Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537286 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #765 : 07.07.14 - klo:22:43 »
^Kampauksista pitkiin hiuksiin.. Vaikka mulla on ollut melkein aina pitkät hiukset (nyt tosin puolipitkät ja pidennyksetkin), niin en ole oikein koskaan mitään kampauksia tehnyt hiuksiini. Vaikka pitkissä hiuksissa ne näyttäisivät kyllä hyviltä. Melkein aina oon hiukset auki, urheillessa sitten kiinni.

Poissa sentent1a

• Haiven
  • *
« Vastaus #766 : 08.07.14 - klo:14:55 »
^Joo, kyllä itsekin muistan ettei niitä aina jaksanut todellakaan laittaa, mutta laittelin silti huvikseni aina välillä ja sitä kaipaan, koska nyt en ole ainakaan vielä onnistunut löytämään kunnollisia kampauksia näin lyhyille ja kerrostetuille hiuksille :/

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #767 : 09.07.14 - klo:08:11 »
Liityn ketjuun mukaan. Kasvatus varsinaisesti aloitettu tammikuussa, jolloin lähdin myös omaa väriä metsästämään. Tämän jälkeen hiuksia leikattu kaksi kertaa, yhteensä jotain 5-10cm väliltä, joten ovat aikalailla samaa luokkaa pituuden puolesta kuin vuoden alussakin. Erona kuitenkin se, että alkavat vihdoin olla tasapitkät, eivätkä voimakkaasti kerrostetut (ennen hiusten leikkausta näkyi paita latvojen läpi...).

Pituus lähestyy hiljaa bsl-mittaa, siispä hyvällä tuurilla vuoden lopussa jo uusi tavoite, mid-back!  :)

191 by Teeitseparemmin, on Flickr

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #768 : 12.07.14 - klo:08:54 »
Ai että.. Tänään on se kauan odotettu päivä, kun lapsuuden ystävä menee naimisiin ja minä saan ensi kertaa pitkään tukkaan ihan oikean kampauksen. Hiuskriisin välttämiseksi kun päätin että ihan kampaaja tekee kampauksen  8) Kyllä on stressivatsa koetuksella kun lievästi vähän jänskättää! Eipä oo aikuisiässä oltua vielä yksissäkään häissä.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #769 : 13.07.14 - klo:11:32 »
Siis vau! Vähän tupeerausta pohjalle hiuspuuterilla, jonka jälkeen pinnejä sinne tänne ja lopuks vähän kiharaa ja pikkusen lisää pinnejä.. Enpä olis uskonu että mun tukasta on jo tällaseen  8)

Lisää kuvia täällä.

Ainiin ja täytyypäs tähän lisätä ilouutisia... Tämä kampaaja sano että mulla on kyllä ohuet hiukset, niinku että yksittäiset hiukset on tosi ohuita, mutta niitä on paljon ja uusia vauvahiuksia on myös paljon. Olisiko tässä siis taas kiittäminen Biotiini Strongia! Tupeeraus oli mieletömän helppoa ja hiuksia oli kätevä käsitellä. Samalla kehui meikatessaan myös tasaista ihoa, ahh kyllä mä olin aika otettu   :-*
« Viimeksi muokattu: 13.07.14 - klo:11:39 kirjoittanut MNi »

• Vieras
« Vastaus #770 : 13.07.14 - klo:12:06 »
^ Osaispa itekin tehdä edes jotain tuon suuntaista! Tosi ihananväriset hiukset sulla. :D

Taas, taas mulla on polkkis/olkapäämittakuume! Make it stop! :'( Pesen tänään hiukset ja on pakko varmaan ottaa kuun epävirallinen kasvukuva, jos sais vähän motivaatioo...

/ Yök, öljyt jäi vaihteeksi latvoihin eikä peseytyneet kunnolla mutta se kuva oli silti pakko ottaa.
« Viimeksi muokattu: 13.07.14 - klo:15:31 kirjoittanut höpönasu »

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #771 : 17.07.14 - klo:21:18 »
^ Osaispa itekin tehdä edes jotain tuon suuntaista! Tosi ihananväriset hiukset sulla. :D

Niimpä. Oon kyllä hyvin hyvin tyytyväinen päätökseeni käydä kampaajalla, vaikka se aina vähän rahapussia riipasee, mutta tällä kertaa kyllä kannatti. En mä olis saanut mitään vastaavaa aikaseks :D

Mutta vähänkö sulla on pitkä tukka! VAU.

^^Kiva kampaus ja tosi ovelan väriset hiukset, kivannäköinen kokonaisuus :)

Mulla oli pientä värikriisiä, kun kerrankin saatoin mennä kampaajalle laittamaan hiusvärin. Normaalisti kun oon ite aina värjäilly ja viimeks varmaan lyhyiden hiusten aikaan ottanu kampaajalla väriä.. Halusin selkeetä muutosta tukkaan, ja jonkinlaista eloa + tulevaa kampausta ajatellen näköä, niin tiesin sen verran että joku pohjaväri ja raitoja. Kampaaja sai sitten käyttää luovuuttaan ja pohjaväriksi valikoitui 5K + vaaleat raidat  :) Niimpä haalistunut kuontalo heräs henkiin ja oon kyllä ihan ruvennu viihtymään tässä värissä  :-*

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #772 : 19.07.14 - klo:20:49 »
höpönasu Miten sulla kasvaa hiukset nuin nopeaa?! Mulla kasvaa juuri sen sentin kuussa.   :o
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #773 : 19.07.14 - klo:22:35 »
Viime mittaus oli 8.6. eli noin 1.5 kk sitten, silloin pituutta huijausmitalla 82 cm eli about saman verran kuin vuosi sitten  :# Nyt kuitenkin mitta näytti 84 cm, vaikka hiukset oli suht kikkuralla! Siippa sanoi että ihan pisimmät latvat ylsivät jopa 88 cm asti.

Ehkä mulla on sittenkin toivoa  ;D Yksi asia mikä tulee mieleen on se, että olen koittanut juoda paljon enemmän vettä. Veden juonti on mulle ollut AINA hankalaa, vaikka olen kuinka koittanut "totutella" siihen, kuten aina ohjeistetaan. Mutta mä en voin tunne janoa ja voin mennä päiviä ihan vain kahvilla :/ En välttämättä saa juotua sitä kahta litraa, mutta ainakin se litra päivässä tuntuu menevän. Pitää vain olla helkkarin tarkka sen kanssa, tai päivä on nopeasti ohi ja mulla on täysi vesilasi tuossa vieressä.

• Vieras
« Vastaus #774 : 20.07.14 - klo:14:10 »
Kiitos enna, MNi ja Lilli! :D Luulen että mulla on nyt jokin kesän kasvupyrähdys meneillään. En syö mitään ravintolisiä ja ruokavaliokin on päin puuta. Ehkä auringonvalolla on jokin kasvattava ominaisuus...
Pari senttiä lähti torstaina latvoista! :ts

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #775 : 21.07.14 - klo:02:49 »
Mulla on monen vuoden odottelun jälkeen oma väri päässä, joten olen kai ihan tavallinen kasvattaja sitten. Oma väri on tullut tuskaisesti kasvatettua jo useamman kerran, ja enää en aio siihen tällä hauraalla hiuslaadulla ryhtyä, joten tällä kertaa tässä pysytään. Hiukset ovat aika pahasti ohentuneet ja katkeilleet, mutta tyvessä näkyy aika paljon lyhyttä hiusta, jonka toiveikkaasti ajattelen olevan uutta kasvua (katkeilu kun tapahtuu yleensä pidemmältä hiuksesta). Kummempaa leikkausta ei hiuksissa ole, pisintä osaa on vain trimmattu suoraan linjaan melkeinpä joka kuukausi. Varsinainen kasvatus siis junnasi koko oman värin kasvatuksen ajan, kun en halunnut luopua koko pituudesta, mutta en voinut niin huonokuntoista sellaisenaankaan kasvattaa, joten pysyin sitten suunnilleen vakiomitassa (suunnilleen apl) leikaten latvaa uuden kasvun tahtiin. Nyt mitta on pisimmillään kainalomitan ja bsl:n välillä, ja tavoitteena olisi hyväkuntoinen ja tasapitkähkö mid-back tai reilu sellainen, ei kuitenkaan vyötärölle asti. Hiukset tuntuvat nyt olevan sellaisessa kunnossa, että vähän harvempikin leikkaus riittää, ja saan toivottavasti oikeaa kasvuakin aikaiseksi.

Olen jonkin aikaa popsinut sinkkiä ja kesän jälkeen aion ottaa reipasta satsia d-vitamiinia läpi talven. Myös piimax c + biotiini on satunnaisessa (heh) käytössä ja omega-kolmosiin tarkoitus tarttua lähiaikoina myös. Varmaan kalsium-lisääkin joudun harkitsemaan. Hyvä selvityskampa on ollut käytössä aina, ja viime vuosina lisäksi TT. Ponnarit katkovat mun hiuksia pahasti, vaikken esim. metalliosia ole ikuisuuksiin kelpuuttanutkaan, joten otin jonkin aikaa sitten kokeiluun Invisibobblet. Ensin inhosin, mutta ostin sitten toisen väriset, ja nytpä jännästi tykkäänkin! ::) Näin se ihmismieli vaan toimii... Tunne on ainakin mukavampi, mutta saa nähdä, vähentyykö katkeilu. Tällaiset taitaa olla mun kasvatusaseet! Monen kauhuksi pesen hiukset päivittäin, mutta toisaalta en sitten lämpökäsittele tai käytä kuivattavia muotoilutuotteita juuri koskaan. Näillä rutiineilla oli vielä teinivuosina päässä tuuhea ja vahva tukka, siihen nyt tuskin enää pääsee takaisin, mutta jos edes nykyistä parempaan, niin hyvä!
« Viimeksi muokattu: 21.07.14 - klo:02:50 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa NiinaP

