Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535551 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #345 : 24.06.13 - klo:15:03 »
catjuskan hiukset on kyllä aivan upeat :ts Ja todella nopeasti kasvavat!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #346 : 24.06.13 - klo:15:54 »
Oho, catjuska! Todella hyvin ovat kasvaneet. :)
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #347 : 24.06.13 - klo:16:35 »
Pitäisi saada vihdoin väririppeet ja liika takatukka pois, mutta olen tullut niin suojelevaksi näitä kasvatettuja hiuksia kohtaan etten tiedä mille kampaajalle uskaltaisin mennä. Haluaisin kuitenkin että hiukset olisivat siistit. En ymmärrä miten voin tehdä ongelman tällaisesta asiasta. Olen siis päätynyt siihen että en tee toistaiseksi mitään.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #348 : 24.06.13 - klo:16:37 »
Kiitoksia  <3 En ole mitannut kasvupituutta missään kohtaa, hiukset lähinnä kasvaneet pituutta ja omaa väriä koska en ole puoleentoista vuoteen keksinyt mitään järkevää mallia noille  ::)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #349 : 25.06.13 - klo:15:16 »
Voi v****!! Tuli ihan yli ruma tukka. Tää on just sellanen, mitä mä EN halunnu. Voi v***n v****. Oikeesti ihan kamala. Ei sovi mulle yhtään! En tiiä mikä siinä mättää, tiedän vaan että se mättää ja pahasti.
http://aijaa.com/MdiW9N
http://aijaa.com/j5kLST
yyh. Mitä mä teen? En mä voi kulkee huivi päässä... Ainakaan sillee 'eukkomaisesti', mut sellanen toinen huivityyli ei käy koska se ei peitä mitää. Äääää!
/ Jouduin olemaan vähä huonos asennos (istuin lattialla ja piti mennä vähä kyyryn että näkyy se pää) nii siks se näyttää noin vinolta. Ei se sit oo vino ku oon suorana. Mut silti se on yli ruma ;(
« Viimeksi muokattu: 25.06.13 - klo:15:19 kirjoittanut piste »

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #350 : 25.06.13 - klo:15:51 »
^Ei tuo ruma ole. Parin  kuukauden päästä saa ehkä kivempaa mallia leikattua kun hiukset kasvaa vähän edestä. Ehkä se siitä asettuu eikä latvat näytä yhtä tasaiselta kun se vähän kasvaa. Pinnejä ja pantojahan voi käyttää myös. Hiuksia kasvattaessa ei vaan aina saa ihan sellaista kampausta kuin haluaa kun osa hiuksista on liian lyhyitä.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #351 : 25.06.13 - klo:19:28 »
Ei näytä ollenkaan pahalta, älä huoli Piste :) Ja nopeasti hiukset kasvaa tuosta pituudesta.

Jokaiselle kasvattajalle tulee jossain kohdassa vaihe, että hiukset ovat just sen pituiset, että ne eivät vain sovi kasvojen muotoon. Tai ainakin uskon niin, voi onnekas sitä naista jonka kasvojenpiirteisiin sopii ihan kaikenmittaiset hiukset  ;D

Itsellä oli sama juttu kun hiukset ylsivät leuan tasolle. Se sai mut näyttämään niin possulle, että leikkasin hiukst varmaan 5 kertaa lyhyeksi, ennen kuin mulla oli malttia kasvattaa hiukset leuan alapuolelle. Se oli tuskaaa!

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #352 : 07.07.13 - klo:13:08 »
blöäää...aiemmin hiukset jumitti solisluumitassa ja nyt ne on pysähtyny hartiamittaan...on ne toki kasvanu mutta tuskasen hitaasti. Alkais olla aika leikata kakshaaraset poisa mut ei millään raaskis kun lähtee koko kesän/kevään kasvut...pienimuotoinen turhautuminen. Ehkä nää sit vuoden päästä ois jo jonku pituset  ::)
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

MM

• Vieras
« Vastaus #353 : 07.07.13 - klo:21:06 »
Mun tukankasvatusprojekti on ehkä pisin ikinä!  >:( Leikkasin jonku viisi vuotta sitten rastat pois ja nyt vasta ollaan pituudessa vähän yli olkapäiden.
No oma moka kun oon blondannu-tummentanu-blondannu-tummentanu jne jne.. Aina mennyt tukka niin pilalle, että reilusti latvaa täytynyt leikata. Nyt oon sen verran viisaampi, että annan tukkani olla rauhassa ja hyvää hoitoa vain sille, niin jos saisin tämän kasvamaan :) Nytkin latva ollut aika toivottomass kunnossa, mutta ihan hyvin olen saanut sen elpymään parin sentin leikkauksella ja hyvällä hoidolla :)

Viimeisen kuukauden aikana tukka kasvanut noin 1,3 cm. Ihan kiva tahti  ;) Jos ensikesänä saisin nauttia jo "pitkästä" tukasta.

Barbie

• Vieras
« Vastaus #354 : 18.07.13 - klo:18:03 »
Olen kasvattanut tukkaani kolme vuotta. Lähtöpituus oli vähän yli olkapäiden ja nyt ollaan puolessa selässä. Ensimmäisenä vuotena hiukseni olivat niin huonossa kunnossa että katkeilivat sitä mittaa kun kasvoivat. Eli varsinaisesti pituus tuli kahdessa vuodessa.

