Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535553 kertaa)

höpönasu

• Vieras
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #525 : 13.01.14 - klo:18:21 »
nima, onko sulla bsl hilkulla haivenista vai koko latvustosta? Mulla hiukset kasvaa luonnollisesti v/u-malliin totta kai ne nopeemmin kasvavat on pidemmällä. Mitä jos ite koittasit leikata niitä? Netissä on paljon eri tutorial-videoita. Ite oon leikannut Feyesin ohjeilla. http://feyeselftrim.livejournal.com/

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #526 : 13.01.14 - klo:21:19 »
höpönasu, nää kasvaa myös sellasessa v-muodossa, kun olen kasvattamassa todella revitystä mallista. Eli ihan vaan toi "nuolenkärki" hipoo Bsl:ää. Itse sais ehkä tota muotolinjaa vähän saksittuakin, mutta ongelma ei valitettavasti lopu siihen, kun latvoja pitäisi jyrsiä melko lailla kauttaaltaan. Kerrokset rupeaa hapsottamaan ja haaroittumaan, onneksi nekin on sentään kasvaneet jo lähes olkapäille. Saksen jälki jää näkyviin liian helposti, siksi on hieman hankalaa yrittää itse saada koko päätä saksittua, mutta rohkaistuin nyt nuo pahimmat leikkaamaan itse, vaikkapa huomenna päivänvalossa!  :)
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #527 : 13.01.14 - klo:21:42 »
^ Mulla on ollut kans jos jonkinmoista kerrostusta ja revittyä hiusta ja nyt mun hiukset on semmoset ihme kerrostetut että siinä on ikään kuin yks kerros joka on noin 10cm lyhyempi kuin tää pitempi kerros. Leikkasin loppusyksystä ite noi pahimmat latvat pois niin että latvasta tuli suora mutta tää on jo ihan v-malliks kasvanu. Kannattaa siis yrittää leikata niin että jos päätät ottaa sen 0,5cm tai 2cm että otat sen siitä latvasta etkä vain niistä pisimmistä koska tosiaan silloin vain ne pisimmät saa sen trimmin. Äh, tää on niin vaikee selittää mutta siis sillain ettei leikkaa pois sitä v-mallia vaan trimmaa koko latvan. 8) ???

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #528 : 14.01.14 - klo:10:18 »
^ Luulisin ymmärtäneeni mitä tarkoitat :D Tuo kerrostus sinulla kuulostaa niiin tutulta, kerrokset erottuvat itselläni suorastaan erillisenä palkkina kutakuinkin tuon kymmenisen senttiä ylempänä muusta latvustosta. Koko tuon V-muodon latva on vähän sellasta hapsua. Tai oikeastaan koko pään latva on yhtä hapsua, jos nyt ihan tarkkoja ollaan, mutta ei niistä kerroksista hapsuisuus niin paljon erotu. Ei huvittaisi mennä itse jyrsimään, koska jos siitä tuleekin äärimmäisen epätasainen, niin lopputulos on todella ruma. Vaan eipä tämä kaunis ole nytkään, joten eikun sakset käteen ja rouhimaan! :)

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #529 : 14.01.14 - klo:11:28 »
^ Mulla erottuu varsinkin juuri harjattuna sillon kun hiukset on tuossa rintojen päällä, ja eilisellä tutkailulla tulin siihen tulokseen että toisella puolella on se 10 sentin "palkki" ja toisella on paljon pidempi eikä niin erottuva. Tiedä sitten että katkeileeko mun hiukset tosta toiselta puolelta vai onko joskus parturilla käyny moka... Mitä mulla trimmailuista on kokemusta niin pieninkin lyhennys tuo ison eron! :)

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #530 : 14.01.14 - klo:12:05 »
Sipelsin nyt noita latvoja ja metsästin lisäksi kaksihaaraisia taas varmaan sen sata kappaletta :D Hiukset ovat vielä vähän kiharalla letin jälkeen, mutta kylläpä siistiytyi, vaikka vain muutama surkea haituva sieltä lähti. Latva tuntuu ja näyttää paljon paksummalta ja sileältä. Suorana sen lopputuloksen sitten näkee kunnolla, toivottavasti ei mitään lovea löydy :D

