Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535989 kertaa)

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #270 : 15.03.13 - klo:10:13 »
Kiitos Aridith ja ihanat hiukset sinulla! Ja tuo väri on upea  :)

Kuulostaa valitettavasti minun kirjoittamaltani viestiltä.. Onko järkeä kasvattaa tämmöstä luitua tukkaa pitkäksi? Kasvatan myös omaa väriä takaisin, miltäköhän hiukset sitten näyttää..

Mä oon miettinyt, että miksi pitkien hiusten kasvattaminen olisi vain paksuhiuksisten etuoikeus. :D Kyllä mun mielestä ohuetkin pitkät hiukset voi näyttää hyvältä, kunhan hiukset ovat suht hyvässä kunnossa. Ja tärkeintä on kai se, missä itse viihtyy parhaiten. En mä osaa kuvitella, että mulla olisi lyhyet tai edes polkkapituiset hiukset. Kyllähän se hiusten ohuus asettaa vähän rajoituksia, sillä juuri letit ja ponnarikampaukset näyttää usein aika liruilta. Minäkään en käytä mitään muotoilulaitteita, mutta hiusten pitäminen päälaella nutturalla tuo jonkin verran ilmavuutta hiuksiin. Joskus kyllä tuloksena on hallitsematon pörröpehko  ::)

Nyt viikonloppuna lähti sitten vähän pituutta pois. En kuitenkaan uskaltanut leikkauttaa sitä v-mallia, kun tulin siihen tulokseen, että tasainen malli on parempi kasvatuksen kannalta. Pituuttakaan ei lähtenyt kuin huimat kolme senttiä, vaikka tuntuu, että olisi lyhentynyt enemmänkin. Mitta taitaa pysyä edelleen siinä mid-backissa, kun oli jo ennen leikkausta selvästi sen yli. Ainakin latvat ovat nyt paremman tuntuiset ja aavistuksen paksummat. Eikä ero kerrostusten pituuteen ole enää kovin suuri.
« Viimeksi muokattu: 18.03.13 - klo:09:23 kirjoittanut Shirley »
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #271 : 18.03.13 - klo:10:59 »
^Noin mäkin ajattelen ja tiedän, miksi hiukseni ovat näin ohuet (tosiaan se puhkibondauksen haurastuttaminen ja armoton stressi) ja näen, miten erilainen tuo oma tukka on, joka on nyt korvalle saakka. Vanhoja valokuvia on tullut myös katseltua ja vaikka hiukseni eivät koskaan ole paksut olleet, ovat ne olleet todella kauniit pitkinä ja laskeutuvina. Kärsivällisyyttä siis. Raudat ja muotoilutuotteetkin ovat saaneet olla rauhassa, joten hiuksieni on ihan pakko jollain lailla kiittää ;)

Tosin, ostin aamulla sakset  ::) En tosiaan aio mennä leikkauttamaan senttiä tai paria kampaajalle ja maksaa siitä monta kymppiä, varsinkin, kun tuo latvustoni on niin ohut, ettei sen nirhimisessä voi epäonnistua (koputetaan puuta). Eilen huijausmitalla mitattuna hiusteni pituus on 74 cm eli kahdessa viikossa on tullut sentti lisää. Ehkä tässä joku ilta rohkenen näyttää hiuksille noita saksia.
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #272 : 21.03.13 - klo:14:50 »
Voi marsu. Olin aatellu kasvatella hiuksia ihan rauhassa kesän yli, ja vasta loppukesästä/alkusyksystä istahtaa kampaajan tuoliin. Vaan nyt huomasin, että hiukset kasvaa/kuluu epätasasesti, ja toiselta puolelta on silmin nähden lyhkäsempää ja ohkasempaa kasvusto. Voe ärsy. Enkä tietenkään ossaa piettää hiuksia kiinni tai korvien takana niin, että tuota ei huomais. Meh.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 21.03.13 - klo:20:18 »
Kyllä minustakin ohuemmat hiuksetkin voi olla kauniit, etenkin täällä kun bongailee hiuksia näkee paljon kauniita "silkkilettejä". Mut jotenkin se tuntuu eri asaialta omassa päässä kuin muiden silkkitukat :D.

Urgh. Anoppi halus välttämättä auttaa mun ombre värjäyksessä enkä kehdannut sanoa ei. Eiköhän se sit kammannu mustan ja punaisen sekaisin. Nyt on musta tukka ja tummanlilat latvat. -__- v***u.

