Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537285 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #690 : 06.05.14 - klo:18:55 »
Värjäsin hiukset kaksi viikkoa sitten, ja nyt jo on kohta sentin juurikasvu. Mun hiukset on alkaneet kasvaa nopeasti. Ilmeisesti hiukset tykkää kun vaihdoin sulfaatittomaan shampooseen, aloin käyttämään jatkuvasti jätettäviä hoitoaineita, ja otin käyttöön öljymuhitukset pitkästä aikaa kunnon vaikutusajalla. Syön vitamiineja ja kalaöljyä, ja nuo iHerbin hiustuotteet on tehneet kyllä hiuksille hyvää.

Edit. Kampauksista mulla on käytössä vain Invisibobble, tavallinen ponnari ja hainhammas.
« Viimeksi muokattu: 06.05.14 - klo:18:57 kirjoittanut Kristiina »

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #691 : 07.05.14 - klo:10:42 »
Olen sielultani pitkätukkainen, olen tyytymättömin tukkaani kun koen sen liian lyhyeksi. Pituus on yleensä max BSL ennen kuin latva on niin räjähtänyt että se on uhrattava ja pituus alkaa liikaa painaa ponnaria alaspäin, mutta tällä kertaa kaivoin esiin joskus ostamani ja kaappiin unohtuneen Biosilkin silk therapyn. Se on oikeastaan aika kamalaa silikonikiisseliä, mutta kun maltan olla annostelussa todella pihi ja levitän sen kosteisiin latvoihin about 10 cm matkalta niin lopputolos on yllättävän hyvä.

Nyt testaan pystynkö venyttämään leikkausta kesän yli tämän avulla!
Raitoja käpälään!

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #692 : 07.05.14 - klo:12:17 »
Aloinkin ihmettelemään, miksi mun hiukset eivät ole aikoihin olleet sellaiset silkkisen pehmeät "ylihoidetun tuntuiset". No minähän olen jättänyt silkonit pois hiustenhoitotuotteista ns. vahingossa (iHerbin silikonittomat tuotteet käytössä.)

Hiukset tuntuu paksuilta, jämäköiltä mutta toisaalta myös vähän karheilta.. (rakennepaikkauksen syy, vaikka käytän myös kosteuttavia niiden kanssa?)

Onko kukaan huomannut hiusten kasvussa muutoksia, kun jätti silikonia sisältävät tuotteet pois? Päänahka ainakin tykkää nyt enemmän. Olen myös kuullut, että jos haluaa vaihtaa hiusten väriä usein, niin ei kannata käyttää silikonia sis. tuotteita, koska niiden kanssa väri jämähtää enemmän hiukseen tms.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #693 : 09.05.14 - klo:13:31 »
Jep, tuli viimeistään nyt selväksi, että keskimittaiset hiukset ei ole mun juttu. Hiukset näyttää kummallisilta ja harjatessa ja kiinni laittaessa tuntuu, että tukka loppuu kesken. Ei huvita edes pitää hiuksia auki ennen kuin ovat kasvaneet useamman sentin.
Julistaudun täten leikkauslakkoon loppuvuodeksi ja ensimmäinen etappi olkoon bsl  :) Kasvatan pois ainakin osan kerrostuksista ja mielellään hiukset saisi lopulta olla suht tasamittaiset. Lopullista tavoitetta en aseta nyt, mutta veikkaisin viihtyväni parhaiten jossain vyötärön tuntumassa.

Jos jotain hyvää on haettava nykyisistä hiuksista niin ainakin ovat tosi hyvässä kunnossa, hoitoainetta kuluu vähemmän ja on vähän pakko ottaa tosissaan asiakseen keksiä uusia fiksuja keinoja laittaa hiukset nätisti kiinni nyt kun ei vanhat kikat enää toimikaan tämän pituisiin hiuksiin. Ehkä hiukset pysyykin paremmassa kunnossa, kun niitä ei pidä aina auki (tai sitten rääkkään hiuksia tavallista enemmän yrittäessäni väännellä niihin jotain kampauksia...). Yleensä hiukset on kiinni hainhampailla, leteillä ja erilaisilla ponnareilla. Nyt ostin kokeiluun spin pins-pinnejä ja toivotaan, että näillä saisi edustuskelpoisia kampauksia päähän. Nutturat on alkaneet jo onnistua.
Tämän viimeisimmän pätkäisyn myötä oon kyllä innostunut taas hiusten hoitamisesta! Tehohoitomössöt, suihkumyssyttelyt, öljyhoidot ja yrttihuuhtelut pitkän kaavan mukaan ovat tehneet paluun mun hiustenhoitoon  :)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #694 : 09.05.14 - klo:17:44 »
Onpa kiva kuulla, että pieces on pituuskriisistään huolimatta löytänyt hiustenhoitoinnon. :) voisinkin ottaa sinut inspiraationlähteeksi niin oman värin kuin hoitamisenkin osalta, sillä itse olen vain ja ainoastaan laiskistunut. Viime kesänä olin innokas muhittelija ja tehohoitaja, mutta tällä hetkellä tuntuu, että pyrin etsimään aina vain helpompia ratkaisuja. Noh, katsotaan millaisia vaikutuksia silikonilakko saa aikaan hiuksissani ja katsotaan rutiineja sen jälkeen uudestaan. :)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #695 : 09.05.14 - klo:18:22 »
^^Saman olen huomannut keskimittaisissa hiuksissa. Nämä ei ihan vielä ole olkapäille, mutta miellän nämä keskimittaiseksi. Tosi raivostuttava hiustenmitta mun mielestä. Hiukset ei tunnu olevan koskaan hyvin, ja sen takia pidän näitä aina kiinni. BSL-mitta on myös minun tavoitteeni ensin, ja siitä sitten vyötärölle. Vyötäröpituutta minulla ei ole koskaan ollut hiuksissa. Nyt muistankin, kun joskus leikkautin BSL-mittaiset hiukset keskimittaisiksi, miksi ei tullut palattua siihen keskimittaiseen pituuteen enää tarkoituksella..

