Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537281 kertaa)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #645 : 13.03.14 - klo:21:30 »
^Periaatteessa risiinin ollessa aika hillitöntä myrkkyä, pitoisuus risiiniöljyssäkään ei täysin mitätön ole ja näin ollen minusta ei tunnu ihan absurdilta ajatuksena, että se vähän boostaisi päänahan verenkiertoa ja innoittaisi hiustuppia pykäämään ulos uutta. Jos päänahassa on yönkin yli ainetta, joka pitää verenkierron alueella vilkkaana, se on kuitenkin aika merkittävä ajanjakso verrattuna vaikka hiusten harjaamiseen tms. päänahkaa stimuloivaan, lyhytkestoiseen toimenpiteeseen.

Optimistisena siis testaamaan, realistina silti myös. Kävi miten kävi, ei tuossa varmaan ainakaan mitään kovin katastrofaalista pääse tapahtumaan. Ja niin, apteekissa risiiniöljyä myydään ilmesesti tehokkaana laksatiivina, että tarjoiltakoot sitten pieninä annoksina ummetuksesta kärsiville, jos hius ei tykkää.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #646 : 14.03.14 - klo:11:12 »
Olen joskus ostanut purkin risiiniöljyä, mutta se jäi aika pian kaapin perälle lojumaan. Kauheaa jankkia, enkä mitenkään käytettynä saanut sillä mitään hyvää lopputulosta aikaan. En myöskään usko siihen että se (tai mikään muukaan aine) hiusten kasvuvauhtia nopeuttaisi.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #647 : 15.03.14 - klo:13:20 »
Mulla on taas se aika hiustenkasvatuksesta kun on himo leikellä latvoja. Äsken lähti varmaan lähemmäs sentti pois, tarvittais ainakin toinen mokoma että pääsis noista kaikkein pahimmista latvoista eroon. Lopputulosta on vaikea arvoida, koska hiukset on jo vähän likaset ja latvat rasvaiseen päänahkaan verrattuna hattaraa. Vähän kakshaarasten metsästystä perään ja illalla öljyhoito päähän. Kun hiukset on likaset niin kaikki kammotuslatvat löytää helpommin, varmaan sen takia että hoitiksen vaikutus on loppunu. Pelottavaa, tuntuu että mitä pitemmät hiukset sitä enemmän taistelua latvojen kannsa.
 :o

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #648 : 15.03.14 - klo:16:02 »
Osaako joku sanoa kuinka monta cm suurinpiirtein bsl pituudesta on mid back pituuteen? 5? 10? Olen nyt kahden vaiheilla mitä tekisin näille.

Ongelmia tuottavat epätasainen kasvu ja kiharat hiuksissa. Minulla on niskasta pitkät suorahkot hiukset ja päällimmäiset hiukset kiharat ja vähän lyhyemmät. Kiharran välillä alimmaisia hiuksia että pituudet tasoittuvat. Olisi varmaan parempi tasata niitä, että näyttäisi siistimmältä/paksummalta, mutta en haluaisi mennä enää uudelleen takapakkia bsl pituudesta, koska olen sahannut tätä väliä jo ikuisuuksia värin kasvatuksen takia :( Koskaan ei ole kasvatus ollut näin tylsää. Ei minulla kyllä näin pitkiä hiuksiakaan ole ollut aikoihin.

kai se vaan täytyy hyväksyä että kiharat kasvavat hitaammin ja leikata nuo suoremmat alahiukset pois. Laitoin itselleni rajaksi mid back, ja sitten saan tasoittaa bsl pituuteen. En vaan ehkä jaksa katsella tätä reuhkaa niin kauan. Siksi kyselen että kauankohan tähän mahtaisi mennä.

2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

• Vieras
« Vastaus #649 : 15.03.14 - klo:16:25 »
^ Mun mielestä bsl:stä mb-pituuteen on 5cm ja vyötärö olis sitten siellä 10cm:ssä. Mutta toki nää sentit riippuu ihan siitä omasta vartalosta, joillain on eri kohdassa rintsikoiden hakaset, toisilla korkeampi tai matalampi vyötärö jne. Mutta ite oon mbl-pituuden määritellyt siihen rintsikan hakasten ja vyötärön väliin. MB:tä mulla ei ookkaan omassa hiustenpituusmittarissa ollutkaan, mulla on ollut vaan etapit bls ja vyötärö.

Huh, mulla oli ponnari pari tuntia ja otin sen juuri pois. Hitsi miten keveiltä hiukset tuntuukaan! Ja latvat rutisee kuivuuttaan paljon vähemmän. :T

/  Laitanpa tän kuun kasvukuvan! Mun blogista löytyy myös viikko sitten ottamani kuva.
« Viimeksi muokattu: 16.03.14 - klo:12:52 kirjoittanut höpönasu »

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #650 : 16.03.14 - klo:14:19 »
Mulla kans ongelmia tuon invisibobblen kans ??? Pitää kyllä hyvin ponnarin lähes koko päivän, mutta appajee ku yrittää ottaa sen pois tukasta! Kiertyy niin lujasti latvoihin että tekee aiva häjyä yrittää repiä sitä pois ku latvat katkeilee.. :(
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #651 : 16.03.14 - klo:22:59 »
höpönasu: kiitos vastauksesta. Näin itsekin arvioin. luulin että vyötärölle olis pidempi matka niin otin välietapiksi midback. Vähän reilu 10cm näyttäisi olevan matkaa vyötärölle mittanauhan kanssa heiluttuani. Tosi vaikeaa mitata ja arvioida.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #652 : 18.03.14 - klo:11:32 »
http://blogit.kaksplus.fi/mutsison/tukkajuttuja-ja-risteilya/

^ Tuon postauksen innoittamana taas sitten tilasin tuon Oriflamen shampoon ja hoitoaineen. Okei, en usko noiden kasvattavaan vaikutukseen pätkääkään, mutta tilasin silti. :D Olen pessyt hiukseni vasta kahdesti ko. tuotteilla, tuloksia odotellessa... ;)

Näin kirjoittelin syyskuun puolessa välissä ja hupsista tosiaan, unohdin kokonaan raportoida shampoon ja hoitoaineen tuloksista... ::) Noh, kuten olettaa saattaa niin enhän minä mitään sen kummempaa hiusten kasvamista huomannut. :D En kyllä muistanut tarkkailla tilannetta normaalia tarkemmin, mutta eiköhän eron olisi huomannut, jos senttejä olisi kertynyt ihan mahdottomasti. ;) Käytinkin vain yhden putilon molempia tuotteita, ei tullut mitään hinkua tilata enempää. Muuten shampoo ja hoitis toimi kyllä ihan kivasti: puhdisti hyvin, jätti hiukset kivan tuntuiseksi ja tuoksukin oli ihan kiva.
1a F ii

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #653 : 18.03.14 - klo:21:13 »
Näin tänään kuvan itsestäni takaapäin, ja sain ilokseni huomata ettei BSL-mittaan pitäisi kovin paljoa senttejä olla. Yritän nyt vain pitää latvat kasassa ja kasvatella, toivon mukaan myös se vyötärömitta on joskus taas ajankohtainen. :)
vähän huolestuttaa nuo katkeilevat latvat, mutta kokeilen luopua proteiinia sisältävästä jätettävästä hetkeksi, jos se helpottaisi tätä. Myös lisäravinteista on menossa tauko, on niin monenlaista pilleriä tullut vedettyä päivittäin, että haluan olla hetken ilman synteettisiä vitamiineja ja katsoa pysyykö kasvu samana terveellisellä ruokavaliolla.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #654 : 20.03.14 - klo:12:53 »
Laitoin epähuomiossa myös iHerbin hoitisketjuun, tässä siis tämän hetkinen: http://i.imgur.com/CstND85.jpg

Voisi alkaa pikkuhiljaa mittailemaankin tukkaa, ei enää pitkä matka bsllään!
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #655 : 20.03.14 - klo:13:14 »
Minä olen ihan tykästynyt noihin puhelinjohtoponnareihin, etenkin yökampauksissa, arkisin kotona ja ehkä myös nutturakampauksen alla näkymättömissä. Omani eivät ole mitään invisibobbleja, vaan ihan jotain marketti/halpatavaraa - ja minun hiuslaatuni ei kyllä näihin pahemmin takerru. No, jos oikein kiireessä repii pois päästä, niin latvat saattavat mennä vähän solmulle. Just tuo hyvä pysyvyys, kiristämättömyys tuntuvat kivalta - ja tosiaan, omissa hiuksissani tuntuvat myös varsin hellävaraisilta.

Hirveän näköisiä nämä kyllä ovat, en voisi kuvitellakaan ponnarin/pikkumyynpidikkeenä julkisesti.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #656 : 21.03.14 - klo:09:38 »
Jaahans, ja taas kasvattajissa :) Pari vuotta sitten aloin leikkaamaan pikkuhiljaa BSL-mittaisia hiuksia lyhyemmiksi. Leikkasin ihan lyhyen tukan, jota ei saanut edes ponnarille. En viihtynyt, vaikka väri oli hyvä ja muotoillakin pystyi monin eri tavoin. Nyt BSL-mittaan on arviolta 10cm matkaa, eli onneksi hiukset on kasvaneet ihan mukavasti takaisin ja huomaan että kyllä pitkähiuksisena oleminen vaan on se mun juttu :) Nyt hiuksissa on jo puolen vuoden juurikasvut ja ollaan vajaan 3 vuoden värjäyskierteen jälkeen menossa taas näköjään sitä oman väristä hiusta kohti.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #657 : 24.03.14 - klo:10:52 »
Huoh. Mihinkään ei voi olla tyytyväinen. Oma tukka alkaa olla aika hyvässä kunnossa, pituus on vähän yli solisluiden, edestä hieman lyhyempi. Oon jo oppinut tykkäämään tästä, mutta itseäni piristääkseni päätin sitten että laitetaas teippipidennys. Pidennys on ihan hyvän näköinen, ja vuosia teippipidennystä käyttäneenä osaan kyllä elää sen kanssa..mutta, mutta. Jokin mättää. Se ei ole oma! Tunnen itseni kamalan pinnalliseksi huijariksi! En halua koko aikaa joutua laittamaan hiuksia ja miettimään että onko tukka hyvin.  Tekisi mieli ottaa pidennys pois ja olla vaan sillä omalla, mutta toisaalta taas rakastan pitkää tukkaa. Yleensä olen aina rakastanut pidennystä, mutta nyt on koko ajan ollut sellanen että eiiii tämä en ole minä. Toisaalta tunnen oloni "kauniimmaksi" pidennyksellä, mutta en tunne oloani yhtään omaksi itsekseni. Feikki olo. Jos oma tukka olisi näin pitkä, rakastaisin sitä. Tää on uskomatonta millaisen kriisin ja ahdistuksen ihminen voi tällaisesta saada! Aaaargh!!!
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

Poissa sv1

• Haiven
  • *
« Vastaus #658 : 24.03.14 - klo:12:32 »
Tää on uskomatonta millaisen kriisin ja ahdistuksen ihminen voi tällaisesta saada! Aaaargh!!!

Pätee mulla kyllä kaikkeen hiuksiin liittyvään, valitettavasti. ;D ::) Tällä hetkellä pinnalla on värin sijaan tämä pituus, niiiin tekisi mieli tilata clip-on pidennykset, mutta heti kun rupean niitä selailemaan: tulee just tuo feikki olo - onks tukka nyt hyvin- fiilis ja päätän pärjätä omilla suortuvilla. Kyllä tässä huomaa todella sen, että en kyllä koskaan enää leikkaa hiuksia lyhyeksi..ja vaikka pitkä polkka on jollekkin pitkä tukka, mulle se on aivan liian lyhyt. Ihan orpo olo ja kaipaus pitkien hiusten perään on valtava. Vaikka tajuan, että tulipahan kokeiltua ja olihan ne pituudet huonossa kunnossa, niin silti ärsyttää suunnattomasti se, että piti leikata. :( Tavoitepituuskin on ainakin se BSL, joten pitkä on taival...

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #659 : 27.03.14 - klo:22:01 »
Sain nyt aikaseksi ostaa puhelinjohtoponnareita ja voin sanoa, että tykkään.  :) On ihan eri maata pysyvyyden suhteen kuin muut ponnarit, jotka löystyy mulla aina. Ja saahan siitä poninhännästä myös pikkaisen tuuheamman näköisenkin, mikä on ehdoton plussa. Lähtee myös hiuksista pois suht hyvin, mutta minulla on niin liukas hiuksisto, ettei sen suhteen pitäisi ollakaan ongelmaa. Voin kyllä uskoa, että kiharahiuksisilla saattaa takertua pahastikin kiinni. Edelleenkään nuo ei minusta ole mitään erityisen esteettisiä, mutta ostin sellaisia ruskeita, jotka ovat aika lähellä hiusteni väriä, joten eivät pomppaa pahasti silmään. :) Ostin omani siis Glitteristä.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.