Joku jossain viestissä totesi, että tuntuu se tavoitepituus olevan aina 10 cm pidempi kuin hius sillä hetkellä on. Joo, siltä näyttää.

Jossain vaiheessa haaveilin siitä, että tulisi se BSL täyteen, tänään totesin että nyt se on, ja että pituutta pitäisi saada ainakin 10 cm lisää... mieluiten NYT.
Kohtuutyytyväinen olen kuitenkin pehkoon tällä hetkellä, varsinkin kun tänään on hennattu ja tasoitettu, niin eiköhän näillä pärjätä taas jonkin aikaa. On vain tuo latvojen tasailu itse sen verran hauskaa hommaa, että pakko asettaa itselleen leikkauslakko etten innostu liikaa. Seuraavan kerran saa saksia toukokuussa jos huvittaa. Luultavasti huvittaa - yritän kuitenkin kerrostuksia kasvattaa pois ja pyrin tasapitkään, ja latvojen lyhentely silloin tällöin auttanee sitä tavoitetta kummasti. Muutama kuukausi tehdään vaan kaksihaaraisten metsästystä. Ärsyttävää, että niitä tulee lähinnä vain noihin lyhimpiin sivuhiuksiin eikä niinkään pisimpiin latvoihin.
Kampaajalla kävin viimeksi joskus viime keväällä ja sain trauman. Pituutta lähti senttejä enemmän kuin pyysin, leikkauksen jälkeen tuli heti kaksihaaraisia, ja oli vielä pirun kallistakin. Sen jälkeen olen tasoitellut itse kaksi kertaa ja taidan pysytellä toistaiseksi tällä tiellä. Jos linja on välillä vähän vino niin se ei menoa haittaa. Eipähän tarvitse pelätä että kampaajaksi sattuu taas joku, jonka mielestä kaksi senttiä ja viisi senttiä ovat sama asia. Kele, vieläkin kiehuttaa kun erehdyn ajattelemaan tuota episodia.
Mutta tänään koin tukkaa tutkaillessa ja mittaillessa oudon fiiliksen: mitä hittoa, onko tuo oikeasti mun oma tukka? Millon siitä tuli noin pitkä?

Selässä näyttää pitkältä, edessä ei. Tykkäisin pitää esimerkiksi lettiä tuohon eteen vedettynä, mutta ei tällä pituudella vielä voi, näyttää vaan naurettavan töpöltä. Joten... 10 cm lisää tänne, kiitos. Kattotaan sitten uudelleen. Olettaen, että nämä edes kasvavat tästä pidemmiksi.