Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536369 kertaa)

Poissa ankisan

• Haiven
  • *
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #240 : 26.02.13 - klo:12:35 »
En ihan kauhean aktiivisesti tänne kirjoittele, mutta nyt ylittyi uutiskynnys sen verran, että on tämmöisen vähän laiskemmankin pakko tulla hehkuttamaan. Hommahan on nimittäin niin, että minäpäs saankin tukan jo nutturalle! Tai no jollekin nutturaa etäisesti muistuttavalle sykerölle ja niskavilloihin on pakko tunkea miljoona pinniä, mutta kyllä se silti lasketaan ihan varmasti.
Oon nyt koko aamun hykkerrellyt itekseni tän takia, aika jännittävää mun elämä! :D
1bFii, blondattu reuhka, hitaasti pituutta keräten.

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #241 : 26.02.13 - klo:13:26 »
^ Itse odotan sitä päivää kun saan laitettua taas pään päälle yönutturan, tekee ihan pahaa kun täytyy nukkua hiukset auki ja ne hinkkautuu tyynyä vasten  ;D

Tuli muutes tässä pari päivää sitten katseltua juurikasvua ja se on pisimmiltä kohdilta joku 2,5cm vaikka värjäsin nelisen kuukautta sitten  >:| Lisäksi tämä ohut letti tuntuu vain ohenevan, en ole edes uskaltanut mitata ponnarin ympärysmittaa :--/

Ehkä täytyy vaan tyytyä johonkin vajaa BSL mittaan että tämä viidestä hiuksesta koostuva reuhka näyttäisi säädylliseltä..

// Voisin muuten laittaa tukasta kasvu/pituuskuvan, vaikka se onkin vain lyhentynyt :---)
« Viimeksi muokattu: 26.02.13 - klo:13:28 kirjoittanut Pon98 »

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #242 : 26.02.13 - klo:16:16 »
Juu itsekin (viimein) tajusin laittaa sitä öljyä. Auttoi kyllä. Mutta tota humektanttiketjua lukiessani tajusin, että peikkotukka joutuikin jätettävistä! ilmeisesti toi glyseriini ja panthenoli jätettävissä on saanut mun hiukset luovuttamaan kosteutta talviseen kuivaan huoneilmaan:/
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #243 : 27.02.13 - klo:12:05 »
Viime vuoden juhannusviikolla leikkasin hiukset vajaan parin sentin siiliksi, tänään kaveri leikkaa niskasta ylipitkät haituvat pois ja sitten on minipolkka. Mutta polkka kuitenkin. Jee.

Poissa butteri

• Haiven
  • *
« Vastaus #244 : 27.02.13 - klo:18:40 »
Kiharoiden hiusten kasvattaminen on tuskallisen hidasta.

Suorina ovat jo pisimmät midback-mitassa. Vähän pitäis tasotella noita pisimpiä huituvia, mutta toisaalta en raaski vielä leikata tukkaa tasamittaiseksi kun lähtisi niin paljon, varsinkin kiharalla ollessa :/

Nutturalle laittaessa huomaa kyllä, että paksuutta on tullut aika paljon :) Alkutilanteessa tällaisesta sai vain haaveilla!

Kannatti lopettaa hiusten suoristaminen  ;) Otsahiuksia enää ainoastaan suoristan säännöllisesti. Vähän kyllä tuskastuttaa välillä, tuntuu että olen nyt siinä vaiheessa että kasvua ei näy missään. Tavoitteena olisi kiharalla ainakin sinne mid backiin, mieluiten waist length (kuinkahan monta vuotta siihenkin tulee menemään...).
Luonnonkiharoiden kasvattelua

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #245 : 27.02.13 - klo:19:29 »
^ Aivan upean näköiset ja ihanan väriset hiukset sinulla.  :l

Eipä näiden suorienkaan kasvattaminen niin hirveän herkkua ole. Kyllähän nämä kasvavat, mutta niin hitaasti, että tuskastuttaa ihan kunnolla. Onneksi pituus alkaa nyt riittää moniin kampauksiin, joten hiusten laittaminen tukevasti kiinni onnistuu hyvin, varsinkin lettinuttura tuntuu kestävän vaikka ydinräjähdyksen.

