Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535647 kertaa)

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #330 : 09.06.13 - klo:18:44 »
Huomasin että hiukseni ovat jo 73 cm pitkät huijausmitalla, mutta eihän näistä ole mitään iloa kun latva on ohutta hamppua. Ainakin 5 cm saa leikata pois ja kasvattelen sitten kadonneet sentit paremmalla latvalla takaisin. Nyt huomaa muutenkin, että tässä mitassa tasaisempi latva olisi kauniimpi, puolipitkässä ei niin haittaa jos latva on ohut, mutta pitkänä on jotenkin epäsiisti.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #331 : 09.06.13 - klo:21:22 »
Kävin muutama viikko sitten suomessa ja latvoista lähti ainakin viisi senttiä ja leikattiin mulle v-mallia. Kiva huomata, että silti hiukset hipoo vyötärömittaa. Nyt keskityn väriin, saakutin punainen kuluu pois kahdessa pesussa ja oon ilman colormaskia. Ehkä kesän lopulla on taas vyötärömitta tosiasia.

En vaan tajua mikä mua taas vaivaa kun haaveilen vaaleasta tukasta, vaikka tiedän että se maksaisi mulle n. 15 - 20cm hiusta. Tää latva ei kestä yhtään vaalennusta enää.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #332 : 10.06.13 - klo:09:30 »
Kuukausi-pari mennyt viimeisestä mittauksesta ja juurikasvusta näkee, että on yli sentti tullut mittaa. Kun hiukset kuitenkin mitataan, niin on edelleen täsmälleen samoissa senttilukemissa mitä on ollut koko kesän ajan! Kait mun pitää alkaa vähitellen uskomaan, että tuo 86cm on mun hiusten maksimimitta ja sitten hius kuolee ja tippuu pois. Nyyh ja surkeus!

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #333 : 10.06.13 - klo:10:28 »
Mullakin harmia tuottaa hiusten latvat. Maaliskuussa lähti kolmisen senttiä pois pituudesta ja vähän aikaa hiukset olivat ihan siistit. Menetetty pituus on tullut nyt takaisin, mutta muutenkin hiukset näyttää samalta kuin ennen leikkausta eli latvat on ohuet ja jotenkin höttöiset. Tänään olis tarkoitus hennata pituudet, jos sen avulla saisi hiuksista edes vähän jämäkämmät. Samalla yritän tasoittaa värieroa vaalennettujen ja ei-vaalennettujen osioden välillä.

Hirveä henkinen taistelu päällä, leikatakko vai ei. :D Ei olisi enää pitkä matka vyötärölle, mutta kyllähän nää hiukset näyttää niin väkisinkasvatetuilta hampuilta latvojen osalta, että siistiminen olisi paikallaan. Jos kuitenkin malttaisin vielä reilun kuukauden, silloin on tiedossa vähän menoa ja sitä ennen hiuksia voisi tasoitella. Pituuden suhteen tavoitteena mulla olis tilanne, että hiusten ollessa edessä, ne ylettää kyynärtaipeeseen. Eli suurinpiirtein kymmenen senttiä vielä lisää. Mutta tuntuu, etten pääse siihen ikinä tällä vauhdilla >:(
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #334 : 10.06.13 - klo:16:35 »
Kyllä asia on nyt näin että vihdoinkin taidan liittyä mukaan tähän ketjuun :) Olen pisimmillään (aikuisiällä) päässyt vain just rintojen yläpuolelle kasvatusinnostuksessani ja sitten pätkäissyt tosi lyhyeksi (esim pixie). Tällä kertaa sitoudun tähän projektiin koska minulla ei ole koskaan vielä ollut bsl mittaista tukkaa. Värjäilyistä olen luopunut pari kuukautta sitten kun pääsin vihdoin takaisin omaan väriin kuparin punaisesta :)

Mitta vaihtelee pääosin 30-39 cm välillä. Osittain aika huonokuntoista mutta kyllä tän kanssa toimeen vielä tulee :)

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #335 : 10.06.13 - klo:19:26 »
Värjäsin viimeksi 10.4 eli tasan 2kk sitten. Äsken mittasin juurikasvun monesta kohtaa ja sitä on ihan millin pari VAJAA 2cm!? Miten nää näin hitaasti voi kasvaa? Kuitenkin jotenkin itestäni tuntuu että nää ois kasvanu ihan hirveästi sitten alkuvuodesta suoritetun leikkuun.

Ja taas pitäisi olla leikkaamassa noin sentti. Tällä viikolla ois myös tarkoitus ostaa uusi suoristusrauta, entisestä melkein kaikki pinnoite kulunut pois, tuskin mitenkään ainakaan edistää tätä kasvattelua :D Mutta sinällään ei haittaa, ajattelin nyt vihdoin toteuttaa mun parin vuoden aikaisen unelman eli saavuttaa sen oman hiusvärin. Vielä ei ole onneksi tullut mitään kauheita himotuksia värjäillä, mitä nyt välillä tekisi mieli elävöittää tätä kulahtanutta mustaa. Ihan hyvä vaan, lepoa nää tarvii! Siitä syystä onkin ihanaa että oon onnistunut lähes vakituisesti siirtymään siihen pesu 2x/vko rytmiin, sopii mun hiuksille.
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Säihke

• Vieras
« Vastaus #336 : 13.06.13 - klo:20:17 »
Mie uhrauduin tänään ja närsin 1-2cm pois latvoista. Tosin kyllä tuollaisia uhrauksia voisi useamminkin tehdä, sen sijaan että sitten 5cm aina kerralla. Ehkä jatkossa siistin parin kuukauden välein, 2cm kasvuvauhdilla sen ei pitäisi tehdä suurta merkitystä.

Mä olen tullut samaan lopputulokseen, liian monta kertaa olen antanut latvojen kulahtaa oikein kunnolla ja sitten onkin joutunut leikkaamaan hirveitä senttimääriä pois. Lopputuloksena vuodesta toiseen saman mittainen tukka. Nyt meinaan leikata kolmen kuukauden välein n. 1-1,5cm niin pysyy latvat (toivottavasti) koko ajan kuosissa. Mulle tulee kaksihaaraisia kolmessa kuukaudessa jo niin paljon että tuo on aivan maksimi leikkausväli. Järjetöntä miten hidasta tää kasvattaminen on.

Vuoden päästä on taas pidempi tukka, kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä...

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #337 : 15.06.13 - klo:14:34 »
Annoin periksi ohuimpien latvojen kanssa ja pätkäisin 3 senttiä pois. ...
Nyt kiellän itseäni tarttumasta saksiin ainakaan puoleen vuoteen niin tulee vyötäröpituuskin taas saavutettua uudelleen nopeasti :)

Nyt tuntuu siltä että tuskin voinkaan tuosta päätöksestä pitää kiinni... Jostain syystä hiukset ovat jo jonkun aikaa olleet karheat ja todella takkuuntuvat. Ja niitä myös lähtee tosi paljon koko ajan irti :P (Varmaan johtuen osin siitä, että niitä pitää harjata koko ajan selväksi.) Meinasin jo uudelleen tarttua saksiin ja napsaista BSL mitan, mutta yritän kuitenkin muita keinoja ensin. Olen jonkin aikaa käyttänyt iHerbin "hyviä" shampoita ja hoitoaineita joista puuttuu ns. pahat aineet (silikonit, sulfaatit jne.), mutta alan jo epäillä, että sopiikohan ne sittenkään minulle... Ostin siis marketista Pantene shampoon ja netistä L'orkun naamion käytettäväksi hoitiksena :D Jos nuo eivät muuta tilanneta miksikään, niin sitten on saksien vuoro  :P
« Viimeksi muokattu: 19.07.13 - klo:20:44 kirjoittanut Hilippa »

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 16.06.13 - klo:14:32 »
^ Niinpä, ei siihen muuta keinoa ole kuin leikella yksittäisiä haarahiuksia pois. Englanninkielisessä pitkähiusmaailmassa sillä touhulla on viehättävä nimi "search and destroy" eli S&D. ;D On vähän hankalaa BSL:ää lyhyemmillä hiuksilla, mutta siitä eteenpäin sujuu hyvin ilman että silmiin alkaa sattua liian läheltä tuijottelu.

Mietin tässä että olenko jo vyötäröllä, kun pisimmät hiukset yltävät sinne, mutta kokonaisuutena tämä ei ihan vielä näytä vyötärömittaiselta. En kai sitten. Plääh. Tämä kuuluu fairytale-latvojen "iloihin"... Muuten kivat, mutta tiettyjen täsmällisten pituuksien määrittely ei ole ihan niin yksinkertaista kuin tasaisella latvalla. Ehkä odottelen pari kuukautta ennen kuin julistan asian varmaksi.
« Viimeksi muokattu: 23.06.13 - klo:15:51 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #339 : 19.06.13 - klo:16:14 »
Tää on jotain niin parasta!  O:) :l <3 Saan koko tukan (lukuunottamatta otsista, jota en edes yrittänyt laittaa) ponnarille!!! Tosin siellä on myös viis pinniä, että ei se ihan vielä pelkällä pompulalla pysy... Mutta silti! ^^ Todistusaineistoa:
http://aijaa.com/2JGfp6
Tolta se näyttää takaa.
http://aijaa.com/gM7wMm
Sivulta...
http://aijaa.com/73mQHv
taas sivulta. Sori kaula, se on mustakin ällö :D En oo paras ottamaan kuvia, eikä hyvää alustaakaan oikein löytynyt. Tää ei oĺlu oikeestaan mitenkään uutta - oon ennenki laittanu takatukan ponnarille - nyt vaan ninjailin sivuhiuksetkin mukaan. Jotkut sivuhiukset on vissiin ihan siinä ponnarissakin, mut suurin osa vaan on laitettuna tohon ikään kuin ponnariin... Jos otan pinnit pois nii sit ne haahuilee pitkin maailmaa. Mut nytpä näen miltä näytän tälleen! En oo moneen vuoteen pitäny ponnaria koska en osannu laittaa... Eli viimeks ehkä joskus 6-vuotiaana, ku äiti teki mulle kampauksia. :)
« Viimeksi muokattu: 19.06.13 - klo:16:25 kirjoittanut piste »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #340 : 20.06.13 - klo:13:13 »
Puolen metrin lyhentäminen oli pitkään todella hyvä idea ja rakastin puolipitkää tukkaani yli kaiken, mutta tällä hetkellä on hirveä ikävä pitkää tukkaa. :( ehkä tämä katumus on hetkellistä, mutta teen ehkä paluun kasvattajien joukkoon.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #341 : 23.06.13 - klo:10:07 »
Itsekin emmin pituden sanomisen kanssa. Nyt jos julkilausun tämän olevan BSL, niin huomenna alkaa joku minut kaupungilla bongannut juures vihjata valehtelijaksi kuitenkin. Ja sehän riippuu siitäkin, miten hyvin rintsikkani istuvat, eiks. Krhm. No mtta kiva pitus jo on, tukka menee mukavasti olkavarsien yli ja tykkään olla tavallaan täällä takana piilossa. Saa kasvsa vielä vähän kuitenkin!

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #342 : 23.06.13 - klo:23:45 »
Huonolla kännykän kameralla otettu ja vielä vähän kosteat suihkun jälkeen, mutta puolitoista vuotta sitten lähti pixie-mallista kasvatus ja nyt ollaan tässä:
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #343 : 24.06.13 - klo:13:57 »
^ Hieno juttu! :T Olen iloinen puolestasi :D Kuinka paljon sun hiukset kasvaa kuukaudessa?

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #344 : 24.06.13 - klo:14:28 »
^^ Ohhoh, melkoinen kasvu kyllä puolessatoista vuodessa. Ja kivalta näyttää tukka muutenkin. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397