Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535657 kertaa)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #780 : 29.07.14 - klo:21:45 »
Mulle iski tukkakateus! Olen ollut ihan tyytyväinen siihen että leikkasin tukan oman värin kasvatuksen takia, mutta koska kotona katselen jatkuvasti miestäni, jolla on kihartuva, varmaan puoleen selkään ulottuva, kauniin kullansävyinen tukka, niin vähemmästäkin! Mitään kriisiä asiasta ei sentään ole, mutta leppoisalla "antaa kasvaa vaan" ajatuksella taidan taas lähteä tähän hommaan.

Mies osallistuu myös kasvatusprojektiin. Ei tukan puolesta, mutta partansa. Oli nähnyt netissä kuvia hienoista, hyväkuntoisuuttaan kiiltelevistä parroista ja simppeleistä partakoruista, ja vaati minua paljastamaan kaikki mitä tiedän hiustenkasvatuksesta. ;D Kohta varmaan popsimme yksissä tuumin Piimaxin biotiini+Ceetä, käytämme jätettäviä (mies ei ole suostunut tukassaan niihin, vaikka tarvetta olisi...) ja suunnittelemme muhituksia tai kampauksia. Kokeiltiin kyllä aiemmin lemmikeille tarkoitettua biotiinia, mutta sain itse siitä niin kipeitä finnejä naamaani, että päätin lopettaa kuurin kun helpotusta ei näkynyt.

Pari vuotta ja tukka on lapojen alareunassa asti... Tästä se taas lähtee.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #781 : 30.07.14 - klo:11:38 »
Ollaan siis hallonnikkaan kanssa samoilla lähtöviivoilla. :) Elikkäs ideana kasvattaa omalla värillä pitkä tukka takaisin. Vähän kärsimättömyyttä on täälläkin ilmassa, mitä normaalisti kasvattamiseen liittyen ei ole ollut. Samoin oman värin kasvattaminen tähän pitkähköön polkkapituuteen sujui ihan vahingossa, mutta nyt haluaisin vaan kovasti että tämä kasvaisi. Ehkä pidän tätä tällaisena ei-minkään-pituisena, kun ei voi enää muotoilla niin kun polkkaa, mutta ei voi tehdä laineita tai kiharoita niinkuin pitkään tukkaan.  ::) Tosin muistan aikaisemmasta kasvatusrupeamasta, että se bsl hiipii kyllä aika salakavalasti sitten..

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #782 : 30.07.14 - klo:19:49 »
Taisin sanoa aikaisemmassa viestissäni, että en leikkaa ennen kuin hiukset ovat vyötärömitassa. Eilen tartuin kuitenkin saksiin ja napsaisin kolme senttiä pois.  :D Pituus kuitenkin edelleen BSL, jopa sentin pari ylikin.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #783 : 30.07.14 - klo:19:57 »
Saas nähdä mitä siitä omanvärisen pitkän tukan kasvattamisesta loppujenlopuksi tulee... Kasvattaminen ei ole se ongelma, mutta se on että innostuin taas katselemaan kuvia kauniista luonnonpunaisista hiuksista! Lupaan, että ennenkuin tartun hennapakettiin, käytän kerran, pari jotain suoraväriä ihan vaan kokeillakseni muuttuuko mieli. En ole nyt värjäämässä, mutta kun tukkaan tulee lisää pituutta, niin varmasti väri-ideakin pompsahtaa enemmän pinnalle. Pitää kuitenkin pystyä malttamaan mieli, kun en halua päätyä samaan tilanteeseen kuin viimeksi hennan kanssa. Eli ihan liian tummaan punarusehtavaan. Olisi kuitenkin kiva kokeilla jotain luonnonkuparin tapaista sävyä tähän oman värin päälle...

Miksi pitää nyt taas olla niin hankalaa? ::)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #784 : 31.07.14 - klo:06:47 »
Oli kiva tunne kun kävin suihkussa ja tunsin kuinka ihan pisimmät latvat (ehkä noin 2 hiusta  ;) ) on enää muutamien senttien päässä peppuvaosta! Toki hiukset oli märät ja tikkusuorat, kun ne kuivuu ja kihartuu, lähtee 20 senttii pois. Mutta silti, peppu lähellä!  ;D

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #785 : 31.07.14 - klo:09:33 »
Mulla ne ei ole koskaan jämähtäneet lopullisesti ja olen melkein koko värikirjon käynyt läpi. ;D Toki punaisten kanssa saa olla huomattavasti varovaisempi kuin vaikka vihreän... Vihreä sentään haalistuu kauniiksi merenneitotukaksi, mutta kylmistä punaisista voi tulla aika kauheita. Harmi ettei enää ole vaahtosuoravärejä marketeissa.. Color Pulseilla ja Wellan vaahdoilla sai kivasti värjättyä räiskyväksikin punaiseksi, väri pysyi hyvänä vähintään viikon mun tukalla ja pesutahdilla, ja sitten haalistui pois ilman mitään ongelmia.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #786 : 01.08.14 - klo:10:53 »
Hallonikas, mulla ihan samat mietteet. Just on oma väri kasvateltu ja hiuksillekin on tullut ihan kivasti mittaa ja nyt sitten se punainen väri houkuttelee. Pitäisi varmaan tehdä joku testisortuva että miten suoraväri mun hiukseen tarttuu. Mikähän olisi hyvä vaahtoväri?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #787 : 01.08.14 - klo:12:18 »
Vaahtovärejä ei enää taida olla juuri muita kuin Goldwellin Soft Color. Ne ei varsinaisesti tunnu olevan muodissa enää, huolimatta siitä että vaahtomaista koostumusta on todella kiva ja kätevä levittää. Goldwellin väritarjonnasta en osaa sanoa yhtään mitään, mutta eiköhän silläkin ole jossain oma ketjunsa. ;D

Muita vaihtoehtoja löytyykin sitten ihan kiva määrä ja sitä varten kannattaa penkoa suoraväriketjua. Olen itse kyllä huomannut, että melkeinpä koskaan ei ole kannattavaa levittää suoraväriä raakana tukkaan. Omien kokemusten mukaan sopiva lantraaminen hoitoaineella ei juuri huononna värjäystulosta tai pysyvyyttä, mutta helpottaa levittämistä ja vähentää pahinta tahrimista.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #788 : 09.08.14 - klo:12:05 »
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

• Vieras
« Vastaus #789 : 09.08.14 - klo:13:55 »
^ Wau, sun hiukset kasvaa kohisten! Onnea! Ootko nyt kainalomitassa vai missä? :ts

/ What does your hair say about you -testi:
http://www.sheknows.com/beauty-and-style/quizzes/what-does-your-hair-say-about-you
Sain Laid-back. :P
« Viimeksi muokattu: 09.08.14 - klo:18:21 kirjoittanut höpönasu »

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #790 : 09.08.14 - klo:18:28 »
^ Varmaan vähän reilu kainalomitta, koska nämä jäävät jo ärsyttäävästi kainaloihin kiinni... Pitemmällä tukalla huomaa että se jää aikalailla joka paikkaan kiinni, mm. auton oven väliin, sängyn patjan ja päädyn väliin, halaillessa toisiin kiinni ja toisten naamaan yms :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #791 : 09.08.14 - klo:21:04 »
Janniinalla on tosi kauniit ja hyväkuntoisen näköiset hiukset!  :)

^^ Miullakin tuli testin tulokseksi laid-back. Varmaan pitää paikkaansa ainakin siinä mielessä, että jumitan näissä samanlaisissa hiuksissa, enkä osaa tehdä mitään kampauksia tai käytä muotoilutuotteita.

Enää muutama sentti vyötärölle, mutta toisaalta latvoja olisi syytä trimmata. Tarkoitus olikin tänä viikonloppuna, mutta hiustenleikkuusakset jäivät pois matkasta, joten lykkääntyy taas. En tiedä, uskaltaisko antaa miehen tasoittaa latvoja, se kyllä joskus lupaili, että voisi saksia. No joo, voi olla, että en uskalla. :D
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #792 : 09.08.14 - klo:21:33 »
Oma kasvatusprojektini ei ole niinkään pituuden vaan hiusten kunnon takia  :-\ Melko lyhyt mutta naamaalle sopiva malli tuskin tulee muuttumaan vielä piiiitkään aikaan, vaan ensimmäinen välietappi olisi saada kasvateltua peruuttamattomalla tavalla kärähtäneet latvat pois ja sitten vasta kun hiusten kunto alkaa olemaan siedettävä, alkaa pituuden lisääminen.

Eli tällä kärsivällisyydellä/kärsivällisyyden puuttumisella, edessä on hyvin luultavasti ikuisuusprojekti... Mutta ainahan sitä voi siirtyä tuonne pidennys-keskusteluiden pariin hakemaan inspiraatiota jos oikein alkaa lyhyempi malli ahistamaan  :3

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #793 : 10.08.14 - klo:12:55 »
Mikä mielipide teillä on, voiko ohuet hiukset-normaalit hiukset omaava kasvattaa kauniit pitkät hiukset? Vai rupeaako latvat näyttämään huonoilta pidempänä? Luin jutun jossa sanottiin, että ne joilla on ohuet hiukset ei voisi kasvattaa pitkiä hiuksia. Tämä kiinnostaa, koska minulla on ohuet-normaalit hiukset. (ponnari 7,5cm) ja yritän kasvattaa. Latvat on kyllä aika huonot, mutta kaksihaaraisia ei juurikaan ole.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #794 : 10.08.14 - klo:15:56 »
Mun mielestä se on ihan hevonp*skaa, että vaan tuuheita hiuksia "kannattaa" kasvattaa. Ensinäänkin on niin monta muuta asiaa, jotka voi olla pielessä, ettei edes hiusten tuuheudella ole siinä vaiheessa mitään merkitystä. Lisäksi se nyt vaan on mielipidekysymys, näyttääkö ohuet hiukset automaattisesti huonoilta pitkinä.

Mun vastaukseni siihen ois, että toki jos ne on todella huonokuntoiset, mutta niin voi olla tuuheatkin hiukset. Kasvattakoon jokainen sen minkä omat hiukset kasvaa, ja jos rupeaa näyttämään karmealta omaan silmään, niin se on nopea napsaisu lyhyeksi.
Cogito ergo doleo.