Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537277 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #630 : 11.03.14 - klo:19:50 »
No nyt on testattu invisibobbelia mun tukkaan ja voin sanoa että ei se ihan helpolla päästä lähtenyt  ;D En siis edes pitänyt yön yli, oli ponnarilla pari tuntia. Ei puhettakaan että voisi vain vetäistä pois, piti nitkutella, koittaa aukaista sitä ja tukkaa, vähän raastaa ja repiä.

Laitan sen nyt tositestiin ja annan olla yön päässä, hiukset nutturalla.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #631 : 12.03.14 - klo:09:40 »
Voi harmi Kalevatar jos ne eivät toimi sinulla. Minä olen nyt pelkästään pitänyt näitä invisiblebobleja ja tosi hyvin on toimineet. Laitatko sen monelle lenkille? Minä kierrän vaan kerran, eli tulee kaksi lenkkiä, niin siihen hiukset ei ole juuri jääneet kiinni. Miten tosi testissä kävi?
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #632 : 12.03.14 - klo:11:49 »
Mullakin on nyt ollut vähän hankaluuksia noiden kanssa. Ponnari tuppaa valumaan ja se on kiedottava tosi monta kertaa, eli ei ole mitenkään helpoin poistaa hiuksista. Tavallisen ponnarin saa helpommin vedettyä irti. Lisäksi ainakaan väite, ettei painaumia jäisi hiuksiin, ei mun kohdalla pidä paikkaansa, sillä melkoiset vekit olen noilla saanut aikaiseksi hiuksiin. Ihan kiva tuote siis, mutta ei mun hiuksissa toimi niin hyvin kuin on ylistetty.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 12.03.14 - klo:12:17 »
Mäkin kokeilin toissayönä nutturakäytössä, enkä kokeile toiste. Valui ja nipisteli, ja aamulla irroittaminen oli tosi työlästä ja repi tosi paljon paksuja, pehmeitä pompuloita enemmän. Painaumat olivat kyllä maltillisemmat, mutta ei se minulle kyllä riitä. Vähän ihmetyttää hype näiden ympärillä, mutta kai se sitten on vain hyväksyttävä, että ovat suora/sileähiuksisten juttu.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #634 : 12.03.14 - klo:13:55 »
eBaysta tilaamani invisibobble puhelinjohtoponnarit saapuivat. Tuntuvat todella käteviltä, kierrän ne pari kertaa tukan ympäri. Näitä on 10kpl, mutta ovat paljon pienemmän kokoisia kuin ne ns. normaaliversiot, joita myydään Anttilassa siinä läpinäkyvässä muovipakkauksessa. Mutta hyviä ovat nämäkin, ja lähtivät tukasta hellävaraisemmin pois kuin normaali ponnarilenkki. Eiväthän nämä mitään kauniita ole, mutta toimivia..

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #635 : 12.03.14 - klo:15:23 »
Mä en varmaan ikinä opi käyttämään puhelinjohtoponnareita! Käyttökokemusten perusteella kommentoin, ettei tulisi mieleenkään laittaa tuollaista muovia päähäni :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #636 : 12.03.14 - klo:16:08 »
Mäkin voin ilahduttaa umpipessimistisellä kommentilla...  :D  Mulle puhelinjohtoponnarit näyttävät todella vastenmielisiltä! Kaikki tuollainen muovinen on vaan niin rumaa (tulee mieleen ysäreiden avainremmit yms), ja se näyttää siltä, että näkyisi mun tukassa paljon enemmän kuin normaali ponnari. Aiempien kokemusten perusteella en voi myöskään mitenkään mieltää tuonnäköistä härpäkettä hiuksille helläksi, vaan lähinnä kamalaksi tukanrepijäksi. Hyvä jos jonkun käytössä toimii, ja tämäkin oli vain oma ennakkoluuloni, mutta puhelinjohtoponnarit ovat kyllä minusta aika hämmentävä trendi.
1cFii, oma väri.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #637 : 12.03.14 - klo:16:24 »
Minä tykkään puhilnjohtoponnareista, oon nyt käyttänyt taas pelkästään niitä. Vaikkakin joskus muutama hius on jäänyt puhelinjohtoon kivuliaasti kiinni, niin ne ei silti jätä painaumia hiuksiin ja pysyvät kaksin kerroin tukevasti hiuksissa koko päivän ja yön. Tavallinen ponnari löystyy tosi helposti, jättää painaumat ja niitä saa olla kiristämässä päivällä useita kertoja, yöllä löystyvät niin että aamulla roikkuvat latvoissa. Mun pitikin tulla johonkin aiheeseen hehkuttaan nostalgiafiilistä juurikin näistä puhelinjohtoavaimenperistä. :D ;D
Tosin, nää puhelinjohdot näyttää melko kamalilta  letissä kun ovat latvassa. Kun laittaa kaksin kerroin niin eivät "kerrostu" vaan jälkimmäinen kerros jää oudosti ihan alas ja putoaa sitten tosi helposti.

Jee, viikon päästä taas kasvukuva! Otin jo perjantaina yhden koska halusin tietää kuinka monta metriä on kasvanut. Voin sanoa ettei monta. :D Pikkuhiljaa...

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #638 : 12.03.14 - klo:16:34 »
Voi harmi Kalevatar jos ne eivät toimi sinulla. Minä olen nyt pelkästään pitänyt näitä invisiblebobleja ja tosi hyvin on toimineet. Laitatko sen monelle lenkille? Minä kierrän vaan kerran, eli tulee kaksi lenkkiä, niin siihen hiukset ei ole juuri jääneet kiinni. Miten tosi testissä kävi?

Kiersin vain kerran, eli kaksi lenkkiä. Jotenkin mun hiuslaatu on vain sellainen, että se tarttuu tuohon muoviin kuin liima. Esim. jos laitan lenkin valmiiksi käteen ja lähden rakentamaan ponnaria, niin aina kun liu'utan kättä hiuksia vastan, hiukset  tarkertuu tuohon bobbeliin :D Pitää muistaa laittaa sen pöydälle ja ottaa käteen vasta sitten kun ponnari on muodostettu ja hiukset kuosissa.

Mutta muuten tuntuu kyllä toimivan, pitää hiukset kivasti kiinni eikä kiristä :) Kyllä mä varmaan jatkan näiden käyttämistä.

qira

• Vieras
« Vastaus #639 : 12.03.14 - klo:19:02 »
Täällä ilmottautuu suhteellisen uus hiustenkasvattaja!
18.12.2013 leikattu viimeks hiuksia koska tavotteena saada samalla oma väri takasin. Ennen parturiin menoo mittasin otsahiukset ja pituutta löyty 47cm, parturin jälkeen mittaa oliki enää säälittävät 30cm. Vielä tässä kuitenki on matkaa siihen että kaikki värjätty hius on poissa mutta tavotteena olis että elokuussa lähtee viimesetki. Sillon siis varsinainen kasvatus voi kunnolla alkaa ja tavotteena olis vähintään sellanen 45-50cm pitkä tukka.
Hiusten pituus 5.2.2014 = 34cm
Hiusten pituus 7.3.2014 = 36cm

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 13.03.14 - klo:01:22 »
Voi olla, että olen ihan kelvottoman huono käyttämään tuota hakutoimintoa, mutta en löydä risiiniöljystä juurikaan mainintoja hiusten kasvatuksen nopeuttajana. Googlaamalla löytyy aika vakuuttavankin näköisiä before-and-after -kuvia, vaikka tietysti en voi tietää, kuinka kova kasvuvauhti kyseisillä henkilöillä olisi ilman päänahan risiiniöljykyllästämistä.

Oli miten oli, tilasin pullon testiin, koska ajatus hiustenkasvua tehostavasta öljystä tuntuu niin ihanalta. Onko arvon juureksilla kokemuksia?

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #641 : 13.03.14 - klo:14:02 »
^ Ei ole kokemusta, mutta kiinnostusta löytyy. Mulla on risiiniöljy pyörinyt iHerbin wish listilla jo ties kuinka pitkään, mutta vielä en ole saanut tilattua. Kiinnostaisi tosiaan kokeilla, onko sillä jotain vaikutusta hiusten tai ripsien kasvuun. Hiusten suhteen mua on vähän epäilyttänyt öljyn levittäminen päänahkaan. Mulla kun on luonnostaan liukkaat ja herkästi lässähtävät hiukset, niin kammottaa, että tuo risiiniöljy lähmää ne pesusta huolimatta. Ja toisaalta hiusvärikään tuskin tykkäisi kovin hyvää, jos jatkuvasti pesisi syväputsarilla öljyjä päästä.

Olen siis edelleen vähän kahden vaiheilla, että viitsiikö tuota edes tilata testiin. Kerro bubbs ihmeessä kokemuksistasi sitten kun olet päässyt öljyä testaamaan!
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #642 : 13.03.14 - klo:15:07 »
Mä olen käyttänyt risiiniöljyä jo aika monta kuukautta, lähemmäs puoli vuotta. En osaa vaikutuksista sanoa koska sivussa tulee popsittua mm. biotiinia ja msm:ää. Mutta hiukset on kyllä ihanan pehmoset risiiniöljyilyn jälkeen! Mulla lähtee kaikki öljy yhdellä pesukerralla, shampoona ollut EHS sininen pullo ja mustikkashampoo. Annan öljyhoidon vaikuttaa aina yön yli.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #643 : 13.03.14 - klo:15:19 »
Testailin pari kertaa risiiniöljyä, mutta ei toiminut sitten ollenkaan mulla. On sen verran jankkia tavaraa, että levittäminen on hankalaa ja pois peseminen vielä hankalampi juttu. Kokeilin sekoittaa risiiniöljyä kevyempien öljyjen kanssa, mutta en viitsinyt jatkaa kokeiluja, kun hiukset jäi pesun jälkeen niin herkästi öljyisiksi varsinkin takaraivolta ja päälaelta. Ehkä jos tykkää pitää hiuksia kiinni paljon niin pieni öljyisyys hiuksissa ei näy/haittaa tai sitten höpönasun tapaan öljyt voi jättää hiuksiin ja päänahkaan vaikuttamaan yön ajaksi.
En tykkää olla likaisilla tai öljyisillä hiuksilla olin sitten yksin kotona koko päivän tai jossain julkisella paikalla vaikuttamassa, joten ei itsellä riittänyt intoa kokeilla lisää päänahan öljyämistä. Ihan pikku tippa latvoissa toimii siloittajana kyllä mukavasti niin kuin monet öljyt  :) Mutta kasvutahdin nopeutumisesta en osaa sanoa, kun en jatkanut päänahan öljyämistä pitempään ja säännöllisesti.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #644 : 13.03.14 - klo:16:25 »
Mulla risiiniöljy jätti ihan kaameen hajun hiuksiin. Ostin sen itse tosin vain kosteutusta varten, en kasvatusta, sillä en nyt kerrassaan jaksa uskoa, että se kasvuvauhtia nopeuttais. :D Hiuksiin jäi risiiniöljystä ihan tahmaa, vaikka vaahdotin shampoota kunnolla. Kaikkein oudointa oli kuitenkin toi haju, se ei ollut mitenkään pistävä tai tosi selkeä, vaan semmoinen tunkkainen. En muista kunnolla sitä enää (onneksi), sillä oon viimeksi testannut risiiniöljyä hiuksiin varmaan 1,5 v sitten.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.