Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537275 kertaa)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #30 : 16.12.12 - klo:22:29 »
Pidennyksiin sen verran, että omani ainakin kasvoi hyvin vaikka oli teippipidennykset päässä, samoin siskon. Pidin tosin välillä taukoa ja annoin hiusten levätä. En sitten tiedä mikä on virallinen kanta, mutta itsellä ei juuri vaikuttanut ja sain kasvatettua niillä pahimman kökkövaiheen yli.

Liityn myös kasvattajiin. Vaikka hiukset on jo aika pitkän, silti "mikään ei riitä" taktiikalla kohti vyötärömittaa. Täytyy ottaa nykyisestä pituudesta kuva, kunhan saan pehkon selvitettyä.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 17.12.12 - klo:15:23 »
Pidennyksiin sen verran, että omani ainakin kasvoi hyvin vaikka oli teippipidennykset päässä, samoin siskon. Pidin tosin välillä taukoa ja annoin hiusten levätä. En sitten tiedä mikä on virallinen kanta, mutta itsellä ei juuri vaikuttanut ja sain kasvatettua niillä pahimman kökkövaiheen yli.

Liityn myös kasvattajiin. Vaikka hiukset on jo aika pitkän, silti "mikään ei riitä" taktiikalla kohti vyötärömittaa. Täytyy ottaa nykyisestä pituudesta kuva, kunhan saan pehkon selvitettyä.

Kiitos näkökulmasta. Juu, muistan myös kun oma hius oli kasvatusvaiheessa vain sen 7 cm, ja kampaaja laittoi siihen 30 cm hiustenpidennyksen vihdoin. Oli se upea tunne  aina pitkätukkana olleelle  :) Todellakin pidennys auttoi pahimman kasvuvaiheen yli.
Nyt olen pitänyt taukoa useita kuukausia ja klipsejä käyttänyt, mutta saa nähdä jos rahatilanne antaa periksi..

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #32 : 17.12.12 - klo:18:24 »
Kiteytän viestini sisällön ytimekkäästi:  :#

Olen joutunut saksimaan latvoista sievoisen summan senttejä, vaikka leikkauslakkoni tuli jatkuman toukokuuhun asti. Mitä tapahtui? Pesin shampoopalalla, joka jotenkin kummallisesti onnistui kärväyttämään hiusteni latvuston. Käsittelemätön osa oli taivaallisen ilmava, mutta aikanaan satatuhatta blondausta kärsineet latvat ottivat itteensä. Osan jouduin leikata pois, osan sain pelastettua öljyillä ja Bed Headin korjaavalla hoitiksella. Ystäväni kommentti kuului suunnilleen näin: "Kieltämättä täytyy todeta, että sun latvat on kärähtäneen näköiset!!"

Menetin siis senttejä ja shampoopala lensi roskiin.

1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #33 : 17.12.12 - klo:19:04 »
^Mikä shampoopala oli kyseessä?

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 17.12.12 - klo:19:18 »
Kiteytän viestini sisällön ytimekkäästi:  :#

Olen joutunut saksimaan latvoista sievoisen summan senttejä, vaikka leikkauslakkoni tuli jatkuman toukokuuhun asti. Mitä tapahtui? Pesin shampoopalalla, joka jotenkin kummallisesti onnistui kärväyttämään hiusteni latvuston. Käsittelemätön osa oli taivaallisen ilmava, mutta aikanaan satatuhatta blondausta kärsineet latvat ottivat itteensä. Osan jouduin leikata pois, osan sain pelastettua öljyillä ja Bed Headin korjaavalla hoitiksella. Ystäväni kommentti kuului suunnilleen näin: "Kieltämättä täytyy todeta, että sun latvat on kärähtäneen näköiset!!"

Menetin siis senttejä ja shampoopala lensi roskiin.

Ohhoh, kuulostaa hurjalta että mikään shampoo tai shampoopala saisi aikaan tuollaista jälkeä, yhden käyttökerran jälkeen. Harmi :(

Minäkin olen todella kiinnostunut, mikä shampoopala oli kysymyksessä.

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #35 : 17.12.12 - klo:20:23 »
Flow shampoopala bruneteille. 2viikkoa oli käytössä. Todella outoa kyllä, koska käsittelemättömästä osasta kuitenkin tuli taivaallinen.
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #36 : 18.12.12 - klo:12:21 »
http://distilleryimage6.instagram.com/66d86ea848fa11e2bd9022000a1fa522_7.jpg
Tässä noin vuoden kasvu (tammikuussa muutaman sentin siili.) Leikattu pariin otteeseen, harmikseni latvassa on noin kuutisen senttiä värjättyä ja blondattu ja jälleen värjättyä, josta luovun sitten kun pituudessa on päästy tämän ärsyttävän välivaiheen yli. Taittelen liian lämmintä sävyä Color Maskin Coffeella. Laskeskelin, että tossa jouluna 15 alkais olla kivan mittaiset..

Kyllähän ne kasvaa, mutta ihana ois jos vähän nopeammin!

Antibes

• Vieras
« Vastaus #37 : 18.12.12 - klo:15:58 »
Tyttären kanssa kasvatetaan. Tänään mittasin jo tytön (8v) tukan, 51 cm jakauksesta latvaan. Oma vielä mittaamatta kun kiinni ja huiviturbaani päässä.

Meillä molemmilla lasimainen, todella kiiltävä ja sileä tukka, ohuita hiuksia mutta paljon. Mulla lähti lääkkeestä tulleen kilpirauhasen vajaatoiminnan takia puolet hiuksista viime keväänä ja kesällä ja leikkasin leuan tasalle kun meni niiiin hermo. Koti oli täynnä hiuksia, viemärit tukossa, koiran lelut hiuksissa..  :# Priorinia söin kuukausia, se on mulla auttanu aina, imetysten jälkeen jne pitkään syötynä.

Tytöllä punaiseks sävytetty tukka ja mulla mustaks. Ite oon tosi tumma, mustat kulmat ja ripset, tyttö taas hitusen punapigmenttinen, ruskeahiuksinen.

Seuraava tuote kiinnostaa: Joico K-PAK Liquid Reconstructor 300 ml. Mahtaneeko olla oikea tuote meille? Saakohan tuota jostain muualta kun nettikaupoista?

Nyt ollaan oikein tosissaan innostuttu tästä kasvatuksesta ja löysin tänne palstalle viime viikolla. Aivan huippupalsta! On jo ostettu avokadoöljyä ja tehty hoidot ja tytölle latvahoitoo.

Nyt pitää mennä, jatkan paremmalla ajalla. =)

Poissa butteri

• Haiven
  • *
« Vastaus #38 : 18.12.12 - klo:16:07 »

nonih, aika julkistaa vuoden kasvatuksen tulos. Eli lopetin hiusten suoristamisen tasan vuosi sitten kokonaan ja alkoihan sitä kasvua sitten pikkuhiljaa tulla. Ei tuosta keskimmäisestä kuvasta ole kyllä kulunut kuin 4kk, eli n. 4 sentin verran kasvua, mikä ei kiharoissa hiuksissa niin kauheasti edes näy.... oli vain pakko oman motivaation tueksi räpsäistä kuva, kun tuntuu ettei peilistä kasvua ainakaan näy! ja tavoitteena olisi saada vielä ainakin 15cm kasvua, mikä tietysti kiharissa ottaa ikuisuuden tullakseen näkyviin... jospa nää tästä vähän suoristuisi kun alkavat pituuden puolesta painaa enemmän. Omasta mielestä noita ei kyllä voi vielä pitkiksi hiuksiksi kehua.

