Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535993 kertaa)

Poissa Mir

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #300 : 21.04.13 - klo:11:06 »
Mä olen tainnut päästä maksimipituuteeni, joka on siis tuossa navan alapuolella noin 5 senttiä. Latvat tietty on ihan ohutta jo siinä kohtaa etää olenkin päättänyt pitäväni yllä tuota napapituutta leikkaamalla hapsulatvat pois. Viime viikolla napsaisin hiussaksilla juuri 10 senttiä pois, eikä sitä edes melkein huomannut.  ::) Mutta tukan yleisilme kyllä parani, tykkään!
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #301 : 21.04.13 - klo:12:51 »
Laitanpa taas kasvukuvaa tänne :)

Hiukset on vähän hassusti laineilla yön pikkumyy-nutturan jäljiltä, älkää välittäkö. Hennaki on vaihtunu tässä välissä Elumeniin ja tykkään kovasti <3
Näyttäs hiukset kasvaneen aika paljon edellisestä kuvasta! Nyt vaan on semmonen juttu, että söin tänään viimesen Silica tabun ja nyt alkaa tän pituuden ylläpito. Lähden tammikuun erässä armeijaan, joten ei kannata tän pitemmäks hiuksia kasvattaa ennen sitä ;D Pääseepähän kerrostuksista pois :ts
Hiuksia on leikattu varmaan yli vuos sitten viimeeks, kohta voi olla aika napsasta pari senttiä pois :D
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 21.04.13 - klo:15:31 »
^ Siis vau, tosi upeesti kasvanut! Jotenkin ihan kuin eri tukka.  :)

Poissa Mehiläinen

• Haiven
  • *
« Vastaus #303 : 21.04.13 - klo:22:34 »
Mulla vähän hankala tilanne kans tän tukan kunnon takia.. Mä haluaisin taspitkät hiukset (ohuet ja laineikkaat hiukset, niin kerrostus on rasittava kun menee miten sattuu aina)

Kysymys: Eikös hiuksia kerrosteta sillain veitsellä "raaputtamalla"?  Pahentaako tämä vain hiusten kuntoa? Vai onko ne kampaajan sakset niin teräviä, että se on ihan sama?

Mun hiuksia ei ole kerrostettu moneen vuoteen, ja luulen että nämä päällimmäiset hiukset on vain kuluneet lyhyemmiksi (hiukset on kiinni about koko ajan koska työ :( , ennen tykkäsin pitää sellasia metallisia solkia jotka varmasti repi ne päällimmäiset osat irti )
Siis nää latvat sekä päällimmäiset hiukset n. leuasta alaspäin on aika kamalassa kunnossa, ja haluaisin niistä eroon. Tässä kasvatuksen yhteydessä tää on vähän hankalaa tosiaan, kun helppoa olisi leikata kaikki saman mittaiseksi polkaksi ja sitten kasvatella, mutta sitten menee taas joku vuosi että nämä olis tässä nykyisessä mitassa! Eli ei, ei vaan pysty..
Tai sitten leikkelen vain latvoja ja annan noiden kerrosien olla tollasta kamalan näköistä hamppua.

En tiedä ,mistä mulla on tällainen mielikuva, että se kerrostaminen pahentaa hiusten kuntoa? Jos olen väärässä, annan kampaajan kerrostaa nuo päälimmäiset karseudet pois, ehkä hyväkuntoisten latvojen ennaltaehkäisevä hoito on kuitenkin tehokkaampaa, kuin yrittää elvyttää näitä jo menetettyjä latvoja (?)
1cFii, kasvatan kauniitä ja pitkiä hiuksia ja samalla värjättyä  blondia pois.

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #304 : 21.04.13 - klo:22:44 »
^ Siis vau, tosi upeesti kasvanut! Jotenkin ihan kuin eri tukka.  :)

Kiitos! Olin ite vähän hämmentyny ja tietysti ilonen, kun näin tuon eron :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

asaariki

• Vieras
« Vastaus #305 : 23.04.13 - klo:13:45 »
Mittailin eilen tukan pituutta otsalta ja ohimoilta (ne kohdat joista kasvun määrittäminen tuntuu tämänhetkisessä mallissa olevan helpointa), ja näyttäisi siltä että tukka on kasvanut viikossa ehkä jopa sentin verran!  :o Tämä on täysin silmämääräinen arvio, mutta siishei, ihan mieletöntä! Laskeskelin että jos se kasvaisi koko ajan tuota vauhtia, mulla olisi polkkatukka jo kesän loppuun mennessä. En tosiaan laske sen varaan, mutta kiva nähdä että kasvua tapahtuu! Näin lyhkäisessä pienikin lisäys on tietysti aina vielä isompi juttu, koska suhteellinen muutos on suurempi.

Täytyy tosiaan alkaa ottaa niitä kuvia, niistä kasvun näkee parhaiten.

Ylihuomenna käyn kampaajalla, mutta luulen vähän että tällä kertaa otetaan vain niskasta, jos mahdollista. Kun edellisestä käynnistäkin on vain viisi viikkoa, niin uskoisin että tämä näyttää ihan kampaukselta pelkällä niskatukan siistimisellä. En tahtoisi luovuttaa sinne kampaamon lattialle yhtään ylimääräistä!

Mehiläinen, en ihan tiedä mitä tarkoitat tuolla veitsellä raaputtamisella, mutta silloin kun mulla oli pitkä kerrostettu malli, kerrostukset tehtiin aina ihan saksilla leikkaamalla. Kampaaja ikään kuin veti kammalla hiuksia haluamassaan kulmassa (kerrostusten voimakkuudesta riippuen) päästä ulospäin tai ylöspäin ja leikkasi sopivan pituiseksi - jos tästä nyt ymmärtää yhtään mitään. En usko yhtään että kerrostus huonontaa hiusten kuntoa, mutta korjatkaa joku jos olen väärässä.

asaariki

• Vieras
« Vastaus #306 : 24.04.13 - klo:09:20 »
Juuei mun tukka sentään kasva neljää senttiä kuukaudessa. Voi kun kasvaisikin! :D Viiden viikon välein olen pruukannut käydä kampaajalla, ja arvioisin että siinä ajassa tulee yleensä sellainen pari senttiä, hyvä jos sitäkään. Mutta en tiedä voiko tuo oikeasti kasvaa eri vauhtia eri puolilla päätä? Tukka on vielä niin lyhyt että en oikein pysty mittaamaan muualta kuin otsalta ja korvien edestä, enkä siinäkään käytä mittanauhaa vaan olen tehnyt niin että venytän suortuvan suoraksi ja katson mihin asti se ulottuu, merkitsen muistiin, ja sitten sama uudestaan viikon kuluttua. Mittailin uudestaan ja ainakin otsan suhteen näyttäisi olevan mittavirhe, siihen on todennäköisemmin tullut joku puolisen senttiä, mikä menisi tuohon normaaliin kasvutahtiin. Mutta väitän että korvien edessä on kyllä oikeasti sentti enemmän kuin viikko sitten, katsoi sitä miten päin tahansa. Pulisongit kasvaa siis kohisten!  ;D

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 24.04.13 - klo:10:39 »
Hieno kasvu lisellellä! Ja ihana väri viimeisessä kuvassa.

Mulla on vihdoin se reilu vyötärön mitta. Armottoman juurikasvun perusteella mitattuna 2-2,5 cm kasvaa kuussa. Suunnitelmissa olisi kasvattaa vielä 10-15 cm, jos kasvaa. Mutta nyt on menossa tehohoitokuuri.  Latvat on kamalan kuivat :(. Nyt oon aussien 3min miraclea muhitellut ja ihan hyviä tuloksia saa kun heittää öljyä perään. Harmittaa vaan jos joutuu nyt 5cm pätkäisemään. Yleensä mulla ei ole ollut mitään ongelmaa latvojen kanssa vaikka kuinka kärvennellyt niitä ja pesuneste jälkeen ne on jees, voikohan ongelmana olla letti joka hankaa yöllä? Ensi viikolla koitan lushin latvasuojaa shine so bright taisi olla nimi, jos kehtaan maksaa 9e pienestä purkista.
« Viimeksi muokattu: 24.04.13 - klo:10:44 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 24.04.13 - klo:11:44 »
Aridith, ostin itse Shine So Brightin viime viikolla ja olen ollut tyytyväinen :) Purkki on pieni mutta riittävä, koska aine on tehty öljyistä, joten on tarkoituksenmukaista että sitä ei laita hiuksiin paljon. Eli vähän pyörittelee sormenpäitä purkissa ja saat just sopivasti hoitoainetta sormenpäihin. Aika varmasti purkki kestää 1-2 kuukautta.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 24.04.13 - klo:11:47 »
Okei, ehkä mä sitten uskallan sitä ostaa :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

asaariki

• Vieras
« Vastaus #310 : 28.04.13 - klo:22:38 »
^ Anna kasvaa vaan näin ensi alkuun ja käy tarpeen mukaan trimmaamassa tai leikkauttamassa malliin sitten jos/kun alkaa näyttää pahalta. :)  Mulla on samansuuntainen projekti, ja koen että on vaikea ennakoida miltä tukka näyttää esim. parin kuukauden kuluttua. Mutta en kyllä tiedä miksi pitäisikään, sitten sen näkee, ja voi tehdä pieniä korjausliikkeitä jos on tarpeen. Itse oon ajatellut että trimmaan niskaa niin kauan kunnes päällihiukset kasvavat suunnilleen polkkamittaan asti. En halua että kaikki kasvaa hallitsemattomasti, vaan haluan että näyttää siltä että mulla on hiuksissa jonkinlainen malli, vaikka kasvatankin. Kävin muutama päivä sitten kampaajalla ekaa kertaa sen jälkeen kun päätin että alan kasvattaa. Tuli ihan normaali leikkuuväli mutta tällä kertaa otettiinkin vain niskasta ja vähän pulisongeista (tasapainon vuoksi, jossain vaiheessa pitää kyllä antaa niidenkin kasvaa, mutta ehkä voi vähän odottaa että nuo ylemmät hiukset ehtivät kasvaa pidemmiksi). Seuraavan kerran ajattelin mennä trimmaukseen kuuden viikon kuluttua. Pitää vaan olla tarkkana että oikeasti otetaan vain noista alimmista pois, kampaajilla kun tuntuu usein olevan kiusaus napsia vähän kaikkialta.  ::)

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #311 : 29.04.13 - klo:20:33 »
Marie Corelli, mä olen myös kasvattamassa tosi lyhyestä, joskin mun tukka on jo vähän yli solisluumitassa. Mä olen aina vaan leikannut itse takaa/niskasta, kun on ollut liikaa takatukkaa, ja mielestäni se on ollut ihan säällisen näköinen. Tuo sun leikkaus näyttää kuvassa kivalta, ja väri on tosi kaunis. :)

Mä tajusin tänään, että oon päässyt pituuteen, jossa olen tyytyväinen. Kasvatan vielä, mutta mulla on jo tukkaa sen verran, että en enää surkuttele niin pituuden puuttumista.

SilkyDream

• Vieras
« Vastaus #312 : 01.05.13 - klo:17:00 »
Hitsit tuntuu ettei tää kasvatus etene  :-[
Ärsyttää ku jotkut tytöt värjää hiuksiaan ja suoristaa joka päivä, niin niillä kasvaa siltiki hiukset nopeest  0_0
Ite oon lopettanu värjäilyt puolvuotta sitten ja en oo suoristanut melkeen kahteen vuoteen ja siltikään hiukset ei tunnu kasvavan  :# oon tosi hellä niille, en pese ku 2-3 kertaa viikos ja harjaan vain koulupäivinä Tangle Teezerillä , enkä tee niille muuta  ::)

Masentaa koko hiukset!  :'(

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 01.05.13 - klo:18:16 »
^ eihän ne suoristelut ym. rääkki kasvunopeuteen vaikuta milläänlailla :) latvat kyllä saattaa kärsiä ja hajoilla, mikä sitten lyhentää hiuksia. Noin 1cm kuussa on ihan normaali/yleinen kasvuvauhti.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

SilkyDream

• Vieras
« Vastaus #314 : 02.05.13 - klo:11:50 »
Joo sitä just tarkotinki että kylhän niitten pitäis katkeilla ja mennä piloille, mutta silti niillä on upeet hiukset vaikka ne ei huolehdi niistä!  >:(