BSL- ja vyötärömittaiset hiukset on minun ihannepituus hiuksissa, vyötäröpituus olisi kyllä ihana.

• Vieras
« Vastaus #696 : 09.05.14 - klo:19:52 »
Oletteko koittaneet hiusten huokoisuutta? Löysin juuri helpon testin. Ota pari hiusta ja laita vaikka vesilasiin. Odottele muutama minuutti. Jos hius pysyy pinnalla, se on 'low porosity', eli öhöm matalahuokoinen (en nyt osaa taas suomentaa). Jos se uppoaa niin se on highly porous. Omani ovat about 4 minuutin jälkeen pikkuhiljaa painumassa pinnan alle.
http://www.naturallycurly.com/curlreading/wavy-hair-type-2/quick-easy-hair-porosity-density-tests/
Noin puolen tunnin jälkeen edelleen vain pieni osa hiuksesta on pinnan alla.

Tein myös hiuksenliu'uttamistestin, tosin otin vain yhdestä kohtaa muutaman hiuksen ja liu'utin vaikka testissä luki että pitäisi ottaa eri paikoista. Siitäkin testistä sain että hiukseni on huokoinen. Tein myös joustavuustestin yhdellä hiussuortuvalla ja joustava on.
http://www.verticalsinhair.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=65

Hauskaa hifistelyä. :D
« Viimeksi muokattu: 09.05.14 - klo:20:16 kirjoittanut höpönasu »

• Vieras
« Vastaus #697 : 09.05.14 - klo:21:06 »
^ Hius uppoo kun se imee itseensä vettä ja siitä tulee niin raskas että ei enää kellu. Eli hius on silloin huokoinen. Jos taas pysyy pinnalla niin ei oo huokoinen.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #698 : 09.05.14 - klo:21:22 »
Äh olisko tuo vesilasi pitänyt tehdä isommalla kulholla tai lyhyemmällä hiuspätkällä. Nuo on nyt puoleksi pohjassa ja vähän pinnassa? Kumpaa tuo nyt on?
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #699 : 09.05.14 - klo:21:28 »
^ Itse otin noin 15cm pätkän ja laitoin ehkä 1,5 desin lasiin. Mulla oli se siinä hiukan reippaasti puoli tuntia ja vain noin sentin osa upposi ja muuten pysyi pinnalla. Itse määrittelisin sen alhaisen huokoiseksi (low porosity).

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #700 : 09.05.14 - klo:21:33 »
Lyhensin ja toinen pää jäi molemmista hiuksista pintaan ja loput hiuksesta upposi kuin kivi pohjaan. Eiköhän tuo ole high porosity, niinkuin arvelinkin. Tuossa lukikin että on helposti pörrööntyvä. Jep.

edit: täh unohdin ne tuonne lasiin ja kun nyt katsoin uudestaan niin hiukset oli kokonaan pinnassa.  0_0
« Viimeksi muokattu: 09.05.14 - klo:22:24 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #701 : 10.05.14 - klo:13:36 »
elly Ehkäpä innostut taas kesällä hoitamaan hiuksia enemmänkin  :) mutta ymmärrän kyllä hyvin tuon jaksamattomuuden hiusten osalta, yleensä sitä ei vain ole aikaa ja intoa hyyssätä tukkaa. Mun oli tosi vaikea löytää tasapaino hiusten hoitamisessa, kun latvat oli niin herkät ja ottivat nokkiinsa jos esim. kosteutti liikaa=> lättänät tai jos rakennepaikkasi liikaa=> kuivahtivat ja katkeilivat. Hiusten helliminen on nyt helppoa ja kivaa, kun ei tarvitse erikseen huolehtia rantun latvan tarpeista. Vähän nurinkurista mun osalta kyllä, että silloin kun hiukset olisi tarvinneet paljon hoitoa niin ei jaksanut vaivautua, mutta nyt kun hiukset on hyvässä kunnossa niin onkin ajankohtainen hetki kaikille ylimääräisille hiushoidoille  ;D

