Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536065 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #420 : 19.09.13 - klo:20:31 »
Mulle tuli tunne, että ehkä hiuksia pitäisi jopa lyhentää jossain vaiheessa... Voi tosin olla, että taustalla vaikuttaa hiljattain tehty häntäluupituisen kuontalon blondaus ja värjäys, oli muuten aika helvetillinen projekti. Kai se tästä.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #421 : 19.09.13 - klo:20:59 »
Jee nyt minäkin alan virallisesti kasvattamaan pitkästä aikaa!! :D Viimeksi noin kaksi vuotta sitten olen ikuisuuskasvatellut ennen kuin päätin alkaa kasvattamaan omaa väriä. Nyt voi sitten alkaa kasvattamaan tätä luomutukkaa (ainakin toistaiseksi) toivon mukaan pitkäksi.

Myös lisäravintoainepuoli piti päivittää :D Viikko sitten aloin popsimaan muiden perusvitskujen rinnalle tuttua piimax+c+biotiinia ja tänään aloitin ekan MSM-kuurin ikinä! Lisäksi ostin hamppuproteiinia, en tiedä onko tästä hiuksille mitään iloa, jos on niin mikäpä siinä. Pitkänajan seurannan (oman värin kasvatuksen) mukaan mun hiusten kasvu on ollut keskimäärin 1cm/kk. Jossain vaiheessa kasvu oli keskimäärin jopa 1,2cm/kk, mutta hiuslisäravinteita en ole syönyt varmaan puoleen vuoteen.. tästä päättelen, että ne oikeasti tehoaa :D. Muutaman kuukauden päästä voisi tehdä mittausta, että miten nämä vaikuttaa. Mulla on siis haituvainen värjätty tupsu tuolla kerrostusten seassa ja sen avulla on helppo mitata kasvua ;)

Laitahan sitten tietoa, että nopeuttiko MSM sinulla hiusten kasvua. :) omat hiukseni tuntuvat kasvavan sen 1 cm kuukaudessa ihan sama mitä lisäravinnetta söisi, mutta tuo MSM on vielä testaamatta.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #422 : 19.09.13 - klo:22:14 »
Mun on pitänyt pitkään liittyä mukaan kasvattajien joukkoon, kun sitähän tässä on vuosikaudet tehty. Omaa väriä olen viimeiset pari-kolme vuotta kasvatellut vaalennetusta, ja vielä on päällimmäisissä hiuksissa vajaat kymmenen senttiä blondattua haperoa jäljellä. Muutoinkin on ollut tarkoitus kasvattaa ainakin sinne keskiselkään saakka, mutta pari päivää siten tulinkin toisiin aatoksiin. Leikkautin viitisen senttiä huonoista latvoista pois (nyt suunnilleen kainalomitassa), ja tukka tuntuu aivan sairaan hyvältä (aiempaan verrattuna siis)! Niin paljon paksumpi ja liikkuvampi! Tajusin, että tää on ehkä mulle sittenkin paras pituus, ja ehkä mun tavoite onkin sitten vaan kasvattaa tasamittainen ja oman värinen pehko suunnilleen tähän mittaan. No, on tässä silti kasvatushaastetta edessä, kun iso osa hiuksista on ihan lyhyttä, joko katkennutta tai uutta kasvua paremmalla ravinnolla!

Jos tässä nyt niitä kasvua auttavia tekijöitäkin sivutaan, niin voisin mainita, että mulla paras teho on ollut rasvoiltaan parhaiden kalojen syönnillä, eli siikaa ja silakkaa. Ne tutut, joilla on ollut paras hiustenkasvu ja -laatu, ovat niitä jotka puputtavat isoja määriä pähkinöitä ja ituja, mutta itse en voi allergioiden takia noita juuri nauttia. Siikaa ja silakkaa mättämällä hiustenkasvu on mulla kuitenkin ollut parhaimmillaan 2 cm kuukaudessa, kun se muutoin on suunnilleen sen 1 cm. Vaalennuksenkin jälkeen tukka on tietty kasvanut pikavauhtia, mutta sitä nyt ei muista syistä voi suositella!  :D Eihän se nopea kasvu tosiaan paljoa auta, jos latvat katkeavat puolesta välistä... krhöm, krhöm.

1cFii, oma väri.

Poissa Tellukka

• Haiven
  • *
« Vastaus #423 : 20.09.13 - klo:10:50 »
Sitten - tätä te varmaan kauhistutte :D - tykkään myös pestä hiukset myöhään ja sitten mennä nukkumaan märällä tukalla: hiuksista tulee aamuksi sellaset ilmavat ja ne vähän 'sojottaa', silleen kivasti. Niissä on myös hiukan karheutta, mun mielestä se on kiva juttu. Vähä niinku olis kiharat ilman niitä kiharoita :D
Sit on kivaa esim. maata ja nähdä omat hiukset siinä vierellä, mä meen joskus "tukan viereen makaamaan".

Ei kuulosta yhtään horhöltä!...tai sit oon itekki hörhö!  ;) Oon tehny jo pitkään aivan samaa ja hyvin toimii  :D
Mulla on luonnostaan hyvin loivasti kihartuvat/laineikkaat, karkeat ja paksut hiukset ja märillä hiuksilla nukkumaan mennessä niistä tulee pehmeät ja kiharat (sellaisia isoja korkkiruuveja + "sotkukiharaa") Tykkään  <3 Tosin se ilo kestää sen päivän verran vaan  :(

scarface

• Vieras
« Vastaus #424 : 21.09.13 - klo:20:24 »
Mulle käy puolivahingossa noin niinkuin piste tapaa tehdä :D jos saunon myöhään illalla, tukka ei kuivu kyllä nopeesti kun on niin paksu kuontalo. Sitpä en jaksa ootella että se kuivahtaa kunnolla ja kosteella tukalla vedetään petiin :) en tykkää kuivatella tukkaa muutoin kuin luonnollisesti, en ees muista, koska oisin viimeks hiustenkuivaajaan koskenut (en omista itte semmosta :D )

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #425 : 23.09.13 - klo:13:35 »
Tukka on selkeesti venähtänyt pituutta, mietin jo että kohtapuoliin voisin käydä kampaajalla siistimässä kun en ole niiiiiiin pitkään aikaan käynyt... Laskin sitten että viime käynnistä on vasta yks, kaks hieman vajaa 3 kk.  :#

Eli ei sittenkään niin kovin pitkä aika. Tässä koitan sitten kasvatella näitä käsiteltyjä korppulatvojaja toivon että saan pidettyä niitä siedettävässä kunnossa vielä jonkin aikaa... Josko ottaisi tavoitteeksi, että leikata saa vasta marraskuun lopussa :D (5kk), ei tästä "pitkän tukan kasvattamisesta" muuten mitään tule. Vaikka kerrostettu päällitukka kyllä sopii mulle paremmin kuin tasapitkä-liuhuletti...Äääh!

Lisää hoitsikkaa ja mömmöjä siis...
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #426 : 23.09.13 - klo:14:19 »
Mulle käy puolivahingossa noin niinkuin piste tapaa tehdä :D jos saunon myöhään illalla, tukka ei kuivu kyllä nopeesti kun on niin paksu kuontalo. Sitpä en jaksa ootella että se kuivahtaa kunnolla ja kosteella tukalla vedetään petiin :) en tykkää kuivatella tukkaa muutoin kuin luonnollisesti, en ees muista, koska oisin viimeks hiustenkuivaajaan koskenut (en omista itte semmosta :D )

Joudutko kuitenkin muotoilemaan tukka aamulla jotenkin? Minulla on useimmiten tuloksena sellainen harakanpesä, etten voisi kuvitellakaan lähteväni mihinkään ilman föönausta. Kotona tukka näyttää aamullakin hyvältä, mutta kun olin viikon työreissussa, niin se sojotti aamuisin jokaiseen ilmansuuntaan  ::). Kohta on mennyt edellisestä leikkauksesta neljä kuukautta ja sivuhiukset yltävät korvanlehden puoliväliin. Joulukuussa on viimeistään käytävä kampaajalla.

Edit. Mahdankohan jaksaa odottaa kampaajaa noin kauan? Nyt jo tuntuu, ettei mikään muotoiluaine saa tätä tukkaa näyttämään hyvältä :(.
« Viimeksi muokattu: 24.09.13 - klo:17:03 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #427 : 24.09.13 - klo:20:58 »
Tukka on selkeesti venähtänyt pituutta, mietin jo että kohtapuoliin voisin käydä kampaajalla siistimässä kun en ole niiiiiiin pitkään aikaan käynyt... Laskin sitten että viime käynnistä on vasta yks, kaks hieman vajaa 3 kk.  :#

Eli ei sittenkään niin kovin pitkä aika. Tässä koitan sitten kasvatella näitä käsiteltyjä korppulatvojaja toivon että saan pidettyä niitä siedettävässä kunnossa vielä jonkin aikaa... Josko ottaisi tavoitteeksi, että leikata saa vasta marraskuun lopussa :D (5kk), ei tästä "pitkän tukan kasvattamisesta" muuten mitään tule. Vaikka kerrostettu päällitukka kyllä sopii mulle paremmin kuin tasapitkä-liuhuletti...Äääh!

Lisää hoitsikkaa ja mömmöjä siis...

Samassa kerhossa ollaan! TOISAALTA kerrostukset on kivat mut TOISAALTA ne saa latvat vielä luirummaks ku kasvattaa...blöää
Täytyy aatella et vuosi vuodelta pidemmät hiukset. Ittellä kasvaa sen 1cm/kk jos sitäkä.
Vuoden päästä PITÄIS olla BSL, eli ensimmäinen tavoite   :l

Nyt kyl huomaa eron värjätyn ja värjäämättömän välillä: moneen kertaan värjätty on kokonaan poissa kasvatuksen myötä, muutaman kerran vaalennettu tuppaa haarautumaan parin kuukauden jälkeen latvojen leikkaamisesta, kerran-pari vaalennettu on vielä kiiltävä ja silmämääräisesti hyvässä kunnossa,alta hiukset on aikalailla kokonaan (viimein) käsittelemättömät ja oletettavasti hyvässä kunnossa.
Tää on selkeesti ikuisuusprojekti...
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #428 : 25.09.13 - klo:13:29 »
Huomaako kukaan eroa näissä?

28.5.2012: http://i.imgur.com/TidLMgT.jpg
15.8.2013: http://i.imgur.com/V2BIBfL.jpg
toissapäivä: http://i.imgur.com/19d2eaz.jpg

Edelliset kuvat ovat jo ketjussa, mutta vertailun vuoksi... :)
« Viimeksi muokattu: 25.09.13 - klo:13:30 kirjoittanut janniina »
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #429 : 27.09.13 - klo:12:38 »
Mä alotin kasvattamaan viime syksynä. Mulla oli silloin semmoset moneen kertaan blondatut, aika hapertuneet hiukset. Siitä nyt vuos kulunut, ja tukka yltää lapaluihin. Omaa väriä puolet. Tänään viimein päätin leikata kaikki (!) huonot latvat ja vaurioituneet osat hiuksista pois, ja kasvatus saa jatkua "puhtaalta pöydältä"! Liitän kuvia tähän vaikka huomenna. :D

Mitäs sanotte? Ootteko muut leikanneet ensin vaurioituneet hiukset pois? Onko auttanut kasvatusprojektiin?
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #430 : 27.09.13 - klo:13:58 »
^ Rohkea päätös, wow! Mä oon leikannut pois vähän väliä aina sen verran kuin uskallan, itsellä ei ollut pokkaa vetäistä kovin lyhyeksi kerralla. Kasvatus on musta kuitenkin PALJON mukavampaa sillä omalla hiuksella kuin pitkällä pätkällä vaalennettua hamppua. Eihän se siihen hiuksen kasvamiseen tietenkään vaikuta, mutta on paljon kivempi tunne, kun tukka on tasaisemman paksuinen ja liikkuvaisempi. Ja sitten tosiaan näkee koko ajan sen todellisen oman hiuksen mitan.
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #431 : 27.09.13 - klo:16:24 »
Tasasin pitkästä aikaa hiukset. Kampaaja leikkasi alimmista hiuksista n. puoli vuotta sitten joku 5 cm. Nyt tasasin itse, hiukset ovat tasamittaiset ja näistä lähti n. 4 cm. Hiukset ovat edelleen niskapituiset, tasamittainen polkka. Pidän hiuksia kuitenkin ponnarilla melkein jatkuvasti, koska en tykkää polkkapituudesta..

seuraava mittatavoite taitaa olla hartiamitta, ja toivonkin, että ei menisi kauaa kun siinä olisin. Hartiamittaiset hiukset sopivat minulle hyvin, ja ne voisin jo luokitella ns. pitkähköiksi. Auki pitäminenkin sopisi silloin. Hiustenpidennyksiäkin mietin, mutta en taida jaksaa alkaa ainakaan vielä siihen hommaan. Oma vaivansa pesussa ja hiustenhoidossa.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #432 : 29.09.13 - klo:10:42 »
Mullakin lähti nyt sellaiset kolme senttiä pois latvoista. Ekaksi mietin, että voisi vähän reilumminkin ottaa kerralla, mutta meni pupu pöksyyn. Ehkä hyvä näin, olisi saattanut kuitenkin kaduttaa. Se vyötärömitta alkoi olla jo aika lähellä, vielä mä sinne asti pääsen! Olis vaan kiva, että hiukset ei näyttäisi siinä pituudessa hamppukasalta, vaan terveiltä ja hyväkuntoisilta. Siinä sitä haastetta onkin.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #433 : 29.09.13 - klo:10:50 »
Onko kukaan kuullut tällaisesta yrityksestä kun Harmony Life? He myyvät jotain shampoota ja hoitoainetta nimeltä HairBell ja mainostavat, että hiustenkasvu nopeutuu reippaasti.

http://harmonylife.fi/hairbell-asettaa-250ml

En oikein ikinä usko näihin ihmeaineisiin, mutta epätoivonen kasvattaja on epätoivoinen  ;D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #434 : 29.09.13 - klo:12:01 »
Tuolla sivuilla oli joku kopio testin tuloksista nähtävillä :D allekirjoituksineen. Olen tosi skeptinen hiustenkasvua lisäävien aineiden kanssa, koska kasvu on kyllä geenien määräämää eikä siihen voi oikein vaikuttaa :-\ Kamalan hintaisia nuo pullot ainakin.