Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535991 kertaa)

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #720 : 03.06.14 - klo:21:42 »
^Ei oikeastaan kumpaakaan. Hiukset tuntuu kasvavan omaa tasaista tahtiaan, mulla ne kasvupyrähdykset hiuksissa ajoittuu enempi sinne lopputalveen/kevättalveen. Ja ainakaan vielä ei ole latvatkaan menneet huonoon kuntoon. Tiedä häntä sitten, kun uimakausi alkaa ja tulee käytyä luonnonvesissä uimassa useamman kerran viikossa.

Mullahan oli siis reilut 2 vuotta sitten BSL-mittaiset hiukset, jotka leikkasin muutaman sentin mittaisiksi. En viihtyny lyhyessä tukassa, joten nyt on saaneet hiukset kasvaa. Alkuvuodesta tuli edellisen kerran sellainen "otanpa sakset käteen ja leikkelen menemään"-fiilis ja hiuksista lähti useampi sentti. Ihan mukavasti ovat kuitenkin tässä parin vuoden aikana kasvaneet ja bsl-mittaan on lyhimmillään ~5cm jäljellä, sivuhiuksissa selvästi enemmän. Elän toivossa, että joulun-uuden vuoden aikaan mulla olis taas rintsikkapituiset hiukset :)
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #721 : 04.06.14 - klo:19:49 »
hamppulatvojen luvattu aikakausi
Rutisee rutisee ja sakset houkuttaa aivan sikana!

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #722 : 04.06.14 - klo:19:57 »
Mä olen koittanut olla erossa mun saksista  ;D Siitä lähtien kun sain lahjaksi sellaiset tosi upeat kampaajansakset, ne on olleet tuossa mun näppiksen vieressä koko ajan ja heti jos katson esim. jotain  youtube-videota, niin nips nips kaksihaaraisia! Siippa nauraa että musta tulee kohta kalju, joten laitoin sakset pois näkyvistä.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #723 : 04.06.14 - klo:20:52 »
Mä sain hillittyä omaa leikkailuintoa just sillä, että tsekkasin muutamasta hiustupsusta, ettei ole kakshaarasia. Silloin jos niitä löydän muutamankin, niin saa sanoa hyvästit monelle sentille, jotenkin kun vauhtiin pääsee niin sitä tukkaa on kiva leikellä enempiki  :-\

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #724 : 04.06.14 - klo:22:08 »
Mulla kasvaa nyt nopeasti hiukset, vastahan olin värjännyt tyvikasvun pois. Kesä on aikaa, jolloin mun hiukset kasvaa parhaiten. Ärsyttävää tämä tyven värjäys, kun ei haluaisi jatkuvasti värjätä tyvikasvua pois, mutta "pakko".  :P

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #725 : 05.06.14 - klo:17:18 »
Mulla oli aika paha hamppulatvojen aikakausi. Vuosi sitten about räjäytin tukkaa värinpoistolla enkä ollut leikellyt latvoja sitten syksyn 2012. Leikkelin viitisen senttiä viime viikonloppuna ja heti tuli kivemmat, enää ei tunnu että tukka huopuu kiinni ollessaan. :D Kasvatus jatkukoon tästä BSL-mitasta, enää ei tuo värinpoistolla rääkätyn ja oman värin rajakaan oo niin paha.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #726 : 05.06.14 - klo:17:26 »
Mitenkä musta tuntuu että oma kasvuspurttini sijoittuu talveen. Luulin aina että kesällä ne hiukset kasvaa koska aurinko paistaa.
 :D

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #727 : 05.06.14 - klo:19:28 »
Mää olen siirtynyt takaisin pieneen silikonimäärään hiustenhoidossani. Käsittelemätön hius tykkää kyllä silikonittomuudesta, mutta kuivat latvat kaipaa siloitusta, varsinkin kun en ole vieläkään varma leikkaamishaluistani. Tai siis haluan kyllä leikata, mutta en vain raaski vielä. :D Oon jotenkin tosi tyytyväinen tähän hiusteni pituuteen nyt, en olisi uskonut olevani tyytyväinen alle vyötärömittaisiin hiuksiin, mutta nähtävästi voisin olla tyytyväinen hyväkuntoisen BSL-mittaisen tukan kanssa. :) oivalluksia!

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #728 : 07.06.14 - klo:21:40 »
^Hih, mä jotenkin käsitin eka väärinpäin tuon "alle vyötärömittainen", siis ajattelin että mitä ihmettä, et ole tyytyväinen vyötärön alapuolelle yltäviin hiuksiin...? Miksi oot kasvattanut..? Mutta sitten hoksasin :)

Oi kunpa minunkin hiukset olis vielä pidemmät kuin bsl, ei ole moneen vuoteen ollut edes siinä mitassa...

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #729 : 08.06.14 - klo:14:21 »
Mä oon ihan epätoivoinen tän oman tukkani kanssa, tää on tosi lyhyt eli noin leukamittainen, rikottu malli. Saan tän nykyään jopa hädintuskin ponnarille, sellaiseksi pieneksi nysäponnariksi.
Mun melkein vyötärömittainen hiuksisto lyheni viime kesänä epäonnistuneen vaalennusoperaation vuoksi ihan lyhyeksi, ja siitä olen sitten kasvatellut. Mä en tajua, miksi tää on näin hidasta! Syön Piimaxia mutta tuskin siitä paljon apua on. Juurikasvusta näen että kyllä mun hiukset kasvaa noin 1,5 cm kuussa, mutta se vaan tuntuu niin hitaaaaaaaltaaaa.....

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #730 : 08.06.14 - klo:15:35 »
Tuska raastaa :( Mittasin just hiukset, oli 82 cm eli täsmälleen sama kuin helmikuussa viimeksi mitatessa. Nappasin pari kuukautta sitten viitisen senttiä pois kuivimpia latvoja, eli tuo selittää asian. Ärsyttää vain kun hius kasvaa samalla nopeudella kuin se tuhoutuu latvasta, vaikka en edelleenkään esim. föönaa ja erittäin harvoin käytän suoristusrautaa. Lopputulos, viimeiset 5-6 vuotta mun hiusten pituus on pysynyt samana.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #731 : 09.06.14 - klo:14:43 »
^ Voisikohan kyse olla ihan siitä, että tuo on sun hiustesi maksimipituus, jonka yli ne eivät kasva ennen kuin siirtyvät lepotilaan ja putoavat? Mä olen huomannut, että mun hiukseni eivät kasva vyötärömittaa pidemmiksi, vaikka yrittäisin mitä temppuja...
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #732 : 09.06.14 - klo:19:09 »
Ehkä, mutta vielä joitakin vuosia sitten mun hiukset olivat huomattavasti pidemmät. En kuitenkaan voi olla ihan 100% varma tästä, koska olin silloin vielä onneton ihminen joka ei tiennyt juurikasvu-sivustosta, enkä mittallut hiuksiani  ;D Mutta muistelen, että olisivat olleet 10-15 cm pidemmät.

Toisaalta mun hiuslaatuni on muuttunut paljon vuosien varrella, siitä on tullut vanhalla iällä yhä kiharampi. Ehkä tuo kiharuus tuo latvojen kuivuutta ja haurastumista ja hius tosiaan rapisee latvasta sitä myöten mitä juuresta kasvaa.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #733 : 10.06.14 - klo:15:29 »
Mitäpä kasvattajille kuuluu? Onko kesän myötä alkanut kasvupyrähdys vai hamppulatvojen luvattu aikakausi?

Mulle sattui kasvuspurtti täydelliseen aikaan, on nimittäin kuukauden takaisen leikkaamisen jälkeen hiukset kasvaneet kaksi senttiä!  :) Hiukset tuntuu vieläkin lyhyiltä, mutta kyllä nuo pari senttiä piristää mukavasti. Onnea varjostaa pikkuisen se, että jossain vaiheessa aion tasata latvasta kaikki ohennukset ja kerrostukset pois ja siinä menetän pituutta. Pidän tämän lopun vuotta leikkauslakkoa ja haaveilen jo ensi kesästä, kun tukkaa on n. 15 senttiä enemmän.

Oon jo monta viikkoa miettinyt, että ostaisinko suoristusraudan vaiko en. En saa tämän pituisiin hiuksiin nättiä kiharaa/lainetta vanhoilla kiharrustekniikoilla enkä tykkää pitää hiuksia suorina koko ajan.
Kuitenkin tiedän, että tällä mun hiuslaadulla ei pitkälle pötkitä, jos alan säännöllisesti käyttämään lämpöä hiuksiin  :( Enkä oikein tiedä, että pystyisinkö pitämään suoristusraudan käyttämisen satunnaisena, nimim. entinen suoristusrauta-addikti. Vähän tylsää, jos ei voi olla tyytyväinen hiuksiinsa, mutta en kyllä tahtoisi enää siihen tilanteeseen, kun päästä ei kasva suunnilleen yhtäkään hiusta, joka ei olisi jostain kohtaa katkeillut tai haaroittunut.
Raudan käyttäminen verottaisi hiusten kuntoa ja saattaisi viedä pituutta pitemmällä aikavälillä, mutta toisaalta ei paljoa innosta olla koko kesää hiukset kiinni...  ::)

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #734 : 10.06.14 - klo:17:14 »
Ilmoittaudun vasta nyt ketjuun, vaikka kasvatusta (tai pikemminkin sen yrittämistä) on takana jo jokunen vuosi. Vaalennettuja hamppulatvoja leikkasin toissapäivänä taas 4 cm pois (juuri kun olin saanut vähän kasvatettua... :'( mutta takkukasan selvittely joka aamu rupesi kyrsimään) ja koko ajan kasvaa uutta kaunista tilalle, vaikkakin hitaasti. Tavotteena olisi ainakin keski-/alaselkään asti ulottuvat hiukset, sellaset ollu viimeksi yli kymmenen vuotta sitten  :-* En käsittele hiuksia nykyään millään lailla, siis värjää, kuivaa, kiharra tai käytä muotoilutuotteita. Pesuväliä olen pidentänyt ja käytän lähestulkoon pelkästään luonnollisia shampoita/hoitoaineita (ainoa ei-luonnollinen tuote Erittäin Hieno Suomalainen, jota tulee välillä käytettyä).

Eläimille tarkotettuja biotiinituotteita tullu kokeiltua, mutta itse en huomannut kasvussa eroa  :-\ Tupakoinnin lopetin kanssa nelisen kuukautta sitten, eli terveempää hiusta pitäisi kasvaa  :D Öljyhoitoja teen about kerran viikossa, syväpuhdistukset (silloin tällöin) teen vihreällä savella.

Tuli muuten mieleen, että mulla Berocca on auttanut kynsien kasvuun ja kuntoon, eli sillonhan pitäisi auttaa hiuksiinkin? Pitääpi alkaa taas ottamaan  ;D Onko tästä kellään kokemuksia?

Edit. Nyt on siis vähän olkapäiden alle (olkapää-kainalo välissä) hiukset, kun vielä pari päivää sitten oli BSL...
« Viimeksi muokattu: 10.06.14 - klo:17:43 kirjoittanut Taistelukonna »
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.