Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536361 kertaa)

• Vieras
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #555 : 06.02.14 - klo:10:51 »
1. Ootko koittanut muulla tavalla "tuulettaa" sun hiuksia? Esim. lenkki hiukset auki tai vaikka föönillä ja perään jotain hyväntuoksusta ainetta? (itse en näe mitään väärää tuoksua hevoselta ja tallilta, tykkään siitä tuoksusta! :D tosin eihän se kiva oo kun tarttuu tyynyliinaan jne.) Kannattaa myös koittaa pesuvälin venyttämistä useammalla päivällä. Hämärältä kuulostaa tuo että latva katkeilee pesuväliä päivän venyttämällä... Mun teoria on että hius on niin kuivaa että se katkee koska pesusta on "niin kauan" ja se pesussa käytetty vesi ja hoitis antaa vain seuraavalle päivälle kosteutta ja sitten jo pesetkin mutta kun pidät 2 päivää taukoa niin se ehtii kuivahtaa... Koita myös muita öljyjä ja öljymuhitteluja ja osta kosteuttavia hoitiksia.Sullahan on värjätyt hiukset vai ymmärsinkö väärin?

2. Ite laitan hiukset yöllä nutturalle. Harjaan ensin ja sitten meen sänkyyn, laitan pään tyynylle ja kerään hiukset pään päälle, kiepsautan ponnarin vain kahdesti hiusten ympäri niin ei mee liian tiukalle. Ootko koittanut lettiä? Tai silkkihuivia tms. (sleeping cap). Mä tykästyin suuresti puhelinjohtoponnareihin mutta mulla menee niistä hiukset enemmän sotkuun (varsinkin kun laittaa yöksi) kun normaalista "sileästä" ponnarista.

Ehkä en taaskaan osannu antaa mitään kunnon vastauksia mut yritinpä ainakin. :D
« Viimeksi muokattu: 06.02.14 - klo:10:55 kirjoittanut höpönasu »

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #556 : 06.02.14 - klo:11:14 »
On värjätyt, tai siis blondatut hiukset. Jotain tuollaista itsekin epäilen, tosin nyt kun leikkautin huonot pois ei katkeilua enää onneksi tapahdu samallalailla. Varmaan pitää koittaa jotain supermuhitteluja, yleensä laitan tuon kookonöljyn hiuksiin noin. vartin ennen pesua, pitäis ehkä malttaa antaa olla kauemmin ja lisätä siihen vähän jotain muutakin joukkoon  :D

Letille en ole laittanut koska siinäkin herää se kysymys, että eikö se ponnari nimenomaan kuluta niitä latvoja, joita jo yritän suojella? Pidemmässä hiuksessa ponnarin voisi toki laittaa sen verran ylös että latvaan ei tulis hinkkausta, mutta näin lyhyessä tukassa tulis aika lyhyt letti jos sitä ponnaria ei laittas latvaan :D
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 06.02.14 - klo:11:19 »
Heitu, ethän pese shampoolla latvoja/pituuksia? Pelkkä päänahan pesu riittää. Varmaan pesetkin vaan päänahan, mutta ajattelin vielä kysäistä. Shampooksi kannattaa valita joku muu kuin Cutrin BIO+, koska mun mielestä tuo ei ole erityisen kosteuttava/rakennepaikkaava, vaan päänahkaa energisoiva tms.? Latvoihin ennen pesua vaan kunnolla sitä öljyä, ehkä jopa latvasuoja ennen pesua, auttaisiko?

Lisäksi ehdottaisin, että annat vaan hiusten tottua tuohon pidempään pesuväliin. Voi olla, että protestoi vastaan, mut kyllä se ohi menee.

