Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535996 kertaa)

Ponpon

• Vieras
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #255 : 03.03.13 - klo:21:50 »
^ Eniten minua häiritsee se, että letti on ihan säälittävän paksuinen :{ Jos omistaisin pitkät hiukset, tahtoisin tehdä niihin erilaisia lettejä.

Ja juurikasvu jatkaa huimaa 0,5cm kuukausivauhtiaan....Olisi kyllä hienoa jos oma tukka kasvaisi sen lähemmäs tuuman kuukaudessa, juurikasvukin olisi pian kymmensenttinen ja hiukset venyisivät täyttä vauhtia kohti lattiaa ::)

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #256 : 03.03.13 - klo:22:41 »
^ Letti on kyllä armoton hiusten paksuuden suhteen. Itselläni ponnarin ympärys on jotain 7,5-8 cm mikä on ihan jees, mutta kun hiuksiin on aikoinaan leikattu kerrostuksia, näyttää letin pää aina ihan kamalalta luirulta. Tähän lisää hehkeyttä ne kerrostukset, jotka sojottavat letistä mikä minnekin suuntaan. Voi että odotan, että pääsisin leikkaamaan niin paljon että saisin ne kerrokset tasattua samaan mittaan muiden kanssa, mutta en todellakaan ole valmis leikkaamaan 10-15 cm pois tällä hetkellä, joten sentti kerrallaan tasaillen... huokaus. Ei mulla ikinä tule mitään näyttävää lettiä olemaan, mutta jos olisi sitten edes tasainen ja siisti. Kerrostukset on pahinta mitä letin suhteen voi hiuksissa olla. Vähän ohuempi mutta tasainen olisi parempi.

Vielä ei näy juurikasvua, viikko sitten värjäsin. Saisi alkaa jo näkymään...
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #257 : 03.03.13 - klo:23:05 »
^Ihan kuin olisin itse kirjoittanut, kuulostaa niin tutulta! Ainut vaan, että mulla paksuus on sen n. 6 senttiä. :-\ Tosin elättelen toiveita paksuutumisesta, kun tuolta juuresta on pukannut nyt enemmän uutta kasvustoa. Ehkä pientä paksuuntumista on havaittavissa myös hennailun aloitettuani (ja hapeteväreistä luopumisen myötä). Niin ja kasvattelen myös etuhiuksia pois, että eiköhän niistä sitten aikanaan tule kokonaispaksuuteen vähän lisää mittaa. 

Mäkin hennasin hiukset reilu viikko sitten ja nyt hirveä kyttääminen päällä, että näkyykö kasvua. Aika hitaalta taas vaikuttaa.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #258 : 04.03.13 - klo:11:33 »
Noh joo, oman lirpakkeeni paksuus on 5 senttiä ja se valitettavasti näkyy :( Käytän vielä niin kosteuttavia (AKA lätsäyttäviä) hoitiksia kuin mahdollista, joten hiukset ovat todella ohuen näköiset. Eli olkaa nyt hyvät ihmiset tyytyväisiä noihin ympärysmittoihin, ei nimittäin ole kiva himoita pitkää tukkaa tuolla vitosen ympäryksellä. Varsinkin kun mullakin tuota karvan pituutta jo on reippaasti.

Tämä ahdistaa kyllä hiusasioissa, kun tuolle paksuudelle (ohuudelle enemmänkin) ei voi tehdä mitään. Nyt vain odottelen oman värin kasvamista, jolloin hiuksen struktuurikin muuttuu noista blondatuista hötölatvoista mutta toisaalta tuo oma tukka on terve, kiiltävä ja vielä liukkaampi. No, ehkä se ei vaadi niin paljon hoitoa sitten.

