Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535649 kertaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #285 : 28.03.13 - klo:11:48 »
Voi kiitos Gekko ja Aridith  :D <3 Hiukset taisi olla co-pesty XZ:n xylitol-hunaja -hoitiksella, joten ehkä siitä sitten tuo pehmeys  :) Ei tuota kasvua kolmessa kuukaudessa nyt niin huimasti ole tullut, mutta jonkin verran kuitenkin ja latvat pysyneet yllättävän hyvinä yli vuoden leikkauslakosta huolimatta.

Edit. ^Nyt huomasin nuo Aridithin kuvat, mäkin haluan noin pitkät hiukset nytheti!!
« Viimeksi muokattu: 28.03.13 - klo:11:52 kirjoittanut catjuska »
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 29.03.13 - klo:16:53 »
Kasvukuvaa, pari päivää myöhässä! Muokkaan tätä kohta. 2 pv sit olin kipeenä (nyt oon vieläki, tosin en enää niin pahasti) enkä. Jaksanu pestä hiuksia niin oli tosi likaset hiukset, enkä halunnu ottaa niistä kuvia :D jostain syystä sivuprofiilikuvissa näytin läskiltä, vaikka tiedän hyvin etten ole läski vaan normaalipainoinen ja aika hoikkakin. Tästä syystä saatte nyt vain takakuvan.

http://aijaa.com/mav7MY

edit. Oon pettynyt :( Pituutta on lähtenyt, enkä edes ymmärrä miten! Ainoa asia, mikä voisi olla tämän takana, on mun flunssa/kuume -> oon maannu tosi paljon -> pää ehkä hangannut tyynyyn? tms. Ja katsokaa nyt mikä lirutukka! :'( Kyllä nyt vaan on niin, että mun hiukset on lyhentyny ja ohentunu. Enkä ole edes käynyt parturilla.
« Viimeksi muokattu: 29.03.13 - klo:19:49 kirjoittanut piste »

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #287 : 08.04.13 - klo:21:09 »
Oon nyt tässä älynnyt ettei mun tarvitse hiuksia aina pesun jölkeen olla suoristamassa, ne saa ihan siistille nutturalle ja näin niitä saa säästettyä vähäsen kulutukselta :) Tykkään kyllä enemmän suoristetuista hiuksista kuin rönttynutturasta mutta jos saisin vaikka siirryttyä siihen että kun kerran pesen hiukset kolmisen kertaa viikossa, suoristaisin ne vain kaksi kertaa viikon sisällä. Ei nyt välttämättä tule onnistumaan mutta saas nähdä :D

Tein viime viikolla kaksi ihanaa tehohoitoa hiuksiin: ensin kookosöljyä yöksi pituuksiin ja sitten nutturalle (to-pe-yö) ja eilen hoitoainemuhitus. Hoitsikkamuhituksia voisin alkaa harrastamaan aina ajan salliessa ja jospa sitä joskus uskaltautuisi co-pesuakin kokeilemaan ;)

Niin ja vielä sitä että ajattelin leikata seuraavan kerran vasta kesällä ja värjäyksestäkin aion pitää taukoa, en kuitenkaan pysyttäydy siitä erossa mutta jos sitä nyt vaikka kesään sinittelisi. Viime värjäyksestä on kaksi viikkoa ja taas tekisi mieli värjätä, joko mustiksi (tällä hetkellä öljyillä haalistettu Castingin Licourice jonka päälle heitetty Schwarzkopf Live Electro Red Brunette) tai sitten toffeenvärisiksi. Itsehillintääkin oisi ihan kiva oppia :D Niin ja pientä otsatukkakuumettakin leijailee ilmassa, himottaisi ihan pikimusta tukka suoralla otsiksella muttei taida ihan kantti riittää...
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #288 : 10.04.13 - klo:19:38 »
No nyt masentaa. Mun hiukset eivät ole kasvaneet senttiäkään tammi-helmikuusta. Itseasiassa olisi pari senttiä lyhyempi :P

Mittausvirheitä voi kyllä olla, mutta mies auttaa mittaamisessa joten kovin suuria virheitä ei pitäisi olla. Ehkä mun pitää vain alkaa myöntämään, että mun hiukset ei kasva tuosta 82 sentistä enää minnekään. Suurinpiirtein samoissa mitoissa olen ollut jo vuosikaudet, vaikka en ole hiuksia varsinaisesti leikannut lyhyemmäksi, ehkä kerran vuodessa muutaman sentin  kuivia latvoja pois.

En ikinä föönaa hiuksia, ehkä pari kertaa vuodessa suoristan ja muutaman kerran kuukaudessa käytän lämpörullia. Tuntuu vain että tuo luonnonkihara aiheuttaa sen, että latvat on aina kuivat ja murentuu käsiin. *huokaus*

Poissa Mehiläinen

• Haiven
  • *
« Vastaus #289 : 11.04.13 - klo:02:11 »
Mullakaan ei hiukset ole ikinä kasvaneet kunnolla pitkiksi, nytkin viime leikkauksesta on ehkä 2 vuotta, mutta tukkaa ihan saman verran kuin silloinkin!  Aina tää sama kainalomitta vuosia. Toisaalta, oon nyt ehkä vasta puoli vuotta alkanut kunnolla hoitaa tukkaa, ja syömään noita kaiken maailman kasvatus-apuja, että josko tää tästä nyt sitten venyisi ;) Minäkään en edes kuluta tukkaa, föönaa tai muuten suoristele, että mun mielestä on jotenkin epäreilua ettei se mukamas pysy sellaisessa kunnossa ettei katkeilis heti pois! Sit on ne kaverit joilla tukka alaselkään, pesee joka päivä ja föönailee ja kiduttaa ties millä raudoilla ja kuuntelet sitä "siis mä kyllä haluisin lyhyemmän tukan, mut tää kasvaa niin kauheen nopeesti et pitäs olla kokoajan leikkaamassa..." Raahh  :# ;D '
Jotenkin pitkä tukka tuntuu niin omalta, mutta mitään pidennyksiä en osais ees kuvitella..
Otsiksen aion tänä kesänä leikata, vaikka vannoin viimeksi sitä kasvatellessa, ettei ainakaan moneen vuoteen  ::)
1cFii, kasvatan kauniitä ja pitkiä hiuksia ja samalla värjättyä  blondia pois.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 11.04.13 - klo:14:36 »
Kannattaa myös pitää mielessä se, että jokaisella on yksilöllinen geenien säätelemä maksimipituus, johon yksittäinen hius kasvaa ennen irtoamistaan. Hiusten normaali kasvukausi kestää ihmisestä riippuen 2-6 vuotta, jonka jälkeen hiustuppi siirtyy lepotilaan ja hius irtoaa.

Joillakin harvoilla hiukset kasvavat jopa polvitaipeisiin saakka, mutta sitten taas joillekin BSL voi olla se hiusten maksimimitta. Siinä mielessä ei siis hirvittävästi kannata stressata sitä, että kaverilla/tutulla on pidemmät hiukset tai yrittää väkisin saada omaa karvastoaan samaan mittaan. Se kun ei välttämättä ole edes mahdollista.

Mä itse olen hyväksynyt sen, etteivät mun hiukseni kasva juuri vyötärömittaa pidemmiksi, vaikka mitä taikatemppuja kokeilisin. Toisaalta se ei taida olla ihmekään, koska mun hiusteni kasvunopeus on suhteellisen hidas, alle sentin kuukaudessa. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen tilanteeseen ja jos joskus haluan superpitkät hiukset, niin turvaudun sitten vaikka lisäkkeisiin. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Mehiläinen

• Haiven
  • *
« Vastaus #291 : 15.04.13 - klo:17:45 »
Tottahan tuo on, ja olen aikaisemminkin kuullut tuosta henkilökohtaisesta maksimipituudesta, mutta aion silti yrittää hoitaa ja kasvattaa.. Kuitenkin mun aikasempi hiustenhoito on ollut aikamoista kiduttamista kamalilla tuotteilla, ja ohut, värjätty hius kun on niin mitä muutakaan odottaa, kuin että se haurastuu ja katkeaa pois.. Esim klipsipidennyksistä huomasi selvästi, kuinka muutaman kk käyttö lyhensi tukkaa noin 10 cm, ohentumisesta puhumattakaan! Mm. tästä päättelen, että mun tukka on helposti katkeileva, ja että hoitoa tarvitaan että se edes pysyy missään pituudessa! Mutta kasvaa jos on kasvaakseen :) Niin kauan en ole kasvattamalla kasvattanut, että voisi vielä sanoa mitään lopullisesta pituudesta, joten toivo elää vielä!
1cFii, kasvatan kauniitä ja pitkiä hiuksia ja samalla värjättyä  blondia pois.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #292 : 17.04.13 - klo:12:44 »
^ Älä ihmeessä masennu. Multakin on nyt jonkin aikaa lähtenyt hiuksia paljon enemmän kuin yleensä ja tuntuu että niitä on kaikki kammat ja joka paikka täynnä. Mitään ohenemista ei kuitenkaan ole huomattavissa, joten kaipa kyseessä on jokin ihan normaali karvanlähtökausi joka menee ohi jossain vaiheessa. En jaksa stressata, lähinnä ärsyttää kun niitä irtohiuksia on tosiaan joka paikassa. :)

Olen pitänyt nyt hiuksia tosi paljon kiinni ja yllätyn jotenkin aina, kun jätänkin auki, että oliko ne muka noin pitkät. No, onhan tämä BSL kieltämättä pisin, mikä minulla on ikinä ollut. Edellisestä kampaajakäynnistä on muuten nyt vuosi, ja olen tässä itse napsinut latvoista sentin verran muutaman kerran. Aion jatkaa kampaajattomuutta toistaiseksi, kun itsekin on pärjännyt ihan hyvin ja kukkaro tykkää myös.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #293 : 17.04.13 - klo:14:31 »
^ Sama juttu täälläkin eli joku sulkasato taitaa olla meneillään. Tavallista enemmän on irtohiuksia lattioilla ja ympäri asuntoa ja vielä kun ovat pidempiä nykyään, niin tuntuu, että hiuksia lähtisi valtavasti. Mutta eipä mullakaan nyt onneksi mitään hiusten ohenemista ole havaittavissa, vaan eiköhän kyse ole ihan normaalista kaudesta.  :)

Vähän näyttäisi kasvunopeus vauhdittuneen MSM:n myötä, mutta juurikasvu on kuitenkin vielä sen verran olematon, että vaikea sanoa varmasti. Kaupungilla kävellessä meinaa kyllä iskeä hiuskateus, kun näkee ihania, pitkiä hiuksia. Vaikka itselläkin on pituutta tullut lisää esimerkiksi vuoden takaiseen tilanteeseen, mutta kun ei se riitä niin se ei riitä  :D
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

asaariki

• Vieras
« Vastaus #294 : 18.04.13 - klo:12:37 »
Uusi foorumilainen liittyy kasvattajien ketjuun.  :) Pixie-mitasta kasvattelen tukkaa ja päätös aloituksesta tehty ihan muutama päivä sitten. Koska en osaa tehdä mitään ottamatta selvää asioista, päädyin googlailujen kautta myös tänne Juurikasvulle, ja nyt toki pelkään hurahtavani näihin tukkajuttuihin! Ensimmäisenä kasvatuksen välitavoitteena on tasapitkä leukamittainen polkkatukka, katsotaan miltä sen jälkeen tuntuu. Tällä hetkellä kuitenkin luulen että tähtään siitä vielä reilusti pidemmäksi, ainakin yli olkapäämitan. Mutta ei mennä asioiden edelle.

Minulla on ollut monenmittaista tukkaa, pisimmillään varmaankin sellainen bsl ellei vähän reilu, toisaalta myös polkkatukasta ja long bob -mitasta olen tykännyt. Ihan lyhyessäkään en ole ekaa kertaa, tosin edelliset kokemukset ovat lapsuudesta ja teini-iästä, jolloin kasvatusprosessikin oli varmaankin vähän erilainen. Nyt mietityttää enemmän miten selviän tästä vaikeimmasta vaiheesta eli siihen asti kunnes tukkaa voi sanoa polkkamittaiseksi. En nimittäin yhtään tykkää itselläni mistään pixien ja lyhyen polkan väliin sijoittuvista pituuksista ja tyyleistä. Pitää vain lohduttautua sillä että nopeasti se lopulta kuitenkin menee. Tukan kasvuvauhtini on luullakseni aika normaali, ei kauhean nopea mutta ei tuskallisen hidaskaan. Koska otan tämän projektin vakavasti  ;D, päätin kuitenkin yrittää josko kasvua voisi vähän nopeuttaa lisäravinteilla. Douppaan kasvua siis biotiinilla (+metioniini+sinkki), MSM:llä ja piihappogeelillä. Tavoitteena on myös pitää yllä hiuksen kuntoa lopettamalla värjääminen/blondaaminen ainakin toistaiseksi (katsotaan pitääkö päätös jos oma tukan väri osoittautuukin kauheaksi), vähentämällä föönaamista, ja tietenkin hyvällä hiustenhoidolla - näin lyhyen tukan kanssa se tuntuu vielä vähän hassulta, kun on jo ehtinyt tottua wash and go -hoitotyyliin, mutta eiköhän sitä taas siihenkin totu. Kampaajallakäyntejä pitää myös harventaa, pixietä kun olen käynyt trimmauttamassa 5 viikon välein. Etenkin tässä alkuvaiheessa pidän kuitenkin tärkeimpänä että tukka näyttäisi kasvatuksesta huolimatta koko ajan inhimilliseltä, eli orastavat mulletit sun muut käyn kyllä heti siistimässä pois. Ajattelisin että sitten kun olen päässyt siihen tasapitkään malliin, kampaajakäyntien välejä onkin huomattavasti helpompi pidentää.

Kuvia laitan varmaankin näytille kasvatusprosessin edetessä. Pitäisikin muistaa ottaa vertailukuvat nyt tästä lähtötilanteesta!

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #295 : 20.04.13 - klo:23:16 »
Mä en oikeesti pysty enää. Ristiriita tukan kunnon ja pituuskriiseilyn välillä alkaa olla niin kova, että mua tuskastuttaa. Katselin eilen tukkaa ja se on AIVAN täynnä rakennevaurioita. Nyt rekutin tukkaa pitkästä aikaa, mutta tiedän ettei se ratkaise mitään.

Pitäisi leikata. Pitäisi leikata paljon. Enkä silti pääsisi eroon kaikista vaurioituneista hiusosioista.

Tukalla on tällä hetkellä pituutta ehkä jotain 65 cm tai jotain. Mun kohdalla se tarkoittaa mid back -pituutta, aika lähelle vyötäröä päästään.

Arvioin, että pitäisi leikata ainakin lapaluupituuteen, mieluusti kainaloihin tai enemmänkin, jotta varmasti pääsisi eroon kaikista valkoisista palleroista. Alkaa tuntua, että jossain vaiheessa tulee vastaan se piste, jossa tukan kunto on niin huono, ettei sitä kannata enää hoitaa ja ylläpitää.

Ongelma on että mid backistä lapaluu- tai kainalomittaan lyhentäminen on todella radikaali muutos mun mielestä. Mulla tukalla on aika iso osa mun kehonkuvassa, isompi kuin olisi järkevää. Pelkään tosi kovasti, että tunnen itseni rumaksi ja isoksi lyhyemmällä tukalla. Lisäksi takaisin mid back -mittaan pääseminen kestää ikuisuuden.

Tartteisin nyt vähän vertaistukea. :'( Mua pelottaa, mutta hiusten kunto alkaa olla sellainen, että saksia todella tarvitaan.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #296 : 20.04.13 - klo:23:34 »
Harlequina, olen itse ihan samassa jamassa! Hiukset on puolivälissä selkää eikä tunnu siitä pitemmäksi kasvavan. Latvat on ihan kauheessa kunnossa, just tänään napsin sieltä sellaisia 5-haaraisia ja mun mies nauraa että eihän ne hiukset ikinä kasvakaan, kun mulla on sakset aina kädessä kun katotaan telkkua :P

Luulen kuitenkin, että vaikka harmittaakin napsaista 5-10 senttiä pois hiuksista, niin se ihana tunne kun pyörittelee hyväkuntoisia latvoja sormien välissä, voittaa harmin :D Hiuksista tulee siistimmän ja paksumman näköiset, eikä takkuile niin pahasti.

Mietin juuri tänään, että kesän lopulla leikkautan itseltäni 10 senttiä pois, olipa pituutta sitten tullut lisää tai ei. Hyväkuntoiset hiukset on kuitenkin aina paremman näköiset kuin latvahamput, oli hiukset puoliväliin selkään tai "vain" bsl-mittaiset. Olen huomannut, että joka kerta kun näen vaikkapa kaupungilla naisen (tai miehen) jolla on pitkät hiukset, niin ensimmäiseksi tiiraan, että missäs kunnossa ne latvat on ja vasta sitten teen päätöksen, että onko hienot hiukset vai ei.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 20.04.13 - klo:23:42 »
^ Näinpä! Noi paksummat latvat houkuttais, huomasin meinaan tässä yksi päivä tukkaa auki pitäessäni, että kylläpäs mun latvat on alkaneet liruuntua! En sitä yleensä huomaa, koska mulla on hiukset melkein aina nutturalla. Pitäis leikata vähintään 15 senttiä, mielellään 20. Tähän asti oon vältellyt leikkaamista lähinnä selittelemällä, etten uskalla mennä saksaksi parturiin. :D
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #298 : 20.04.13 - klo:23:56 »
^Mulla sama tilanne kuin teillä, mid back alkaa olemaan ja latvat samalla liruuntuu ja on täynnä kaikenmaailman kahdeksanhaaraisia ja valkosia palloja. Mun ei ehhhkä tarvis leikata "kuin" 5cm niin näyttäisi jo paljon paremmalta. Mulla käy aina niin, että kun tukka kasvaa, niin latvat menee sellaisiks läpinäkyviksi ja kun harjaa tukkaa niin latvoista kuuluu vaan ritinää  :-X Ja nyt tukka tuntuu jotenkin ohuemmaltakin kuin ennen..  Oon viimeksi leikannut viime heinäkuussa ja sitä ennen kesäkuussa 2011 että ehkä mä nyt toukokuussa voisin jo vähän leikkauttaa :D

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #299 : 21.04.13 - klo:09:57 »
Viime syksynä aloitin kasvattamisen ja lopetin myös blondaamisen :) Reilu viikko sitten annoin siskon leikata n. Sentin kuivia latvoja pois. Itse siistin otsiksen. Kävikin niin, että saksien kärjet oli liian tylsät leikkaamiseen.. sen seurauksena hiuksia lyheni takaa varmaan 10 senttiä! Ja etutukastakin tuli kaamean lyhyt.. kantsis varmaan ostaa uudet sakset.. Paljonko maksaa halvimmasta päästä olevat parturisakset?

Ai niin, ja lopulta olenkin tyytyväinen, että tukkaa lähti niin paljon, on paljon terveemmän näköinen :)
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!