Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536003 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #705 : 11.05.14 - klo:21:00 »
Wuppiduu, pisimmät hiukset BSL! Matka hartioilta rintsikkamittaan on ollut pitkä ja kivinen, mutta vihdoin olen tässä. Nyt sitten saakin taas arpoa, että joko raaskisi siistiä latvaa vai onko vyötärömitan kutsuhuuto voimakkaampi.   ;D happyhappy! :)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #706 : 11.05.14 - klo:22:06 »
^ Oijoi onnea ellylle!  <3 Milloin viimeksi olet leikannut latvoja? Jos ne on sinusta hyvässä kunnossa niin älä turhaan leikkaa, sinuna suuntaisin vyötäröä kohti...  ;D

Mulla on pikkuhiljaa myöskin mennyt maku kaikenmaailman pillereihin ja tabletteihin.

Minäkään en kokenut puolipitkää mallia omakseni, joten oli kiire päästä eroon kyseisestä hiusmallista. Kärsimätön olen toki vieläkin, mutta enää en jaksa kokeilla joka ikistä vitamiinia ja päänahkaan hinkattavaa tuotetta, joka ehkä nopeuttaisi hiusteni kasvua.

Minäkään en enää etsi sitä yhtä niksiä tai taikapilleriä, jolla saisi taiottua hiuksiin pituutta nopeammin vaan yritän suojata latvoja, että jaksaisivat kasvaa hyvässä kunnossa pitkiksi eikä ylimääräisiä trimmailuja tarvittaisi. Nykyään kiinnitän myös enemmän huomiota hiuspohjan hoitamiseen, tällaisena lievästi päänahkavaivaisena on vähän pakko, vaikka yritän kyllä olla heittäytymättä hysteeriseksi miettiessäni tukkeutuneita hiusnystyjä yms. inhaa  :-X

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #707 : 11.05.14 - klo:22:30 »
Kampaajalla käyty ja kampaaja osasi ottaa riittävän vähän, mutta kuitenkin kuivia latvoja pois. Kokonaisuudessaan lähti 2-5 cm, mutta pisimmistä suikuroista lähti varmaan lähemmäs 10 cm. Ne oli kuitenkin vähän huonon näköiset joten ei haittaa. Nyt ollaan menossa mid-backin paremmalla puolella.  :) Väri vaan ärsyttää kun on niin punertava ja haluaisin vaaleamman, vaikka vaalean ombren (omalla juurikasvulla kun tässä nyt kasvattelen omaa väriä).

2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #708 : 12.05.14 - klo:15:07 »
Olen aika iloinen oman kasvatusprojektin etenemisestä (kuvalinkki hiusmuutoksissa). Viime keväänä leikattiin kaljuksi* ja käytin pitkään peruukkia, mutta nyt tukka alkaa olla siedettävässä pituudessa. Tahtoisin vain, että hiukset kasvaisivat nopeammin, jotta pääsisin kampaajalle leikkauttamaan jonkun kivan mallin. Olen keksinyt kyllä muutaman kivan tavan laittaa tukkaa jo tässä pituudessa, mutta olisi ihanaa saada kaikki hapsulatvat pois enkä halua luopua vielä olemattomasta pituudesta yhtään enempää kun on pakko.

Pitäisi kai siirtyä lisäravinteisiin taas kerran. Tilata iHerbistä biotiinia, sinkkiä ja B-compleksia, jos kasvu nopeutuisi niillä. Ajattelin meneväni kampaajalle ensi vuoden alussa. Silloin luulisi olevan tarpeeksi pituutta ja oma väri hyvässä kasvuvauhdissa  :).

*Vinkkinä niille, jotka yrittää poistaa indigoa hiuksista ja palata omaan vaaleaan väriin; ei kannata.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #709 : 12.05.14 - klo:18:52 »
Kiitos pieces  <3 Latvat ovat treffanneet saksia viimeksi silloin vuosi sitten, eli tarvetta varmaan olisi vähän leikellä. Ei vain millään raaskisi luopua sentistäkään pituutta. Arvon päivittäin, että riittääkö kärsivällisyyteni todennäköisemmin elämään kuivan latvan vai hieman lyhyemmän tukan kanssa. Teen jotain konkreettista hiuksilleni heti kun onnistun olemaan viikon samaa mieltä siitä mitä haluan.  ;D

Lilli, tykkään hiuksistasi ihan hirveästi! :)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #710 : 13.05.14 - klo:19:36 »
^ Viikon mietintä voisi olla ihan paikallaan  :D

En ole syönyt biotiini-lisää pitkään aikaan, MSM tabletteja harkitsin ostavani, mutta empä tiedä.. auttaakohan ne kuitenkaan? Nyt syön lisäravinteista vaan magnesiumia, vahvaa D-vitamiinia ja kalaöljyä.

