Mun on pitänyt pitkään liittyä mukaan kasvattajien joukkoon, kun sitähän tässä on vuosikaudet tehty. Omaa väriä olen viimeiset pari-kolme vuotta kasvatellut vaalennetusta, ja vielä on päällimmäisissä hiuksissa vajaat kymmenen senttiä blondattua haperoa jäljellä. Muutoinkin on ollut tarkoitus kasvattaa ainakin sinne keskiselkään saakka, mutta pari päivää siten tulinkin toisiin aatoksiin. Leikkautin viitisen senttiä huonoista latvoista pois (nyt suunnilleen kainalomitassa), ja tukka tuntuu aivan sairaan hyvältä (aiempaan verrattuna siis)! Niin paljon paksumpi ja liikkuvampi! Tajusin, että tää on ehkä mulle sittenkin paras pituus, ja ehkä mun tavoite onkin sitten vaan kasvattaa tasamittainen ja oman värinen pehko suunnilleen tähän mittaan. No, on tässä silti kasvatushaastetta edessä, kun iso osa hiuksista on ihan lyhyttä, joko katkennutta tai uutta kasvua paremmalla ravinnolla!
Jos tässä nyt niitä kasvua auttavia tekijöitäkin sivutaan, niin voisin mainita, että mulla paras teho on ollut rasvoiltaan parhaiden kalojen syönnillä, eli siikaa ja silakkaa. Ne tutut, joilla on ollut paras hiustenkasvu ja -laatu, ovat niitä jotka puputtavat isoja määriä pähkinöitä ja ituja, mutta itse en voi allergioiden takia noita juuri nauttia. Siikaa ja silakkaa mättämällä hiustenkasvu on mulla kuitenkin ollut parhaimmillaan 2 cm kuukaudessa, kun se muutoin on suunnilleen sen 1 cm. Vaalennuksenkin jälkeen tukka on tietty kasvanut pikavauhtia, mutta sitä nyt ei muista syistä voi suositella!

Eihän se nopea kasvu tosiaan paljoa auta, jos latvat katkeavat puolesta välistä... krhöm, krhöm.