Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537288 kertaa)

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #60 : 21.12.12 - klo:14:38 »
^ D- vitamiini ei tule auringosta suoraan, vaan kun iho saa aurinkoa niin elimistö alkaa tuottamaan D-vitamiinia. Eli siis hiusten suojaaminen ei vaikuta mitenkään D-vitamiinin saantiin :) Talvella etenkin Suomessa olisi syytä ottaa se D-vitamiini purkista, koska päivät ovat niin lyhyitä että useimmat ihmiset eivät saa tarpeeksi auringon valoa (+ on niin kylmä että harvemmin sitä tulee paljasta ihoa siellä ulkona näytettyä...)

E. Jep, Hiisi ehtikin eka.

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #61 : 21.12.12 - klo:17:16 »
Minulla on menossa kriittinen tilanne  :(

Haluaisin ainakin vyötärölle ulottuvat hiukset..

Kertokaa juurekset viitsiikö tälläistä rumaa hiirenhäntää kasvattaa?  :'(

(poistin kuvan)
Tämän pituiset hiukseni olivat kun ne leikattiin lyhyeksi.. Huomatkaa että ne olivat vielä ohuemmat kuin nykyään johtuen väkivaltaisesta kohtelusta  :D Kuva on otettu vuosi sitten.

(poistin kuvan)

Muuten, nuo katkeilleet johtuvat siitä että ennen harjasin hiukset märkinä :c

« Viimeksi muokattu: 05.09.13 - klo:23:26 kirjoittanut Pon98 »

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #62 : 22.12.12 - klo:20:55 »
Ponpon, mun mielestä hiuksesi eivät ole mitään hiirenhäntää nähneetkään ja ehdottomasti kannattaa kasvattaa!  :) Itselläni taas on varmaankin sitten sellainen hiirenhäntä, mutta kasvatanpahan ihan kiusallanikin siitä huolimatta  ;D Vaikka hiukseni ovat ohuet, niin mieluummin pidän niitä pitkinä ja yritän saada vielä pituutta lisääkin, kuin että leikkaisin lyhyeksi ja tuntisin oloni epämukavaksi. Ei sillä, etteikö lyhyet hiuksetkin ole hienot sellaisilla, joille ne sopii, mutta itse tunnen oloni kotoisammaksi pitkissä hiuksissa.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 22.12.12 - klo:21:11 »
Aina voi oistaa klipponit tuuhennukeksi :D!
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #64 : 22.12.12 - klo:23:00 »
Tämä neiti on sitten leikkauskiellossa toistaiseksi määräämättömän ajan. Saatte läimäyttää, jos halajan kerrostuksia tms.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 22.12.12 - klo:23:26 »
Aikanaan kun pidennykset aiheutti mulle vähän...köh...takkuja ja niitä sitten poisteltiin aloin käyttämään I.C.O.N shift hoitoa. Se tekee kyllä gutaa päänahalle ja helpottaa iänikuista kutinaa. Kuulemma edistää kasvuakin, tiedä häntä. Hyvin ne kasvaa. :D Ihan just loppumassa joten täytynee hankkia uusi. Hintaa tällä joku...20e.
« Viimeksi muokattu: 22.12.12 - klo:23:52 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #66 : 23.12.12 - klo:08:49 »
Mäkin liityn tähän ketjuun. Nyt tukka on ihan lyhyt ja mulla on varattu uusi aika kampaajalle tammikuussa, mutta perun sen lähempänä ajankohtaa, jos vaikka muutan mieleni kasvatuksen suhteen. Pidän itsestäni lyhytukkaisena, mutta kyllästyttää että se on aina samanlainen ja että kampaajalle menee omaisuus, sekä muotoilutuotteisiin. Lakkaa pitää laittaa hirveästi kun muuten lässhtää.

Haluan helpot aamut jolloin tukan voi laittaa vaan ponnarille.

Aluksi täytyy kampaajalla käydä usein siistimässä niskaa ja siistimässä muutenkin. Kerran yritin kasvattaa lyhyestä niin että en käynyt siistimässä niin jo puolen vuoden päästä tukka oli taas lyhyt. Kun pääsen polkkamittaan niin sitten harvennan väliä.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 23.12.12 - klo:11:20 »
Olen kasvattanut tätä 0.5 cm siilistä, nyt mittaa 27,5 cm. Kertaakaan en ole käynyt siistimässä hiuksia  ;D
Aina ponnarilla tms. Mittaa tullut n. 2 cm/kk.
« Viimeksi muokattu: 23.12.12 - klo:17:37 kirjoittanut Angelie »

Poissa Juhannusruusu

• Hiushörhö
« Vastaus #68 : 25.12.12 - klo:14:04 »
Ihmettelen sitä, että näin talvella hiukset tuntuvat kasvavan hitaammin.

My five cents: talvella pidetään pipoa ja hattuja, on pakkasta jne. Itse olen todennut ainakin miehellä hilseen ilmaantumisen juuri pipokauden alkaessa. Joo me ollaan niin vanhoja että pidetään pipoja lähinnä vaan talvisin. Kesällä päänahka saa hengittää vapaasti.

Mutta kyllä se tukka kasvaa talvellakin. Mun kasvu on hidasta, mutta nyt katselin vuosi sitten otettua kuvaa ja kyllä, kasvua on tullut. Oma väri on venähtänyt, jee!

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #69 : 25.12.12 - klo:20:07 »
Keksin muuten juuri syyn sille, miksi hiukseni olivat kesän jälkeen keltaiset ja kuivat (taino kuivat ovat vieläkin).
Koska en suojannut hiuksiani ollenkaan auringolta .. Joten aurinko vaalensi värjätyn aiemmin pähkinänruskean osion keltaruskeaksi  :( ja kuivatti myös pehkoa ihan mukavasti...

Nyt ärsyttää, olisin halunnut kasvattaa oman värin takaisin mutta minun piti värjätä kesän jälkeen taas ruskeaksi keltaisten pituuksien takia  :#. Ensi kesän kuljen sitten buknuk päässä  :D

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #70 : 26.12.12 - klo:14:18 »
Mun tukka on tainnut lopultakin osoittaa jotain pitenemisen merkkejä  ;D mulla on vasen ja oikea puoli syystä tahi toisesta eri pituuksissa (joku muukin valitteli mielestäni tästä, epäilen kanssa johtuvan siitä että nukun oikealla kyljellä?), mutta oikea alkaa yltää nyt bsl:ään ja vasen mennä sen yli, mitä ei tapahtunut aikaisemmin. Tää on pieni voitto mulle! Tosin huomenna kampaaja-aika ja latvojen leikkaamista, mutta loppujenlopuksi taitaa olla tuo leikkaamisen kohentava vaikutus latvoihin suurempi kuin sentin parin menetys :) Biotiinikuuria reilu viikko jäljellä, siitä en ainakaan vielä ole mitään mahtavia kohentavia vaikutuksia huomannut. Jatkanen kumminkin pari kuukautta lisää, sillä ei tuo minkäänlaista haittaakaan ole aiheuttanut ja ihan sopuhintaistakin.

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #71 : 28.12.12 - klo:20:02 »
^ Itse elättelen toiveita siitä että ponnari paksuuntuisi kun otsis kasvaisi muiden hiuksien pituiseksi ja jos ne hiukset jotka ovat katkenneet silloin kun harjasin hiuksia märkinä (lopetin n. puoli vuotta sitten kun koin valaistumisen) saisivat muut hiukset kiinni  :D 

Tädilläni oli pari vuotta sitten vyötäröpituiset hiukset ja hänen hiuksensa eivät ole juurikaan minun hiuksiani paksummat. Kuitenkin ne olivat niiiiin ihanat, punaiset ja tuuheat eivätkä kovin huonokuntoisetkaan  :) Meillä on suvussa suht ohuet ja kevyet hiukset, en saa hiuksia menemään päätä myöten vaikka laittaisin suihkun jälkeen tiukan pipon päähän  :-*

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 28.12.12 - klo:21:07 »
Ok nyt mulle tulee kauheita paineita näiden pituuksien ja paksuuksien mittailussa!  ;D Siippakin nauraa, että oon pahempi kun miehet.

En ole koskaan ennen mitannut ponnarin paksuutta, mutta nyt oli kyllä pakko. Mulla on luonnonkiharaa hiusta, mutta se ei ole kovin paksua ja mittanauha näytti n. 8cm. Onko tämä nyt sitten paljon vai vähän? Mun otsahiukset ja ohimohiukset ei nimittäin kasva kuin max 5 cm pitkäksi, eikä ne tule ikinä yltämään ponnarille :( Pisimmät hiukset vyötärölle ja sitten loput hiukset kaikkea siltä väliltä. Varmaan ei ikinä tule olemaan ns. tasapitkiä hiuksia, mun hiuslaatu vaan on sellainen, että iso osa katkee/tippuu päästä eri kasvuvaheissa.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #73 : 29.12.12 - klo:14:40 »
Kävin tuossa kuukausi takaperin kampaajalla. Halusi vähän kerrostaa miun hiuksia ja kysyin kuinka paljon menetän pituutta, en paljoakaan, mutta latvoista tulee kuulemma ohuemmat. Nyt ne on aika pitkälti hiirenhännät. Pahemmat, kuin vaalennus sai aikaan. En tiedä pitäisikö vaan suosiolla leikata ne veke ja odottaa, että kerrostettu osuus kasvaa vai vaan tyytyä föönaamaan hiukset suoriksi, kun olen menossa johonkin asiallisempaan tilaisuuteen, silloin ei erotu kovin pahasti, mutta luonnonkihartuessa se todella erottuu. Tosin pidän hiuksiani 90% ajasta letillä enivei, silti vatuttaa. :p

Onneksi olen seuraavat kolme kuukautta kampaamosaksien ulottumattomissa. Ehkä vaan annan hiuksille aikaa. Katselin kesäkuulta kuvia vyötärömittaisilla hiuksilla, eikä ollut liirulatvoista tietoakaan. Ehkä hankin clip onit tuuhennukseksi siksi aikaa, että oma hius toipuu höykytyksestä.

Vattu tän kuvan kaameeta laatua, mutta kyllä ne tuosta vähän pilkottaa. :D
« Viimeksi muokattu: 29.12.12 - klo:14:43 kirjoittanut Aridith »

Outolintu blogi

Poissa Kirppu

• Haiven
  • *
« Vastaus #74 : 29.12.12 - klo:19:30 »
Eikös yli 5 cm ympärysmitan omaavat hiukset ole ns. normaalin paksuiset? Sitten yli 10 cm on paksut, ja alle 5 cm ohuet. Mulla on n. 7,5 cm paksuiset ponnarilla ja paksuiksi näitä on sanottu silti, tosin on nää myös tuuheat.

Onpas nätit hiukset Aridithilla, vaikka onkin ohuemmat latvoista.  :) Mitä eroa on muuten kerrostamisella ja ohentamisella, joku tekniikkajuttu vai?
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus