Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537272 kertaa)

Varjotar

• Vieras
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #510 : 05.01.14 - klo:18:08 »
Mä kokeilin leikkuuta tällä kertaa niin, että leikkasin ne selän takana. Tulee tasaisempaa ku pätkiä puolta päätä kerrallaan. Mua ei haittaa puolen sentin heitto latvoissa suuntaan tai toiseen, mutta "kuolleet" latvat haittaa kyllä, joten kun hiuksilla oli mittaa lanteille, tuo kokeilemani tapa on varsin helppo.

Edit: toisaalta, pitkiin tottuneena, 10cm pituudesta pois tuntuu kuin ei olis enää hiuksia päässä ollenkaan..  :(
« Viimeksi muokattu: 05.01.14 - klo:18:52 kirjoittanut Varjotar »

Poissa moderninainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #511 : 06.01.14 - klo:14:47 »

Tämmöistä reuhkaa täällä siis kasvatellaan. Olin kyllä vähän yllättynyt, kun mieheni otti kuvan, kun hiukset näyttivät selkäpuolelta pidemmilta, kuin olin ajatellut. Pahoittelut pörröstä, kuva otettiin parin tunnin ulkoilun jälkeen kun tukka oli ollut letillä ja nopeasti vain harjattu sinne päin (seliseli.)

Koitan pysyä saksista erossa minäkin. Näillä näkymin tavoite olisi maaliskuuhun asti, mutta jos saan latvat pidettyä jotenkuten kuosissa, niin antaa mennä kesäkuuhun asti. Joka tapauksessa leikkausta voisi siirtää siihen asti, että saan hankittua laadukkaammat hiustenleikkaus sakset cailappien tilalle.
1bf11.Kuiva tukka kuivilla latvoilla. Lähes bsl pituisena. Hiustyylit vaihdelleet vuosien saatossa pitkästä lyhyeen, kaljuun ja rastoihin takaisin suoraan tukkaan, mutta aina punaiseksi värjättynä.

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #512 : 06.01.14 - klo:21:59 »
Täälä mennään kainalomitan (useaan kertaan pätkäisty latvat ja taas on kakshaarasia...niin jumitan nyt tässä pituudessa) kanssa. EHkä se eka tavoite eli BSL tulee kesällä täyteen ja saan viettää neljännesvuosisata-synttäreitä siinä mitassa. Toivottavasti vieläpä kohtuukuntoisilla latvoilla  ::)
Vuosi sitten jumitin hartiamitassa joten on tässä jotain edistystä tapahtunut vaikka tuntuu usein toiselta  :T
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #513 : 07.01.14 - klo:22:00 »
Kävin tänään moikkaamassa kampaajaani ja juttelemassa vanhojen kampauksestani, ja puhuttaessa mahdollisesta harjoituskampauksesta ja siitä kun muilla harjoitellaan kampaukset leikkausten yhteydessä, totesi kampaaja että mullahan on niin hyvässä kunnossa ettei tarvitse leikellä :--)

Ehkä toukokuussa kun tulee leikkaamattomuutta 1v täyteen, kerrostan vähän, koska jo nyt hiukset ovat niin kosteutetut ja hyväkuntoiset että ne ovat inhottavan raskaat :D Mutta kun toisaalta tasapaksu tukka on mielestäni kaunis, ehkä kerrostan vain hiukan niin ettei kasvamisessa takaisin mene kauaa.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #514 : 10.01.14 - klo:14:42 »
Tukka on nyt noin olkapäämitassa. Viimeksi tasoiteltiin viime vuoden toukokuussa ja sen jälkeen olen antanut olla. Tähtäimessä on rintsikkamitta,  joten eipä tässä kai enää kauaa tarvitse kärvistellä.

Hassua, miten mieli muuttuu. Koko teini-iän ja kukkean nuoruuden hinguin aina vaan skarppia lyhyttä polkkaa. Muutama vuosi sitten tuli 30 täyteen ja pikku hiljaa aloinkin mieltyä aina vaan pidempään tukkaan. Se haaveissa siintävä BSL tuleekin olemaan tähänastisen elämäni pisin reuhka. :D

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #515 : 12.01.14 - klo:17:34 »

Väänsin tällaisen pienen kollaasin kasvatusprojektin edistymisestä : D en ole koskaan pitänyt lyhyistä hiuksista, ja mulla olikin pitkä ja hyväkuntoinen, tummaksi värjätty tukka useita vuosia sitten. Sitten iskikin halu blondata, ja varmaan kymmenen värinpoiston jälkeen tulos oli tuo mikä vasemmalla näkyy.... aivan hirveä, rutikuiva hampputukka, joka oli pakko leikata noin lyhyeksi. Vietin tuon talven reppureissaten, joten kuvat nyt on vähän huonolaatuisia, mutta eron nykyiseen huomannee :) ihana nähdä, että epätoivosta huolimatta jotain on tapahtunut. Jos sitä nyt uskaltautuisi kokeilemaan biotiini fortea niin pääsisi jossain vaiheessa tavoitepituuteenkin...  ;D
(ja tuo marraskuun kuva nyt on epäloogisesti joulukuun jälkeen...)
« Viimeksi muokattu: 12.01.14 - klo:17:39 kirjoittanut Punatulkku »

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #516 : 12.01.14 - klo:19:46 »
^ Oho, onpa sulla venähtänyt yhessä kuussa pituus!

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #517 : 12.01.14 - klo:20:04 »
^^ Minulle tuo pituus ei näytä mitenkään venähtäneen yhden kuun aikana, mutta onpas hiusten kunto tosiaan parantunut mahtavasti! Ihailtavan tasapitkiksi olet saanut vaalennetut hiukset!
1cFii, oma väri.

Poissa butteri

• Haiven
  • *
« Vastaus #518 : 12.01.14 - klo:21:57 »
Väänsin tällaisen pienen kollaasin kasvatusprojektin edistymisestä : D en ole koskaan pitänyt lyhyistä hiuksista, ja mulla olikin pitkä ja hyväkuntoinen, tummaksi värjätty tukka useita vuosia sitten. Sitten iskikin halu blondata, ja varmaan kymmenen värinpoiston jälkeen tulos oli tuo mikä vasemmalla näkyy.... aivan hirveä, rutikuiva hampputukka, joka oli pakko leikata noin lyhyeksi. Vietin tuon talven reppureissaten, joten kuvat nyt on vähän huonolaatuisia, mutta eron nykyiseen huomannee :) ihana nähdä, että epätoivosta huolimatta jotain on tapahtunut. Jos sitä nyt uskaltautuisi kokeilemaan biotiini fortea niin pääsisi jossain vaiheessa tavoitepituuteenkin...  ;D
(ja tuo marraskuun kuva nyt on epäloogisesti joulukuun jälkeen...)

Ihanasti tullut paksuutta ja pituuttakin! Oletko muuttanut hoitorutiinejasi, tai vaalentanut nyt jotenkin hellävaraisemmin? :) Hieno tulos!!
Luonnonkiharoiden kasvattelua

millinen

• Vieras
« Vastaus #519 : 13.01.14 - klo:14:33 »
Moikkamoii kaikki!

Liityn joukkoon nimeltä hiustenkasvatus! Kuinkahan mones kerta lähtee käyntiin, kunnes luovutan.  :D

Siis oikiasti, ääh. Tämä tahtois oikeasti pitkät hiukset, tai edes hiukset jotka yltäisivät selkään asti kunnolla.
Minulla tahtoo olla luonnonkiharat, siis ihan laineet, ja minusta tuntuu että kun ne ei tahdo kasvaa kun hiukan yli olkapään.
Onko tämä mahdollista että hiukseni jumittuvat vaan tähän kohtaan, vaiko pitäisikö ottaa käyttöön erilainen ruokavalio vai lisätä jotain hiustenhoito tuotteita yms?

Tällä hetkellä mulla on siis ihan lyhyt tukka, koska alkoi tympimään kun hiukset siis pysähtyy samaan kohtaan, vaikka kuinka yrittäisi kasvattaa,, joten mä luovutin ja kynin itse pääni.  :P Vähän kyllä kaduttaa..

Mutta jos teillä ihanat ystäväiset olisi jotain keinoja/vinkkejä niin otan ehdottomasti mielelläni vastaan!! KIITOS.  <3

• Vieras
« Vastaus #520 : 13.01.14 - klo:14:40 »
^ Se olkapäävaihe taitaa olla yks turhauttavimmista kohdista hiustenkasvatuksessa. Sinuna ottasin kasvukuvia joka kuukausi, omaan silmään hius näyttää junnaavan paikallaan mutta kuvista yllättyy että kyllä se vaan kasvaa - ja tässä puhun ihan omasta kokemuksesta. Anna itelles vaikka olkapäämittaan tai vähän yli päästessäsi vaikka puoli vuotta tai vuosi aikaa olla suuremmin leikkaamatta hiuksia ja ota niitä kuvia sekä pidä hyvää huolta sun hiuksista niin voin taata että näät kasvua! En usko että sulla loppuis kasvu olkapäämittaan.

Tsemppiä ja tervetuloa joukkoon! Suosittelen lukeen öljyketjua jos öljyt hiustnehoidossa ei oo vielä tuttuja sekä INCI-ketjuja.
« Viimeksi muokattu: 13.01.14 - klo:14:43 kirjoittanut höpönasu »

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #521 : 13.01.14 - klo:16:21 »
Kiitos tsemppikommenteista, sitkeästi vaan jatkamaan kasvattelua :)

Ihanasti tullut paksuutta ja pituuttakin! Oletko muuttanut hoitorutiinejasi, tai vaalentanut nyt jotenkin hellävaraisemmin? :) Hieno tulos!!

Ihanaa jos muutos näkyy, aloin joo vaalennuskatastrofin jälkeen kiinnittämään enemmän huomiota hiuksiini :) en föönaa tai käytä lämpörautoja, sävytän sen pari kertaa vuodessa ja pyrin huolehtimaan sekä riittävästä kosteutuksesta että rakennepaikkauksesta. Harvat värjäilyt jätän aina kampaajan käsiin, kun ei multa kovin hyvin luonnistu.  :D
« Viimeksi muokattu: 13.01.14 - klo:16:24 kirjoittanut Punatulkku »

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #522 : 13.01.14 - klo:16:29 »
Mitä mieltä te ihmiset olette siitä, että jokaisen hiuksilla olisi joku maksimipituus, jonka yli hiukset eivät kasva?

Yksi mun ystäväni väittää, että hänellä tämä kasvumaksimi ei ole hirveästi leukalinjaa alempana. Käytännössä taas olen huomioinut esim. poikaystäväni hiusten pituuden pysyneen täsmälleen samana (n. midback) vuosikaudet, kunnes tartuin saksiin ja puolitin reuhkan. Omanikaan ei tunnu juuri etenevän bsl-pituudesta, tai jos, kyseessä on vain onnettomia haivenia. Mietin, kannattaako kasvatusta pidemmäksi yrittääkään? Nuorena omat hiukseni ovat olleet kyllä pyllymitassa, mutta nyt tuntuu, että tämä junnaa jotakuinkin tässä, vaikka leikkaan vain muutaman senttiä paristi vuodessa.

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #523 : 13.01.14 - klo:16:38 »
Pitäisiköhän saksilakosta luopua? Lauantaina tuli vuosi täyteen leikkauslakkoa, lukuunottamatta kaksihaaraisten metsästyskautta loppusyksystä. Katselin haiveniani peilistä peilaten takaapäin (olipas epäselvästi ilmaistu  :o ) ja latvat on aika surullisen näköiset. Pari senttiä joutaisi kunnon puolesta varmaankin kauttaaltaan, mutta malttaako noita leikata? Edelleen BSL on jo tuossa ihan hilkulla... Olisihan se toki siistimmän näköinen kun hiukset olisivat terveet kauttaaltaan. Jos vaan uskaltaisi kampaajalle mennä, huonoja kokemuksia on niin kovasti tuosta "siistimisestä" etten tiedä mitä tehdä. Jos päädyn taas solisluu-mittaan vain siksi, että joku malttamaton nyrhäisee tukastani 15cm pois niin usko on lopullisesti menetetty!
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #524 : 13.01.14 - klo:18:13 »
Mä aion nyt myös kasvattaa hiuksia. Heinäkuussa leikkautin lyhyen polkan, sen jälkeen muutaman kerran lyhennelty ja nyt hiukset vähän leukalinjan alle. Pitkiä hiuksia en halua, mutta semmosen vajaa olkapää mitan, jonka saa kiinnikin. Vaalennuksista huolimatta hiukset on ok kunnossa, joten leikkausta en vielä mieti. Kesällä viimeistään saa varmasti jonkunlaisen nysäponnarin, sitten kasvatus on helpompaa.