Nyt voisi kokeilla alkaa syödä MSM:aa, kun se tuli iHerbistä. Tätä en olekaan ennen testannut.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #246 : 27.02.13 - klo:20:50 »
^^
Siis aivan ihana!!! Tollasen kiharan ottasin heti itelle jos saisin!
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #247 : 27.02.13 - klo:21:57 »
Butteri, tulee mieleen Merida Bravesta, paitsi sulla on nätimpi väri :D

Ja tarkoitan tämän vertailun ainoastaan positiivisessa mielessä, itse tekisin mitä vaan että saisin tuollaiset hiukset kuin sinulla butteri. Aivan ihanat. <3
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #248 : 28.02.13 - klo:05:14 »
Butteri, kyllä ne kasvaa. Itselläni samanlaiset kiharat ja nyt ovat vyötärömitassa (katkaisin lantiomitasta viime heinäkuussa) . Ja joskus aikoinaan olivat todella pitkät, puoleenväliin reittäkin jossain vaiheessa. Onnea luonnonkiharien hoitoon, haasteellista hommaa se ainakin on.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #249 : 28.02.13 - klo:06:29 »
aivan älyttömän hienot hiukset! Onnea! Siis lopetit vaan suoristamisen? Aloik tekemää enemmä hoitojuttujakin?
En tie mitä ite teen tälle tukalle kun en käytä MITÄÄN kuumalaitteita siihen ja silti tahtoo latvat lahota jo parin kuukauden jälkeen ja sitten täytyy mennä leikkaamaan..

Redsea

• Vieras
« Vastaus #250 : 28.02.13 - klo:13:03 »
Mäkin tulin ihastelemaan Butterin hiuksia  <3 Aivan ihanat!!! Onnea kasvatukseen äläkä suoristele, tukka on ihana noin ja tosiaan tuli ihan Merida mieleen jonka hiuksia olen ihastellut  ;D

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #251 : 28.02.13 - klo:13:52 »
On kyllä ihanat hiukset Butterilla! Ja mikä väri! :l

Itse en nyt malta oottaa, että sais noita latvoja vähän tasattua. Otin eilen vähän kuvia ja kyllähän ne latvat oli sen näköiset, että huhhuh  :-\ Ehkä nyt joku 3-5 senttiä riittäis, ettei ne olis ihan niin kamalat. Oon miettinyt sitäkin, jos raaskisi leikkauttaa nuo samalle tasalle kerrostusten kanssa, niin eipähän tarvitsisi katella noita liurulatvoja. Silloin pituus olisi varmaan jotain APL:n luokkaa ja olisihan se ehkä ihan kiva kesätukka. Mutta kun nyt on tuohon mid-back -pituuteen vaivoin päässyt, niin enpä taida malttaa leikata noin lyhyeksi. Eli näitä samoja juttuja vatvon taas  ::)

Mutta seuraavan kerran kun vierailen ns. kotona-kotona, äiti saa tasoitella nuo latvat. En viitsi tuon takia mennä parturiin ja kuitenkin leikkaisivat enemmän kuin mitä haluan. Avokki kyllä oli hämmentävän innokkaasti tarjoutumassa leikkaamaan, mutta en mä taida uskaltaa mennä sen käsittelyyn ;D
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa butteri

• Haiven
  • *
« Vastaus #252 : 28.02.13 - klo:22:11 »
Kiitos paljon kaikille, ette varmaan usko miten paljon olen tätä tukkaa kironnut joskus!  :#  Varsinkin vuonna 2011 kun päätin aloittaa tämän pitkän prosessin!

aivan älyttömän hienot hiukset! Onnea! Siis lopetit vaan suoristamisen? Aloik tekemää enemmä hoitojuttujakin?
En tie mitä ite teen tälle tukalle kun en käytä MITÄÄN kuumalaitteita siihen ja silti tahtoo latvat lahota jo parin kuukauden jälkeen ja sitten täytyy mennä leikkaamaan..

