Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535661 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #585 : 23.02.14 - klo:21:01 »
Olen tainnut nähdä aiheesta jopa joitakin youtube-videoita. Siinä lähinnä harjataan hiukset päivittäin, roikottamalla päätä alaspäin. Moni pitkähiuksi tekee tätä toki joka tapauksessa, mutta ohjeiden mukaan sen pitäisi olla systemaattista ja kestää tietyn ajan.

Noh, ainoa järkevä selitys joka tulee mieleen, on verenkierron elpyminen päässä? Joskin itse suosittelisin niska- ja päänahkahierontaa, tupakoinnin lopettamista, säännöllistä hiusten ja päänahan harjaamista, päänahan hyvää pesua ainakin silloin tällöin shampoolla, veden juomista... no tuossa muutama :)

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #586 : 23.02.14 - klo:21:03 »
Oon kattonut muutaman videon tubesta ja hin vakuuteltu 1" eli noin 2cm kasvu viikossa. Mene ja tiedä. Mikä yössä on ettei kuukautisten aikaan kannata? Niin ja tätä tehään siis viikko, kerran päivässä 3-4 minuuttia ja sitten 2-4 viikon tauko. Tämä kaikki tieto siis noista videoista. Pään verenkierto kai vilkastuu niin että tulee superhiustenkasvuspurtti.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #587 : 23.02.14 - klo:21:20 »
^ On kyllä varmastikin ihan sama kuinka kauan kekkuloi päällään tms, hiukset eivät takuulla kasva tuumaa viikossa! Hyvä verenkierto on toki hiusten kasvulle tarpeen, mutta eivät ne hiukset pelkällä verenkierrolla kuitenkaan kasva. ;D
« Viimeksi muokattu: 23.02.14 - klo:21:23 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #588 : 23.02.14 - klo:21:47 »
Hyvä verenkierto on toki hiusten kasvulle tarpeen, mutta eivät ne hiukset pelkällä verenkierrolla kuitenkaan kasva. ;D

Hahaha! Tää verenkierron tärkeys hiustenkasvussa rupee jo tosiaan olemaan vähän kuultu juttu. ;D Itsekin googlettelin kuvia kyseistä konstia kokeilleiden hiustenkasvusta, eikä siellä toiveenpilkettä ollut kyllä edes epätoivoisimmille. Porukalla kasvanut sellainen sievä sentti kuussa, 'lo and behold!
Cogito ergo doleo.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #589 : 23.02.14 - klo:23:49 »
Lähinnä ajattelin että hyvä verenkierto = hyvä yleiskunto :) Että elää sellaista kultaista keskitietä ja pitää huolta päänahan kunnosta, niin hiuksetkin varmaan tykkää.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #590 : 24.02.14 - klo:14:37 »
Juu ja tuossa tosiaan pitää pitää lepiä se 2-4 viikkoa, en nyt muista paljonko niissä mainittiin. Eli 8-10cm kasvua kuussa ei tuliskaan. Mutta ne kerrat kun mä oon syystä tai toisesta ollu pää alaspäin ja siitä alkanut huippaan niin en kyä vapaaehtosesti sellasta "olotilaa" hankkisi. :D

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #591 : 24.02.14 - klo:21:30 »
Olen rikkonut omaa leikkaamaton helmikuu -haastettani, koska latvat alkaa luovuttaa reilut puoli vuotta sitten tehdyn värinpoiston jälkeen. Tukasta löytyy ihme vinkuroille vetäviä vaurioituneita hiuksia, jotka tarrautuvat toisiinsa takuttaen koko tukan ja lopulta katkeavat sen kiekurasotkun yläpuolelta. Tuntuu, että latvat rapisee käsiin, joten olen napsinut noita yksittäisiä hiuksia pois. Joudun jopa harkita isompaa pätkäisyä. :(  Värinpoisto-hyvä, emme tule tapaamaan enää koskaan.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #592 : 25.02.14 - klo:08:25 »
Hei! Uusi palstalainen ilmoittautuu vielä tännekin ketjuun! Kävin jo tuolla kiharapäiden ketjussa ja oman värin kasvattajien ketjussa laittamassa viestiä. Tämä on sitten se kolmas mihin ajattelin osallistua.

