sellaisen irtoletin perheemme "armeijaan mennessä koko tukka pois"-kokoelman jatkoksi. :P BSL jäisi vielä helposti jäljelle. Terminal lengthin testaaminen kiehtoo myös omalla laillaan.
« Viimeksi muokattu: 27.01.13 - klo:15:34 kirjoittanut salute »

Poissa Anscue

• Haiven
  • *
« Vastaus #176 : 27.01.13 - klo:16:17 »
Uutena kasvattajana täällä, tai siis kasvattajana en oo uus, vaan ikuinen, mutta jos tällä kertaa pääsis tavoitteeseen. Mulla  ei edes ole kovin pitkä tavoite, kunhan sais edes tohon shoulder lenghtin ja bsl:n väliin. Olin jo melko hyvään alkuun päässy, kunnes sain idean värjätä hiukset sellasiks kuparinkullanvaaleenruskeiksi, no tuloshan kampaajalla oli violetintummanruskeenharmaat, siihen sitten joutui laittamaan pari värinpoistoo, että sai ton värin mikä tossa on. No latvahan siitä ei tykänny, joten pakko oli mennä leikkauttaa ne. Sekään ei menny ihan putkeen. Pyysin, että leikkais mahdollisimman tasaisen, jotta sitä olis helppo kasvattaa, nyt sitten tuo on kerrostettu niin, että lyhyimmät hiukset on jotain reilu 5cm. Ja noi latvatkin on ihan eripituisia, mutta en uskalla mennä enää sitä korjauttaa, jos edes pystyisi... :(

Nyt vaan pitäisi saada hiukset kasvamaan, talvella tuntuu, että kasvu tyrehtyy kokonaan. Mulla on atooppinen iho ja päänahkakin kutiaa koko ajan. Ainut mikä siihen on auttanut, on solarium, mutta sehän taas kuivattaa hiuksia. Onko täällä joku joka on keksiny tohon jonkun ratkaisun? Auttaako jos laittaa jotain hoitista päähän? Eka mietin, et jos laittais vaik jojoba-öjyy, mut eiks ne öljy polta, lämmitessään? Vai oonko käsittäny ihan väärin?

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #177 : 27.01.13 - klo:18:48 »
Sais nyt tää talvi loppua, kun hiukset ei kestä pakkasta ja kuivaa huoneilmaa olleskaa  >:( latvat on ihan täynnä solmuja, katkeilee, menee ihme säkkärälle, haaroittuu ja niskavillat rastoittuu kaulaliinan vaikutuksesta...vaivalla pääsin kainalomittaan ja nyt oli pakko pätkästä takaisin solisluumittaan  :-\  On kyllä kieltämättä ikuisuusprojekti tää kasvatus, kun talvisin vetää hirveet takapakit...jos jotain positiivista pitää keksiä niin otsatukka sentää kasvanu suuhun asti ja alkaa pysymään korvan takana  :T kesään mennessä luulis olevan jo leukaan saakka  :-*
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #178 : 27.01.13 - klo:23:53 »
Hyviä uutisia kasvatusprosessin suhteen täälläkin  :) etenkin talvisin mun tukka kasvaa hädintuskin sitä senttiä kuussa, mutta nyt tyven värjäyksestä on tasan kuukausi ja pari päivää - juurikasvua on jo ihan reipas sentti ^^ kuulostaa ehkä olemattomalta, mutta voitto se on pienikin voitto. Biotiini strongeja siis popsittu reilut 3kk, ovat mitä ilmeisimmin tämän takana. Ainoa harmituksen aihe on ohuehkolta tuntuva tukka; mulla on aina ollut erittäin paksut hiukset, kuten äidilläni ja tämän puolen suvulla. Nyt kumminkin etenkin tuo pituus tuntuu melkoiselta hiirenhännältä verrattuna siihen, mitä muutama vuosi sitten oli. Toki värinpoistot rokotti melkoisesti pituuksia ja ei tämä vielä mikään ohut ole, mutta ei kyllä upean paksukaan  :( nojoo, toivottavasti tilanne korjaantuu kun saan lisää uutta hiusta.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #179 : 28.01.13 - klo:09:22 »
Olen tehnyt pieniä mittauksia ja 2.1.-27.1. välillä ovat hiukset kasvaneet 2 senttiä. Aivan älytöntä! Voiko silica aiheuttaa moisen pyrähdyksen? Otin nyt ensimmäisen kerran otsamittauksella (huijausmitalla) ja hiusten pituudeksi tuli 71,5 senttiä. Jos vain kaikki hiukset olisivat tuon pituiset, niin tyytyväinen olisin mutta nämä kerrostukset... Menee vielä pitkä tovi, ennen kuin saan tasapitkät pitkät hiukset  :P
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer