Täällä taas!

Tai siis foorumihan on oikein kiva, mutta tyhmä minä aloitan TAAAS hiusten kasvatusta alusta

Lähtötilannehan on sellainen, että pätkäisin n. apl-mittaiset hiukseni olkapäille joskus 2008 keväällä. Viihdyin pituudessa ihan hyvin, kunnes elokuussa 2008 hiusten venähdettyä jo takaisin lähelle apl-pituutta, päätin leikkauttaa niitä muutaman sentin ja kerrostaa hieman. Menin ennestään tuntemattomalle kampaajalle, jolle pääsi ilman ajanvarausta... Lopputulos=tasainen potta korvien alapuolelle + "ihana" niskatukka. Eli pakko oli varata aika omalle kampaajalleni ja korjauttaa se, mitä oli tehtävissä. Lopputuloksena puoliväliin kaulaa ulottuva latvoista kevyesti porrastettu, mutta melko tasapitkän näköinen malli. Koska mulla on paksut (ponnari 13cm) ja karkeat&laineikkaat hiukset näin lyhyt malli näytti lähinnä peruukilta

Tästä sitten aloitin kasvattelemaan...
Pari vuotta kesti, että hiukset olivat silloisessa tavoitteessani bsl-mitassa. Nälkä kun kasvaa syödessä, niin samantien tavoite piteni vyötärölle

Leikkautin muistaakseni tässä vaiheessa latvoihin hieman u-muotoa ja kerrostin päältä. Kasvatus jatkui aina vyötärölle saakka kerran-pari vuodessa kampaajalla käyden. Lopulta aloin inhota hiusteni pörröisyyttä ja ihmettelin latvojen nopeaa haaroittumista. Hiukset näyttivät ihan hyvälle pesun + runsaan silikonipitoisen hoitoaeineen ja kiharasuihkeen jälkeen, mutta ilman kamalaa määrää hoitotuotteita ne olivat hapsottavat ja kiillottomat. Kyllästyin niihin ja leikkautin reilummin syksyllä 2012 bsl-mittaan. Ei kulunut montakaan kuukautta, kun hiuksiin ilmestyi taas kaksi- ja jopa viisihaaraisia!

Nyt vasta tajusin mistä ongelma johtuu!

Ei värjäyksestä, koska en värjää, mutta kampaajani tavasta ohentaa aina hiuksiani voimakkaasti veitsellä! Se ei sovi hiuslaadulleni (karkea ja taipuisa) ollenkaan, vaan tekee hiuksista haaroittuvat ja pörröiset.
Päätin siis leikata vähän lisää ja huhtikuussa 2013 leikkautin apl-mittaan. Kukaan ei edes huomannut mitään

Tästä olisi ollut niin hyvä alkaa kasvattamaan pitkiä hiuksia takaisin, mutta vapun teinoilla minulle iski joku selittämätön mielenhäiriö!

Löysin uuden todella taitavan kampaajan ja leikkautin hiukseni juuri ja juuri olkapäille yltäviksi. Leikkaus on sinänsä hyvä ja kampaajani totesikin heti, ettei minun hiustyyppiäni kannata leikata veitsellä, kun asiasta keskusteltiin. Pari viikkoa meni fiilistellessä uutta, pirteää tukkaa, mutta nyt jo haaveilen vyötäröpituisesta kuontalosta

Yritän lohduttautua sillä, että näistä polkkahiuksista on hyvä aloittaa kasvatus. Nyt hiukset on porrastettu latvoista n. 5 cm matkalta, mutta muuten niitä ei ole vuoltu veitsellä. Hiuslinja on tasainen tai korkeintaan hyvin hyvin kevyesti pyöristetty takaa. Kasvojen lähellä hiukset on porrastettu leukapielistä alkaen.
Eli täällä taas!

Laskskelin jo, että reilu vuosi menee, että pääsen bsl-pituuteen ja siitä taas vuosi, niin olen vyötäröpituudessa. Pitkältä tuntuu aika

Toisaalta voisi tilanne olla pahempikin. Nyt hiukset yltää ponnarille kuitenkin