Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537267 kertaa)

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #495 : 20.12.13 - klo:13:57 »
Viime maaliskuun puolessavälissä leikattiin pituudesta about 15cm, tulos oli tämä:

Omaa väriä siis kasvattelen, noin 1v 3kk takana... Ja nyt näyttää tältä (joulukuun 18. pvä):

1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #496 : 20.12.13 - klo:19:18 »
Ohhoh, ihan uskomaton kasvu scoundrelilla. Hui!  :o

Itsellä tuntuu kasvavan niin hitaasti että ihan tuskastuttaa. Onneksi kunto on alkanut paranemaan huomattavasti, kun hoitoon on kiinnittänyt enemmän huomiota. Kohta tulee vuosi leikkaamatta (lukuunottamatta kaksihaaraisten metsästystä syksymmällä) ja onhan nämä nyt selkeästi tammikuusta pituutta kasvaneet. Edelleen silti aivan liian lyhyet, näin tavoitetta ajatellen. Bsl häämöttää pisimpien latvojen alla, mutta näyttää kuin välimatka ei lyhentyisi ollenkaan! Pitäisi ehkä lakata vahtaamasta  ;D
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #497 : 23.12.13 - klo:16:45 »
Turhauttaa.. En enää koskaan leikkauta hiuksia lyhyiksi (siilimittaiseksi), ja ala kasvattamaan uudelleen pitkää tukkaa. Ennen tätä mulla on ollut aina pitkä tukka. Tämä on niin hidasta, turhauttavaa ja tuntuu, ettei tuloksia näe. Hiukseni ovat nyt niskan alapuolelle, ja odottelen hartiamittaa. Kuvittelin ehkä liikoja hiustenkasvunopeudestani tai koko hiusten uudelleen kasvattamisprosessista ylipäätään. Ei tämä ole mitään nopeaa tai helppoa. Ruskea hiusväri saa nyt päässä olla, eikä juurikasvukaan niin näy. Kampaaja sanoi aikoinaan, että kun tavoittena on kasvattaminen, värien vaihtelu hiuksissa saisi jäädä. Totta. Nyt mulla on ollut hiustenpidennykset 2kk, hius ei ole kärsinyt. Voi että, kun oma tukka olis niin pitkä jo.

Poissa Giga

• Haiven
  • *
« Vastaus #498 : 26.12.13 - klo:21:28 »
Kasvatusprojekti täälläkin... Nyt olen toista kuukautta syönyt Biotin Strongia, piimax+c:tä ja aloitin vasta MSM:n vielä tuohon kylkeen. Kasvuvauhti on ehkä jonkin verran nopeutunut (niskaa saa lyhennellä viikon välein) mutta selkeimmin eron huomaa siinä, että tukkaa ei lähde juuri ollenkaan. Paksua ku hevosen harja tämä mun kuontalo nyt. Kasvattelen siis ihan lyhyestä pixiestä, niskaa lyhentelen itse saksilla kunnes korvalliset kasvanu samalle tasalle ja siitä sit lähen kasvattamaan "oikeasti" ilman että saksin muuta kuin otsista. Enää noin sentti-pari jäljellä ja sit ehkä kesällä ois jo hartiamitta...

Tuskasta tää kyllä on. Minä aina pöljänä leikkaan lyhyen ku saan hartiamitan, ja sit itken kuukauden pääsät että mitä tuliki tehtyä. Pitää jo ihan rahanki takia kasvattaa; ei oo varaa käyä kampaajalla kerran kuussa sitä pixiestä siistimässä, maksaa 35-50€ kerta, riippuen kampaajasta...

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #499 : 27.12.13 - klo:19:37 »
No niin, nyt on sitten otettu pituutta pois kymmenisen senttiä. Ei edes tunnu kovin lyhyeltä ja ehdottomasti tämä leikkaus oli paikallaan. En käsitä, miten kehtasinkin kärvistellä niin pitkään lirulatvojen kanssa.  ::) Voisin viihtyä tässäkin pituudessa, mutta annan nyt taas kasvaa toistaiseksi. Jos kuitenkin käy taas niin, että latvat alkaa näyttää kovin ohuilta, näytän niille saksia saman tien. Tässä vielä kuvaa nykytilanteesta:

Vieläkin sivuhiuksissa on lyhyempiä haituvia, etenkin kuvan mukaan vasemmalla puolella. Mulla on aina ollut niin, että tuolla toisella puolella hiukset ovat lyhyempiä ja katkeilevat helpommin. En tiedä, mistä se johtuu. En mielestäni esim. nuku useammin sillä kyljellä.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #500 : 29.12.13 - klo:18:42 »
^ Ihanat hiukset sulla  :)  Ollaan aika samoissa mitoissa nyt, kun itseltäkin lähti noin 10 senttiä latvasta viime viikolla.
Tykkään hiuksistani nyt ja bsl on kiva pituus, mutta mulla hiukset tuntuu jotenkin loppuvan kesken ja kaipaan takaisin vyötärölle päin. Mulla hiukset tuntuu "oikeasti" pitkiltä siinä vaiheessa, kun latva on lähempänä vyötäröä kuin rintaliivejä. Mutta en kyllä minäkään enää aio väkisin pitää niitä liruimpia takkulatvoja eli jos latva ei jaksa kasvaa nättinä tavoitteeseen asti, niin paras vaan tyytyä lyhyempään, mutta parempi kuntoiseen latvaan. Mielellään ottaisin kuitenkin ainakin viisi senttiä vielä lisää latvan jatkoksi  ;)

