Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536008 kertaa)

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #210 : 13.02.13 - klo:09:41 »
Minusta tuo huijausmitta on ainoa oikea keino saada selvitettyä todellinen pituus, hiusraja kun ei hirveästi muutu. Siksi olenkin ihmetellyt tuota termiä, "huijausmitta". Kun jakauksesta tms. mittaa, niin kyllähän siinä on virhemarginaali huomattavasti suurempi. Niinpä itse otan pelkästään tuota hiusraja-mittaa.

Tämä tuli todettua, kun aviopuoliso mittaili keskijakauksesta ja kasvua oli tämän mitan mukaan tapahtunut kahdessa viikossa seitsemän senttiä :D Eli en todellakaan luota tuohon mittaustapaan. Sen sijaan hiusrajamitassa eroa oli 0,5 senttiä, mikä on inhottavan vähän. Kasvua, hiukset, kasvua!!
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #211 : 13.02.13 - klo:11:50 »
^ Kasvunhan tuolla tosiaan saa luotettavammin mitattua, mutta varsinaista hiusten pituutta kyllä ei. Ne otsalta lähtevät hiukset kun eivät sinne taakse latvoihin asti yllä, joten todelliseen hiusten pituuteen tulee tuolla tavalla mitattuna aina ylimääräisiä senttejä. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #212 : 13.02.13 - klo:12:54 »
^Kasvun kannalta minä tarkoitinkin :)
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #213 : 14.02.13 - klo:13:57 »
Moi taas pitkästä aikaa! :)

Mun hiukset on kasvaneet olkapäämittaisiksi, ja niiden kanssa pystyy jo "leikkimään" aika paljonkin. Saan sen kiinni kammalla ja kaikenlaisilla klipseillä. Puikkojakin pystyn jo käyttämään.

Kasvattaminen on ollut aika hidasta, kun olen leikellyt hiuksia paljonkin päästäkseni kaikenlaisista kerroksista eroon. Nyt päätin sitten vain kasvattaa. Latvoja tasaan sitten, kun pituutta on tullut enemmän. Pidän nyt vain tukkaa kiinni mahdollisimman paljon, niin latvojen "oheneminen" ei haittaa, ja ne ehkä kuluukin vähemmän näin.

Otsatukkaakin olen kasvatellut. Sen pysyy jo korvan takana suht hyvin. Nyt olen letittänyt sitä, kun olen kyllästynyt pantoihin, ja olen jo hajottanutkin kaksi ohutta muovipantaa. Vapaana en sitä oikein osaa vielä pitää.
« Viimeksi muokattu: 14.02.13 - klo:14:14 kirjoittanut kaksisarvi »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #214 : 14.02.13 - klo:21:34 »
Lähes kaksi vuotta olen jaksanut sinnikkäästi kasvattaa ja nyt on ekoja kertoja alkanut tekemään mieli tarttua saksiin. Hiukset on nyt aikalailla bsl mitassa, ainakin suoristettuna.

Haaveilen taas polkkatukasta tai ainakin vähintään kymmenen senttiä tekisi mieli leikata ja ehkä kerrostaa tai jotain. Etenkin nyt kun on tämä sulkasato meneillään, hiukset on ohentuneet reippaasti tässä muutaman kuukauden aikana. Myös värjäyksestä kärsineet latvat ärsyttävät.

Ajattelin että sinnittelen nyt ainakin kesän yli tekemättä mitään kovin radikaaleja muutoksia, syksyllä voisi sitten napsia vähän reippaammin pituutta pois.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #215 : 15.02.13 - klo:18:52 »
Täällä kanssa yksi kasvattaja (ja uusi jäsen muutenkin)  :) kakstoistaveenä leikkasin peppumittaset hiukset olkapäille, nyt 7 vuotta oltu enemmän ja vähemmän "lyhythiuksisia"  ;D Himottaa pitkät hiukset, ja poikaystävä haluis mulle kanssa semmoset :D Toissakesänä alotin kasvattaa mun sivulta, korvan päälle ulottuvaa, lyhyttä tukkaani. Tällä hetkellä tukka on kerrostettu ja pituus alle lapaluun. :) Nyt haluan siiis piiitkän hiukset :)

Olis siis pari kysymystä :D mulla on vaaleat hiukset luonnollisesti, mutta nää on myös moneen kertaan blondatut. Hiukset näyttää vähän kuivilta. Kaksihaarasia ei kuitenkaan näy.. Missä vika ?  ::)
Pesun jälkeen tukka menee varsinkin joistakin blondatuista kohdista ihan takkuun. Miten sen sitten selvittää? Laitan kyllä jotain jätettävää päähän aina pesun jälkeen, mutta tuntuu, että ne on pakko harjata märkinä.. Muuten koko tukka näyttää jotenkin "hapsottavalta" kuivuttuaan  :o
Eli miten mun kannattais toimia, harjatako märkinä vai ei? Ja miks mulla ei oo kaksihaarasia? :D

Ainiin, ja omaa väriä takasin kasvattaessa.. :)
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #216 : 15.02.13 - klo:19:37 »
laarde, hiukset voi olla kuivat tai tuntua kuivilta monesta syystä. Ne voi kaivata syväpuhdistusta. Hiukseen saattaa kertyä kaikenlaista. Mineraaleja ihan vaan vedestä, silikonia, öljyä, proteiineja ja jopa rasvaiset alkoholit saattaa jäädä hiukseen, jolloin tukka voi tuntua kuivalta ja vahingoittuneelta, vaikka kaksihaaraisia ei ole. Tai sitten blondattu hius on vain niin huokoista, ettei kosteys pysy siinä. Hoitoaineet, joissa proteiinia ja sellaisia "rakennepaikkaavia" aineita voi auttaa. Silikoneja kannattaa myös kokeilla. Eri silikonit voi toimia tukassa eri tavoin. Joku amodimeticone esim. voisi sopia, mutta joku muu varmaan tietää paremmin näistä. Mä en itse käytä silikoneja, enkä rakennepaikkaavia, mutta halusin vaan mainita. Tällä foorumilla pyöriminen varmaan kasvattaa tukkatietoa nopeasti. Toivottavasti löytyisi mahdollisimman sopivat jutut. :)

(Hyvä tulla tosi pitkän tauon jälkeen palstalle pätemään...  ::))

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #217 : 16.02.13 - klo:11:27 »
Ääh, taas pientä takapakkia hiusten kanssa. Olin ottamassa kuvaa hiuksista takaapäin (seuratakseni kasvua), kun huomasin että niskassa tukka on huomattavasti lyhyempi :o reunoilta siis miltei bsl-mitassa, mutta keskeltä varmaan 10cm lyhyempi. En tajua miten on aiemmin jäänyt huomaamatta(ainkin tässä laajuudessaan), ja miksi näin on.. Tekisi mieli leikata nuo reunat samaan pituuteen, mutta se pilaisi 3vuoden kasvatusprojektin tulokset. Huoh, pitää kai yrittää peittää tuo jotenkin kunnes saan sen lähemmäksi muiden hiusten pituutta..

SilkyDream

• Vieras
« Vastaus #218 : 16.02.13 - klo:15:41 »
Hiusten kasvatus on tosi tuskallista  :-X ku oottaa vaan että kasvais  :D

Mulla lähti blondauksen takia tosi paljo pituutta 1½ vuotta sitten ja ne katkeilee edelleen vaikka hoidan pirun hyvin; en suorista, föönää, harjaa märkinä ym...
tosi masentavaa  :( >:( >:(
Haluisin hiukset vyötärölle ja nyt ne on bsl pituudessa vasta :( Syön biotiini strongia ja elän tosi terveellisesti ja silti tuntuu ettei vaa kasva :( Noh, ehkä pitäs olla kärsivällisempi, mutta ei jaksa oottaa  ;D

Poissa arkkibakteeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #219 : 16.02.13 - klo:20:46 »
Vää, kummin tekisi, jatkaisi kasvatusta vai leikkaisi takaisin lyhyeksi..? ??? Toisaalta tää mun hiuspehko on siihen nähden, mistä kasvatus lähti, kasvanut aika paljon suhteellisen lyhyessä ajassa, niin eikä viitsisi sitä kaikkea kasvatusta ns. heittää kankkulan kaivoon, mutta tää malli on niin kamalan tylsä tässä pituudessa.. Tietty jos kysyisi kampaajalta, saisiko tähän vähän erilaisen mallin ilman että pituutta lähtee kovin paljoa.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #220 : 17.02.13 - klo:12:46 »
Ärsyttää nuo kuivat vaaleat hapsut edessä. Noiden sivuhiusten kasvatus on aina kituliainta, varsinkin kun niissä on vielä raitaa ja muutenkin lyhyemmät. hemmetti sitä kampaajaa joka laittoi viimeksi liikaa raitoja ja kampitti minun kasvatusprojektia. Haluttanut jo kauan napsaista kuivimpia latvoja pois, ja nyt uskaltauduin vuolemaan sentin pari pois. En uskalla enempää, pitää kuitenkin viikonloppuna olla edustuskunnossa hiukset. Toivottavasti kampaaja ei huomaa että olen leikellyt niitä itse. Muistan hyvin tämän vaiheen edelliseltä oman värin kasvatus kerralta. Hermostuin hevilettiin silloinkin, mutta ah sitä tunnetta kun saa leikata vähän enemmän kerralla kun ne on pidemmät. Sitten ne näyttää tosi hyväkuntoisilta.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #221 : 17.02.13 - klo:16:31 »
Minä tein päätöksen lopettaa kasvatus ja tilaan huomenna ajan kampaajalle. Eihän tässä ole enää mitään järkeä kun jatkuvasti saan vain tuskastella kuinka surkeilta hiukset näyttävät. Lyhyempään hiukseen uskaltaa sitten helpommin tehdä kaikenlaisia muutoksiakin ja kokeilla värejä. Sen verran aion kuitenkin vielä pituutta pitää että pystyy kampauksia tekemään, eli joku pitkä polkka luultavasti :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #222 : 18.02.13 - klo:08:14 »
^ohhoh, kylläpä sulla kasvaa nopeaa  :o kade  :P voi että, mitenköhän mä onnistuisin mittaamaan mun hiusten  kasvunopeudeni, kun en halua enää näitä värjätä, joten juurikasvustakaan ei oikein voi mitata. Lisäksi mulla on kerrostetut hiukset, joten hiusten nyppiminenkään ei oikein onnistu..
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #223 : 18.02.13 - klo:11:51 »
Äh, ärsyttävää... Juuri kun hiukset alkavat olla mukavasti mid back -mitassa, joutuu latvaa tasaamaan, sillä 3 vuoden kasvattelun tuloksena vanhat kerrokset tekevät latvasta säälittävän ohuen. Ajattelin kuitenkin nyt odottaa kesäkuuhun, kun muutenkin leikkautan hiukset yleensä puolen vuoden välein. Ehkä nyt keväällä tulevat sentit pelastavat pituuden, vaikka hieman enemmän joutuukin ottamaan latvasta. Haluan kauniit pitkät hiukset heti enkä joskus!  ::)
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 18.02.13 - klo:22:31 »
Hiukset on vihdoin taivoitemitassa. Lokakuussa ne oli reilu 60cm ja nyt neljä kk myöhemmin ne lähentelee tällä parin sentin kasvuvauhdilla sitä 70cm. Ilahduttavaa on myös se, että hiukset on punaiseksi värjäämisen jälkeen vähemmän hattarakaramellia ja hoidoksi riittää hyvä ylläpito. Ei joka kerta tarvitse istua jöllöttää suihkussa 30min tehohoitomaratonilla, jos ei halua näyttää purkkamainokselta pois tullessaan.

Varasin nyt ajan kampaajalle latvojen siistimiseen, koska tiedän että tällä kasvuvauhdilla mulla on hyvin reilu lantiomitta vaikka vähän leikkaisinkin. Pitäisi vaan miettiä, jatkaako kasvatusta vai jättääkö tähän, koska jokainen sentti lisää tietää lisää aikaa hiustenhoitoon, tottakai. Hankin itselleni ihan vain tuuhennoksen klipsipidennyksillä ja olen ollut tosi tyytyväinen, tuntuu siltä, että hiukset on nyt juuri sellaiset kuin olen halunnut, mutta kuinka kauan ;>. Taidan olla ikikasvattaja.

Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi