Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536010 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #225 : 19.02.13 - klo:22:18 »
Puolen metrin pätkäisy oli parasta mitä olen tukalleni tehnyt! Edelleen kasvattelen, mutta en pituutta, vaan käsiteltyjä latvoja pois. Miten ihanaa huomata, kuinka joka kampaajareissulla lähtee muutama sentti vanhoja blondauksenjämiä latvoista, ja hiukset pehmenevät niiden myötä koko ajan. Olen siitä onnekas, että vahva hiuslaatuni ei ota itseensä mistään blondailusta, eli rakennepaikkaukselle ei ole ollut tarvetta, mutta toki se hiuslaatua muuttaa. OON NIIN FIILIKSISSÄ tästä alati kasvavasta hiusten pehmeydestä!

Ps. Wuhuu!
Pps.   :l

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #226 : 20.02.13 - klo:08:43 »
^Minun tekisi välillä mieli leikata kaikki blondatut osat pois ja saisin kivan pottakampauksen siitä hyvästä  :O Eli aikaa tässä tarvitaan.

Olen miettinyt tätä hiusten kasvattamista kovasti viime aikoina. Järjestys priorisoinnissani menee ihan selvästi pituus-kunto-väri, vaikka ennen en välittänyt kunnosta tuon taivaallista (johtuen tosin hiusten erinomaisesta kunnosta  :P). Värjännyt en ole kohta vuoteen ja kuntoa joudun tarkkailemaan jatkuvasti sen takia, kun hiuksissa on tuo typerä kerroksittainen leikkaus ja pisimmät latvat ovat todella ohuita ja haluan välttää jokaisen turhan hiuksen irtoamisen tai katkeamisen. Pituus on kuitenkin minulle se ykkönen, en oikein edes tiedä miksi niin. Pitkät hiukset ovat minusta aina olleet ne parhaat ja siksi olenkin ollut elämästäni suurimman osan ajasta pitkätukkainen. Kun leikkasin toissakesänä olkapäämittaan, en osannut olla ollenkaan, en tuntenut oloani minuksi ja odotin vain kasvamista. Miten hiukset voivat olla näin suuri osa identiteettia ja miten niillä voi olla niin suuri vaikutus esimerkiksi itseluottamukseen?
« Viimeksi muokattu: 20.02.13 - klo:08:44 kirjoittanut Ellenia »
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #227 : 20.02.13 - klo:16:54 »
Tänään ollut taas kriisipäivä  :-\  Huomasin, että noihin kerrostettujen osioiden latvoihin on ilmestynyt nyt aika lailla palluroita ja kaksihaaraisiakin.  >:( Tähän asti ne on olleet ihan ok kunnossa, mutta en ymmärrä, mistä ne nyt yhtäkkiä olisi räjähtäneet. Kävelin kyllä eilen ulkona hiukset suojaamattomina, mutta ei kai se nyt näkyisi hiuksissa noin. Muuten oon kyllä pitänyt hiukset takin alla ja koittanut huolehtia kosteutuksesta. Tai ehkä mä vaan tänään auringonvalossa näin sen todellisen tilanteen. Kunpa en olisi ikinä mennyt vaalentamaan!

Harmittaa vaan, kun noita kerrotuksia nyt ei viitsi mennä leikkauttamaan ja ovat muutenkin niin epätasaiset, ettei kaikkia huonoja latvoja saisi kuitenkaan pois. Pakko vaan koittaa napsia niitä yksitellen. Nuo pidempien hiusten latvat ovat selvästi terveemmän oloiset. Niissä huonot latvat ei haittaisi, kun kuitenkin tarkoitus on kohta leikkauttaa niitä lyhyemmiksi.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #228 : 20.02.13 - klo:20:43 »
^Vähän samaa täällä :/ Kunnolla hiuksiani on leikattu viimeksi 2011 lokakuussa. Kyllä. Eli pitkä aika sitten. Kesällä vain tasattiin ehkä sentin verran. Kohta on pakko napsia, ihan måste ja aion tehdä sen itse. Latvat ovat niin ohkaiset, että on täysin turhaa käydä kampaajalla niitä tasaamassa ja köyhtymässä sen 40-50 euroa siitä lystistä. Kai tuon sentin tai pari saa itsekin tasattua, kai? Mutta ei vielä, koitan sinnitellä huhti-toukokuulle saakka.
Mid back/1b/F/ii

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #229 : 21.02.13 - klo:10:28 »
Nyt on kampaajalla käyty ja täytyy kyllä sanoa että vähän turhan paljon lähti pois pituudesta, olisi pitänyt ottaa joku mallikuva mukaan. Harmittaa :-\
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Redsea

• Vieras
« Vastaus #230 : 21.02.13 - klo:14:22 »
Hiukset on vihdoin taivoitemitassa. Lokakuussa ne oli reilu 60cm ja nyt neljä kk myöhemmin ne lähentelee tällä parin sentin kasvuvauhdilla sitä 70cm. Ilahduttavaa on myös se, että hiukset on punaiseksi värjäämisen jälkeen vähemmän hattarakaramellia ja hoidoksi riittää hyvä ylläpito. Ei joka kerta tarvitse istua jöllöttää suihkussa 30min tehohoitomaratonilla, jos ei halua näyttää purkkamainokselta pois tullessaan.

Varasin nyt ajan kampaajalle latvojen siistimiseen, koska tiedän että tällä kasvuvauhdilla mulla on hyvin reilu lantiomitta vaikka vähän leikkaisinkin. Pitäisi vaan miettiä, jatkaako kasvatusta vai jättääkö tähän, koska jokainen sentti lisää tietää lisää aikaa hiustenhoitoon, tottakai. Hankin itselleni ihan vain tuuhennoksen klipsipidennyksillä ja olen ollut tosi tyytyväinen, tuntuu siltä, että hiukset on nyt juuri sellaiset kuin olen halunnut, mutta kuinka kauan ;>. Taidan olla ikikasvattaja.

Onnea sulle oli tosi kiva lukea ja kannusti myös :D :D Itse harmittelin taas tänään hiusteni lyhyttä silä tavoitemitta tosiaaan on tuo lantionmitta, mutta hiukset hivuttautuvan nyt vasta solisluun kohdalla eivätkä kaikki edes siellä... En voi edes miettiä sitä tunnetta kun tukka on jo bcl mitassa  <3  <3  <3 nooo.. sellaiset parivuotta viellä... Kauheasti en ole jaksanut pituutta edes miettiä ja antanut tukan olla mitä nyt taas iskin siihen ruskean värin  ;D   :ts: kaikille kasvattajille!!

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #231 : 22.02.13 - klo:22:26 »
Taidan olla oikeasti BSL-mitassa. :O Kiharoiden takia vaikeaa nähdä, mutta jos vedän kiharan ihan suoraks niin se saattaa mennä jopa tissin yli (pienet tissit ::) ), aattelen kuitenkin et oon BSL-mitassa koska takaa katsottuna hiukset on suunnilleen rintsikoihin. Luulin etten ikinä saavuta sitä ja nyt saatankin olla jo melkein yli. :o 0_0 :l

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #232 : 24.02.13 - klo:11:43 »
^hienoa! Voi, kyllä mullakin se päivä varmaan joskus koittaa..

Oon yrittäny nyt hoitaa näitä latvoja kauheesti, laittanu jätettäviä yms. ja tänään olisin hakemassa jotain kookosöljyäkin  :P Iltasin oon laittanu hiukset päälaelle nutturalle tai letille, tai pistäny pinneillä sykeröiksi. Miksi aamulla vastassa on kaamea leijonanharja?  ??? Kauhean hamppusen näköinen.. Tekeekö toi hiusten kiinnipitäminen jotenkin sen? Osaako joku selittää "hamppupesän" syntymekanismia? :D
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 24.02.13 - klo:16:01 »
Kyllä se taitaa ihan johtua siitä, että unissaan pyörimme ja hinkkaamme kuontaloa tyynyä vasten :)

Jos haluat, sijoita vähän rahaa uusiin tyynyliinoihin, esim. puuvillasatiiniset ovat hieman pehmeämmät ja liukkaammat kuin puuvillaiset (huom, satiini on vain kankaan vamistustapa, puuvillasatiinissa kangas on valmistettu tiukemmin, joka tekee siitä kestävämmän ja sileämmän tuntuisen). Hinta on vain hieman kalliimpi. Esim. Finlaysonin lakanat ovat puuvillasatiinia ja Anno-tuotemerkillä on niitä myös paljon.

