Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537282 kertaa)

Poissa janniina

• Hiushörhö
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #435 : 29.09.13 - klo:12:22 »
Onko kukaan kuullut tällaisesta yrityksestä kun Harmony Life? He myyvät jotain shampoota ja hoitoainetta nimeltä HairBell ja mainostavat, että hiustenkasvu nopeutuu reippaasti.

http://harmonylife.fi/hairbell-asettaa-250ml

En oikein ikinä usko näihin ihmeaineisiin, mutta epätoivonen kasvattaja on epätoivoinen  ;D

Mistään ei varmaa löydy incejä? En ainakaan itse huomannut kun yritin googletella :/
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #436 : 20.10.13 - klo:10:12 »
Jospa minäkin vaihteeksi kirjoittaisin tänne. Kasvatteluprojekti jatkuu edelleen tasaisen hitaalla tahdilla ja hiusten pituus on nyt oikeastaan ylittänyt jo BSL:n. Minun on todella vaikea hahmottaa missä kohtaa oikeasti on mid back, joten en osaa sanoa ylletäänkö siihen, mutta latvat menee kyllä liivien alapuolelle ihan selvästi ja lisäksi musta tuntuu, että mulla saattaa olla rintsikoiden ympärys muutenkin aika matalalla kun liivit vain asettuu niin. En kuitenkaan uskalla vielä sanoa hiuksiani mid back -mittaisiksi kun en hahmota missä se on.  ;D

Leikkasin pari viikkoa sitten vajaan kaksi senttiä latvoista pois eikä tehnyt edes kipeää, eli nyt kun tukassa alkaa olla ihan kivasti mittaa on helpompi tasoitellakin. Ei ole niistä parista sentistä kiinni että saako hyvän puikkonutturan väännettyä vaiko ei, vaan pituus riitää saksimisen jälkeenkin ihan yhtä hyvin. Tykkään.  <3

En tiedä miten pitkiksi näitä tässä venytän, jotenkin vyötärömitta tuntuu ajatuksena kuitenkin kamalan pitkältä, ja toisaalta sinne ei ole enää kovin paljon matkaa ja olisi jännä kokeilla mihin asti nämä kasvavat. Kasvakoot toistaiseksi, helpostihan niitä saa lyhennettyä jos alkaa siltä tuntua.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #437 : 20.10.13 - klo:13:07 »
En ookaan tänne pitkään aikaan kirjoittanut kun en oo periaatteessa kasvattanut hiuksiani, ne on vaan kasvaneet. Leikkautin viimeksi toukokuun alussa latvoista n. 4-5cm kun ne olivat niin haperoa. Sitä ennen mun leikkausväli on ollut n. vuosi. Nyt viisi kuukautta leikkuusta ja tällä hetkellä n. 10cm latvoista on ihan järkyttävän ohutta. Pisimmät latvat yltävät muutaman sentin yli BSL:n eli näköjään mun tukkaa vaan ei ole tarkoitettu kasvamaan tuon maagisen rintsikkamitan yli. Eikä se mua kyllä haittaakaan, mun tukka ei ole muutenkaan järin paksu niin ei näytä kovin hyvältä kun lirutukka roikkuu selässä ja latvoista näkyy läpi. Mun tukka on jo monta vuotta leikattu tasapitkäksi ja nyt vaan mietin että leikkautanko sillä tavalla edelleen vai pitäisikö ottaa jotain kevyttä kerrostusta. Tasapitkä on siitä kiva että se pysyy suorana ja latvat terveen tuntuisina mutta olisi mukava saada jotain volyymia tähän liruun. Latvat tosin on nytkin niin ohuet että ei edes huomaa että nää on toukokuussa leikattu tasapitkäksi. Taidan siirtyä kasvattelijasta hiusten ylläpitäjäksi ja yritän saada tähän jotenkin jotain tuuhetutta kun ei kerran pituutta enempää saa :)

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 20.10.13 - klo:18:06 »
Onko kukaan kuullut tällaisesta yrityksestä kun Harmony Life? He myyvät jotain shampoota ja hoitoainetta nimeltä HairBell ja mainostavat, että hiustenkasvu nopeutuu reippaasti.

http://harmonylife.fi/hairbell-asettaa-250ml

En oikein ikinä usko näihin ihmeaineisiin, mutta epätoivonen kasvattaja on epätoivoinen  ;D

Kuulen/näen siitä väkisin lähes päivittäin, koska tuo firma jostain syystä tyrkyttää mainostaan koko ajan Facebookini uutisvirtaan. Ehdottaa, että tykkäisin siitä, mutta en ole vielä tähän päivään mennessä tykännyt. Kävin katsomassa mainoksen saamat kommentit ja sinne oli kirjoitettu  -  yllättäen   ::) -  että huijausta.

En ottaisi noita aineita kovin vakavasti. Ymmärtääkseni hiusten kasvuun on melko mahdotonta vaikuttaa ulkoapäin. Sillä sen sijaan voi olla vaikutusta, mikä menee hiuksiin sisäkautta, toisin sanoen mitä menee suusta sisään. Kasvunopeus on geneettinen ominaisuus, johon vaikuttaa ympäristö siinä mielessä, että jos ravitsemus on ihanteellinen eikä mistään elimistölle tärkeistä aineista ole puutosta ja terveydentila on muutenkin hyvä, hiukset kasvavat maksimipotentiaalinsa mukaisesti ja sehän on taas yksilöllistä. Jos on puutoksia, se voi näkyä hidastuneena kasvuna ja siinä tapauksessa kasvua pystyy nopeuttamaan muutamalla ravitsemusta parempaan suuntaan (sekä ruokaa syömällä että ravintolisillä).

Toisaalta vaikeahan se on sanoa kenellä on puutoksia ja kenellä ei, jos ei käy teettämässä kehonsa tilanteesta kattavaa analyysia esim. Antioksidanttiklinikalla tai sitten hiusnäytteen avulla jossain laboratoriossa, joka testaa hiuksista mineraali- ja hivenainepitoisuuksia...

Olen joskus jo kirjoittanutkin, että kokeilin yli kymmenen vuotta sitten jonkin aikaa erästä nestemäistä valmistetta, jota hierottiin joka päivä hiuspohjaan. Sen piti nopeuttaa hiusten kasvu ainakin kolminkertaiseksi. Voin kertoa että mitään ei tapahtunut. ;D Hukkaan meni nekin rahat. Sen jälkeen en ole enää langennut ulkoisesti päähän laitettaviin kasvun nopeuttajiin.

Sitten hiuspäivitys: Hiukset ovat venyneet vähän yli vyötärön. En ole jaksanut mittailla enää vaan vilkaisen joskus peilistä. Fairy tale -latvat ovat ihanat, koska saan ne nyt kokonaan puikkonutturan sisään ja ne myös pysyvät siellä. Se ei onnistunut edellisen kerran, kun minulla oli samanpituiset hiukset ja tasainen latva. Taidan tosiaan pitää latvat tällaisina toistaiseksi. Edellisestä latvojen leikkauksesta tuli syyskuussa kuluneeksi 2 vuotta. Hiukset eivät näy haaroittuvan, joten hyvin menee. Olen tutkinut latvoja satunnaisesti kirkkaassa valossa aikeenani nipsiä hajonneiden hiusten latvoja yksitellen pois, mutta ei ole löytynyt kuin 1-2 nipsaistavaa per kerta. Värjätyt hiukset haaroittuivat aikoinaan hurjasti enemmän.

Kasvatustavoitteena on edelleen terminal. En osaa kuitenkaan kuvitella, että pitäisin esim. jotain nilkkoihin ylettyvää karvastoa ikuisesti. Olen vain utelias näkemään että missä oma rajani menee. Todennäköisesti leikkaan sitten vuosien päästä, terminalin koettuani, esim. hiukan takapuolen alle. Kyllä nämä varmasti ainakin sinne asti kasvavat, koska reilusti häntäluumitta on jo kerran koettu eikä latva ollut silloin vielä edes ohut.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #439 : 21.10.13 - klo:20:22 »
Pitäsköhän minunkin tänne kasvattajiin liittyä... :) Alkuun vaikka vähän tilanteen kartoitusta: Elikkä nuorena mulla oli aina pitkä tukka, kunnes kerran hermostuin ja leikkuutin lyhyen poikatukan. Sen jälkeen olen taistellut n. 7 vuotta puolipitkien hiusten kanssa, enkä saa niitä pitkiksi, koska en ole osannut hillitä itteeni värjäämisen kanssa enkä ole osannut hoitaa hiuksiani oikein :D Nyt tukassa on kovin mitäänsanomaton malli, kerroksia on reilusti ja pisimmät hiukset takaa taitaa olla jo peräti BSB-mitassa, ellen väärin ole katsonut. Tätä pituutta ei ole ollutkaan moneen moneen vuoteen :) Tavoitteena olisi alkuun tasamittainen Mid Back. En ole tammikuun jälkeen uskaltanut kampaajalle mennä, koska kampaajilla on paha tapa nyrhäistä joka kerta 5cm pois vaikka kuinka teroittaisi ettei saa ottaa kuin sentin... Itse siis olen saalistanut kaksihaaraisia saksien kanssa hullunkiilto silmissä :D

edit. huomiovirhe
« Viimeksi muokattu: 21.10.13 - klo:20:26 kirjoittanut ninaya »
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 21.10.13 - klo:20:44 »
Täällä alkaa tukka olemaan pisimmillään pariin vuoteen! Ei ole enää pitkää matkaa bsl:ään, ja hyvässä kunnossakin pysynyt. Halleluja elumen ja IHT! :-*

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #441 : 23.10.13 - klo:07:09 »
Hups, hiukset ovat vahingossa venähtäneet pisimmillään kainalomittaan (suoraksi vedettynä)! Yleisvaikutelma ei kuitenkaan vielä ole kainalomitta, koska hiukset eivät ole ikinä ihan tikkusuorassa ja taannoisen otsatukkaseikkailun jälkien häivyttämiseksi hiusten etuosassa on runsaasti kerrostusta ja lyhimmät kerrokset ovat vain kaulan puoliväliin.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #442 : 23.10.13 - klo:10:09 »
Nonni! Nyt on tukka kunnolla bsl-mitassa. Olen todella tyytyväinen ja iloinen ja niin edelleen! Otsatukan jämätkin ulottuvat yli solisluun jo. Uskomatonta miten olenkin malttanut antaa tukan olla pituutensa puolesta, ehkä tarvitsin vain tarpeeksi huonon kampaajakäynnin pohjille, niin sain aikaiseksi kasvattaa tähänkin asti. Tekemäni vaalennus ehkä verotti kuntoa, mutta ei pahasti. Latvat tahtovat takkuuntua hiukan helpommin kuin ennen, mutta nyt saan sentään käyttää jätettäviä ja hoitoainetta ilman että liian hyväkuntoinen tukka näyttää limaiselta. Lisäksi pidän enemmän hiukan rouheamman näköisestä hiuksistosta kuin siitä kiiltävästä ja sileästä... ::)
Jokapäiväinen tukkailostus on kyllä se, kun huomaan että hiukset jäävät välillä kainaloon, tai se kun ihmettelen toppi päällä mikä kutittaa tissivaossa, ja se onkin mun tukkani. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #443 : 24.10.13 - klo:16:31 »
Voih! Olen niiiin kateellinen tosta BSL-mitasta ^^ ! Mut näyttää uhkaavasti siltä, että se tavoite karkaa kauas horisonttin, latvat haarottuu näemmä joka ikinen päivä enemmän ja enemmän, kohta on pakko uhrata monen kuukauden kasvu kampaajan lattialle. Ihan turha tuntuu olevan pyytää, ettei otettaisi kuin pari senttiä, koska kasvatan. Viime vuodet on junnattu solisluu-mitassa, koska joku tuossa parissa sentissä ylittää kampaajien käsistyskyvyn. En tahdo yleistää, ei tasan tarkkaan koske kaikkia, mutta minulle on sellaiset sattuneet vastaan viime vuosina. Kasvattelen mieluummin kakkien kammoamaa karahkaa kuin hyväkuntoista puolipitkää  >:( Ja miksi ihmeessä muuten hyväkuntoinen hius haaroittuu just tuolta 5cm päästä latvasta, että se on pakko pätkäistä katki sieltä, eikä tavallinen sentin-parin tasaus näin ollen auta mitään?
« Viimeksi muokattu: 24.10.13 - klo:16:38 kirjoittanut nima »

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #444 : 24.10.13 - klo:18:10 »
^ Nima, ootko ite koittanut mikrotrimmata latvoja ja ettiä kakshaarasia? Suosittelen lämpimästi!

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #445 : 24.10.13 - klo:21:44 »
Joo, joka ikinen päivä :D Mutta ei ne tunnu leikkaamalla loppuvan, aina löytyy lisää. On nää haivenet onneks jo huomattavasti paremmat kuin esim. kaksi viikkoo sitten, mut vielä noita kaksihaaraisia löytyy ihan liikaa :s

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 05.11.13 - klo:22:05 »
Tämä kasvattaminen on rasittavaa! Nyt pisimmät hiukset yltävät sivulla melkein korvanlehden alareunaan ja leikkuutin viimeksi otsatukan. Vaikka kampaamokäynnistä on lyhyt aika, näyttää tämä jo nyt hirveältä reuhkalta  >:(. Sivulta ei varmasti leikattu viimeksi yhtään. En malta odottaa, että tämä kasvaa vielä vähän ja voin leikkuuttaa tähän jonkin hienon mallin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #447 : 06.11.13 - klo:10:47 »
 ^^ Kasvattamisen iloja. Muistan ite, kun kasvattelin ihan lyhyestä pidemmäksi ja siinä oli se mitäänsanomaton välivaihe. Tukka ei ollut enää lyhyt, eikä ollut vielä puolipitkä. Vaikea vaihe mutta onneksi menee äkkiä ohi :)

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 06.11.13 - klo:23:33 »
Niinpä, ei siinä loppujen lopuksi mene hirveän kauan kun sen saa jo töpöponnarille, ja sehän helpottaa jo aika paljon elämää. Ei ole välttämättä kaikkein esteettisesti miellyttävin vaihe sekään, mutta peittää sentään kohtuullisesti tukan muodottomuutta eivätkä karvat roiku naamalla. Eiköhän Maria Corellikin saa jonkin pienen hännän aikaan viimeistään ensi keväänä :)
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 07.11.13 - klo:10:38 »
^Minulla on tavoitteena vain polkkatukka. Hiuslaatuni on sen verran ohut, ettei pitempi tukka ole käytännöllinen. Johtuukohan kerroksista, että tukka tuntuu ohuelta, kun kerään hiukset töpöponnarille?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)