Täähän tarkoittaa vain yhtä asiaa; vaalennuspesua. Se on kyllä kuolonisku ainakin n. viidelle sentille hiusta. Etenkin jos alan kaupan mömmöillä sitä korjailemaan. Mitä tästä opimme. Tee aina itse. Mie oon punapää, en voi tän väristen hiusten kanssa olla :D. Odotan nyt muutamia pesuja ja tihrustan syväpuhdistavia ja öljtshamppoita jos vaikka lähtis mäneen...

edit. Hahaha. Pesin kahden viikon mutoilutuotejäämät hiuksista 4 krt pesemällä ne syväphdistavalla että saan värin tapettua. Vau. Kaikki rakennetta antavat tuotteet poissa. Hiirenhäntä jälellä :D. Tai ainakin se tuntuu vaan siltä.
« Viimeksi muokattu: 21.03.13 - klo:21:46 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 22.03.13 - klo:13:06 »
Minulla on nyt ollut otsatukka 10-vuotta putkeen. Malli on vaihdellut vain. Nyt kuitenkin päätin, että yritän kasvattaa sen pois  ;D Monet kampaajat ovat sanoneet minulle vuosien aikana, että näyttäisin paremmalta ilman sitä.

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #275 : 22.03.13 - klo:16:09 »
Voisi taas laittaa päivitystä, näköjään n. kuukauden välein napsin näitä kuvia ;D

Edestä ei nyt näy kummoisempaa eroa:

Mutta sain nyt viimeinkin napsaistua kuvan takaa, yllätyin melkein itsekin, että täähän alkaa jo muistuttaa ihan kelvollista tukkaa :) Heräsi taas toive, että ehkä tässä jopa ilkeäisi pitää hiuksia auki ensi kesänä ilman, että ne näyttää ihan typeriltä.

Ihana vessakuva ja värit viturallaan, mutta ei kai ne nyt tässä pääasiassa ole O:)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #276 : 22.03.13 - klo:17:08 »
Täysin OT, mutta tuo kuvasi avattaren vieressä, yhdennäköisyyttä löytyy ;).
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #277 : 22.03.13 - klo:17:43 »
Täysin OT, mutta tuo kuvasi avattaren vieressä, yhdennäköisyyttä löytyy ;).
;D ;D
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #278 : 24.03.13 - klo:09:51 »
Oh dog. Värjäsin toissapäivänä hiukset melkein 3kk tauon jälkeen ja nyt halajan jo oman värin kasvatuksen pariin :/ Mutta kun se on niin hidasta puuhaa eikä mun kärsivällisyys meinaa kestää. Jos sitä nyt kuitenkin liittyisin tänne, koska tavoitteena on tällä hetkellä pitkät hiukset, oli ne miten väriset tahansa.

Aion siirtyä hiusten pesuun vain 2x viikossa, sillä viime kevään vetelin aika lailla noin ja huomasin merkittävän muutoksen hiusten kunnossa (totta kai kun suoristelut yms. lämpöjutut väheni :D ). Lisäksi voisin ottaa 2x kuukaudessa öljyhoidon, vaikken nyt ole sen huomannut kuin vain lähmäävän reuhkaani mutta eiköhän sillä jotain pidempiaikaisia plussia ole. Olen myös viimeiset 2kk käyttänyt aika ahkerasti fööniä (aamusuihkut  :l ), voisin siirtyä käyttämään sitä vain kerran viikossa. Hiusnaamio vähintään joka toisella pesulla. Hoitosuihkeita ja hiuksiin jätettävää (jälkimmäinen tuntuu tosin vain karheuttavan mutta jos nyt tarkkailisin sen pidempiaikaisia vaikutuksia).

Öä joo. Eiköhän näillä mennä. Mun tukka kasvaa vaan tuskastuttavan hitaasti pimeinä vuodenaikoina. Värjäsin hiukset 23.12.12 ja 21.3.13 ja juurikasvua oli tuurilla ehkä 2cm. Eli kasvavat alle sentin kuukaudessa. Boo!
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #279 : 26.03.13 - klo:21:06 »
Nyt yritän tosissani kasvattaa hiuksiani pitemmiksi. Minulla on aivan kamala leikkaus tällä hetkellä, joten senkin takia toivon, että hiukset kasvaisivat pian. Ja olen kyllästynyt jo tähän aivan lyhyeen tukkaan, koska tätäkin joutuu laittamaan joka päivä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #280 : 26.03.13 - klo:22:44 »

Ensimmäinen kuva joulukuun lopulta, jälkimmäinen kuva tänään (hiukset vielä hiukan kosteat suihkun jäljiltä). Kyllä se siitä  :) Tuo luonnonkihara on vaan hömelö.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #281 : 27.03.13 - klo:20:33 »
Leikkelin kasvatusta piristämään kulmakarvoihin ulottuvan otsiksen, joka itsestään asettelematta taipuu sivulle nätisti. Pituudet on kiharalla ja väri tummanruskea pähkinänruskealla sentin juurikasvulla. Olen tällä hetkellä tosi tyytyväinen hiuksiini. Pituutta havittelen vyötärömittaan, nyt kohta kainalopituus.

Otan kuvaa heti kun siskon kamera ja hiukseni kohtaavat.  :) En oikeasti miettinyt tuota lyhyempää otsista sen kummemmin hetkeäkään ja onneksi toteutin!  :l
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #282 : 27.03.13 - klo:20:43 »
^^ Ihanan pehmoisen näköiset nuo hiukset, ja kaunis väri.

