Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536366 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #450 : 08.11.13 - klo:18:10 »
Tukka on ekaa kertaa sitten 14-vuotiaan BSL-mitassa!! Me happy :D  latvoja voisi kyllä vähän leikata...

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #451 : 09.11.13 - klo:21:27 »
^No mitä vielä, mun mielestä noi on oikein kauniit! Ei ole yhtään sen näköiset, että tarvitsisi saksia. :) Itse olen kiinnittänyt huomiota, että todella monilla pitkätukkaisilla on oikeastaan aika kuivan ja haperon näköiset latvat, jos niitä alkaa syynäämään. Todella harvoin niin kuitenkaan käy, ei niihin latvoihin kiinnitä huomiota ellei ne ole aivan erikoisesti muusta hiuksesta poikkeavia.
Cogito ergo doleo.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #452 : 10.11.13 - klo:16:59 »
höpönasu, minä taidan olla samassa tilanteessa kuin sinä, eli latvassa on muutama sentti hiusta, jonka rakenne on erilainen vanhemmista käsittelyistä johtuen. Kovasti tekisi mieli mennä leikkuuttamaan tuo pois, mutta toisaalta hiukset tuntuvat liian lyhyiltä. Olen saanut pikkuhiljaa kasvateltua hiusteni eniten käsiteltyjä latvoja pois, ja olisi kyllä todella mielenkiintoista tietää mikä hiusteni ns.luonnollinen tekstuuri on, kun siellä ei olisi sitä muutamaa senttiä blondattua latvaa, jotka jotenkin kummasti tarraavat kiinni toisiinsa, ja eivät anna terveemmän hiuksen asettua vapaasti.

Minulla on ollut aiempina vuosina talvisin joku ihmeen kasvuspurtti, joten toivotaan, että tällainen onni potkisi tänäkin vuonna. Ehkä joku päivä päässäni ei ole yhtään senttiä kuivunutta latvustoa. Toistaiseksi yritän kosteuttaa tuota osaa mahdollisimman tehokkaaksi, jotta jaksaisin vielä elää sen kanssa hetken. :D

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #453 : 12.11.13 - klo:14:49 »
En ota nyt oikein selvää mitä käsittelyä tukka kestää, kun yhden värinpoiston jäljiltä tukka on superpehmeä mutta pestessä tuntuu kuivalta, natisee ja menee yhdeksi kahisevaksi takkupalloksi. Hoitoaineen jälkeen ja kuivuttuaan aivan normaali, hyväkuntoinen ja pehmeä. Huomenna saattaisi olla mahdollisuus olla hiusmallina ja tukka saisi käsittelyä, uskaltaako sitä nyt sit ???

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #454 : 16.11.13 - klo:17:11 »

Päivitystä maaliskuusta. Vähän hämmästyin kun huomasin että täähän on ihan suorastaan kasvanut :)

Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #455 : 16.11.13 - klo:17:33 »
^ Ei nyt liity aiheeseen, mutta whou noi sun silmät! Aivan upeet! :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #456 : 16.11.13 - klo:18:00 »
OHO, onpas nysimumilla hiukset kasvaneet mukavasti!  :T
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #457 : 17.11.13 - klo:09:33 »
^ Ei nyt liity aiheeseen, mutta whou noi sun silmät! Aivan upeet! :D
Voi kiitos! :)

OHO, onpas nysimumilla hiukset kasvaneet mukavasti!  :T
Hii, kiitos :) Tosin ero näyttää vähän todellista dramaattisemmalta maaliskuuhun verrattuna, koska tuossa maaliskuun kuvassa mulla on varmaankin diffuuserilla kuivatut hiukset = isompi laine ja näyttää lyhyemmältä, viimeisimmässä en ole jaksanut tehdä hiuksille mitään. Mutta silti! Luulin että mulla kasvaa tukka hitaasti...
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #458 : 18.11.13 - klo:16:45 »
nysimumin tukkaa tekisi mieli hiplata, se näyttää niin sileältä ja ihanalta :D

Mutta joo, minä olen taas täällä. Viime helmikuussa leikkasin tämän lyhyen tukan ja nyt pitänyt sitä lyhyehkönä, mutta ei sovi hiuslaadulleni tämä pituus ei. Laitettuna söpö, mutta laittamiset eivät pysy, joten on se tukka näteimmillään vähän pidempänä (esim bsl) ilman että sitä erikseen muotoilee, kun on taipuvaiset latvat. Ja onhan se mukava kasvattaa joku kivanpituinen tukka omalla värillä, kerran olen sellaisen onnistunut laiskuuttani kasvattamaan.

Tällä hetkellä ylikasvanut polkkamalli, yltää olkapäiden ylitse suorina. Ei tässä varmaan mene kun kevääseen kun ovat selvästi jo puolipitkät. Ellei tässä kampaaja napsase hieman liikaa.

Edit: jonkunlainen kuva tästä tilanteesta. Musta tuntuu että tukka näyttää tuossa jotenkin vähän lyhyemmältä, mitä on..
« Viimeksi muokattu: 18.11.13 - klo:17:02 kirjoittanut Lauramainen »

Poissa butteri

• Haiven
  • *
« Vastaus #460 : 20.11.13 - klo:21:52 »
^ Hienoa kasvua höpönasulla!!   :ts Tukka näyttää heti jotenkin paljon pidemmältä, kuin lokakuussa, vaikka kasvua on varmaan tullut n. 2cm? jotenkin tekee heti pidemmän oloiseksi, kun on vähän yli BSL :)

Mä oon nyt 2 vuoden kasvattelun jälkeen aikalailla tismalleen samassa pituudessa, kuin höpönasu. Kauan haaveiltu BSL on siis saavutettu myös kiharana, suorina ovat jo vähän yli BSL. Vaan enpä oo niin tyytyväinen kuin kuvittelin ( ::) ), koska
edelleenkään ei tunnu pitkätukkaiselta, vielä ainakin 10-15cm kasvua olis kiva. Nälkä kasvaa syödessä, eh?
Taidan ottaa seuraavaksi kasvukuvia kesäntaitteessa, niin luulis näkyvän sitten selvää eroa jo kiharallakin. Tuskastuttava vaihe!

Kyllä tää on hitaampaa touhua kuin kuvitteli, sillä kun aloitin kasvatuksen, ajattelin olevani jo 2 vuoden päästä tavoitteessa.. ja pyh :D kiharuuskin hidastaa kasvun "näkymistä"... mulla kasvaa juurikin sen sentin kuukaudessa about... joudun kasvattamaan vielä varmaan ainakin toiset 2 vuotta.

Mutta jotain positiivista:
1. Kunnon letit ja palmikot ja nutturakampaukset saa jo väännettyä! :D
2. Viimeksi oli näin pitkä tukka joskus 15-vuotiaana.
Luonnonkiharoiden kasvattelua

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #461 : 21.11.13 - klo:12:44 »
Kiitos! Hiukset näyttää kuvassa jo hurrrjan pitkiltä mutta oikeasti eivät tunnu siltä sitten yhtään. ::)
Varsinkin kun vetäsee ne olan yli etupuolelle niin sitten ne vasta lyhyiltä tuntuvatkin! En oo ennen hiustenkasvuani seurannut, joten kasuvauhti on täysi mysteeri. Minä kun en numeroita tykkää pyöritellä niin otan sitten kuvia. Mulla oli viimeks jotain 5-vuotiaana häntäluuhun asti hiukset, mutta mokomat oli aina purkassa tai leluissa solmussa. Ne sitten pätkästiin, eihän sen ikäsenä osaa (ainakan minä) huomata ja pitää huolta hiuksista.

Ala-asteella vitosluokalla vetäsin mun melkein BSL-hiukset ihanihan lyhyiks, mutta kun en osannut muotoilla niin annoin kasvaa polkaksi jonka mummu ja pappa ei antanu kasvaa pidemmäks (käytiin mummulassa silloin joka sunnuntai ja aina syynättiin että oliko tullut "liikaa" kasvua ja leikattiin). Kunnes sitten kerran sanoin, että haluan pitää omat hiukseni juuri sen mittaisina kun haluan.

16-vuotiaana hiukset oli jotain solisluu/kainalomittaa ja vuosi pari eteenpäin vaalensin useita kertoja. Tänä syksynä tein päätöksen, että haluan kasvattaa pitkät hiukset. Sitä ennen esimerkiksi hiusten kuntoon, kasvuun ja käyttämiini tuotteisiin en ole kiinnittäny laisinkaan huomiota.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #462 : 23.11.13 - klo:15:40 »
Mä nyt en ole varsinaisesti kasvatellut hiuksia, vaan mulla on vähän parturikammo huonojen kokemusten takia.. joten viimeksi tukkaan on saksien kanssa koskettua 2 vuotta sitten ja sen kyllä huomaa  :P Silloin siis leikattiin semmonen lähes pixie, ensimmäinen kuva on noin vuosi siitä ja toinen kuva tänään (eli noin kaksi vuotta sitten). Ja kuvahan on otettu heti sängystä noustua, joten tyyli on sen mukainen  ::)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 24.11.13 - klo:23:22 »
Kyllä tämä kasvattaminen on yhtä tuskaa! Viimeksi kävin kampaajalla syyskuussa ja silloin leikattiin takaa ja siistittiin otsatukkaa. Sivuihin ei juuri koskettu ja sivuhiukset näyttävät hirveiltä, koska kerrokset sojottavat sinne tänne. Minun täytyy varmaan käydä ennen valmistujaisia (jos opinnäytetyö nyt menee läpi) kampaajalla senkin uhalla, että pituutta lähtee. Tämä reuhka käy hermoille  :#. Laitan blogiin kuvan, kunhan minulla on aikaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #464 : 25.11.13 - klo:00:29 »
Catjuskalla aivan ihanat hiukset, väri, kiilto ja kiharat kaikki ihania!  <3 Ja mikä kasvunopeus!
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.