2x olen kuluneen vuoden aikana hiukseni suoristanut, viimeksi tän kuun alussa ja suorista hiuksista kyllä huomasi kasvun hyvin! kuinkahan usein sitä mahtaisi uskaltaa hiuksia suoristaa, ilman että kärsivät..  ???
Luonnonkiharoiden kasvattelua

Kunis

• Vieras
« Vastaus #39 : 18.12.12 - klo:16:15 »
Mainio kasvu vuoden ajalta sinulla, butteri! Vaikkei pisimpien hiusten pituus niin erityisesti ole muuttunut, huomaa erot latvojen kunnossa ja paksuudessa. Kaunis tukka sinulla, siitä vaan lisää :)
Onhan tuollainen mitta jo esim. kampaajien toimenpiteissä aika hyvin hinnoiteltu. Kai keskivertomitta sitten on joku polkka.

Tein sitten itse mustat dipit liukuvärjäyksen, ja nyt voi olla välittämättä juurikasvuista joka hetki ja antaa kasvaa. Tällainen värjäys on aika huoleton, tykkään.
« Viimeksi muokattu: 18.12.12 - klo:23:33 kirjoittanut Kaarne »

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #40 : 18.12.12 - klo:20:07 »
siis aivan uskomattoman hieno kasvu butteri! On tainnu tulla paksuutta lisää, huomaa että sivuille kasvanu tosi paljon tukka :)

Luulen et se suoristaminen on parempi pitää edelleen vähempänä. Ehkä kerran parissa viikossa voi suoristaa, mut silloinkin täytyy muistaa se hyvä lämpösuoja. Kihara tukka on muutenki luonnostaan niin kuiva et kuumat välineet ei tee sille yhtään hyvää :( Vähempi parempi!

Poissa butteri

• Haiven
  • *
« Vastaus #41 : 18.12.12 - klo:22:28 »
siis aivan uskomattoman hieno kasvu butteri! On tainnu tulla paksuutta lisää, huomaa että sivuille kasvanu tosi paljon tukka :)

Luulen et se suoristaminen on parempi pitää edelleen vähempänä. Ehkä kerran parissa viikossa voi suoristaa, mut silloinkin täytyy muistaa se hyvä lämpösuoja. Kihara tukka on muutenki luonnostaan niin kuiva et kuumat välineet ei tee sille yhtään hyvää :( Vähempi parempi!

Kiitoksia paljon! :) On kyllä paksuutta juurikin tullut, parhaiten sen huomaa siitä kun hiukset laittaa nutturaksi päälaelle, niin se on sellainen muhkea pallo pöyhimättäkin. Vuosi sitten ei vielä ollut. :)

Juu, täytyy varmaan säästellä suoristamiset juhlapäiviin. Kun vain saisi tuon tukan kunnolla pitkäksi, niin tuskin suoristamistakaan enää kaipailisin.
« Viimeksi muokattu: 19.12.12 - klo:20:14 kirjoittanut butteri »
Luonnonkiharoiden kasvattelua

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #42 : 18.12.12 - klo:23:22 »
moni olisi kateellinen noin kiharasta tukasta! se elävöittää heti kun on vähänkään kiharaa tai enemmän taipuisaa. Mä antaisin melkein mitä vaan että oma tukka olis luonnostaan noin kihara :) Mun mielestä se on tosi nätti, ja punasena varsinki!

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #43 : 19.12.12 - klo:13:22 »
BSL!!! Oon saavuttanut BSL-mitan! En uskonut tämän päivän milloinkaan koittavan ja nyt se on saavutettu ihan huomaamattani. Toki asiaan vaikuttanee se, että näin pakkasella mun hiukset eivät jaksa kunnolla kihartua, joten ne roikkuvat suorempina (aka pidempinä) kuin muina vuodenaikoina. Mutta ei olla siitä, mä oon nyt BSL!  :O
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #44 : 19.12.12 - klo:14:11 »
Ihmettelen sitä, että näin talvella hiukset tuntuvat kasvavan hitaammin. Olemmeko me ihmisetkin sitten kuin kasvit, joiden kasvuaika on keväästä syksyyn?  ???

Kesällä hiuksia sai värjätä neljän viikon välein, ja juurikasvua oli 1,5 senttiä. Nyt riittää värjäys kuuden viikon välein, ja juurikasvua on juuri ja juuri sentti, jos sitäkään. Ja Biotiini Strongia  olen napsinut syyskuusta asti.