Mulla on nyt yli neljä viikkoa edellisestä hiusten värjäyksestä, yleensä hennaan sen 4 viikon välein ja nyt alkaa juurikasvu jo vähän ahdistaa, vaikka sitä muutama viikko sitten kovasti kaipailinkin. Nyt sitä on sitten ilmestynyt reilu sentti ja haluan vain päästä siitä eroon, onneksi pääsiäisenä on aikaa värjäillä kaikessa rauhassa.

En ole pariin viimeiseen viikkoon kiinnittänyt hiuksiini juuri minkäänlaista huomiota sitä lukuun ottamatta että pesen ne välillä ja väännän ne töihin nutturalle sekä kotona yleensä letille. Nyt kun taas katsoin kunnolla, se juurikasvu olikin pullahtanut esiin ihan kunnolla. Eli kyllä ne kasvaa, kunhan ei vaan koko aikaa kyttäile.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #283 : 27.03.13 - klo:22:08 »
Kiitos Aridith ja ihanat hiukset sinulla! Ja tuo väri on upea  :)

Kuulostaa valitettavasti minun kirjoittamaltani viestiltä.. Onko järkeä kasvattaa tämmöstä luitua tukkaa pitkäksi? Kasvatan myös omaa väriä takaisin, miltäköhän hiukset sitten näyttää..

Mä oon miettinyt, että miksi pitkien hiusten kasvattaminen olisi vain paksuhiuksisten etuoikeus. :D Kyllä mun mielestä ohuetkin pitkät hiukset voi näyttää hyvältä, kunhan hiukset ovat suht hyvässä kunnossa. Ja tärkeintä on kai se, missä itse viihtyy parhaiten. En mä osaa kuvitella, että mulla olisi lyhyet tai edes polkkapituiset hiukset. Kyllähän se hiusten ohuus asettaa vähän rajoituksia, sillä juuri letit ja ponnarikampaukset näyttää usein aika liruilta. Minäkään en käytä mitään muotoilulaitteita, mutta hiusten pitäminen päälaella nutturalla tuo jonkin verran ilmavuutta hiuksiin. Joskus kyllä tuloksena on hallitsematon pörröpehko  ::)

Nyt viikonloppuna lähti sitten vähän pituutta pois. En kuitenkaan uskaltanut leikkauttaa sitä v-mallia, kun tulin siihen tulokseen, että tasainen malli on parempi kasvatuksen kannalta. Pituuttakaan ei lähtenyt kuin huimat kolme senttiä, vaikka tuntuu, että olisi lyhentynyt enemmänkin. Mitta taitaa pysyä edelleen siinä mid-backissa, kun oli jo ennen leikkausta selvästi sen yli. Ainakin latvat ovat nyt paremman tuntuiset ja aavistuksen paksummat. Eikä ero kerrostusten pituuteen ole enää kovin suuri.

Oon kyllä samaa mieltä siitä, että myös ohuttukkaisten pitää saada pitää minkälaista tukkaa tahansa. Tärkein nimittäjä on kuitenkin kunto, hyvä malli ja väri, jotka ratkaisevat noin 90-prosenttisesti sen onko tukka hyvännäköinen.

Kaverilla on luonnostaan lyhyt ja ohut tukka. Se on pitänyt viimeiset pari vuotta pidennyksiä. Meinasin itse tilata hiuksia pidentämään clip-onit kunhan rahaa joskus löytyy. Ehkä myös ohuttukkaiset hyötyisivät clip-oneista. Ne kun voi kiinnittää piristämään vaikka yhden illan ajaksi ja niistä saa apua huonoina tukkapäivinä. Itselläni on ponnarin paksuus 9,5 senttimetriä, mutta oma hius kasvaa pitkäksi tuskallisen hitaasti ja menee todella helposti huonoon kuntoon ellen hoida hiusta hyvin. Monet on siis ongelmat  ;D Nyt ollaan vihdoin olkapääpituudessa muutaman vuoden kasvattelun jälkeen. Äidin tukka ei kasva polkkaa pidemmäksi haaroittumatta, joten lieneekö sieltä geenejä.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 28.03.13 - klo:00:46 »
Catjuska, oooh! Sun hiukset on upeat. Niin pehmeän ja kiiltävän näköiset :o Tekisi mieli tulla pörröttelemään niitä :D

Miekin sain vihdoin kasvukuvaa nettiin nyt kun on uusi värikin :D. Toisessa kuvassa harjattuna suoraksi ja toiessa pörröllään.

http://www.flickr.com/photos/93763588@N04/8595521191/ ja http://www.flickr.com/photos/93763588@N04/8596622674/

Onhan ne ohuet ja kuvissa vielä vähän märät, mutta kohta saan reilusti nirhata latvoista. Jos kesään asti vielä panttaisi...
« Viimeksi muokattu: 28.03.13 - klo:00:49 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi