Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535988 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #615 : 03.03.14 - klo:23:43 »
Vihdoinkin bsl saavutettu! Mietin lähes joka päivä ovatko nämä tosiaan mun omat hiukset vai jotkut pidennykset  :D Tuntuu/näyttää niin oudon pitkille niin monen vuoden puolipitkän tukan jälkeen.

Onnea! :) Voi että, kumpa itsellänikin kasvaisi pian, kohta hartiamitta tulossa. Pidennyksiäkin harkitsin taas, saa nähdä..

Edit. Ostin myös noita invisibobbleja, ebaysta. 10 kpl maksoi 0.99£. Toivottavasti olisi hyviä. Jos ei, niin pitää hommata Suomesta.
« Viimeksi muokattu: 03.03.14 - klo:23:47 kirjoittanut Kristiina »

Poissa verkku

• Haiven
  • *
« Vastaus #616 : 04.03.14 - klo:08:02 »
Mä ostin eilen sokokselta paketin mustia invisibobbleja, ja myöhemmin päivällä tuli sitten ebaystä tilaamat, 0.99£ 10kpl. Minusta nämä ebaystä tilatut oli vähän tiukempia, ja pitää yönutturan paremmin paikalla. Tosin, invisibobble-paketin pohjalla lukee made in china, niin en tiedä ovatko loppujen lopuksi ihan samanlaisia ja kuvittelen vain eron  ;D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #617 : 04.03.14 - klo:12:08 »
^Onko nillä sitten mitään muuta eroa? :D Odottelen omia myös saapuvaksi..

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #618 : 04.03.14 - klo:12:29 »
Yhden yön empiirisen kokeilun perusteella invisibobble on tullut jäädäkseen. Piti korkean yönutturan paikallaan huomattavasti paremmin kuin normiponnarihärpäkkeet ikinä, ja lisäksi ei kiskonut hiuksia yhtään, vaan tuntui todella mukavalta. Lähti aamulla hiuksista nätisti (liukas, sileä hius) eikä jättänyt jälkiä tai painaumia hiuksiin. Ainakin yökäytössä näyttäisi toimivan, en tiedä vielä että miten toimii muuten, mutta kokeillaan... :)

Kasvatusprojektini etenee pikkuhiljaa. Täällä kuva alkutilanteesta, viime vuoden maaliskuulta.

Tässä nykytilanne:

Tavoitteena on ehkä noin bsl, koska hiukset on sen verran ohuet että tuskin näyttävät hyvältä pitempinä, mutta tuohon bsl:äänkin menee aikaa koska haluan tuon oman värin sinne asti, eli aion bsl:n saavutettuani napsia latvoja niin kauan että värjätty osuus on kokonaan poissa...
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa verkku

• Haiven
  • *
« Vastaus #619 : 04.03.14 - klo:13:04 »
^Onko nillä sitten mitään muuta eroa? :D Odottelen omia myös saapuvaksi..

On noi invisibobblet paksumpaa muovia, kun rupesin tarkastelemaan lähemmin  :)

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #620 : 04.03.14 - klo:16:54 »
Mä oon uus täällä, joten kertokaa mitä tarkottaa bsl?

Mä olin itekkin hyvin hyvin epäuskoinen niin Tangle Teezeriä, kuin Invisibobbleja kohtaa, mutta kun sopiva tarjous sattui kohdalle, niin kokeilin ja koukussa ollaan.

Joku kerto käyttäneensä kookosöljyä hiuksiin, mistä en ollu aiemmin kuullukkaan. Miten laitatte sitä ja minkälaista kookosöljyvalmistetta? Miten se vaikuttaa?

Mulla sormet syyhyää kauheesti, sillä huomenna on puolivuosittaisen latvojen leikkuun aika ja huomisen / torstain aikana on tarkotus toteuttaa vähän toisenlainen hiustenvärjäys operaatio, jotta saisin tasasen värjättyihin ruskeisiin hiuksiin jotain eloa. Onneks se aika on jo klo 9, niin ei tarvii sitä odotella, mutta illalla vasta pääsen hiusten värjäämisen pariin.. Voisin laittaa vaikka sitten kuvia, jos satun onnistumaan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #621 : 04.03.14 - klo:16:59 »
^ bsl eli "bra-strap length" tarkoittaa rintsikkamittaa hiusten pituudessa. Lyhenteisiin ja muuhun vastaavaan saa tarvittaessa selkoa FAQ-osion Juurikasvu-slangia -ketjusta.
« Viimeksi muokattu: 04.03.14 - klo:17:04 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #622 : 04.03.14 - klo:18:46 »
Mä oonkin aika paljon tässä keskittyny pläräilyyn, mutta ihan kaikkee en vielä oo löytänyt.. Aikani kuluks otin ennen huomista kampaajaa vielä tukkakuvat ja samaan vähän kuvaa lähtöpisteestä ja matkan varreltakin. Pidemmän ajan koosteessa on aika pitkiä viiveitä, kun ajatus hiuksien kuvaamisesta tuli vähän jälkijunassa.. Tavoitehan on ollut se, että otsatukka tavottais takatukan pituuden ja aika lähellä sitä aletaan jo ollakkin  :T

Projektia:

Nykyhetki:

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #623 : 04.03.14 - klo:20:55 »
Minäkin jouduin hakemaan invisibobbleja Anttilasta, harmikseni ei ollut läpinäkyviä. Luulin ostavani kaksi kappaletta, mutta kussakin paketissa onkin kolme. Noh, vaikuttavat todella hellävaraisilta ja tukevilta.  :)

Edit: Omat hiukseni ovat n. vyötärömitassa, ohuet, suorat ja liukkaat sekä värjäämättömät.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #624 : 04.03.14 - klo:21:08 »
Mä tilasin omat netanttilasta, siellä oli just noita läpinäkyviä :) Niiden lisäksi otin paketin ruskeita myös.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #625 : 04.03.14 - klo:21:55 »
Eikö nuo Invisibobble-ponkkarit ole ihan vain niitä tavallisia puhelinjohtoponkkareita, vai eroavatko ne jollain tavalla puhelinjohtoponkkareista?

Poissa funkylala

• Hiushörhö
« Vastaus #626 : 05.03.14 - klo:09:42 »
Jee, mun tukka, joka ei ole kasvanut kolmeen vuoteen, on nyt alkanut kasvaa.  :) Olin tosi hämilläni tästä, sillä aina mun tukka on kasvanut kauheta vauhtia eikä ole tarvinnut miettiä kahta kertaa leikkaako lyhyeksi vai ei. Leikkasin vähän latvoja, ja se tuntui vain kiihdyttävän kasvua. Hassua, luulin että se on urbaania legendaa.... Tämä on nyt kolmas vai neljäs kerta, kun leikkasin alaselkään ulottuvan tukan lyhyeksi ja kasvatan taas.  ;D Nyt koetan pitää pitkänä, mutta ei sellaisena yli-pitkänä roikkuvana lettinä niinkuin se tähän asti on ollut. Ehkä silloin siihen ei kyllästyisi niin nopeasti.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #627 : 05.03.14 - klo:10:01 »
^ Kyllä se ihan oikeastikin on urbaania legendaa!  :D Hiukset voivat vaikuttaa kasvavan latvojen leikkuun jälkeen nopeammin joko siksi, että ne ovat olleet luonnollisessa maksimimitassaan, tai siksi, että hiusten kunto ei ole ollut paras mahdollinen, ja vanhat latvat ovat katkeilleet sitä mukaa kun uutta kasvua on tullut. Usein uusi kasvu on myös helpompi nähdä siistiksi tasatuista latvoista kuin hieman hajamittaisista ja ajan kuluessa ohentuneista latvoista.
1cFii, oma väri.

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #628 : 05.03.14 - klo:23:57 »
Invisibobblet kuulemma on joustavampaa materiaalia kuin vastaavat. Ovatko myös huomaamattomampia? Oon tehny tässä empiiristä tutkimusta näiden kanssa. Pysyvät hyvin päässä - jopa öisin, vaikka mulla on tosi liukas tukka. Ja tosiaan, hiuksia ei irrotettaessa lähde. Tavallisella pampulalla niitä tuntuu lähtevän, vaikka olisin kuinka hellävarainen tahansa. Mulla on ainaki sellainen ajatus, etten enää mitään muuta päähäni laitakaan. :)

Hiuksiini käytän kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä. Hieron sitä pääasiassa hiusten latvoihin, ja yleensä semmoisina päivinä, kun ei tarvitse mennä ihmisten ilmoille, koska jätän vaikuttamaan koko päiväksi. :) Oman öljyni hankin Ruohonjuuresta

Onko kenellekääm tällainen tuote tuttu? . http://www.tangleangel.com/

« Viimeksi muokattu: 09.03.14 - klo:01:02 kirjoittanut Shinea »
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #629 : 09.03.14 - klo:20:58 »
Njääh, oon vähän pettynyt, kun hetken ajan jo tuntui kuin biotiini nopeuttaisi kasvua. Okei, on se kait jotakin tehnyt(kasvua reilu sentti kuussa), mutta edelleen jumitan hiukan bsl:n yläpuolella  >:( toki leikkasin tukkaa jokunen viikko sitten enkä kadu, koska on paljon kauniimmassa kunnossa nyt. Silti haluaisin nyt lopulta päästä siihen bsl:ään, oon henkeen ja vereen pitkähiuksinen ja tämä kasvatus on raastavaa  :D