Itse en ole huomannut hiusten kasvun kiihtyneen lisäravinteita nappaillessa, kynnet vaan kasvaa hurjaa vauhtia. Mutta eihän niistä lisistä haittaakaan ole hiusten kunnolle  :)

http://science-yhairblog.blogspot.ca/2012/06/hair-porosity-how-to-measure-sort-of.html
Tässä blogissa on juttua liittyen edellisen sivun huokoisuus-juttuihin eikä vesilasissa uittaminen oikeastikaan taida olla varmakaan tapa määrittää huokoisuus, mm. ennan mainitseman pintajännityksen vuoksi.
Paras on kai arvioida hiusten käyttäytymistä ellei halua maksaa kalliita testejä tai omista mikroskooppia  ;D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #711 : 13.05.14 - klo:19:47 »
^Joo, aika moni onkin kertonut kokemuksista, ettei biotiinista yms. ole apua hiustenkasvuun. Jäi onneksi hankkimatta tabletit, kun järkeilin itselleni tätä asiaa.. Biotin Fortea käytin joskus, ja se auttoikin, mutta vain pari kuukautta sitä kesti.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #712 : 13.05.14 - klo:20:01 »
Ja jos on elämäntavat ja terveys kunnossa, niin kyllähän hiukset kasvaa normaalisti ihan omaan tahtiinsa  :) Luulisin, että hiusten kasvua pystytään nopeuttamaan lähinnä vain niissä tapauksissa, kun jostain syystä hiukset ei kasvakaan normaaliin tahtiin, alkavat ohentua ja kunto kärsii yms.
Mutta aina sitä ihan mielellään kuuntelee, jos jostain kantautuu uutisia uusista ihmehoidoista joilla olisikin mahdollista saada hiukset kasvamaan +2 cm kuukaudessa...  ::)

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #713 : 14.05.14 - klo:06:58 »
Taas tasoitin pari senttiä latvoja eli mid-back pituudessa pysyttelen. Pitkästä aikaa kuvaakin:

Minäkin olen jättänyt biotiinin tauolle mutta olen alkanut hieroa päänahkaa päivittäin. En tiedä onko siitä mitään apua mutta se tuntuu ainakin hyvältä jos ei muuta :)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #714 : 14.05.14 - klo:12:19 »
^Kauniit hiukset. Mun hiusihanne on tuollainen tumma ja suora hius. Suorana tumma hius on jotenkin niiiin kaunis! Itsellänikin oli tuollaset joskus, sitä kohti mennään...

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #715 : 14.05.14 - klo:19:27 »
Täällä on vaihteeksi eka lista Biotiini Strongia kulutettu :) Vaan olipa hassu tunne, kun sain kutsun heinäkuisiin häihin.. Ei oo aikoihin ruvennu sormet syyhyään samallalailla kampauksen kanssa! Mitähän sitä ikinä keksiikään  :P

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #716 : 14.05.14 - klo:22:57 »
^Sun hiuksethan on kasvanut tosi paljon, muistelen kun katsoin sitä kuvakollaasia minkä laitoit tänne. Onko oma väri hiuksissasi?

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #717 : 16.05.14 - klo:08:12 »
Eilen kävin leikkauttamassa huonot latvat, vajaa vuosihan siinä tuli leikkaamattomuutta :D Kampaajani kehui vuolaasti hiusten hyvää kuntoa. Mun kampaaja on kyllä niin ihana! <3

Nyt on viimeisetkin kerrokset poissa, ja kreisi kasvatus saa alkaa. Noin sentti sai tukasta lähteä, tuntuu jotenkin tosi paljolta mutta eiköhän noi kasva nopeasti takaisin.

Jahka saan rahaa, menen ostamaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat hiusravinteet ja syön niitä ihan hulluna.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #718 : 16.05.14 - klo:18:40 »
^Sun hiuksethan on kasvanut tosi paljon, muistelen kun katsoin sitä kuvakollaasia minkä laitoit tänne. Onko oma väri hiuksissasi?

No on! Noi kuvat on ollu kyllä ihana tuki vaikka välillä pitää itteensä ihan tyhmänä kun niitä neuroottisesti joka kuukausi on ottanut  :D Vielä kun otsahiukset ylttäis takatukan kanssa samaan mittaan niin olisin tyytyväinen. Väri on purkista, oikeesti olis melko blondi. Viimesinä hetkinä kun oli lyhyt tukka, mulla oli Elumen värillä punanen tukka ja ennen sitä oli pitkään tumman ruskea väri. Kasvatuksen myötä ruskeasta on tullut vaaleampi ja sivuilla on ponnariraitoja. Täytys tässä värjätä tyvi tai sitten vaan sinnikkäästi odottaa heinäkuulle että värjää tyven ja tekee raitoja samoihin aikoihin niin että tulis taaksekkin pari..

^Mäkin muistan, ja piti ihan käydä tsekkaamassa se vanha kuva, joka oli ilmeisesti maaliskuulta. Hurjasti ovat siis kasvaneet lyhyessä ajassa, ja muutenkin tosi nätit hiukset kun näyttää niin vahvoilta ja elinvoimaisilta!

Kiitos, kiva kuulla :) En tiiä mikä se lopullinen taika on että tähän on jo päästy, mutta kyllä mä oon aika koukussa Biotiini Strong Hair & Nail:iin.. Kuuriluontoisesti sillon tällön oon sitä napsinut, joten olisko ainakin osasyy.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #719 : 03.06.14 - klo:20:21 »
Mitäpä kasvattajille kuuluu? Onko kesän myötä alkanut kasvupyrähdys vai hamppulatvojen luvattu aikakausi?