Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535570 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #540 : 23.01.14 - klo:06:48 »
Mä en tule ikinä saavuttamaan vyötärönmittaa, koska olen niin läski ettei mulla ole vyötäröä  ;D

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #541 : 24.01.14 - klo:18:02 »
^you and me sister, you and me ;D

Kasvatus saattaa ottaa takapakkia kun menee hermo kuiviin pituuksiin. Rargh, en tiedä..

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #542 : 24.01.14 - klo:19:20 »
Kuvittelin jo hetken että mun hiukset vois olla taas lähes hyväkuntoiset. KUNNES. Katoin muutama päivä sitten hiusteni latvoja aurinkoa vasten ja kappas; latvat on täynnä 2-4 haaraisia hiuksia! Ja murtuneet monen sentin päästä latvasta yms. kivaa. Eikun sakset käteen vaan ja latvoja saalistamaan. Mutta ei tunnu että operaatio juurikaan etenee. Loistavaa. Latvat räjähti heti kun aloin käyttämään taas fööniä monen kuukauden lakon jälkeen. Lämpösuojaa käytän tottakai, mutta ei taida tuo lämpökäsittely olla mun hiuksille ihan se paras vaihtoehto. Masentaa että iso vaiva kasvatuksessa on mennyt lähestulkoon hukkaan!  :-\
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa moderninainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #543 : 27.01.14 - klo:18:15 »
^Mä olen suosiolla pitänyt tukkaa kiinni iltaisin, eipähän tule vahingossakaan tutkittua liian tarkasti latvoja. Maaliskuuhun kun aion vaikka väkisin odottaa leikkauksien kanssa.. :D
1bf11.Kuiva tukka kuivilla latvoilla. Lähes bsl pituisena. Hiustyylit vaihdelleet vuosien saatossa pitkästä lyhyeen, kaljuun ja rastoihin takaisin suoraan tukkaan, mutta aina punaiseksi värjättynä.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #544 : 27.01.14 - klo:20:02 »
Mäkin olen huomannut kaksihaaraisia siellä täällä, vaikka kuinka olenkin yrittänyt hoitaa hiuksiani. :-( Ärsyttää! En haluaisi millään ennen toukokuuta leikata..
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #545 : 30.01.14 - klo:20:46 »
Nyt tälle neidille leikkaamaton helmikuu tavoitteeksi. Pienimuotoinen kriisi on käsillä, joten tarvitaan tällaisia realistisia baby step -rajoja, jotka saavat roikkumaan päätöksessä. Miten muilla kasvattajilla menee, onko kellään muulla talven kuivattamia latvoja?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 30.01.14 - klo:22:10 »
^ Minä tulen mukaan leikkuulakkoon helmikuuksi!  :)  En pysty kuvittelemaan pidemmäksi ajaksi vannoutumista, joten kuukausi on tosiaan sopiva baby step. Tähän asti on leikattu joka kuussa, parhaimmillaan kahdestikin...  ::)  Mä kasvatan omaa väriä takaisin, mutta siinä ollaan lähellä finaalia, niin olen kasvattaja muutenkin. Siistit ja paksun tuntuiset latvat ovat mulle tarkkaa pituutta tärkeämmät, joten on tullut valittua säännöllinen tasoittaminen, mutta nyt haluaisin kyllä antaa kesäksi tulla vähän enemmän pituutta. Olen suunnilleen kainalomitassa tällä hetkellä, joka on mulle aika kiva, mutta haluan vielä kokea pidemmänkin. Latvat ovat yhtä kuivat kuin ennen talveakin, kun tukka on aika heikossa kunnossa. Eivät ole kuitenkaan talvesta erityisesti kärsineet, kun olen ollut niin vähän ulkosalla.
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #547 : 31.01.14 - klo:11:06 »
Hiukset yltävät edelleen kaulan alapuolelle, seuraava on se hartiamitta (tuntuu, että siihen mittaan pääseminen kestää kauan.)

Kasvatuksen aikana en ole tuntenut ollenkaan mitään leikkaamistarvetta. Mulla ei ole koskaan ollut leikkaamishimoa hiuksiin, enkä pysty samaistumaan tässä muihin ;D. Pisimmillään mulla on ollut melkein alaselkään ulottuvat hiukset.

Pidän hiuksia aina ponnarilla, paitsi öisin. Ponnarin paikkaa olen vaihtanut aijoittain. Olisiko kellään vinkkejä muihin kampauksiin, jotka ei niin kuluttaisi hiuksia?

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #548 : 31.01.14 - klo:11:48 »
Hiukset yltävät jo yli solisluiden!!!  <3 Kesällä jos olisi jo yli kainalomitan  :) olen leikannut hiuksiani kerran tämän kasvatuksen aikana mutta nyt iskee tuska kampauksien kanssa.. Tukka tuntuu jotenkin raskaalta mutta en uskalla kerrostaa yhtään  ::) jos kesällä olisi niin paljon pituutta että saisi jotain kivoja lettinampauksia!
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #549 : 31.01.14 - klo:20:53 »
Nyt tälle neidille leikkaamaton helmikuu tavoitteeksi. Pienimuotoinen kriisi on käsillä, joten tarvitaan tällaisia realistisia baby step -rajoja, jotka saavat roikkumaan päätöksessä. Miten muilla kasvattajilla menee, onko kellään muulla talven kuivattamia latvoja?

Oi kyllä! Pirkuleen talvi haaroittaa hiuksia niin kerpeleesti, että jatkuvasti tekee mieli napsia latvoja! Kohta on kevät, kohta on kevät, kohta on kevät...ja leikkauslakko olkoon huhti-syyskuussa, jolloin ei latvatkaan (hope so) rispaannu tätä tahtia..

Vuosi sitten jumitin hartiamitassa, nyt kainalomitassa, NE KASVAA SITTENKIN (vaikkei siltä tunnukkaan)!  :T
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #550 : 31.01.14 - klo:21:01 »
Pakkaset on kyllä hieman tehnyt vahinkoa pituuksille ainakin siinä mielessä että esim. tänään hiukset on ollut perkuleen sähköiset!

Osallistuin tässä ketjussa loppuvuoden leikkaamattomuushaasteeseen, ja tammikuukin meni vähän siinä sivussa. Aivan pian vaihtuu helmikuu, ja olen vähän kahden vaiheilla leikatako vai ei. Pieni trimmaus ei tekisi latvoille pahaa, mutta toisaalta eivät ne ole vielä aivan katastrofaalisessa kunnossakaan, joten hyvin saattaisi mennä leikkauslakossa vielä helmikuukin...
« Viimeksi muokattu: 11.02.14 - klo:06:27 kirjoittanut Hilippa »

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #551 : 01.02.14 - klo:06:59 »
Pakkaselta suojaaminen ei käykkään enää noin vain! Ennen riitti kaulaliinan kietominen kaulaan, ja latvat olivat suojassa. Nykyään aiheutan siskossani hilpeyttä kun tungen jokaisen hiuskarvan pipon sisään ennen pakkaseen menemistä. :D Hauskaa kun huomaa hiusten kasvaneen näin :-)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #552 : 01.02.14 - klo:09:22 »
Mulla ei kyllä tuo hius kasva ei :D Elokuussa olin mitannut 91 cm pituutta ja sitten napsattiin pois noin 14 cm liruja latvoja. Siitä tulee noin 77 cm. Eilen mittailtaessa pituutta oli 82 cm. Eli puolessa vuodessa kasvanut ehkä noin 5 cm :/ ARGH.

Poissa butteri

• Haiven
  • *
« Vastaus #553 : 05.02.14 - klo:18:07 »
Mittauksia:
Otsalta mitattuna 22.8.13: 63cm
Edellispäivänä eli 3.2.14: 70cm!!

Ei olis uskonut! Tuntuu ettei tää pehko kasva mihinkään, mutta kyllä noi pisimmät latvat ainakin sitten vähän kasvaa  :D Sitä ei vaan tosiaan peilistä huomaa yhtään! Tässä tuli samalla todettua, että mun kasvuvauhti on sitten hieman reilu sentti kuukaudessa.

Leikkasin tänään latvoja 1cm, jotta tulisivat vähän tasaisemmaksi ja heti kyllä huomaa eron vaikka ihan vähän leikkasinkin! :) Tarkoituksena on saada latvoista tasapitkät, ja noi lyhyimmät hiukset jotka kasvavat ohimon tienoilta ovat vielä n. 5-7cm latvoja ylempänä joten kun tässä vähitellen pisimpiä huituloitaan leikkaa, pitäisi lopputuloksena tulla jossakin vaiheessa tasapaksut, tuuheammat latvat.

Mulle on muotoutunut päässä pikkuhiljaa myös seuraava tavoite: Valmistuessani 1,5v päästä, hiukset olisivat kiharoina vyötäröpituudessa ;) ! Nyt ollaan hieman yli BSL.
Luonnonkiharoiden kasvattelua

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #554 : 06.02.14 - klo:10:37 »
Kirjoitellaas taas pitkästä aikaa. Hiukseni olivat pitkään ihan valkoiset, kunnes noin vuosi sitten halusin hieman tummaa raitaa joukkoon.. Kampaaja päätti laittaa koko tukkaan tummanruskeeta raitaa, jonka kanssa en todellakaan voinut elää, eli värinpoisto koko tukkaan -> tässä on nyt vuosi kasvateltu niitä hamppulatvoja sitten pois. Tyveä enää vain raidoitetaan, ja viime viikolla kävin pätkäisemässä huonot pois, eli oikeastaan kaiken viime vuoden aikana tulleen kasvun. Latva kuitenkin katkeili niin paljon, että parempi näin. Nyt olen luottavaisin mielin, että pääsen kasvattamaan tervettä latvaa, hiukseni kyllä ovat aina kasvaneet nopeasti kunhan eivät vaan katkeile sitä mukaa pois.. Käytössä on Cutrinin BIO+ Energen shampoo ja Joicon K-Pak rekku ja IH, sekalainen määrä silottavia ja hoitavia jätettäviä sekä BCn latvasuoja. 

Nyt olisi pari kysymystä kasvattajille!
1. Pesen hiukseni melkein päivittäin ratsastusharrastuksen vuoksi, välillä teen vaan CO-pesun, ja ennen shampoopesua laitan kookosöljyn hiuksiin. Jos pesen hiukset vaan kahden päivän välein, katkeilee latva viimeisenä päivänä selvästi enemmän kuin pesun jälkeisenä. Mitä tässä oikeen tapahtuu? Kampaajakaan ei osannut vastata. Niinpä olen pitänyt parempana pestä hellästi lähes päivittäin. Fööniä tai muita lämpötyökaluja en käytä kuin esim. juhliin mennessä.

2.Miten laittaa hiukset yöllä? Monesti nukun hiukset auki, mutta vähän hirvittää kuinka ne hinkkaavat tyynyyn. Joskus laitan korkean ponnarin, mutta ponnarin latva pääsee aika vapaasti heilumaan, ja hiukset ovat kerrostetussa hartiamitassaan liian lyhyet että saisin mitään sen kummempaa nutturaa. Lisäksi mieitin, että jos laitan nutturan, tai kietaisen hiukset vaan tötterölle, niin hinkkaahan se ponnari niitä latvoja sitten? Kokemuksia "puhelinjohtoponnareista"?

1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka