Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536364 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #735 : 10.06.14 - klo:17:54 »
Leikkasin itsekin 2 cm hiuksista, mutta en latvoista. Mulla on tuossa etuhiuksissa lyhyempiä hiuksia, jotka on on mennyt tosi huonoon kuntoon.. oli käytännössä kuin hamppua, leikkasin niistä.

Edit. Miten kauan siihen meneekään, että hartiamitta on saavutettu; tuntuu, että ikuisuus. Olen ollut kauan tässä mitassa, joka ei yllä hartioille, mutta ei ole mikään polkka-pituinenkaan.
« Viimeksi muokattu: 10.06.14 - klo:17:58 kirjoittanut Kristiina »

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #736 : 10.06.14 - klo:19:46 »
Taidan olla aika tyytyväinen tällä hetkellä pituuteen, reilu BSL. Oon napsinut kerran kuussa sentin pois ja opetellut jopa pitämään hiuksia auki.  :) Jos tekee mieli kasvatella vyötärölle niin nopeastihan nää kasvaa. Oon kiitollinen kun on aika helppohoitoinen tukka. Otsiskin yltää jo kulmakarvoihin.

Niin ja jätin tosiaan lisäravinteet pois lukuunottamatta monivitamiinilisää. En syö enää esim. biotiinia tai spirulinaa. MSM-jauhetta saatan ottaa harvakseltaan. Keskityn huolehtimaan kehosta kunnollisella ruokavaliolla ja liikunnalla. Hiukset kasvaa nyt jopa pari senttiä kuukaudessa.
« Viimeksi muokattu: 10.06.14 - klo:19:51 kirjoittanut Eudokia »
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #737 : 11.06.14 - klo:15:53 »
Ilmoittaudun mukaan. Olen nyt pari vuotta pitänyt rikottua polkkaa ja nyt kyllästyttää. Tällä hetkellä kasvatan. Hiukset vähän alle olkapäiden ja eteenpäin pitenevänä. Hieman otsis lyhyempi. Nyt on pientä turhautumista ja tekisi mieli leikata. Viimeksi eikattiin tähän malliin alkuvuodesta talvella. Eli kasvua on tapahtunut. Äitini leikannut harottavia latvoja alle 1cm kerran tässä matkalla. Nyt polkkani ei istu mitenkään vaan menee päätä myöten pesun jälkeen ja latvat harottaa kun eri mittaisesti leikattu veitsellä. Hiukseni hiukan laineikkaatkin vielä ettei ihan piikkisuora. Menee pienelle ponnarille, mikä sekään ei kovin kiva näky kun on niin pieni vielä. Mutta töissä melkein pakko pitää kiinni hiuksia tässä vaiheessa. En tiedä kannattaako leikata hieman mallia näihin vai antaa vaan kasvaa? Väkertää jotain epätoivoisia kampauksia? Vai mitä? Olen nyt ruvennut hoitamaan hiuksia öljyhoidoilla ja tilasin juuri rakennepaikkaajan ja kosteuttavan naamion Joicolta beautybaystä. Lisäksi yritän olla pesemättä kovin usein ja yritän välttää kihartamista tai suoristamista. Hiukan föönään. Nyt on tullut uutena hiuksiin jötettävät latvasuojat eli öljyt. Postissa tulossa moroccanoil ja lemppari kerastasen cristalliste seerumi. Lisäksi ostin kaupasta epätoivoisena tresemmen keratin seerumin.
Onko kasvattajilla vinkkejä miten pärjätä rikotun polkan kanssa hankalassa kasvatusvaiheessa? Kun hiukset on lättänät ja menee päätä myöten ja lisäksi latvat epätasiaiset ja rikotut.

lisään vielä että hiukseni on moneen kertaan raidoitettu...vaalennettu ja värjätty vuorotellen. ja nyt kaupan väri päässä eli suht lähellä omaa väriä tällä hetkellä. Ei 2 haaraisia vielä.

Peräkkäiset viestit yhdistetty. Omaa viestiään voi muokata Modify-namiskan avulla. - ellen
« Viimeksi muokattu: 11.06.14 - klo:16:15 kirjoittanut ellen »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #738 : 11.06.14 - klo:16:12 »
^ Samanlaisesta kasvuvaiheesta kärsineenä neuvoisin käymään kampaajalla, joka leikkaa hiuksiin erilaisen mallin. Esimerkiksi U- tai V-malliin leikattuja hiuksia/latvoja on mielestäni helpompi kasvattaa kuin A-mallissa olevia hiuksia. Samalla kasvoja ympäröiviä hiuksia saa kevennettyä ja yleisilme kevenee huomattavasti, mutta kasvatusta on helppo jatkaa, eikä kampaajalla tarvitse välttämättä käydä edes siistimässä latvoja.

Itse pääsin helposti ohi ikävän kasvuvaiheen, kun pidin hiuksiani mahdollisimman paljon kiharoilla, kun ne eivät olleet kiinni. Jos hiukset kihartuvat tai laineilevat edes hieman, niin kannattaa kokeilla kiharakampausta.

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #739 : 11.06.14 - klo:18:04 »
Kiitos vinkeistä Ellen. =) Mietin vielä raaskinko leikata näitä. Sehän tarkoittaisi että hiukset lyhenisi edestä jonkin verran. =/ Nää on nyt kuitenkin edestä pidemmät kuin takaa. Mutta katsotaan. Kampaaja on varattu mutta saahan sen peruuttaa. Nyt kokeilin näitä kiharana ja olikin aika kivat. Ehkä nää menee kesän yli ja saan siirrettyä leikkuuta kun on vähän pidemmät. En vielä haaveile mistään kovin pitkästä vaan ekana pitkä polkka joka hartioiden yli.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #740 : 12.06.14 - klo:21:22 »
Huono kuva, kun ite yritin ottaa.. Mutta pääasia siitä välittyy! Ekan kerran kokeilin donitsia kun löyty Glitteristä sopivan kokonen. Aika magee, vaikka kuvassa onkin vaan äkkiä sähelletty eikä mitenkään viimeistelty  :T

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #741 : 12.06.14 - klo:21:32 »
Mä en tiedä miten tota donitsia käytetään. :-[
Samalla tavalla kuin sukkaa? Eli kieputetaan sitä sukkaa hiuksissa kunnes se saavuttaa päänahan ja 'levitetään' hiukset siihen ympärille. Olisi meinaan vähän parempi tollanen donitsi, mitä niitä oon joskus hypistellyt, kuin semmonen pehmeä ja lörppö sukka.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #742 : 12.06.14 - klo:21:58 »
Mä en tiedä miten tota donitsia käytetään. :-[
Samalla tavalla kuin sukkaa? Eli kieputetaan sitä sukkaa hiuksissa kunnes se saavuttaa päänahan ja 'levitetään' hiukset siihen ympärille. Olisi meinaan vähän parempi tollanen donitsi, mitä niitä oon joskus hypistellyt, kuin semmonen pehmeä ja lörppö sukka.

Tehään normaali ponkkari, sit pujotetaan hiukset siitä läpi ja asetellaan tasasesti donitsin ympärille.. Kiinnitys joko pinneillä tai toisella ponkkarilla. Tässä video:https://www.youtube.com/watch?v=2QcZqqQUjDM

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #743 : 12.06.14 - klo:22:10 »
^ Kiitos! :D
---
Äsken tuntui että ei helkatti mun hiukset on kasvanu ja pyysin miestä ottaan kuvan. Mun leuka meinas pudota maahan kun näin kuvan.

Tänään:
Kuukausi sitten:

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #744 : 13.06.14 - klo:07:58 »
Sattupa astetta huvittavampi donitsivideo, mut joo perusidea tuli selväks  :D Selasin sen vaan äkkiä läpi ilman ääniä..

Ompa kasvanu, vau!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #745 : 15.06.14 - klo:12:17 »
Onpas höpönasun tukka kasvanut hyvin, onnea! :) kaunis nuttura myös MNi:llä.

Itse aion nyt hieman luopua pituudesta. Olen ollut leikkaamatta vuoden ja nyt alkaa latvat tuntumaan sen verran inhottavilta, että pitää päästä leikkelemään huonoimpia pois. Tässä ei enää S&D-sessiot auta, kun latvat ovat kokonaisvaltaisesti kuivat.  ;D Vakikampaajani tulee viikon päästä pois kesälomaltaan ja aion heti varata ajan. Hakusalla on myös uusi hiusmalli, mutta en vielä tiedä mikä. Saa nähdä millaista pituuskriisiä pukkaa muutaman sentin lyhentämisen jälkeen  ;D

• Vieras
« Vastaus #746 : 15.06.14 - klo:22:26 »
Olin itsekin vähän yllättänyt tuosta kasvusta. :D Tosin se ei vieläkään tunnu pitkältä vaikka näyttääkin siltä.

Vielä virallinen kuukauden kasvukuva, paitakin on suorassa:

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #747 : 18.06.14 - klo:18:28 »
Sulla on ihan älytön hiustenkasvu höpönasu! Olisipa minullakin. Hyvä idea muuten tuo raitapaita, pitäisi itsellä etsiä joku samantyylinen niin voisi raidoista katsoa missä kasvu menee.  :ts
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #748 : 22.06.14 - klo:23:24 »
Mulla on luomia yläselässä niin niiden perusteella pystyy myös arvioimaan hiusten kasvamista ;) Vielä on yks selvä luomi, "tavoiteluomi", sen alapuolella ei sitten enää olekaan eli täytyy keksiä joku muu "mittanauha" :)
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #749 : 23.06.14 - klo:16:47 »
Sulla on ihan älytön hiustenkasvu höpönasu! Olisipa minullakin. Hyvä idea muuten tuo raitapaita, pitäisi itsellä etsiä joku samantyylinen niin voisi raidoista katsoa missä kasvu menee.  :ts
Usko pois, välillä tuntuu että hiukset junnaa paikallaan. :D Ilmeisesti mule tuli sitten kevätspurtti. Tykkään juurikin raitapaidoista tai muista kuviollisista sen takia että näkee kasvun, mittanauhalla kun saan aina eri tulokset.