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #558 : 06.02.14 - klo:11:57 »
En pese, pelkästään päänahan! Tuo BIO+ on käytössä nyt kokeilussa, moni on saanut sillä ja päänahkaan laitettavalla seerumilla joka myös on käytössä, hyviä tuloksia, pitäisi aktivoida uusien hiusten kasvua.. Saa nähdä mitä tekee, mutta ainakin tuo shampoo on paljon hellävaraisemman tuntuinen kuin aiemmin käyttämäni hopeashampoo, joka oli myös rakennepaikkaava.
Olen miettinyt että mitä haittaa tuosta jokapäiväisestä pesusta on? Onko shampoon laittaminen pahasta vai kuluttaako se vesikin? Itselläni hiukset, nimenomaan latvat, ovat pidemmän pesuvälin jälkeen aina paljon kuivemmat, ja tosiaan helpommin katkeilevat ja takkuuntuvat, vaikka laitan joka päivä hiusöljyjä tms. Vai onko sekin tottumiskysymys hiuksille?  :-\
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #559 : 06.02.14 - klo:12:52 »
Liika rakennepaikkaus aiheuttaa myös hiusten katkeilua. Toki jos hiuksiaan kauheasti haroo suihkussa, tai vaikka repii selväksi märkinä, niin niihin tulee mekaanista rasitusta. Itse en näe pesuvälien pidentämistä välttämättömänä, jos se tuntuu huonolta idealta omalla kohdalla. Mullakin takkuuntuu vaalennettu latva paljon pahemmin, jos jätän pesun väliin edes päiväksi. Itse olen uumoillut, että parempi niitä on pestä usein ja pitää kosteutettuina ja hallittavina, kun että rupeisi niitä takkuja aukomaan.
Cogito ergo doleo.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 06.02.14 - klo:20:42 »
Ei minullakaan sen suurempia neuvoja tilanteeseen ole, kuin kertoa, että itsekään en näe mitään syytä väkisin pidentää pesuväliä. Itsellä venytys on koskaan toiminut ainoastaan käsittelemättömässä hiuksessa; silloin siitä oikeasti oli etua ja tukka vain parani, mitä pidempi aika pesusta oli. Nyt useiden vaalennuksien kanssa minullakin tukka kuivahtaa ja menee huonoon kuntoon, jos en ehdi pesemään sitä ajallaan, eli joka toinen - kolmas päivä. Mieluummin näen hieman enemmän vaivaa (eli pesen useammin), sillä siten hiukseni pysyvät paremmassa kunnossa sen lisäksi, että tietysti myös näyttävät paremmilta.
Hiukseni ovat nyt kainalomittaiset, ja teen (jos jaksan) ranskanletin yöksi. Ranskiksen jäljiltä tukka tuntuu ja näyttää parempikuntoiselta, kun taas ponnari tai sykerö saa tukkani räjähtämään ihan hirveäksi kuivaksi ja taittuneeksi kasaksi, joka kuitenkin on lytyssä, eikä kivasti pörröllään. Mieluummin siis auki! Johtoponnaria en uskaltaisi laittaa yöksi, vaikka sykerö toimisikin, sillä johtoponnari tarttuu kiinni kuivahkoon latvaani ihan normikäytössäkin, ja pelkäisin sen katkovan sitten aamulla viimeistään hiuksia irrotuksen yhteydessä.

Oma kasvatustavoitteeni on tällä hetkellä bsl. Toivon olevani siellä kesällä; vuoden loppuun mennessä edelleen, mutta toivon kerrostusten kasvaneen pisintä latvaa kiinni.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 06.02.14 - klo:21:08 »
Jos nyt vielä neuvoja jaellaan, niin mä kyllä tekisin pesun aina oman päänahan tarpeiden mukaan. Kyllähän sitä toki hiuksiakin puhdistetaan, mutta ensisijaisesti päänahkaa, ja terve päänahka on edellytys kunnolliselle hiustenkasvulle. Eli niin usein ja sellaisella shampoolla kuin mikä päänahalle sopii parhaiten - sovittaen tietty siihen, mitä hiukset kestävät ja kuinka usein hiuksista tarvitsee saada likaa/hajua pois.

Käytin itsekin pitkään Bio+ Energen -shampoota blondattuun ja hauraaseen tukkaan, ja minusta se ei ole mitenkään kamalan tujua, joskaan ei se päivittäisessä käytössä hellääkään ollut. Silti, kun ei siitä täysin pilatusta latvasta pääse eroon muuta kuin kasvattamalla uutta, niin kyllä mä panostaisin enemmän hyvän hiuksen kasvuun kuin kokonaan sen huonon latvan ehdoilla menemiseen.

Ottaisin myös niiden paikkaavien hoitisten tilalle useimmiksi pesukerroiksi käyttöön jonkun ihan rehdisti kosteuttavan hoitiksen. Puhkiblondattu latva on ihan älyttömän kuiva, ja ainakin minulla se tarvitsi monin kerroin enemmän kosteutta kuin rakennepaikkaavia. Ja kosteuttavaa hoitosuihketta myös - ei pelkkää silarisilotusta, vaan jotain oikeasti kosteuttavaa. Välillä sitten niitä rekkuja.
1cFii, oma väri.

Poissa Mehiläinen

• Haiven
  • *
« Vastaus #562 : 06.02.14 - klo:21:29 »
Nyt lähti tän tytön hiustenkasvatus taas uudelle tasolle!

Latvoista lähti noin 10-15cm ja nyt on sitten taas olkapäämittaiset hiukset MUTTA eipä ole enää kerrostuksia tai vanhan otsatukan jämiä! Ai että! Vaikka kyllähän toi pituuden menetys kirpaisee.  :'(
Ei kyllä ollu helppo päätös leikkauttaa kerralla pois, meinasin pitkään että vähän napsin aina niin ettei pituus kärsi. Mutta sinne menivät! Ja hyvä niin, kyllä se oli kamalan näkönen se muodoton reuhka, vaikka olinkin aika pitkäksi saanut kasvatettua.

Nyt on hyvä lähteä kasvattelemaan sitä tasaista ja hyväkuntoisempaa mallia. Värin poiskasvatus myös menossa, joten mun päässä on "lyhyen" tukan lisäksi reilu viiden sentin juurikasvu (ei onneks kauheen erottuva, mutta kuitenkin)..
huhhuh.
Jaksamisia kasvatteluun! :)
1cFii, kasvatan kauniitä ja pitkiä hiuksia ja samalla värjättyä  blondia pois.

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #563 : 07.02.14 - klo:11:17 »
^ Olen tuosta kateellinen! Raaskisipa itsekin tehdä yhtä radikaalin muutoksen. Olisi niin paljon siistimmän näköinen tukka kun leikkaisi ihan reilusti vaan takaisin hartiamittaan, kerrostukset lähtisi ja latva olisi ihan toista kun tämä nykyinen sormen paksuinen surullinen ilmestys. En kuitenkaan raaski luopua edes hamppulatvoista. :(
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #564 : 14.02.14 - klo:15:27 »

Laitanpa taas päivitystä.. Tässä tämänhetkinen tilanne. Viime marraskuun kuvaan verrarttuna tuntuu, ettei kasvua ole tapahtunut ollenkaan :P Mutta ehkä kuvakulma hämää. Ponnari näyttää kuitenkin pidemmältä kuin aiemmin ja tuntuu paksummalta, joten eiköhän tässä ole silti ihan hyvin pullat uunissa :) Latvat tosin alkaa jo olla aika kärsineet, pitää niille näyttää saksia kohtapuoliin. Jos viisikin senttiä nipsaisee pois niin kyllä se kesäksi ehtii kutakuinkin kasvaa takaisin.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #565 : 14.02.14 - klo:17:07 »
Mä tein kans "mehiläiset" muutama viikko sitten, tosin en omasta tahdosta.  :-[
Latvoista lähti n. 10 senttiä ja nyt on hartiamittaiset hiukset. Hiukan ärsyttävää, kun just oli alkanut tuntua, että hiuksissa on vihdoin vähän pituutta. Mun oli vaan pakko käydä klipsauttamassa huonot latvat pois, koska kampaajan sähellyksen jäljiltä päähän tuli kolme kertaa väärä väri (eka kerta kampaajan virhe, toinen kerta kirkastus, mutta taas meni pusikkoon, kolmas kerta uus väri, mutta se eka väärä väri paistoi edelleen alta!  >:( Sit neljäs värjäys ja nyt on hieno väri, mutta latvat oli ihan tuhon omat ja ne vain oli pakko vetästä pois.)

Nyt sitten kasvatellaan taas...
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #566 : 15.02.14 - klo:12:12 »
Mä oon kanssa miettinyt voisko jatkuva rakennepaikkaavan käyttö olla syy siihen, että hiukset katkeilee. Olis kiva löytää joku kosteuttava(hoitava), jossa sais olla ripaus silikonia. Tai joku hyvä siloittava...?
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #567 : 16.02.14 - klo:16:52 »
Siis mitä ihmettä?! Mähän oon jo vyötäröpituudessa! Enkö ookkin? Pahoittelut jättikuvasta..

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #568 : 16.02.14 - klo:20:52 »
Mun kasvatusprojektiin kuuluu sekä hyvää että huonoa tällä hetkellä : D hyvää on se, että biotiini tosiaan on tainnut vähän vaikuttaa - juurikasvua oli viime värjäyskerralla tullut ihan kivasti, ja latvakin on kestänyt kun sitä pituuttakin on oikeasti tullut  :D latva valitettavasti vaan on nyt 4kk päästä alkanut oheta rumaksi ja muutenkin näyttää leikkauskuntoiselta. Olin kampaajslla viime viikolla ja otin vaan tyvivärin, ajatuksenani pidättäytyä leikaamisesta... Vaan taitaa olla pakko varata uusi aika, senverran ruma tuo on  >:(

Poissa Trillian

• Haiven
  • *
« Vastaus #569 : 17.02.14 - klo:13:25 »
^^ Selvästi olet, höpönasu! :)

Mä ostin Stockalta hiustenleikkuusakset, yritin etsiskellä sellaisia kampaamoistakin, mutta mikään paikka ei myynyt eikä mun kärsivällisyys riittänyt nettishoppailuun ja vertailuun. Vietin toissapäivänä noin viisi tuntia pitkin päivää latvoja siistien, ja sain todennäköisesti suurimman osan kaksihaaraisista ja hapertuvista latvoista poistettua. Iso urakka, mutta ehdottomasti sen arvoinen! Hiuksissa ei näy mitään muutosta, mutta tuntuu kyllä, eikä korkkiruuvilatvat ole ainakaan näiden kahden päivän aikana tehneet enää takkukertymiä. Jes!  :ts