Poissa Sumeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #501 : 29.12.13 - klo:22:15 »
http://aijaa.com/V3DtjQ

Tuossa joskus vannoin punaisten hiusten nimeen mutta tässä sitä nyt ollaan, kun en enää jaksanut juurikasvun jatkuvaa värjäilyä :D vaikka oikea väri taittaisi enemmän tuhkaan mutta tyytyväinen olen tähänkin...on tainnut ihan mukavasti kasvaakin vaikka just latvoja leikeltiin, olikohan ollut 64 cm? Nyt kun vielä venähtäisi tuosta jonkun kymmenisen senttiä niin tykkäisin vielä enemmän
1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #502 : 30.12.13 - klo:09:34 »
Kiitos pieces! :) Ja Sûmerin hiukset ovat kauniit!

Mullakin vyötärömitta on edelleen unelmana ja siinä pituudessa hiukset tuntuvat tosiaan jo oikeasti pitkiltä. Viimeksi pääsin jo niin lähelle!
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa moderninainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #503 : 01.01.14 - klo:18:00 »
Hiusten kasvatus täälläkin meneillään, viime keväänä viimeksi kävin parturissa leikkaamassa aikas kerrostetun mallin ja itse kesällä sitten pätkäisin otsatukan.  Välissä laitoin tähän kuivaan hamppu tukkaani jopa rastat, joista kuitenkin luovuin syystä että rastat hiipivät vaarallisen lähelle päänahkaa koska nilkkaleikkauksen jälkeen nukuin paljon.

"Huijausmitalla" hiusten mitta 64 cm, bsl hipoen. Tavoitteena nyt olisi hoitaa tukka takaisin kauniiksi ja kiiltäväksi ja samalla leikata muutaman kuukauden välein muutama milli pois. Tukkahan on kuiva, latvat tietysti erityisesti mutta olen varmaan tyhmä/sokea kun en ole koskaan löytänyt ainuttakaan kaksihaaraista päästäni eli sikäli ei hätiä, kunhan kosteutuksesta huolehtii.

Mielenkiinnolla seuraan, mihin mittoihin saan tukan kasvatettua, lapsena kun se oli lähes takapuoleen asti.

« Viimeksi muokattu: 01.01.14 - klo:18:02 kirjoittanut moderninainen »
1bf11.Kuiva tukka kuivilla latvoilla. Lähes bsl pituisena. Hiustyylit vaihdelleet vuosien saatossa pitkästä lyhyeen, kaljuun ja rastoihin takaisin suoraan tukkaan, mutta aina punaiseksi värjättynä.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #504 : 01.01.14 - klo:21:32 »
Minullakin leikkauslakko jatkuu tämän vuoden puolelle. Ystäväni laittoi hiukseni UV:n juhlintaa varten ja totesi hiusten huonon kunnon olevan ihan oma keksintöni, joten alkakoon tämä vuosi paremmalla hiusten hoidolla ja leikkaamisesta luopumisella. :)

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #505 : 02.01.14 - klo:11:07 »
Tämän vuoden lopulla, jos olen onnekas, hiukset saavuttavat vyötäröpituuden.  :) Värjäysvälinä pidän 4 kuukautta ja tummanruskeassa pysyn.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #506 : 03.01.14 - klo:23:04 »
Eipä ole ollut aikoihin näin pitkiä hiuksia. Nyt saa keskittyä pelkästään kerrostusten poiskasvatukseen, kun ei tarvitse enää kasvattaa värjättyjä pois. Pakko saada pidemmäksi kuin BSL pian.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #507 : 04.01.14 - klo:17:07 »
Suihkun jälkeen latvat kouraan ja naps poikki saksilla. Säästin 25e ja taas on varaa kasvaa hyväkuntoisena lisää :)

jjjjjuulia

• Vieras
« Vastaus #508 : 05.01.14 - klo:14:05 »
Täällä yks kasvattelija liittyy mukaan!
Mulla on todella ohut ja kärsinyt hius 3vuoden blondaus ja pidennyskierteestä....
Pituutta on noin rintojen päälle/yläpuolelle. Vaatii paljon kosteutta ja hellää hoitoa. Tangle Teezer ollu käytössä jo pitkän aikaa ja viel se ensimmäinen versio ja piikit on ihan vääntyny jo :D Ainiin ja kasvatus alko tossa lokakuun lopulla! Haaveena on oma väri ja melkeen vyötärömitta.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #509 : 05.01.14 - klo:15:55 »
Suihkun jälkeen latvat kouraan ja naps poikki saksilla. Säästin 25e ja taas on varaa kasvaa hyväkuntoisena lisää :)

Kumpa määki uskaltaisin.. Vaikka tukka onkin hyvässä kunnossa, haluaisin eroon muutamasta kaksihaaraisesta. Mieli ei vaan anna periksi kun toukokuussa vasta loppuu leikkauslakko!
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B