Miten pitkään ja ohueen lettiin saa elämää? En käytä muotoilurautoja enkä kovin synteettisiä tuotteitakaan. Vaihtikset ovat siis tosi vähissä :( Öisin pidän hiukset kiinni, jolloin toisinaan latvat ovat mukavilla laineilla ja niin niissä on vähän paksuuttakin. Hiukset on kerrostettu, ja pisimpien kerrosten erotus lyhyimpiin on jotain 20 senttiä, eli valtavasti.
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #259 : 04.03.13 - klo:21:51 »
Ihan tyytyväinen mä olen omien hiusteni paksuuteen kyllä, ei siinä. Eniten omassa letissäni häiritsee nimenomaan ne joka paikkaan sojottavat kerrostukset, jotka eivät ikinä pysy siististi letissä. Kaksi minuuttia letittämisen jälkeen koko viritys näyttää siltä kuin lauma terrierejä olisi käyttänyt tukkaani puruleluna ja riepotellut oikein kunnolla. Tuohon efektiin kun sitten yhdistää vielä sen tosi kapean letinpään, niin voi ehkä arvata miksen ikinä pidä lettiä töissä. Paitsi lettinutturana, koska siihen saa sen pään ja suortuvat piiloon. Muutenkin loistava kampaus, toimii myös lenkeillä kun pysyy koossa niin hyvin.

Tänään aloitin MSM:n, katsotaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Todennäköisesti ei mitään, mutta kokeillaan silti.  :P

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 04.03.13 - klo:22:03 »
Mun kuukauden juurikasvu on tämän näköinen. On ihan kiva, että kasvuvauhti on sitä luokkaa että sietämätön vaalea juurikasvu törröttää päässä jo aika tasan kuukauden kuluttua värjäämisestä, toisaalta nakertaa suunnattomasti koska täällä lähin kampaaja vastaa talonmaalaria taidoiltaan enkä voi kotona värjätä koska asun alivuokralaisena :D. Mut ainakin kasvaa, saa latvoja siistiä kesäksi ihan kunnolla, mutta tuo juurikasvu on häiritsevä jo kuukauden kuluttua etenkin kun olen niin lyhyt että monet kattelee mun päälakea täällä pitkien ihmisten maassa.

Täällä kans löytyy yks jolla viisi-kuusi senttiä ponnarin mitta. Mie löysin avun liiruhiuksiin Tigin hiusmarengista. Totally Baked on nimi. Kun lisää ihan meilkein juur kuivaan hiukseen saa munkin liirulatvat kyytiä. Ilman en oikein kehtaa pitää auki enää :D. Mie taasen tykkään mun kerrostuksista nykyään, kun ovat kuitenkin sen reilu bsl mittaan asti, otsatukan kansvattelu sivuotsikseksi sen sijaan ajaa mut hulluuteen koska kaikki karvat sojottaa sinne sun tänne -_-.
« Viimeksi muokattu: 04.03.13 - klo:22:11 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #261 : 04.03.13 - klo:22:42 »
^ OT, mutta kun tuossa luki tuo "saa munkin liirulatvat kyytiä", katsoin ensin että onko täällä sellainen käyttäjä kuin munkki vai onko se jokin sanaleikki että munkilla olisi hiukset :D

Nyt kyllä tekisi mieli pätkäistä pitkähkö poikatukka, jonka voisi vetää etuheitoksi tai laittaa vaikka 15vjustinbieber-tyyliin  :-* Kun siskollanikin on oikein kiva lyhyt malli joka näyttää muodikkaalta ja tyttömäiseltä..

Lisäksi aion mennä kampaamoon TETtiin niin olisi kiva olla siellä hiusihmisten keskellä kivalla tukalla eikä olla tällä lerpakkeella joka viestittää "Hei olen marjaana ja minulla roikkuu päässä tälläinen lerpake jonka laitan joka päivä samanlaiselle ponnarille ja sen laitan kiinni 5cm paksuisella myrkynvihreällä froteepompulalla." Lisäksi tuo äskeinen oli ihan totta... (paitsi nimi :))

//edit: Yritän nyt tosin selvitä tällä hengissä jonkin aikaa..
« Viimeksi muokattu: 06.03.13 - klo:00:15 kirjoittanut Pon98 »

Redsea

• Vieras
« Vastaus #262 : 07.03.13 - klo:08:46 »
Okein yt se on v irallista! Minun tukkani kasvaa oikeasti  :D Katselin eilen kuvia niin selkeästi huomaa kasvun. Pitäisi kai laittaa jotain kasvatuskuvia....  <3

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #263 : 08.03.13 - klo:18:35 »
Innostuin tänään ottamaan vähän kasvukuvia. :) Kai sitä pituutta on tullut pikkaisen lisää tässä viime kuukausien aikana. Ensimmäinen kuva on siis viime marraskuulta (17.11.2012) ja jälkimmäinen otettu tänään. Uusi kuva kyllä paljastaa aika karusti sen, että saksille on tarvetta. :-\  Kuvassa näkee myös sen, miten oikean puolen hiukset on lyhyempiä eivätkä pysy kunnolla takana.  >:(

Edellisen kerran tasoiteltu latvaa siis lokakuussa, tosin silloinkin latvoihin jäi vielä reilusti sitä ohuempaa osuutta, kun en raaskinut leikkauttaa kuin pari senttiä. Tuo vanhempi kuva on sen verran epätarkka ja hiuksetkin vähän huonosti harjattu, ettei latvojen kunnosta saa oikein tarkkaa käsitystä. Mutta nyt tässä kuussa siis tarkoitus leikkauttaa latvoja sen verran, että näyttävät edes vähän paksummilta. Parhaiten nuo ohuet latvat taitaisi saada pois menettämättä kuitenkaan liikaa pituudesta, jos leikkauttaisi v-mallin. Mutta haluaisin kyllä mieluiten tasaiset pituudet ja tasainen malli olisi myös helpoin kasvatuksen ja latvojen tasoittelun kannalta. Enkä tiedä, osaisko mun äiti leikata kunnollisen v-mallin, ei oikein huvittaisi mennä kampaajalle sitä varten. Vaikeita valintoja taas..  ::)

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #264 : 12.03.13 - klo:20:35 »
Löysin itselleni motivaatiokuvan, jonka voimalla koetan vältellä saksia vuoden loppuun. Tuo pituus on tosi hyvä ja värikin prikulleen sama kuin minulla (ainakin jossain valossa). Latvojen kerrostus näyttää myös hyvältä, tykkään tuollaisesta kevyesti kerrostetusta enemmän kuin ihan suorasta latvasta.

« Viimeksi muokattu: 12.03.13 - klo:21:59 kirjoittanut helka »
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #265 : 12.03.13 - klo:23:06 »
Ihanan näköiset hiukset Shirleyllä. <3

Missähän hitossa mun juurikasvu viipyy, värjäyksestä on yli kaksi viikkoa ja just ja just näkyy juurissa jotain eri väriä, jos oikein tarkasti ja hyvässä valossa tihrustaa. Eli nyt mennään sitten vielä hitaammalla kasvulla kuin yleensä. Ärrrr. Ja leikkaustakin pitää odottaa vielä kaksi kuukautta.

Tällä hetkellä en ole sitten yhtään tyytyväinen hiuksiini, tuntuu että ne on rumat, mahdottomat käsitellä, ohuet ja lyhyet. Väri on sentään mieluinen mutta siitäkin tykkäisin enemmän jos pääsisin värjäämään välillä juurikasvua - jota ei siis suvaitse näkyä. Haluaisin tehdä näille jotain mutta en voi tehdä mitään, ja se ottaa päähän. Leikkaaminenhan nyt on ehdoton nounou, miksi pitäisi värjätä hyvänväristä tukkaa uusiksi, eikä sitä juurikasvuakaan ole käsiteltäväksi... Sormet syyhyää tehdä jotain, mutta en halua muunkaanlaista. Tässä ei ole taas mitään järkeä.  0_0

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #266 : 13.03.13 - klo:10:30 »
Voi kiitos Enna ja Gekko <3

Välillä nämä on kyllä kaukana ihanasta, mutta ehkä sitten latvojen lyhennyksen jälkeen tilanne on parempi. Kasvunopeuskin tuntuu palanneen takaisin siihen sentin kuukausivauhtiin. En tiedä, mistä johtui se pieni spurtti tuossa välillä, tai ehkä mä vaan kuvittelin sen. :D Mutta onhan nuo kuitenkin kasvaneet ja pituus alkaa jo tuntua ihan mukavalta.

Mäkin oon tässä pyöritellyt, pitäisikö leikata semmosta vahvempaa v-linjaa. Mulla laskeutuu hiukset aina jotenkin ihan hassusti, jotenkin tosi "tökösti", niin ajattelin jos erilainen leikkaus auttaisi asiaa.