Suoristamisen lopetin juu kokonaan, n. 3 kertaa olen koko tukan suoristanut kuluneen 14kk aikana, joihinkin ns. "erityistilaisuuksiin" ja kun olen halunnut nähdä ns. todellisen kasvun  :D

Alussa aloin käyttää myös bonacuren latvasuojaa, ja olen alkanut käyttää myös hiuksiin jätettäviä hoitoaineita. Niiden ainakin luulis tehoavan jos mitkään aineet on tehotakseen, kun oikeasti jäävät hiukseen eikä huuhdella suihkussa pois. Mutta uskon suurimman salaisuuden olevan siinä etten enää suorista. Kyllä mä silloinkin ostelin kaikenmaailman kalliita suojamömmöjä ja silkkitippoja mutta eivät riittäneet suojaamaan tukkaa katkeilulta.. jätettäviä hoitiksia kyllä suosittelen!

Butteri, kyllä ne kasvaa. Itselläni samanlaiset kiharat ja nyt ovat vyötärömitassa (katkaisin lantiomitasta viime heinäkuussa) . Ja joskus aikoinaan olivat todella pitkät, puoleenväliin reittäkin jossain vaiheessa. Onnea luonnonkiharien hoitoon, haasteellista hommaa se ainakin on.

Voi miten kiva kuulla! Olisko sulla antaa jotain hyviä tuotevinkkejä, jos kiharasi "kiharuusastekin" on samaa tyyliä kuin meikäläisellä? :) Mua ärsyttää eniten se kun tukkaan tuntuu jäävän sellaisia pörröisiä kohtia korkkiruuvien sekaan. Haluaisin sellaiset selkeämmät kiharat ja vähemmän pörröisyyttä, ettei tukasta tule "kolmion" muotoinen tai miten sen selittäisi.. :D saisivat mennä jotenkin enemmän päätä pitkin.

Mullakin oli joskus nuorena tyttönä nää hiukset jossain midbackin-lantion vaiheilla, mutta sitten keksin suoristusraudan ja vaalennukset.. sen jälkeen ei ole niin pitkää tukkaa mulla nähty  :-X Suoristuuko sulla kihara kun pituutta on enemmän? Mä toivoisin edes pientä loiventumista tässä pituuden hiljalleen lisääntyessä...
« Viimeksi muokattu: 28.02.13 - klo:22:16 kirjoittanut butteri »
Luonnonkiharoiden kasvattelua

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #253 : 01.03.13 - klo:17:51 »
^ Voin kyllä kuvitella kuinka kauniilta tuo pehkosi näyttäisi pitkänä  :-* Kunnon leijonanharja  :D

Otin suihkun jälkeen kuvan hiuksistani...

(poistin kuvan)

...enkä kyllä tiedä miten satunnainen värjääminen ruskean eri sävyillä on saanut hiukseni niin kamaliksi ;D Suurin syy miksi haluan kasvattaa oman värin. Ja sain viimein aikaiseksi mitata ponnarin ympärysmitan ja tulokseksi tuli 6,5cm :-( Olisi ollut edes 7 senttiä. Ponnari on ihan säälittävä ja letti (kun vielä sain sen tehtyä) on vielä säälittävämpi.
« Viimeksi muokattu: 05.09.13 - klo:23:21 kirjoittanut Pon98 »

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #254 : 02.03.13 - klo:11:40 »
Annoin periksi ohuimpien latvojen kanssa ja pätkäisin 3 senttiä pois. Nyt näyttääkin hiukset jo paljon paremmalta, vaikka pituus ottikin just sen verran takapakkia ettei ihan vyötärölle asti enää latvat yllä.
Nyt kiellän itseäni tarttumasta saksiin ainakaan puoleen vuoteen niin tulee vyötäröpituuskin taas saavutettua uudelleen nopeasti :)