Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535651 kertaa)

winkaa

• Vieras
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #675 : 21.04.14 - klo:22:13 »
enna: noide kuvien välis on vähä päälle vuos :) ja siinä välissä on hiuksii napsittu aika reilul kädel koska heikkokuntoset :s nyt tarkotus kattoo kui pitkäks ja mil vauhil nää kasvaa :) tosi upeet hiukset sullaki! voiku nää jo itelläki kasvais toho mittaa :D

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #676 : 25.04.14 - klo:08:52 »
Leikkaamisesta on nyt nelisen kuukautta aikaa ja onhan pituutta tullut tietysti lisää. Viimeksi kuitenkin lähti lähes kymmenen senttiä, joten vielä saa odotella, että hiukset on edes samassa mitassa kuin aikaisemmin. Tosin kuvassa näyttävät yllättävänkin pitkiltä. :) Yönutturan jäljiltä en saanut latvoja millään asettumaan suoraan.

Tarkoitus oli leikellä latvoja, mutta päätin nyt vielä odotella. Saksimisella kun ei taaskaan olisi vaikutusta kaksihaaraisiin, joita ilmestyy edelleen kerrostuksiin, ei niinkään pidempiin latvoihin. Pakko vain napsia yksitellen. Nyt on kunnon tehokuuri päällä, tällä hetkellä syön msm:ää ja silicaa sekä sinkkiä. Lisäksi iHerbistä on tulossa vielä biotiinia sekä risiiniöljyä.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 25.04.14 - klo:10:23 »
^Sulla on kyllä niin kauniit hiukset. Mitä hiusväriä käytät, vai onko oma?

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #678 : 25.04.14 - klo:17:41 »
Kiitos :) Värjään punaisella ja ruskella Elumenilla sekä hennalla. Tuossa valossa väri on aika tumma ja ruskea, mutta auringossa taas melko punainen.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #679 : 26.04.14 - klo:20:41 »
Enää vuoden kasvatuspätkä vyötärölle ja oon tavoitteessa. Ajattelin venytellä värjäysväliä puoleen vuoteen kun värjääminen vie hiuksia aika tukon kerrallaan. Huomasin jo vuosia sitten, että reipas liikunta saa tukan kasvamaan paljon normaalia nopeammin, kynnetkin kasvaa sitä vauhtia, että saa leikellä jokatoinen päivä. Siirryn silti rauhalliseen kävelyyn ja jätän juoksemisen vähemmälle polvien takia. Niin mukavaa kuin juokseminen onkin.

Kasvattaminen on kivaa! Ja kun osaan itse pätkiä latvoja ja värjään itse, niin rahaa säästyy aikalailla. Nyt kun tulee kesä niin olis kiva pitää hiuksia auki, mutta nutturallehan ne menee.

En tiiä mikä oli viestin pointti, kunhan kirjoittelin.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #680 : 27.04.14 - klo:14:15 »
^Kasvattaminen on kivaa, totta :). Vaikka mun hiukset on jumittaneet tässä hieman alle hartiamitassa jo kauan, niin tulokset on silti hyviä hiustenkasvussa. Liikunta ja maitotuotteet auttaa mulla hiustenkasvuun.
Odotan vaan, että hiukset lähtisi kasvamaan yli hartioiden jo. Kai tämä joku pitkä niskapituinen polkka on vieläkin..
Värjääminen vie hiuksia, olen huomannut saman. Millä värillä värjäät, kun pystyt pitämään värjäysvälin puolessavuodessa? :). Suoravärit on hyvä keino myös, latvaa voi niillä värjätä, ja laittaa tyveen vaan värin.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #681 : 27.04.14 - klo:16:46 »
^ En muista minkämerkkinen hiusväri olikaan, mutta ihan marketista tummanruskea kestoväri.  :) Oma väri on keskiruskea/pähkinänruskea niin kestän olla pidemmälläkin juurikasvulla eikä näytä (ainakaan omasta mielestäni) kovin rumalta.  :) Mie oon kauhean huono käyttämään maitotuotteita, mutta oon tehnyt nyt itse seesaminsiemenmaitoa niin saan edes jostain kalsiumia ja vitamiineja.  :D

Christina86

• Vieras
« Vastaus #682 : 28.04.14 - klo:00:56 »
Heippa. Onpas siitä aikaa kun viimeksi oon kirjoitellut. Mahtavasti teillä kasvaneet hiukset. Jospa joskus itselläkin olisi kunnolla pitkät. :)

Olen seuraillut tätä palstaa ja harmitellut kun omat hiukset ei kasva. Nyt sitten havahduin ja totesin että pisimmät niskasta on lähellä bsl:ää ainakin luulisin niin. Kuvia lisäisin kun saisin kunnollisen kuvan otettua ja jos osaisin tänne niitä laittaa. Harmittaa kun alunalkaen ei tullut otettua kasvukuvia jotta voisi vähän vertailla.

Hiuksia on leikattu kuluneen vuoden aikana kaksi kertaa kampaajalla. Löysin kerrankin sellaisen kampaajan joka kuuntelee mitä asiakas haluaa. Väri on yhä edelleen musta, josta kylläkin haluan eroon koska se ei yksinkertaisesti tartu juurikasvuun. Koitin raidoittaa mutta eihän ne näy mihinkään kun vuosia samalla värillä värjätty. Muuten en ole värjännyt kuin joulukuussa viimeksi. Melkoinen näky siis väriltään nämä hiukset. :D

Käytössä on tällä hetkellä sekalaisesti hiustuotteita.  Shampoona XZ xylitol, suklaa- vanilja ja joskus Tigin urban antidotes (jota en muuten toista kertaa osta). Hoitoaineena samoin XZ, vaihtelevasti niitäkin. Latvoihin käytän Wellan latvasuojaa ja kookosöljyä. Tangle Teezereitä löytyy kolme erilaista ja Invisibobblet käytössä myös.

Biotiinia en enää syö, mutta vehnänalkioöljyä syön kapseleina päivittäin. En kylläkään ole vielä ainakaan huomannut suurempaa eroa kasvuun vaikka olen jo puolisen vuotta niitä syönyt. Hiukset on suht hyvässä kunnossa eikä kampaajalle toivottavasti tarvitse mennä vielä vähään aikaan.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #683 : 04.05.14 - klo:13:20 »
Leikkelin taas latvoja tylsyyksissäni.  ::) Tällä kertaa lähti kaksi senttiä. Pituus edelleen silti BSL. Juurikasvua on jo kohta kolme senttiä, ajattelin värjätä kesän lopulla ennen ulkomaan reissua.  :) Otin biotiininkin takaisin ravintolisälistalle.

Nyt pitää jättää latvat rauhaan, muuten kasvatus jää junnaamaan.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #684 : 04.05.14 - klo:15:28 »
Ensi viikolla on kampaaja ja haaroittuneita latvoja pitäisi tasata. Samalla ehkä tuota kerrostusta vähemmäksi. Mutta kuinka paljon sitä raskisi leikata pois. Jos kampaajalle sanoo että leikkaa kuivat latvat pois, niin aina lähtee noin 10-15 cm. Eli niin ei kärsi sanoa tai menee 8 kk kasvatus (eli edellisen kerran käynyt silloin kampaajalla) ihan hukkaan. Mulla kasvaa hiukset vain tuon sentin kuussa, että siinä voi sitten laskea montako kuukautta tippuu lattialle.  >:( ;D
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #685 : 05.05.14 - klo:09:41 »
^ Entä jos sanot että ottaa vaan vähän latvasta, ei kaikkea kuivaa vaikka latva sitä vaatisi? Itse ainakin hiuksia kasvattavana kampaajana ymmärrän, ettei tahdo luopua 10 sentistä kerralla vaikka latva olisi kuinka kuollut! :)
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 05.05.14 - klo:19:02 »
Mä kyllästyin just nyt mun kuiviin latvoihin, mutta koska olen pihi en suistu maksamaan 30-50 euron latvojen leikkuusta. Napsin siis itse saksilla pois sellaiset 5+ senttiä samalla kun tuijottelin telkkua  ;D Itkettää koska mun hiukset kasvaa ihan mielettömän hitaasti ja niitä tippuu pois niin paljon, että tuo 5 sentin leikkaus vastaa kuta kuinkin vuoden kasvatusta. Bleh, ainakin nyt on kuivimmat takkulatvat pois.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #687 : 05.05.14 - klo:21:04 »
Minä en saa tätä pehkoa mitenkään siistin näköisesti leikattua, joten täytyy nyt käydä kampaajalla. Meinasin ensin mennä vasta kesän jälkeen, mutta ahdistaa nuo latvat. Ja tosiaan täytyy sanoa nuin nima. Vaikka ei mulla ole koskaan ollut 15 cm kuivaa latvaa, minun kampaaja on vaan joku himoleikkaaja kun se saa luvan leikata. :D Tällä kertaa menen ihan uudelle tuttavuudelle joten toivottavasti on vähän varovaisempi.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #688 : 05.05.14 - klo:21:08 »
Olen kyllä mahdottoman kärsimätön kasvattamisen suhteen tällä hetkellä. Pitäisiköhän ottaa kuukausittainen kasvukuva tai mittaus projektiksi, että ei menisi hermot näin totaalisesti. Huono hiusviikko menossa, kaikki on huonosti tällä hetkellä.  ;D

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #689 : 06.05.14 - klo:16:40 »
Yleisesti ottaen mun hiukset on hyvässä kunnossa mutta... Varsinkin sivuhiukset ja osioita päällihiuksista ovat niiiiin rutikuivat ja kamalat. Niihin tulee niskahiusten tavoin tosi paljon kaksihaarasia ja muita mörköjä. Alkaa taas kummitella mielessä sellainen kiva pirtsakka ylikasvanut polkkis/olkapäämitta. :D

Kuinka innokkaita ootte pitään erilaisia kampauksia? Mulla on kolme kampausta; auki, letillä tai Invisibobblella sekasella nutturalla. En vaan kestä ajatusta uusien tyylien opettelusta, kalanruotoletti oli jo ihan tarpeeks.

Nyt litra öljyä kuiviin kohtiin...