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #531 : 14.01.14 - klo:19:20 »
Täällä on näköjään muitakin kerrosten poiskasvattelijoita. Mulla on hiukset leikattu U-malliin. Lyhyempi kerros on jo reilusti hartioiden alapuolella, n 10cm lyhyempi kuin pisimmät. Tekisi mieli tasoittaa muutaman kuukauden päästä tasapituisemmiksi. Laineikkaissa hiuksissa tuo ero saattaa kyllä olla ihan ok.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa aibu

• Haiven
  • *
« Vastaus #532 : 15.01.14 - klo:18:35 »
Löytyykö muita, jotka rakastaa käydä kampaajan käsittelyssä, mutta kasvatuksen takia ei vaan voi mennä? Miten ootte tyydyttäny teijän kampaajahimoja?  :P Oon miettiny et vois mennä ottamaan kampaajalla vaan jonkun haudehoidon nii ainaki sais päähieronnan ja vähän freesimpää lookkia tukkaan!
2a M ii. Lippis vinoon ja menoks!

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #533 : 15.01.14 - klo:19:04 »
^ Minä! Tykkään myös kosmetologikäynneistä koska ne ja kampaajalla käynti on harvinaista herkkua. Saan paljon iloa kun leikkaan ja trimmaan omia hiuksiani mutta ei se voita kampaajaa. Harmi kun täällä paikalliset kampaajat ei tee mitään hoitoja. ):

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #534 : 15.01.14 - klo:21:16 »
Minä myös! Minusta on ihana saada muutosta ja freesiyttä hiuksiin. Se tunne kun katsoo itseään peilistä uuden värin ja mallin jälkeen, se on ihana. Kaikki se hemmottelu ja rauha, ah! Kun haluan selkeää muutosta, menen empimättä kampaajan tuoliin ja annan vapauksia toteuttaa omaa luovuuttaan. Tietyin rajoin luonnollisesti. Haudehoidossa käynti olisi kyllä niin luksusta!  :l

Poissa moderninainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #535 : 15.01.14 - klo:22:57 »
Mulle taas ei ole mikään menetys elää ilman partureita, kun lähes aina siellä istuessa mulla on sellanen alemmuuskompleksi; vaikka kuinka tiedän, että se on sen työtä ja niin edelleen. Silti musta on hirveen ahdistavaa edes astua sinne parturiin, kun "mä nyt oon  vaan tämmönen.." ja kaikki muut siellä aina niin hyvin hoidetu ja laitetun näköisiä. Itsekin kyllä huolehdin itsestäni, tukasta ja kasvoista, mutta jotenkin aina tuntuu, etten silti ole riittävän hyvä istumaan siinä tuolissa ja kirkkaissa valoissa.

Nyt tuli sellanen olo, että pitäis päästä tästäkin kammosta vaikka väkisin yli :'D
1bf11.Kuiva tukka kuivilla latvoilla. Lähes bsl pituisena. Hiustyylit vaihdelleet vuosien saatossa pitkästä lyhyeen, kaljuun ja rastoihin takaisin suoraan tukkaan, mutta aina punaiseksi värjättynä.

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #536 : 15.01.14 - klo:23:07 »
Minäkin kyllä lukeudun niihin, jotka nauttivat kampaajalla käymisestä. Ihanaa kiireetöntä rentoutumista muoti- ja juorulehtien parissa kun joku kaunistaa sua - what's not to like about it? ;) Itse tosin en juurikaan jaksa höpötellä kampaajan kanssa vaan mieluummin syvennyn omiin juttuihini, tietysti hiusjutuista tulee aina hieman kyseltyä. Mä oon aina muutenkin tykännyt enemmän pää- kuin normihieronnasta (molempia on tullut koettua riittämiin, exä kun opiskeli fysioterapiaa), joten päähieronta pesuvaiheessa on parhautta :D Mutta kasvatuksen takia olen itsekin nyt sekä väri- että leikkauslakossa, joten täytyy vielä useampi kuukausi odotella, nääh.

Poissa Tellukka

• Haiven
  • *
« Vastaus #537 : 16.01.14 - klo:10:40 »
Ite toisaalta tykkään istua kampaajan tuolissa, mutta toisaalta on joskus vähän "syyllinen" olo, kun käyn normaalisti vain n. kerran vuodessa leikkauttamassa hiuksia. Samoin mulla on mielikuva, että kampaajat pitävät hyvänä hiustenhoitona vain kiskurihintaisten "kampaamoerikoistuotteiden" runsasta käyttöä yms. Itse suosin mahdollisimman luonnonmukaisia shampoita, öljyjä yms, vältän silikonia (kuivattaa mun hiuksia, joillekinhan se toki sopii), enkä normioloissa käsittele hiuksia mitenkään, vaan annan kuivuakin itsestään.

Toisaalta, eipä mua kukaan kampaaja ole koskaan haukkunut lyttyyn "olemattoman" hiustenhoitoni takia  :) Ehkä perinteinen kampaamo on vaan liian vieras ympäristö itselleni, minkä takia koen oloni epävarmaksi. Minua onkin alkanut kiinnostaa ekokampaajalla käynti. Kun seuraavan kerran, ensi vuoden puolella leikkautan hiuksiani, voisin kokeillakin sitä :)

Eli kasvatus jatkuu. Nyt 8kk viime leikkauksesta hiukset on kasvaneet solisluilta reiluun kainalomittaan (takaa pidemmät). N. 5cm niin ollaan bsl-mitassa (rintsikoiden selkäosa peittyy kokonaan) ja siitä vielä 10cm, niin latvat hipoo vyötäröä. Tavoittena siis tämän vuoden loppuun mennessä vyötärömitta ja leikkauslakkoa koko vuosi 2014  :ts

-Reettta

• Vieras
« Vastaus #538 : 16.01.14 - klo:12:41 »
Nyt on vihdoin meikäläisen aika liittyä tähän keskusteluun! Oon reilu vuoden ajan seurannu jo keskustelua täällä mutten oo saanu aikaseks laittaa ite viestiä...Leikkasin tukasta 11 kuukautta sitten "huonot" pois, toisinsanoen mittaa lähti varmaan 10 cm ja siitä asti oon armottomasti yrittäny saada tähän reuhkaan lisää pituutta.

http://aijaa.com/oXxFiq

Tässä tosiaan kuvaa sillon kun olin juuri leikannut hiukset ja toinen kuva on otettu tänään 11 kuukautta myöhemmin. Värjäyksen lopetin kaksi kuukautta sitten ja tarkoituksena olisi kasvattaa oma väri takas, nyt juureen on tullut reilu 3cm  :)

• Vieras
« Vastaus #539 : 23.01.14 - klo:00:24 »
Argh, mitenkä mun hiukset näyttää olevan lähempänä vyötäröpituutta sillon kun latvoissa on kauheet ponnarilaineet kuin niin suorana kuin ne luonnollisesti on?
 :# ???
http://1.bp.blogspot.com/-fxg9hZ9t73Q/UtvpCUYXXnI/AAAAAAAAAw8/eYgvuvQrozs/s1600/HPIM4901%5B1%5D.JPG
19.1.2014

http://3.bp.blogspot.com/-zrIauOLfewY/UuBC0NbHtlI/AAAAAAAAAxM/5DE5p1EBpYs/s1600/HPIM4908.JPG
23.1.2014

/ Niin ja oon varmaan ottanut väärästä paikasta vyötärömitan, koska varsinkin tossa 19.1. otetussa kuvassa näyttää että vyötäröön olis vain sentti-pari.