Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535654 kertaa)

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #315 : 03.05.13 - klo:23:01 »
^ Itken tuota samaa mielessäni koulussa melkein joka päivä. :D KAIKILLA on paljon nätimmät ja pidemmät hiukset ku mulla vaikka ne rääkkää niitä eikä hoida mitenkään. Kivaa kärvistellä kateuksissaan joka päivä. Ihmettelen miten kaikkien tukka venahti niin nopeasti sinne vyötärön ja takapuolen välimaastoon, koska tuntuu että yhtäkkiä pamahti pitkä tukka muotiin ja kaikilla on jo. :o Tai sitten aloin vaan kiinnittää huomiota... Mutta ei musta ennen ollut näin paljoa pitkätukkaisia ihmisiä. Agh tulisipa siili muotiin niin voisin yksin heilautella hiuksiani. ;D

SilkyDream

• Vieras
« Vastaus #316 : 03.05.13 - klo:23:45 »
^ Ite oon kans huomannu että nykyään aika monella on pitkät hiukset!  :D tuntuu että ennen on suosittu lyhyempää tukkaa  :o Mistäköhän tällänen pitkien hiusten ihannointi on yhtäkkiä tullu?  :o itekki toivoisin että muilla ois joku siili ym. koska sit sais just loistaa pitkillä hiuksilla, kuha ne kasvais ensi  ::)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #317 : 04.05.13 - klo:00:20 »
Nyt viimeaikoina oon huomannu että monet joilla on ollu pitkä tukka (lisäkkeillä tai ilman) on leikannut sellaisen solisluu-kainalopituisen, eli sekin on kai nyt jotenkin muodissa :D Mutta itsekin olen kiinnittänyt huomiota, että vyötärötukka ei ole enää harvinainen.

Mutta oi, silloin tietää että on melko pitkä tukka, kun on ilman paitaa niin hiukset kutittaa alaselkää! Katsoin eilen mun tukkaa peilistä joka kulmasta, näyttää paljon pidemmältä kun se on selkäpuolella, ehkä tää on nyt midback. Mutta on ne etupuolellakin jo rintojen yli, varsinkin jos istuu huonossa ryhdissä :D Latvat on kyllä aika hirveät, taipuvat minne tahtovat ja ovat takussa, ajattelin ensi viikolla varata kampaamoajan. Viimeksi leikattu heinäkuussa eli ehkä on jo aikakin leikkoa :)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #318 : 04.05.13 - klo:09:27 »
oletteko huomanneet hiustenpidennysten vaikuttavan oman hiuksen kasvuun tms.? taas harkinnassa, jos laittaisi jotain. en ole niitä niin pitkään koskaan päässä pitänyt, että osaisin arvioida hiukan pidemmällä aikavälillä hiusten kasvua ja kuntoa.

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #319 : 04.05.13 - klo:20:27 »
Noniin, taivuin nyt sitten leikkaamaan tukkaa, kun mahdollisuus tukea DIY-parturia. Tukka lyheni pitkähköstä midbackistä bsl:ään, ja joo. Kasvatukseen toki takapakkia, mutta pakko se oli tehdä, latvat oli kamalat. Nyt latva on tasaisempi ja tuuheampi ja täm on hyvä askel kohti parempikuntoista tukkaa. Leikkaaja sanoikin, että mun tukka tosiaan on aika vaurioitunut, joten vielä lisää lyhentäminen ei tukan kunnon kannalta olisi huono idea. Ja se ja yksi toinen olivat aivan vakuuttuneita, että puolipitkä otsis näyttäis mahtavalta mulla. 0_0 Mutkun se tekee mun poskista pullat ja ja ja! Ja sen poiskasvatukseen menee ikä ja terveys. Sain tän henkilön puhelinnumeron, jos haluan leikata tukkaa lisää tai tulen otsiksen suhteen toisiin aatoksiin. Se oli kyllä ihan sitä mieltä että rakastaisin sitä.

Mut... mä näyttäisin otsiksella taas ihan kahdeksanvuotiaalta? Äää!
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa haarapääsky

• Haiven
  • *
« Vastaus #320 : 05.05.13 - klo:13:01 »
Moi! Enpäs ole pitkään aikaan kirjotellu tänne. Tukkaa kävin lyhentämässä n. 1 kk sitten ehkä 6 cm.. :s mut kyl voin sanoa, et nyt näyttää paljon paremmalta! Ja tukkakin on jo kasvanut tasaisesti semmoset 1-2 cm, et taas pian olllaan mid backissa! =) Ennen parturia hiukset olivat kamalan lirut ja epätasaiset latvoista, mut nyt tasaiset ja paksumman näköiset!  <3 Kyl voin sanoa, et vaikka tuntuu pahalta menettää senttejä, niin kyl lopputulos on aina sen hetkellisen kärsimyksen arvosta!

Poissa jinna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #321 : 05.05.13 - klo:21:17 »
Voisin taas liittyä kasvattajien joukkoon :)

Leikkautin vyötäröpituiset hiukseni viime syksynä hieman solisluumitan alle. Tuolloin ajattelin, että jatkossa voisin viihtyä vieläkin lyhyemmässä polkassa. Nyt kuitenkin hiukset ovat lähes huomaamatta kasvaneet kainalomittaan (en vain kerrassaan ole ehtinyt ajatella hiuksiani saati päässyt kampaajalle) - ja nämähän tuntuvat kivalta! Nyt ajattelinkin ottaa tavoitteeksi BSL/mid back -pituuden. Vyötäröpituus taisi olla minulle liikaa. Hiukset eivät mielestäni sopineet tyyliini, olivat jotenkin liian statement, jos tiedätte mitä tarkoitan.. :)
« Viimeksi muokattu: 06.05.13 - klo:18:57 kirjoittanut jinna »
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.

Säihke

• Vieras
« Vastaus #322 : 07.05.13 - klo:19:57 »
Leikkasin latvoja n. 1,5kk sitten ja olen sen jälkeen tarkkaillut latvoja ja leikellyt kaksihaaraisia yksitellen pois. Toissapäivänä silmäilin hiuksia varmaan parikymmentä minuuttia ja löysin kolme hiusta jotka olivat haaroittuneet aivan latvasta. Laitoin rekkunaamion sekä rakennepaikkaavaa jätettävänä ja tämän päivän silmäilyssä löytyikin paljon 3-5 haaraisia hiuksia jotka olivat haaroittuneet n. 2-4cm latvan yläpuolelta! Olen aiemminkin havainnut katkeamispisteiden ilmestymistä rakennepaikkaavan jälkeen. Näyttää että en voi käyttää rakennepaikkaavaa ollenkaan, latvat ei vaan jostain syystä kestä. Kihara oli rekkunaamion jälkeen ihanan kevyttä ja säännöllistä, kosteuttavat tekee jotenkin epäsäännöllisen kiharan.

Notirekos

• Vieras
« Vastaus #323 : 08.05.13 - klo:15:37 »
Höh, kirjoitin äsken elämäntarinan hiuksistani ja istunto oli vanhentunut ja syvällinen tarinani haihtui bittitaivaaseen  >:(.
No otetaan alusta ja ilmoittauduin siis tänne uutea tänään. Sivuja olen jo kolunnut jonkin aikaa.  Olen uusi kasvattaja ja hiusten  pituus tällä hetkellä bsl matkalla mid backiin. Hiukset kärsineet kovasti mielettömästä vaalennus, tummennus hässäkästä ja siinä sivussa värjäyksistä. Ny väri 6 ja 7 välillä ja vähän kulahtaneelta näyttävät   ;)

Niin ja meille kaikille niin tuttu kärsimättömyys on munkin ongelma. Ja toinen ongelma on olisi oppia kiusaamatta hiuksia. Aina pitää kehittää kaikkea, ja seurauksena heikot ja haurastuvat latvat. Tosin nykyinen värikin korostaa noita katkeilleita latvuksia. Kaksihaaraisia ei niinkään ole, ihme ja kumma. Mutta hiukset ohentuneet älyttömästi. Ponnarin paksuus n. 10 senttiä ja tuntuu ja näyttää kyllä tosi ohuelta.

Nyt olen löytänyt  kuitenkin mahtavat tuotteet: MOPin C linjan kosteuttava shampoo, Joicon kostteuttava hoitis ja jätettävänä Potionin 9. Ja lisäksi "muhittelen" kookosöljyllä. Mietinnässä on kuitenkin hiusten tummennus, koska tummat hiukset näyttävät terveiltä ja kiiltävät paremmin.

Viimeksi leikkautin marraskuussa ja ajattelin sinnitellä vielä tämän vuoden marraskuuhun...katsotaan nyt. Viimeksi lähti 5 senttiä ja siinä meni puolen vuoden "työ" viemäriin. ;)  Tosin nyt mun mielestä se sama viisi senttiä olisi tarpeen leikata, mutta en kyllä viitsi, sithän nää ei ole kasvanut vuoteen yhtään  :-\

Poissa Memi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #324 : 08.05.13 - klo:18:37 »
Oon leikelly tosi paljon hiuksiani viimesen vuoden aikana (jep, itse, sen on näkösetkin ;) ) mutta on sitä kasvua silti tullu. Tuskallisen hitaasta hiustenkasvusta ja latvojen leikkaamisesta huolimatta! Itseäni tämä kuva motivoi, joten ehkä jotain toistakin: http://i44.tinypic.com/33o4e9h.jpg Jee!
1b M ii

leuka - hartiat - olkapäät - APL - BSL - midback

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #325 : 09.05.13 - klo:18:58 »
^Tosi hyvin kasvaa kyllä, jo kuukauden ero on ihan selkeä! Välivaiheen tukkalookitkin on ollut tosi hyvännäköisiä.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 09.05.13 - klo:23:07 »
Hieno kasvu!

Mie uhrauduin tänään ja närsin 1-2cm pois latvoista. Tosin kyllä tuollaisia uhrauksia voisi useamminkin tehdä, sen sijaan että sitten 5cm aina kerralla. Ehkä jatkossa siistin parin kuukauden välein, 2cm kasvuvauhdilla sen ei pitäisi tehdä suurta merkitystä.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #327 : 15.05.13 - klo:22:50 »
Minusta tuntuu, että joudun pian leikkuuttamaan hiuksiani. Olen pessyt eri shampoilla viime aikoina ja hoitainetta olen käyttänyt joka kerta, mutta hiukset tuntuvat olevan latvoista pörröiset pesun jälkeen. Ole Hyvä-shampoo ja XZ Omena-hoitoaine jätti hiukset latvoista kuivan tuntuisiksi, sama tapahtui XZ Suklaa-vanilja shampoolla ja hoitoaineella. Tänään tukka oli oikea takkupesä, kun pesin Cutrinin Anti Green Wash-shampoolla. Kaapin kätköistä löytynyt Joicon K-Pak Daily Conditioner vähän auttoi. Täytynee käyttää jätettävää hoitoainetta, sillä niiden jäljiltä tukka ei ole niin pörrössä.

Niin ja tuntuu, etteivät hiukseni ole kasvaneet paljoakaan.
« Viimeksi muokattu: 15.05.13 - klo:23:32 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 16.05.13 - klo:18:01 »
Mä kasvattelen myös hiuksiani. Tykkään kovasti polkkapituudesta, mutta se kampaus jonka haluan elokuisiin häihini vaatii vähän pidemmät hiukset. Pituudesta on leikattu viimeksi jouluna, kaverini on kevennyssaksilla muotoillut tätä pari kertaa sen jälkeen. Myös otsahiuksia pitäis kasvattaa pois, ja se on ehkä se tuskallisin vaihe tässä... Olen pitänyt otsiksen tosi lyhyenä ja nyt se on jo niin pitkä että peittää kulmakarvat. Käännän sitä suoristusraudalla kohoamaan hiukan, mutta se kikka auttaa enää vain jonkin aikaa :D Rasittavaa... Aloin syömään biotiiniakin. Mietin tossa että heti häiden jälkeisellä viikolla pakko päästä kampaajalle leikkaamaan lyhyempi malli takaisin!
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Tellukka

• Haiven
  • *
« Vastaus #329 : 19.05.13 - klo:13:41 »
Täällä taas!  >:( Tai siis foorumihan on oikein kiva, mutta tyhmä minä aloitan TAAAS hiusten kasvatusta alusta  >:(

Lähtötilannehan on sellainen, että pätkäisin n. apl-mittaiset hiukseni olkapäille joskus 2008 keväällä. Viihdyin pituudessa ihan hyvin, kunnes elokuussa 2008 hiusten venähdettyä jo takaisin lähelle apl-pituutta, päätin leikkauttaa niitä muutaman sentin ja kerrostaa hieman. Menin ennestään tuntemattomalle kampaajalle, jolle pääsi ilman ajanvarausta... Lopputulos=tasainen potta korvien alapuolelle + "ihana" niskatukka. Eli pakko oli varata aika omalle kampaajalleni ja korjauttaa se, mitä oli tehtävissä. Lopputuloksena puoliväliin kaulaa ulottuva latvoista kevyesti porrastettu, mutta melko tasapitkän näköinen malli. Koska mulla on paksut (ponnari 13cm) ja karkeat&laineikkaat hiukset näin lyhyt malli näytti lähinnä peruukilta  ::) Tästä sitten aloitin kasvattelemaan...

Pari vuotta kesti, että hiukset olivat silloisessa tavoitteessani bsl-mitassa. Nälkä kun kasvaa syödessä, niin samantien tavoite piteni vyötärölle  ;) Leikkautin muistaakseni tässä vaiheessa latvoihin hieman u-muotoa ja kerrostin päältä. Kasvatus jatkui aina vyötärölle saakka kerran-pari vuodessa kampaajalla käyden. Lopulta aloin inhota hiusteni pörröisyyttä ja ihmettelin latvojen nopeaa haaroittumista. Hiukset näyttivät ihan hyvälle pesun + runsaan silikonipitoisen hoitoaeineen ja kiharasuihkeen jälkeen, mutta ilman kamalaa määrää hoitotuotteita ne olivat hapsottavat ja kiillottomat. Kyllästyin niihin ja leikkautin reilummin syksyllä 2012 bsl-mittaan. Ei kulunut montakaan kuukautta, kun  hiuksiin ilmestyi taas kaksi- ja jopa viisihaaraisia!  ??? Nyt vasta tajusin mistä ongelma johtuu!   :3 Ei värjäyksestä, koska en värjää, mutta kampaajani tavasta ohentaa aina hiuksiani voimakkaasti veitsellä! Se ei sovi hiuslaadulleni (karkea ja taipuisa) ollenkaan, vaan tekee hiuksista haaroittuvat ja pörröiset.

Päätin siis leikata vähän lisää ja huhtikuussa 2013 leikkautin apl-mittaan. Kukaan ei edes huomannut mitään  ;) Tästä olisi ollut niin hyvä alkaa kasvattamaan pitkiä hiuksia takaisin, mutta vapun teinoilla minulle iski joku selittämätön mielenhäiriö!  :-X Löysin uuden todella taitavan kampaajan ja leikkautin hiukseni juuri ja juuri olkapäille yltäviksi. Leikkaus on sinänsä hyvä ja kampaajani totesikin heti, ettei minun hiustyyppiäni kannata leikata veitsellä, kun asiasta keskusteltiin. Pari viikkoa meni fiilistellessä uutta, pirteää tukkaa, mutta nyt jo haaveilen vyötäröpituisesta kuontalosta  :-\ Yritän lohduttautua sillä, että näistä polkkahiuksista on hyvä aloittaa kasvatus. Nyt hiukset on porrastettu latvoista n. 5 cm matkalta, mutta muuten niitä ei ole vuoltu veitsellä. Hiuslinja on tasainen tai korkeintaan hyvin hyvin kevyesti pyöristetty takaa. Kasvojen lähellä hiukset on porrastettu leukapielistä alkaen.

Eli täällä taas!  ;) Laskskelin jo, että reilu vuosi menee, että pääsen bsl-pituuteen ja siitä taas vuosi, niin olen vyötäröpituudessa. Pitkältä tuntuu aika  :'( Toisaalta voisi tilanne olla pahempikin. Nyt hiukset yltää ponnarille kuitenkin  :)