Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536248 kertaa)

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #180 : 28.01.13 - klo:10:10 »
^Sama! Olen ottanut hiuksista kuvia aina takaa ja silloin ne näyttävät pitkiltä mutta kun ne vetää olkapäiltä eteen, niin lyhyiltä tuntuvat  :P Vielä ainakin 20 senttiä saisi tulla kokonaispituutta, sitten olisi ihannemittani täynnä :)

Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 28.01.13 - klo:10:20 »
^Sama! Olen ottanut hiuksista kuvia aina takaa ja silloin ne näyttävät pitkiltä mutta kun ne vetää olkapäiltä eteen, niin lyhyiltä tuntuvat  :P Vielä ainakin 20 senttiä saisi tulla kokonaispituutta, sitten olisi ihannemittani täynnä :)

Kuulostaa mun tilanteelta! Tai ehkä mun rinnat vaan riippuu niin alhaalla, että hiustenkasvu ei pysy tuossa mukana ja sen takia näyttää, että eestä ovat niin paljon lyhyemmät  ;D

Redsea

• Vieras
« Vastaus #182 : 30.01.13 - klo:09:19 »
Jippii! Jotain reilu puolitoista senttiä tullut kuussa  ;D Jotkut hiukset suorana osuu solisluuhun  :O Odotan viellä että koko hiuspehko on solisluun mitassa... Jos tätä vauhtia kasvaa niin ehkä jo toukokuussa...

Tulee pidettyä tukkaa kiinni koska se on tiellä ja kerran jo huomaamattani kävi uimassa teekupissani  0_0

Ja mun mummi sanoi tänään että mun tukka on kasvanut tosi paljon ehkä alan itsekkin uskoa niin... Laskin että jos tätä menoa kasvaa niin kolmenvuoden päästä mulla on lantion mittaiset hiukset :D
« Viimeksi muokattu: 30.01.13 - klo:19:09 kirjoittanut Redsea »

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #183 : 30.01.13 - klo:11:38 »
Itse pidän myös hiuksia kiinni useimpina päivinä, niin tuo pehko kasvaa melkein huomaamatta   :3

Toisaalta on hyvä, ettei tarvitse laittaa mitään muotoilutuotteita eikä rääkätä latvoja, kun sutaisen hiukset muoviklipsillä löysäksi söherönutturaksi. Sileät ja lasimaiset hiukset eivät nutturapäivinä kaipaa edes harjausta.

Vai kumpi on pitkien hiusten kunnolle parempi: pitää auki vai kiinni?
Mid back/1b/F/ii

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #184 : 31.01.13 - klo:19:20 »
Tukka on ottanut jonkun sortin kasvupyrähdyksen tänä talvena kun kaksi kuukautta värjäyksen jälkeen oli jo neljän sentin juurikasvu, joka äsken tuli tosin värjättyä piiloon. Pientä kriisiä meinaa pukata välillä. Pituus lähentelee jo kainalomittaa eli on reippaasti olkapäille. Värin kanssa kriiseilen välillä, kun rakastan tätä tummanruskeaa ja toisaalta tahtoisin oman keskiruskean sävyn takaisin. Ja tuntuu, että väri ei tartu kunnolla juureen, vaikka olen ennakkoon pessyt syväputsarilla. Ja sitten jos kasvattaisin oman värin, niin pitäisi sietää väriero.

Kävi jo mielessä, että lyhentäisin rikottuun polkkamittaan, mutta sitten olisin taas lähtöruudussa. Ehkä hammasta purren alan kasvattaa omanväristä haiventa. Hiustahan tämä vain on. Latvat ovat yli vuoden ikäiset, ehkä niitä pitäisi pikkuisen nipsaista, niin tuntuisi paremmalta ja toisi tunteen, että kasvattaa vahvaa, tervettä hiusta. Taidankin varata ajan huomenna.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #185 : 01.02.13 - klo:09:42 »
Laitetaas taas vähän kasvukuvaa!

Suunnilleen vuoden alusta on mömmöt lisääntyny ( ;D) eli syön kaikkia näitä: msm, silica, d-vitamiini, kalaöljy ja biotiini.

On ne hiukset vähän kasvanu! Parhaiten eron huomaa edestä/sivuilta, kun kerrostuksen on käyny kasvamaan pois. Tärkeintä on se, että miusta hiukset alkaa tuntumaan pitkiltä! :D
Latvat kyllä hapsottaa ja on vähän kuivat (viimosessa kuvassa muuten hiukset föönattu suoriks olosuhteiden pakosta). Laitan melkein joka yöks vähän oliiviöljyä pituuksiin ja toivon, että se auttaa kuivuuteen. Oon alkanu liikkumaan aktiivisemmin ja se tarkottaa hiusten pesua melkein joka päivä ja se ei varmasti auta kuivuuteen :-\
Täytyy katsoa jos ens kuussa ottais latvoista ihan pari senttiä pois :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Tiu

• Vieras
« Vastaus #186 : 01.02.13 - klo:15:48 »
Täällä kans yks ikuisuuskasvattaja! Tällä hetkellä hiukset on lyhyemmän ku vuosiin, eli vajaa bsl, koska piti leikata kärsineitä latvoja melko reilusti. Ajattelin että kivempi kasvattaa hyväkuntoista hiusta ku tapella hamppulatvojen kanssa. Malli on kerroksittain leikattu ja samalla kasvattelen etuhiuksia pois. Tavoitteena ois hyväkuntoinen kevyesti latvasta kerrostettu vyötärömitta. Siihen on kyllä vielä matkaa!

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 02.02.13 - klo:12:41 »
^ noita ei napsautettavia pinnejä sanotaan "hengettömiksi pinneiksi" :) niitä käytetään yleensä kampausten teossa esim. nutturakampauksissa.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #188 : 02.02.13 - klo:13:26 »
^ No mä oon kattonu sitä hengettömät ym. apuvälineet -keskustelua ja oon saanu sen käsityksen et noi nimenomaan ei oo hengettömiä, vaan hengettömissä on sellanen isompi vako...?

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 02.02.13 - klo:14:19 »
^ Niin, minusta nuo on ihan vaan pinnejä, hengettömät on niitä joilla saa kiinni nutturoita ja muita.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 02.02.13 - klo:16:01 »
Joo, hengetön on tämä:

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 02.02.13 - klo:16:44 »
^ ok! oon luullu, että noiden molempien kohdalla puhutaan hengettömistä :p
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #192 : 03.02.13 - klo:17:51 »
Joku jossain viestissä totesi, että tuntuu se tavoitepituus olevan aina 10 cm pidempi kuin hius sillä hetkellä on. Joo, siltä näyttää. ;D Jossain vaiheessa haaveilin siitä, että tulisi se BSL täyteen, tänään totesin että nyt se on, ja että pituutta pitäisi saada ainakin 10 cm lisää... mieluiten NYT.

Kohtuutyytyväinen olen kuitenkin pehkoon tällä hetkellä, varsinkin kun tänään on hennattu ja tasoitettu, niin eiköhän näillä pärjätä taas jonkin aikaa. On vain tuo latvojen tasailu itse sen verran hauskaa hommaa, että pakko asettaa itselleen leikkauslakko etten innostu liikaa. Seuraavan kerran saa saksia toukokuussa jos huvittaa. Luultavasti huvittaa - yritän kuitenkin kerrostuksia kasvattaa pois ja pyrin tasapitkään, ja latvojen lyhentely silloin tällöin auttanee sitä tavoitetta kummasti. Muutama kuukausi tehdään vaan kaksihaaraisten metsästystä. Ärsyttävää, että niitä tulee lähinnä vain noihin lyhimpiin sivuhiuksiin eikä niinkään pisimpiin latvoihin.