Älä erehdy ostamaan polyesterisatiinia, se on täysin keinotekoista ainetta ja tuntuu siltä kuin nukkuisit muovipussin päällä.

Oikea silkki olisi sitten kaikista parasta, mutta tosi kallista.  Yksi tyynyliina voi maksaa 60-90 euroa :D

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #234 : 24.02.13 - klo:16:44 »
Ebaysta voi löytyä halvalla silkkityynyliinoja, kannattaa kokeilla onneaan. Kerran löysin, maksoi jotain 10 euroa muistaakseni. Valitettavasti en koskaan kerennyt kokeilemaan sitä, koska pässinpää hoitopiski meni ja pureskeli sen.

Jos huoneilma on kuiva, sekin voi vaikuttaa siihen että peilistä katsoo mörkö aamuisin vastaan.

Muoks. Aikun kiva juttu: Äitini leikkasi lantiomittaiset hiukset heinäkuussa BSL-mittaan. Nyt vilkaisin peilistä niin hiukset ulottuvat taas vyötärölle.
« Viimeksi muokattu: 24.02.13 - klo:16:49 kirjoittanut EllaBella »
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #235 : 25.02.13 - klo:16:05 »
kaippa tämä oma reuhka kasvaa ihan kiitettävää vauhtia. Torstaina värjättiin ja leikattiin. Nyt sit voi jo nähdä parin millin juurikasvun :)

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #236 : 25.02.13 - klo:16:17 »
Ai hinkkaantuuko ne, vaikka ovatkin päälaella nutturalla?  :o

^ hui, ihanan nopeasti sulla kasvaa  :l
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #237 : 25.02.13 - klo:18:18 »
Kiitos! Tai sitten hirvein ja tuskaisin parturi stimuloi mun päänahkaa niin paljon että sai kasvupyrähdyksen  :T

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #238 : 25.02.13 - klo:18:46 »
Nyt olen näköjään tehnyt jotakin oikein, kun juurikasvua oli tullut sentti kolmessa viikossa tavanomaisen neljän viikon sijasta. Värjäsin juuren sitten eilen, viikkoa aikaisemmin kuin yleensä. Ehkä nyt on vaan kevät tulossa? Tosin vuodenajat ei yleensä vaikuta mulla hiustenkasvuun, se on se sentti kuussa kesät talvet vaikka päällä seisoisi. Njoo, otan tämän pienen kasvupyrähdyksen ilolla vastaan. :)

Mutta minkä hiton takia olen suuressa neroudessani asettanut itseni leikkauslakkoon toukokuuhun saakka? Haluan leikellä latvoja! Ei mulla mitään syytä ole kyllä tehdä niin kun ne ovat ihan hyvässä kunnossa, se olisi vain hauskaa ja saisi kerrostuksia hiljalleen vähän pois. No ehkä mä laitoin sen lakon juuri siksi, että jäisi tarpeeton huvin vuoksi leikkely pois. Lol.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #239 : 26.02.13 - klo:08:45 »
Jee, huijausmitalla 72 cm, virallinen pituus 61 cm (kai, tänään vielä virallinen mittaus). Lyhyet nuo kyllä silti ovat :O Kuukaudessa kasvua vain 1,5 cm, pöh!

Ja kyllähän hiukset hinkkautuvat, vaikka ovat päälaella nutturalla öisin. Tai siis jos nukkuu läpi yöt aivan liikkumatta, niin ei kai sitten mutta pienikin hankaus saa kyllä aika kivasti hiuksen katkeamaan, osa siitä jää nutturan sisään. Nimim. kokemusta on.

En tosiaan tiedä, mikä olisi fiksuin tapa pitää öisin tätä ruoskaa. Löysä nuttura on käytössä useimmiten ja joskus uskallan jättää auki heittäen hiukset tyynyt yli ja niinä öinä en sitten vaihda asentoa ollenkaan. Letti ei tule kysymykseenkään, tuntuu, että se hankautuu nutturasysteemejä pahemmin. Käytössä on kyllä satiinityynyliina, tuskin ihan merkittävästi vaikuttaa sekään.
Mid back/1b/F/ii