Jos on kaksihaaraisia ne on pakko leikata, etteivät nouse ylöspäin. MUTTA jos on samanlainen tukka kuin minulla, eli ei kaksihaaraisia vaan tukka tuntuu karhealta ja huonokuntoiselta, kykenee sitä kasvattamaan! Laittaa vain jätettäviä hoitoaineita ja kms kiiltotippoja, niin hiukset tuntuvat todella hyvä kuntoisilta :)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 18.07.13 - klo:21:24 »
Musta tuntuu että mun tukka ei koskaan tule ylittämään BSL-pituutta. Aina kun pääsen sinne asti, on pakko tasoitella haperoita. Ja sitten taas kasvatella kunnes toteaa että nyt ylettää ja haperoita joutuu taas tasaamaan. Odottelen sitä päivää kun hius on koko pituudelta vain hennattua ja latvat saattavat ehkä pysyä kasassa (vielä olis 5-10cm "vanhaa" tukkaa jäljellä). Käyttelin tuossa välissä aika pitkään Alba Botanican jätettävää, ja vaikka se kuinka tekee ihanan pehmeäksi niin tuntuu että se päästää latvan hapertumaan entistä pahemmin. Lisää silikonia latvoihin! >:D

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #356 : 18.07.13 - klo:22:28 »
Tää täällä odottelee edelleen sitä BSL-mittaa...huoh..Onneksi nuo alimmat/pisimmät hiukset on lähes kokonaan käsittelemättömät, ne ei haaroitu ollenkaan ja latvassa vain pieni pätkä värjättyä osuutta, jonka napsaisen joulukuussa pois. Ongelma on nuo kerrostukset, joita on vaalennettu raidoilla...niitä joutuu lyhentämään oikestaan sitä vauhtia kun kasvavat,kun ovat jatkuvasti täynnä kakshaarasia..MUTTA, on sitä edistystä tullut kun katsoo vuoden ja varsinkin parin vuoden takasia kuvia :)
Täytän n.kuukauden päästä 24 ja toivon hartaasti, että 25-vuotiaana olis se BSL-saavutettu. Äää, miten tästä saaki tämmösen pakkomielteen  ::)
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #357 : 19.07.13 - klo:12:17 »
^ Mulla on hyvin samanlainen ongelma vaalennettujen kerrostusten kanssa, latvoja katkeilee jatkuvasti. Vaikka nyt on ilmestynyt kaksihaaraisia myös noihin pidempiinkin kasvustoihin. Niitä ei oo vaalennettu, mutta on aikanaan värjätty hapeteväreillä. Muistelisin kyllä, että joskus kauan aikaa sitten, kun mulla oli vielä ihan käsittelemätön tukka, sekin tuppasi haaroittua. Tosin hiustenhoitokin oli silloin mitä oli.

Oon ollut nyt vähän laiska suojaamaan hiuksia auringolta ja luulen, että se on yksi syy, minkä takia noita kaksihaaraisia ja katkeamispisteitä on tavallistakin enemmän. >:(  Mutta pituutta on kuitenkin tullut lisää ja laskeskelin, että ehkä jo vuoden lopussa voisin päästä siihen kaivattuun vyötärömittaan. Kauheaa haitulaahan nämä hiukset on, mutta mieluummin kasvatan nyt pituutta tavoitteeseen asti. Sen jälkeen voi sitten alkaa leikkaamaan vähän säännöllisemmin ja toivon mukaan hiukset alkaa sitten näyttää myös vähän paksummilta. Ennen ensi kuun lomareissua on pakko siistiä hieman, sentti tai enintään kaksi. Haaroittuneet hiukset yritän leikata yksi kerrallaan täälläkin mainitulla search and destroy -tekniikalla.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #358 : 23.07.13 - klo:19:23 »
....
Ostin siis marketista Pantene shampoon ja netistä L'orkun naamion käytettäväksi hoitiksena :D Jos nuo eivät muuta tilanneta miksikään, niin sitten on saksien vuoro  :P

Kyllä nuo auttoivatkin siloittamaan hiuksia, mutta silti päädyin leikkaamaan kymmenisen senttiä pituudesta pois 8) Syynä ei siis ollut enää hiusten kunto vaan ylipäätään hiusten pituus: tuntui että tukka on aina jossain välissä/tiellä...
Nyt mid-back. On hiuksissa vieläkin siis ihan hyvin mun makuun pituutta, mutta nyt en taida asettaa mitään tavoitetta (esim. takaisin vyötärölle) heti uudelleen vaan menen tilanteen mukaan: aion kyllä edelleen kasvattaa mutta myös tasoittelen latvaa jos hiusten kunto tai oma fiilis sitä vaatii.
« Viimeksi muokattu: 23.07.13 - klo:19:29 kirjoittanut Hilippa »

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 24.07.13 - klo:09:36 »
Mun on pitänyt monta kertaa mitata hiukset, mutta en ikinä muista! :P
Pisimmät on häntäluun alapuolelle, kiinnostaisi tietää cm-määrä.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...