Mulla on vähän sama ongelma, että nuo ohuet latvat ei oikein laskeudu nätisti, vaan jäävät tököttämään. Se v-malli onkin alkanut houkutella entistä enemmän. Ja olisi vähän jotain uutta  :)

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #267 : 13.03.13 - klo:18:59 »
Aloitan kasvatuksen tavallaan uudestaan alusta, koska koin paremmaksi lähteä kasvattamaan tervettä hiusta. Viime kesänä puhkiblondatut latvat häipyivät, kertanapsaisulla pituudesta varmaan 15 senttiä veks. Entinen armpit length on nyt a-linjainen polkka, etummaiset hiukset yltävät juuri ja juuri solisluille. Lyhenee pikkuisen taaksepäin, eli mukava lähteä tästä taas kasvattamaan.

Vaikka tuo pituuden menetys olikin pienoinen uhraus, olen tyytyväinen. Nuo vanhat latvat olivat ihan kamalaa hamppua, nyt on päässä suurimmaksi osaksi melko hyväkuntoista hiusta vaikka tuota blondia osuutta vielä löytyykin. Ja kasvaahan se hius aina uudestaan, vaikkakin hitaasti, mutta tuo kunto asettui nyt prioriteetiksi niin uhrasin pituuden sille.

Lisää pituutta ja oman värin kasvua odotellessa... :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #268 : 14.03.13 - klo:10:16 »
Noh joo, oman lirpakkeeni paksuus on 5 senttiä ja se valitettavasti näkyy :( Käytän vielä niin kosteuttavia (AKA lätsäyttäviä) hoitiksia kuin mahdollista, joten hiukset ovat todella ohuen näköiset. Eli olkaa nyt hyvät ihmiset tyytyväisiä noihin ympärysmittoihin, ei nimittäin ole kiva himoita pitkää tukkaa tuolla vitosen ympäryksellä. Varsinkin kun mullakin tuota karvan pituutta jo on reippaasti.

Tämä ahdistaa kyllä hiusasioissa, kun tuolle paksuudelle (ohuudelle enemmänkin) ei voi tehdä mitään. Nyt vain odottelen oman värin kasvamista, jolloin hiuksen struktuurikin muuttuu noista blondatuista hötölatvoista mutta toisaalta tuo oma tukka on terve, kiiltävä ja vielä liukkaampi. No, ehkä se ei vaadi niin paljon hoitoa sitten.

Miten pitkään ja ohueen lettiin saa elämää? En käytä muotoilurautoja enkä kovin synteettisiä tuotteitakaan. Vaihtikset ovat siis tosi vähissä :( Öisin pidän hiukset kiinni, jolloin toisinaan latvat ovat mukavilla laineilla ja niin niissä on vähän paksuuttakin. Hiukset on kerrostettu, ja pisimpien kerrosten erotus lyhyimpiin on jotain 20 senttiä, eli valtavasti.

Kuulostaa valitettavasti minun kirjoittamaltani viestiltä.. Onko järkeä kasvattaa tämmöstä luitua tukkaa pitkäksi? Kasvatan myös omaa väriä takaisin, miltäköhän hiukset sitten näyttää..
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 14.03.13 - klo:11:17 »
Hieno kasvu Shirleyllä!

Mie oon kans miettinyt onko liuhulatvoja järkeä kasvatella, mutta koska Totally Baked auttaa sen verran että lopputulos on siedettävä latvat saa jäädä kesään asti. Sitten pätkäisen vähän lisää. Pätkin jo joitain latvoja ennen viime vkl. Oon kyllä muuten tosi tyytyväinen, mutta nyt kun tuolla mömmmöllä saa siedettävän tuuhean letin tuntuu se ilman vielä ohuemmalta :D. Ei siinä kauaa onneksi mene että nuo kerrostuksen ohentamat latvat kasvaa sen verran alas että voin ne suurutta leikata, taino, ainahan se kirpaisee :D.

Oon tosi tyytyväinen omaan pituuteen. Pitää pistää mies ottamaan kasvukuvaa joku ilta. Latvat on mitä on, mutta olkoot nyt. Keskityn hiusten hoitamiseen sen sijaan että murehdin latvoista, toivon että ne sitten kasvaa hujauksessa kun asiaa ei ajattele. Tokkopa :D.

Keskityn turhautumaan tasaotsatukan poiskasvatukseen. Selkeä sivuotsis jo mutta pois kasvatettava puoli ihan muutaman millin liian lyhyt korvan taakse joten roikkuvat tökkönä sivulla.
« Viimeksi muokattu: 14.03.13 - klo:17:07 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi