Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535662 kertaa)

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #360 : 24.07.13 - klo:10:45 »
Välillä tuntuu, ettei hiukset kasva yhtään, mutta kyllä ne sittenkin! Eka kuva viimevuoden heinäkuulta, toka tämän vuoden, välissä leikattu muutaman kerran latvoja.

Barbie

• Vieras
« Vastaus #361 : 25.07.13 - klo:15:47 »
Mun on pitänyt monta kertaa mitata hiukset, mutta en ikinä muista! :P
Pisimmät on häntäluun alapuolelle, kiinnostaisi tietää cm-määrä.

Olempas kateellinen! Toivottavasti hiukseni kykenevät kasvamaan tähän lantioluu mittaan mitä niin kovasti toivoin! Ja mittaile ihmeessä ja kerro tänne myös!

Pulla, sulla on kivasti kasvanut!! Itse koin tosi vaikeaksi sen kasvatus vaiheen kun hiukset olivat juuri hartioilla, ja kun ei malta odottaa että kasvaisivat lisää. Koin että auttoi kun oli hyvä leikkaus päässä mistä tykkäsin tosi paljon :)

Päätin lisätä vielä oman kasvatuskuvan. Oikean puolen kuva on 2011 kesä ja vasemman puoleinen 2013 kesä, eli kahden vuoden ajan kasvatustulos. Kolmevuotta yhteensä kasvattanut, mutta eka vuosi meni vain huonojen latvojen katkeillessa ja trimmailussa :D

« Viimeksi muokattu: 25.07.13 - klo:16:12 kirjoittanut Barbie »

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 26.07.13 - klo:09:25 »
^
Ai jotakuta oikeasti kiinnostaa mun hiusten mitta :)
Äsken töissä kun piti korjata kampaus anyway. mittasin viivottimella  ;D Tulos: 84 cm. Ei mitään hajua, onko nää kasvaneet viimeisen vuoden aikana paljon vai vähän, en muista mitä mittoja oli aikaisemmin...

Tosi kivat hiukset muuten sulla, Barbie! Itse tavallaan haaveilisin, että mun hiukset olisi tuollaiset suorat luonnostaan, niin ehkä niitä voisi pitää välillä aukikin.

^^
Pullalla on kans kivasti hiukset kasvaneet ja näyttävät oikein hyväkuntoisilta :)

ETA. Niin tuo on siis todellinen pisimpien hiusten mitta, ei ns. huijausmitta. Olisikin pitänyt tajuta mitata myös huijiksella vertailun vuoksi...
Kaivelin tuolta Karvan mitalla-ketjusta oman viimeisimmän viestini, ja huhtikuussa 2012 pituus on ollut 65cm. Eli ihan kivasti on tullut pituutta vuoden aikana, varsinkin kun leikkasin latvojakin pariin otteeseen :)
« Viimeksi muokattu: 26.07.13 - klo:09:32 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #363 : 29.07.13 - klo:19:45 »
Elokuussa tulee 2 vuotta hiusten kasvatuksen aloituksesta, pisimmät hiukset ovat nyt noin 26 cm. Aloitin kasvattamisen 0.5 cm siilitukasta, joten ihan hyvin on tullut kasvua. Olen pitänyt melkein koko kasvatuksen ajan hiustenpidennyksiä sekä värjäillytkin.

Poissa hampputukka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #364 : 30.07.13 - klo:14:58 »
VIHDOINKIN! Voin onnellisesti sanoa että mun hiukset on bsl-mittaiset  :)  Nipinnapin tukka yltää rintsikoiden lukko-osaan! Ajattelin että tämä päivä ei tuu ikinä, kun kasvussa ei meinannut näkyä mitään edistystä.

Kun vielä saisin 10 senttiä lisää pituutta niin voisin sanoa olevani tyytyväinen  :l

Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4.msg848478#msg848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.

Zomi

• Vieras
« Vastaus #365 : 02.08.13 - klo:13:36 »
Täällä taas hetken (yli vuoden) hiljais elon jälkeen :D
Jatkelen kasvattelua nyt kun on raskaus takana ja tukka suostuu kasvamaankin! Raskausaikana siis ei kasvanut juurikaan. Nyt sit alkanut kasvua olemaan ja tullut hiusrajaan sellasta lyhyttä uutta hiustakin  <3

tuossa kuva hiusten pituudesta nyt, pesun ja öljyämisen jälkeen. Latvoja vähän leikkelin 2-3cm että sai ne ihan kuivat veke. Tavoitteena hyväkuntoiset mahdollisimman pitkät. ALuksi nyt kainalo pituiset. Öljyuittelun nyt otan tavaksi kun tuntui tekevän hyvää tukalle  <3

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 03.08.13 - klo:05:02 »
^Kuva ei näy ainakaan minulle.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #367 : 03.08.13 - klo:10:06 »
^^Ei näy kuva täälläkään.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa arkkibakteeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #368 : 04.08.13 - klo:23:24 »
Meinasin helmi-maaliskuussa luovuttaa kasvattamisen suhteen, kun ne oli vielä siinä pituudessa, että luonnonkiharat vain sojotti jokaisen ilmansuuntaan, ja piti käyttää suoristusrautoja, että kehtasi lähteä ovesta ulos. Sitten ne ilmeisesti tajusi suunnitelmani, kun siitä lähtien ne on asettunut niin kivasti itsestään, että ei oo sitten raaskinut leikata.  ;D Ja nyt oon niin tyytyväinen, suorana oisi solisluulle asti. Kasvanut kiitettävän paljon esim. viime vuoden marraskuusta, aikas monta senttiä.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #369 : 05.08.13 - klo:10:47 »
Mun tukka on pisimmiltä osiltaan jo BSL-mitassa, mutta loput saavuttaa sen sentin-parin päästä... Pois kasvava otsis kylläkin on vasta suunnilleen solisluilla, mutta sitähän ei lasketa. Sen jälkeen onkin enää maksimissaan vuoden verran siihen että ollaan vyötärömitassa. Mun tukka ei ole varmaan koskaan päässyt kunnolla yli BSLn, koska olen aina saanut hepulin ja leikannut siinä vaiheessa. Josko nyt yrittäisi pitää sakset kaukana tukasta, ja kokeilla kasvaako tämä edes vyötärölle...
Latvat on kyllä sen verran epätasaisen mittaiset, että on vaikea päättää sitä hetkeä milloin tavoite on saavutettu. En kuitenkaan halua tasata tukkaa, koska oikeastaan pidän siitä että latva on epätasainen eikä silkoisen suoraksi leikattu. Viimeksi tähän karvastoon onkin kajottu saksilla toukokuussa 2012, ja sen koommin se on saanut rehottaa miten huvittaa. Koska latva ei ole pahemmassa kunnossa, niin en ole viitsinyt tehdä asialle mitään, katsellaan sitten myöhemmin jos tilanne muuttuu takkuiseksi. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #370 : 05.08.13 - klo:19:00 »
Pitäs päästä ohennuttamaan ja eikkaamaan noin sentin verran. Mua jotenkin ärsyttää näiden hallitsemattomuus ja tuntuu ettei kaikella vaivannäölläni ole mitään merkitystä - öljyhoidot vaan lähmäävät, en huomaa hiusnaamiossa mitään eroa tavan hoitoaineisiin, hoitoainemuhitukset vaan kuivattavat (vaikka teenkin silikonitta), jätettävät hoitoaineet eivät tuo mitään apua.

Tykkään hiuksistani eniten vastapestyinä, föönillä kuivattuina ja suoristuraudalla suoristettuina (luonnonkihara). Niin ja Paul Mitchellin Skinny Serumilla! Ainoa vaan että pidemmän päälle moinen rääkkäys vaan pahentaisi tilannetta, ottaen huomioon useaan kertaan värjätyn pehkoni. Vielä kun pitäisi saada se oma väri koko päähän, äh. Ahdistaa.

Niinpä päätin nyt vaan kokeilla vähän "taviksempaa" hiustenhoitoa: pesen silloin kun huvittaa, en lähmää muhituksilla tai jätettävillä - annan vaan olla. Jospa tää yleinen ällötys menisi.

Niin ja bsl-mitassa huidellaan, vyötärö realistisena tavoitteena, alaselkä unelmissa :)

//Noh, oli pakko voidella latvat Burt's Bees Miracle Salvella, tuli suihkittua myös Rainbowin hoitosuihke loppuun... Ei tää mun vauhkoominen kauaa kestänyt :D
« Viimeksi muokattu: 07.08.13 - klo:00:07 kirjoittanut pirihiiri »
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Sumeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #371 : 07.08.13 - klo:02:48 »
Hihih, jännä tulla tänne parin vuoden tauon jälkeen(vaikkaki lähinnä lurkkailua silloin harrastin) ja huomata että mun niin kauan allekirjotuksessa surkuttelema olkapäämittainen reuhka on nyttemmin venähtänyt mukavasti 60 sentin midback-pituuteen :D

Vielä kyllä on tummahkoksi värjätty, en oikein tahtoisi omaan vaaleaan/maantienharmaaseen väriin tyytyä,en vaan tykkää, vaikka jatkuva värjäily on kyllä tehnyt hiukka hallaa näille hentosille latvoille. Muuuutta hiljaa hyvä tulee kun ovat muuten onneksi sopivan pehmeässä ja kiiltävässä kuosissa. Kuvia näistä ei kyllä ole, ehkä voisi huomenna laittaa saunamuhittelujen ja öljyämisen jälkeen. Pakko kyllä sanoa että kookosöljy tuoksuu syntisen hyvältä vaikka nyt olisikin vähintään yhtä syntisen hintavaa.
1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #372 : 07.08.13 - klo:06:52 »
Mun tukka on ollu ikuisuuden tässä "hipoo BSL-rajaa"-pituudessa. Keväällä saksittiin haperoita latvoja melkein 5cm pois ja sitä sitten taas kasvatellessa. Musta tuntuu että mun hiukset ei edes kasva pidemmäksi kuin BSL, koska latvat hajoavat. En ikinä kuivaa föönillä ja teen kiharoita puikolla ehkä kerran vuodessa. Silti latvoista tulee aina haperoa vaikka koitan suojata niitä silikonipitoisella seerumilla ja lisään hoitoaineeseen glyseriiniä/avokadoöljyä (tosin luonnonkihara hius varmaan vaikuttaa tähän). Kateellisena aina katselen yhtä duunikaveria kun sillä on melkein peppuun asti tervettä hiusta. Ei mene tasan nallekarkit. ;D

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #373 : 07.08.13 - klo:11:19 »
Mun on pakko tulla tänne huutelemaan, että jeeee, BSL on taas ylitetty. Uskoin vasta mitattuani hiuksiston.

Hiukset on tällä hetkellä samassa pituudessa kuin ennen pätkäisyä reilu vuosi sitten. Leikkautin silloin hiukset olkapäille, kun hermostuin kerrostuksiin. Nyt on tilanne paljon parempi, mutta en kyllä enää ikinä moista leikkausoperaatiota halua tehdä.

Ei ole kyllä tullutkaan mitään hirveää leikkaushinkua. Jossain vaiheessa mun piti jatkuvasti olla repimässä saksia pois käsistä, mutta nyt annan hiusten vaan kasvaa.

Pituutta on siis 53cm, ja ns. tavoitteesta puuttuu vielä 7 senttiä! Ei ole paljon se. ;D
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #374 : 07.08.13 - klo:11:29 »
Hihih, jännä tulla tänne parin vuoden tauon jälkeen(vaikkaki lähinnä lurkkailua silloin harrastin) ja huomata että mun niin kauan allekirjotuksessa surkuttelema olkapäämittainen reuhka on nyttemmin venähtänyt mukavasti 60 sentin midback-pituuteen :D

Vielä kyllä on tummahkoksi värjätty, en oikein tahtoisi omaan vaaleaan/maantienharmaaseen väriin tyytyä,en vaan tykkää, vaikka jatkuva värjäily on kyllä tehnyt hiukka hallaa näille hentosille latvoille. Muuuutta hiljaa hyvä tulee kun ovat muuten onneksi sopivan pehmeässä ja kiiltävässä kuosissa. Kuvia näistä ei kyllä ole, ehkä voisi huomenna laittaa saunamuhittelujen ja öljyämisen jälkeen. Pakko kyllä sanoa että kookosöljy tuoksuu syntisen hyvältä vaikka nyt olisikin vähintään yhtä syntisen hintavaa.

Lohduttavaa lukemista ;). Itselläni on nyt tuo olkapäämittainen epätasainen hiuksisto, jota kasvattelen. Tummaksi myös värjätty, kun maantie ei ollut sittenkään oikea valinta. Hiuspidennyksistä olen sentään luopunut, vaikka ei se kasvua haitannut mittaustulosten perusteella. Kiinnostaisi myös kookosöljy,manteliöljy vielä löytyy..