Omat hiukseni on pitkät, paksut ja jossain määrin luonnonkiharat. Olen lähestulkoon aina ollut pitkähiuksinen, tosin kerran päätin pätkäistä puoleenselkään kasvaneet hiukseni polkaksi ja itkin sitten kotona tulosta. Sitä ei saanut kivasti ilman kauheaa suoristusoperaatiota. Nyt ne on taas kasvaneet mukavan pitkiksi melkeimpä huomaamatta.

Aloin mittailemaan hiuksia täällä olevan mittakuvan mukaan ja kuvittelin että ne yltävät bsl mittaan. Yllätyksekseni pisimmät yltävät jo vyötärömittaan. Eli puolenselän ja vyötärön välimaastossa taidetaan mennä. Kihara aina näyttää vähän lyhyemmältä, joka vähän harmittaa, kun tuntuu ettei kasvua tule ollenkaan.

Hiukset on kerrostettu ja lyhyimmät hiukset on mielestäni liian lyhyet, joten niitä kasvattelen pois. Tasapitkä voisi olla kiva, mutta en tiedä miltä se tämän kiharuuden kanssa näyttäisi, ei ehkä kuitenkaan tasapitkältä.

Latvat on jo melko kuivat, mutta en viitsi mennä kampaajalle koska siellä aina leikataan liikaa latvaa ja toisekseen tuo juurikasvu näyttää varmasti kampaajapeilissä ihan järkyttävälle. Mies sai saksia vähän latvoista näin ensiavuksi.

Kuva normilookista, tähän toivon lisää kiharaa ja lisää pituutta. Tätä ei ole siis laitettu mitenkään, pesty vain. Pidän hiuksia tosi paljon kiinni kun ne sojottaa aina joka suuntaan.

2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #593 : 25.02.14 - klo:12:25 »
Oi kiitos! Omaan silmään tuo näyttää liian oranssilta ja pörröiseltä. Sojottaakin aina joka suuntaan.  :O Mutta onhan se ainakin tuuhean näköinen eikä ole koskaan päätämyöten, mikä tahtoo olla monella muulla ongelmana. Ja yllättävän hyvässä kunnossa, vaikka on värjätty miljoonaan kertaan. Kampaaja joskus sanoi, että moni permanentin ottaja haluaisi juuri tuollaiset kiharat, mutta niitä vaan ei voi tehdä. Olen kyllä tyytyväinen kun tuota kiharaa löytyy, saa tulla lisääkin.  <3
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #594 : 01.03.14 - klo:00:37 »
Onko teillä käytössä invisibobbleja? Semmosia puhelinjohtoponnareita? :) Millaisia kokemuksia?

Täällä tasapitkä hip length menossa pienen saksimisen jälkeen. Mun neuvoja: öljyt käyttöön, itse suosin kookosöljyä) hiusvärit pannaan, hiukset kiinni lähes aina ja vettä naamariin! :)
« Viimeksi muokattu: 01.03.14 - klo:00:43 kirjoittanut Shinea »
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #595 : 01.03.14 - klo:03:11 »
^Mä ostin noita puhelinlankaponnareita eBaysta ison pussin. Ovat hyviä päivinä, kun ponnarin ois ihan kiva pysyä paikallaan koko päivän, sillä sitä käyttäessä hiuslenkin paikka ei juuri muutu ja tuntuu, että hiuksiakin karkaa vähemmän. Joku meinas kanssa että se tekis ponnarista vähän paksumman, siihen en osaa juuri sanoa mitään.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #596 : 01.03.14 - klo:10:54 »
Mun mielestä hiukset asettuu siinä ponnarissa kauniimmin puhelilankaponnareiden kanssa, ei ole ihan niin kasaan rutistetun näköiset. Itsekin olen kuolannut noita vaikka kuinka pitkään, mutten koskaan kaupoissa muista katsoa, löytyisikö niitä.

Mä olen omalla kohdallani hieman pettynyt aikaisempaan taktiikkaani hiustenkasvatuksessa. Tai no siis, mä kun jatkuvasti koetin ylläpitää sellaista siedettävää latvaa, ja sen takia saikin sitten leikellä usein eikä edennyt oikein mihinkään kasvatuksen kanssa. Nyt en ole leikellyt kun pikkuisen niskahiuksia (koska ne kasvavat nopeammin, niin polkkavaiheessa tuli vähän napsittua ettei olisi niin tökerön näköistä) reilu puoli vuotta sitten, mutta periaatteessa semmoinen kunnon latvojen saksiminen tapahtui viimeistään miltei vuosi sitten. Eikä edes haittaa! Mun tärkeimmäksi tavoitteeksi onkin nyt tullut pituus, ei niinkään väri eikä kunto.

Sitten kun näissä rupee olemaan jo sitä pituutta kunnolla (tyyliin APL tai BSL), niin voisin leikata ehkä useammankin sentin kerralla. Mutta turhaan olen surenut värinpoistolatvojani; hyvinhän ne kaikesta huolimatta pärjäilee, katkeilee ainoastaan kovista lämpövaihteluista (pakkanen, suoristusrauta). Ja katkekoot jos ovat siihen pisteeseen tulleet, mutta mun mielestä on kuitenkin kivempi kasvatella huonoa latvaa kuin lyhyttä hiusta. 8)
Cogito ergo doleo.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #597 : 01.03.14 - klo:10:59 »
Tavallisen ponnarin sijaan olen alkanut käyttämään "hainhammas"-hiusklipsiä. Eikös tämä ole ihan hellävarainen hiuksille, toisinkuin ponnari? Puhelinjohtoponnarista mulla ei ole kokemusta, mutta lienee parempi vaihtoehto kuin tavallinen hiuslenkki.

Hiuksia pidän kiinni jatkuvasti (paitsi nukkuessa), ja olen löytänyt tuosta hainhammas-klipsistä vaihtoehdon ponnariin.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #598 : 01.03.14 - klo:12:34 »
Ostin ensimmäiset Insivibobblet, eli puhelinlankaponnarit Ihanathiukset.fi verkkokaupan tarjouksesta, enkä sen jälkeen ole muita ponnareita juuri päässäni pitänyt. Näemmä niitä oli paikalliseen Sokokseenkin tullut iso hyllyllinen. Migreeniherkkänä nää ei aiheuta ollenkaan päänsärkyä, pysyy päässä kuitenkin napakasti, muttei jätä painaumia jajaja.. Mahtava keksintö, aivan kuin Tangle Teezerkin. Ohuiden hiuksien pelastajat  :)

Viime kesänä, oli eka kesä jolloin sain hiukset ponnarille ensimmäisen kerran 10-vuoteen ja voi että olin hukassa, kun pitkille hiuksille oli keksitty vaikka mitä uutta ja jännää. Tähän astisista uutuuksista Tangle Teezer ja Invisibobblet on ollu ehdottomasti parhaat ostokset!

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #599 : 01.03.14 - klo:21:01 »
Minäkin ostin pari viikkoa sitten noita Invisibobbleseja emotionista. Tämän lyhyen kokeilujakson perusteella sanoisin että pitävät kyllä tukan varsin hyvin paikallaan, tuntuvat repivän hieman tavallista ponnaria vähemmän ja eivät tosiaan jätä painaumia. Olen pitänyt hiuksia nukkuessa korkealla ponnarilla nutturan sijaan, koska tuntuu että tavallinen, tiukka ponnari hiertää ja katkoo nutturassa latvoja  :-\ Tämä ei sitä vaikuta tekevän, eli siitäkin hyvä. Miinusta kuitenkin siitä ettei ole ollenkaan "näkymätön" niin kuin tätä kai mainostetaan, päinvastoin varsin ruman näköinen. Siksi käytänkin näitä lähinnä nukkuessa. Mutta kaitpa nuo kuitenkin ihan sen vitosen arvoisia ovat mitä maksoivat, kaikki keinot joilla mekaanista rasitusta voi vähentää kelpaa mulle  ;)