Kristiina Nimenomaan raivostuttava, ei vaan käy tämä mitta. Pitää pitää mielessä tämä seuraavan kerran, kun tuntuu vaikka, että kaipaisi vaihtelua ja joku kiva puolipituinen malli olisi näpsäkkä ja helppo...  ::)

Hauskaa hifistelyä. :D

Joo kaikki tämmöiset testit on kivoja  :D Mulla lillui kaksi hiusta vesikipossa ja pysyivät pinnalla +2 h, sitten laitoin pois. Näyttäisivät siis olevan matalahuokoisia ja mulla hiukset tykkää juurikin humektanteista ja tehohoitoja tehostan lämmöllä. Sitten taas mun hiukset inhoaa proteiineja. Testien perusteella rakenteellisesti hiukset on kunnossa, elastaanisuus hyvä.
Olipa muuten kivoja juttuja höpönasun linkkaamilla sivuilla!  :)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #702 : 10.05.14 - klo:14:57 »
^ Onhan terveen hiuksen hoitaminen huomattavasti mukavampaa hommaa, kuin esimerkiksi puhkiblondatun. :D  Itse olen kasvattanut hiuksiani kohta vuoden, jonka aikana hiusfilosofiani on ehtinyt muuttua jonkin verran. Minäkään en kokenut puolipitkää mallia omakseni, joten oli kiire päästä eroon kyseisestä hiusmallista. Kärsimätön olen toki vieläkin, mutta enää en jaksa kokeilla joka ikistä vitamiinia ja päänahkaan hinkattavaa tuotetta, joka ehkä nopeuttaisi hiusteni kasvua. Jollain tavalla olen rauhoittunut ja nykyään pyrinkin vain löytämään optimaaliset hiustenhoitorutiinit arkeeni ja annan hiusten kasvaa ilman turhaa hifistelyä. Totuus on kuitenkin julma, sillä jopa minä jouduin myöntämään kyvyttömyyteni vaikuttaa hiusteni kasvunopeuteen.  ;D

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #703 : 10.05.14 - klo:15:30 »
Mulla on pikkuhiljaa myöskin mennyt maku kaikenmaailman pillereihin ja tabletteihin. En varmaan enää aio tilata mitään tabletteja pelkästään hiustenkasvatusta silmälläpitäen kunhan nuo putelit loppuvat. On myös tullut kauhea hinku polkka/olkapääpituista hiuksistoa kohtaan. Kerrostus tai latvojen siistiminen parturilla houkuttaisi mutta kun kasvattaa eikä haluaisi pituudesta luopua. En myöskään ole täysin vakuuttunut siitä että ne parturit missä olen käynyt leikkaavat tosiaan vain sen sentin.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #704 : 10.05.14 - klo:19:14 »
Tein vesilasitestin hiuksille ja mun pitää sanoa että tulos yllätti! Hius ei uppoa ollenkaan, joten mun hius onkin sitten low porosity. Tämä ihmetyttää, koska mun hius on ollut aina kova imemään kaikki hoitoaineet, värit ja öjyt mitä päähäni pistän.

Artikkelin mukaan nyt pitäisi "Try using lighter hair products with humectants". En ole ihan varma mitä tämä tarkoittaa. Koitin lukea linkin takaa humectaaneista, mutta vaikka mun englanti on ihan ok, ei homma oikein auennut minulle. Humektaaneja tuntuvat olevan aineet vähän laidasta laitaan.

Yhdessä kohdin myös mainittiin, että humektaanit aiheuttavat kosteassa ilmassa sen, että hius imee itseensä liikaa kostetta, hius turpoaa ja menettää muotonsa -> fizzy hair. Ja että tämä ongelma on suurempi nimenomaan niillä, joiden hius on high porosity. Vesilasitestin mukaan minun hius on low porosity (kohta tunti lasissa, ei ole uponnut minnekään), mutta hiukankin kosteutta ja mun hiuspesä muuttuu röllitukaksi. Ja tuon mukaan mun pitäisi käyttää vielä enemmän humektaaneja? :D Jokin ei nyt täsmää.

Edit: mun hius on nyt lionnut vesilasissa yön yli, eikä ole vajonnut. Näytti kyllä siltä että pintajännitys pitää sitä paikoillaan, joten tökin sitä vähän sormella. Pintajännitys rikkoutui ja hius vajosi hieman, joskaan ei uponnut. En taida oikein uskoa tähän testiin :D

« Viimeksi muokattu: 11.05.14 - klo:10:26 kirjoittanut Kalevalatar »