Kampaajalla kävin viimeksi joskus viime keväällä ja sain trauman. Pituutta lähti senttejä enemmän kuin pyysin, leikkauksen jälkeen tuli heti kaksihaaraisia, ja oli vielä pirun kallistakin. Sen jälkeen olen tasoitellut itse kaksi kertaa ja taidan pysytellä toistaiseksi tällä tiellä. Jos linja on välillä vähän vino niin se ei menoa haittaa. Eipähän tarvitse pelätä että kampaajaksi sattuu taas joku, jonka mielestä kaksi senttiä ja viisi senttiä ovat sama asia. Kele, vieläkin kiehuttaa kun erehdyn ajattelemaan tuota episodia.

Mutta tänään koin tukkaa tutkaillessa ja mittaillessa oudon fiiliksen: mitä hittoa, onko tuo oikeasti mun oma tukka? Millon siitä tuli noin pitkä?  :l

Selässä näyttää pitkältä, edessä ei. Tykkäisin pitää esimerkiksi lettiä tuohon eteen vedettynä, mutta ei tällä pituudella vielä voi, näyttää vaan naurettavan töpöltä. Joten... 10 cm lisää tänne, kiitos. Kattotaan sitten uudelleen. Olettaen, että nämä edes kasvavat tästä pidemmiksi.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #193 : 05.02.13 - klo:08:30 »
Iik! Katselin eilen hiuksiani kahden peilin kautta ja totesin mittailujen ja testailujen jälkeen sekä monista eri kulmista katsottuna, että pisimmät hiukseni ovat jo mid back -pituiset, eli ovat jo useita senttejä rintsikan alareunan alle kasvaneet. Voi kunpa koko letti olisikin tuon pituinen! Harmi vain, että kerrostukset saavuttavat tuon saman pituuden ehkä vuoden päästä, huoh.

Minun täytyy kyllä suositella sekä MSM-valmistetta ja Silicaa (piihappogeeli kapseleina, Original Silicea). Otin joka päivä syksyn ajan tuota MSM-valmistetta ja Silicaa on nyt mennyt kaksi kuukautta. Olen kuullut useammalta tiuhaan tapaamaltani ihmiseltä, että hiukseni ovat yhtäkkiä kasvaneet hurjasti. Mikään muu ei ole muuttunut esim. ravinnossani tai elämäntavoissani kuin nuo pari lisäravinnekuuria. Eli suosittelen kasvattajille noita!

Hankin myös juuressuosituksesta The Body Shopin bambu-kamman ja on ollut ilo kammata tätä takkuista kuontaloa pesun jälkeen. Hiuksia ei lähde juurikaan ja sähköisyyttä en ole havainnut kuukausiin (siitä tosin kiitos silkkarittomalle luonnonkosmetiikan hiustuotearmeijalleni). Vaikka pisimmät hiukset ovat ohuet, niin eivät ne silti ole rumat tai littanat, päin vastoin ne ovat todella pehmeät ja ilmavat.

Tavoitteeni on siis kasvatella nyt ainakin kesään saakka leikkaamatta, sitten voisin itse vähän tasailla latvoja. Päätavoite on saada pituutta noin 15-20 senttiä lisää ja hiukset tasapitkiksi, pois kerrostuksista. Eipä tuohon mene aikaa kuin ehkä pari vuotta  :P
Mid back/1b/F/ii

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #194 : 06.02.13 - klo:11:39 »
No en minä sitä kampaaja-aikaa varannutkaan latvojen tasoitukseen, kun kriisi meni ohi ja latvat on hyväkuntoiset. En ole löytänyt yhtään kaksihaaraista. Ilmeisesti pidän yllä tummanruskeaa väriä, mutta venytän värjäysväliä neljään kuukauteen. Kolmesti vuodessa värjääminen ei tunnu liialta ja kun juurikasvu on ruskea, niin ei ole kauhean räikeä sävyero, vaikka latva ja juuri olisivatkin eri paria.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am