• Haiven
  • *
« Vastaus #776 : 24.07.14 - klo:17:05 »
Mä oon vaikka kuinka kauan kasvattanu omaa tukkaa a-linjasesta bobista ja jossain vaiheessa päätin leikata otsiksen josta tuli liian lyhyt eikä se sopinu mulle yhtään  :'(
Siinä sitte itku kurkussa epätoivosena etin keinoja millä saisin kasvatettua hiusta nopeemmin ni aloin syömään biotiini strong hair&nails tabletteja jotka on oikeesti toiminu  :l
Sitten vielä ostin apteekista fast shampoota ja hoitoainetta jonka jälkeen hiukset alko kasvaa vielä nopeempaa ja tuuheni älyttömästi  :l
(täällä tietoa jos jotakuta kiinnostaa  :) http://www.nisim.fi/fast_tuotteet.html )
Hiukset oli olkapäille, otsis kulmakarvojen kohalla, nyt 4kk jälkeen hiukset on melkein puoleen selkään ja otsis leukaan  :T

(EDIT: se unohtu sanoa et tuntu et mun hiukset ei normaalisti kasva millään, ehkä 0,5-1cm/kk)
« Viimeksi muokattu: 24.07.14 - klo:17:07 kirjoittanut NiinaP »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #777 : 24.07.14 - klo:21:02 »
^ Herttileidi, tuollaisesta kasvuvauhdistahan voi jo olla kateellinen! Onnea hienosta tuloksesta, aina kiva lukea hiuskriisien hellittämisestä. :)

Mun pituuskriisini tuli osittaisena nyt. Leikkaamisen jälkeen hiusten kunto on aivan ihana, mutta kasvojen reunoille leikatut lyhyemmät kerrokset tuntuvat nyt kyllä liian lyhyiltä. Kasvonpiirteille ja hiusten yleisilmeelle kerrostus teki hyvää, mutta kyllä ne vain tuntuvat jotenkin väärän mittaisilta. BSL on seuraava välitavoite, joten eiköhän sitä ole tiedossa taas vuoden leikkuulakko ja vitamiinipurkkien esiinkaivaminen. Kasvattaminen vaan tuntuu aika turhauttavalta, kun joka kerta uuteen välitavoitteeseen päästessä olisi aika leikata huonoja latvoja pois. Ei auta itku markkinoilla, sillä ei nuo värinpoiston läpikäyneet hiusosiot tuosta terveemmäksi enää muutu.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #778 : 26.07.14 - klo:19:56 »
Tää lämpöaalto on saanut kynnet kasvamaan niin nopeaan, että saa leikellä jokatoinen päivä, joten sama kasvunopeus lienee hiuksissakin. Kokeilin pitkästä aikaa puikkonutturaa ja nyt se pysyy napakasti! Jatkuva stressitila kropassa vähän jännittää, että alkaako hiuksia karista.

Pituutta kohta keskiselkään. Leikkele en ennen kuin on vyötärölle.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Sumeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #779 : 28.07.14 - klo:23:53 »
Juuh elikkäs älkää ikinä toimiko niin kuin minä muutama viikko sitten ja leikatkaa hiuksiinne hetken mielijohteesta hiukan kerroksia kun iskee yleiset ulkonäköpaineet/ahdistukset -.-

Huomasin kyllä suureksi helpotuksekseni että olin mennyt leikkaamaan kyseiset kerrokset silleen onnekkaasti että satuinkin pikemminkin kerrosten sijaan vain tekemään latvoistani v-malliset :D että tällanen leikkausoperaatio...mutta jooh, järkytys hälveni kun palauduin mielenhäiriöstä ja tajusin että suurin osa hiuksista oli vielä samassa pituudessa kuin ennenkin. Ei sillä että eroa kyllä kauheasti huomaisi muutenkaan kun ei näillä helteillä edes voi pitää hiuksia auki. Ajattelinkin nyt pitäytyä normiletissä 24/7 ja katsoa sitten muutaman kuukauden päästä, ovatko sattuneet kasvamaan yhtään, tulee samalla kätevästi vähentämään suortuvien hipelöintiä :D
En kyllä tiedä mitä juuret tykkäävät jatkuvasta hienoisesta vetämisestä mutta enpä mä tuota lettiä koskaan niin tiukaksi tee että se jotenkin kummoisesti tuntuisi missään, eiköhän tämä pärjää näin.

Tästä tuli mieleeni että jos jollain on takataskussaan kivoja lettikampausohjeita, voi niitä kaikin mokomin heitellä suuntaani :)

1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen