Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536000 kertaa)

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #795 : 10.08.14 - klo:19:03 »
Luin jutun jossa sanottiin, että ne joilla on ohuet hiukset ei voisi kasvattaa pitkiä hiuksia.

Onpa outo väite  ??? kyllähän ohuita, pitkiä hiuksia näkee päivittäin kun kylillä kulkee. Joten ihan todistetusti se on mahdollista, varmasti jokainen on nähnyt ohuita, mutta pitkiä ja hyväkuntoisia hiuksia (siis jollei peräti itse omista sellaisia)

Kait tässäkin on kyse lähinnä ahkerasta hoidosta ja oikeista tuotteista, mitä käyttelee jotta saa halutun lopputuloksen. Tuskinpa hiusten tuuheus itsessään on se ratkaiseva tekijä.

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #796 : 10.08.14 - klo:21:31 »
Veikkaan että tossa tarkotettiin sitä että ohuet hiukset ei näytä hyvältä pitkänä...mullekin joskus kampaaja sanoi, että nämä mun hiukset on niin ohuet et näyttää hyvältä max.hartiamitassa...olen kyllä asiasta eri mieltä!!!! Itellä hiukset näyttää kamalilta luiruilta polkkamitasta aina kainalomittaan asti, siitä pidempämä ne näyttää paljon runsaammilta kun alkaa taipuilla latvoista, tulee vähä semmonen rantatukka  :-*

Ja 7,5cm ei oo yhtään hullumpi ponnarinympärys, itsellä se on huvennut 5 senttiin...lääkäri pisti verikokeisiin kun painokin alkanut tippua niin katsoo josko löytyisi joku syy.
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #797 : 12.08.14 - klo:10:40 »
Leikkasin hiukset lyhyiksi kuukausi sitten ja silloin mittailin että alimmat niskahiukset olivat lyhimmillään 3cm. No nyt ne on 5cm. 0_0 Tiedän kyllä että mulla on reipas kasvutahti, mutta aina se silti yllättää lyhyellä tukalla. Malli alkaakin tuntua jo vähän vaikeasti laitettavalta verrattuna kuukauden takaiseen, mutta sen pitäisi kaiketi helpottua pikkuhiljaa kun opettelisin vaan käyttämään pinnejä ja muita härveleitä.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #798 : 12.08.14 - klo:15:53 »
^ Itsekin leikkasin aprillipäivänä sivusiilin jonkun 7-9mm kai (piti olla jonkinsortin hieno aprillipila, että olisi laittanut tukkaselfien fb:hen, enkä sitten edes laittanut mitään kuvaa. Hieno pila oli juu.), ja se on nyt reilu keskisormen mittainen. Sormeni on näköjään 8cm. No kohta ne saakin ponnarille ennen kun kukaan huomaa mitään. :P
« Viimeksi muokattu: 13.08.14 - klo:20:47 kirjoittanut Kaarne »

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #799 : 13.08.14 - klo:19:24 »
Jaahas, eipä ole hetkeen tullut kirjoteltua tännekään, senverran hektinen kesä ollut. Ja se näkyy myös tukan kunnossa... Vietin siis 2 kk Kreikassa, ja vaikka suihkin uv-suojaavaa hoitosuihketta ja käytin muutenkin samoja tuotteita kuin kotona, niin ovat ihan käsittämättömän karheat. Leikkasin tukan ennen matkaa, ja leikatut sentit ovat kyllä kasvaneet takaisin. Silti tuntuu että junnaan tässä samassa, aina kun saa vähän pituutta niin latva hapertuu ja pakko leikata. Nyt tosin aion pitää lakkoa seuraavat 4 kk, en nimittäin äsken tutkaillessani löytänyt ihmeemmin kaksihaaraisia. Toivottavasti ensi kesänä mulla on lopultakin se kunnon pitkä tukka josta oon haaveillut ties kuin kauan..

Tässpä kuvaa nykyhetkestä, vähän näyttävät ehkä pidemmiltä mutta suurin ero on tuossa hiusten kunnossa....auts  :D onneksi mun tukka yleensä tokenee kesästä hyvällä hoidolla, mitään väri- tai lämpökäsittelyjä ei kuitenkaan ole koko kesän aikana tehty. (muoks. eka siis vastaleikattuna kesäkuun puolivälistä, toinen tänään).
« Viimeksi muokattu: 14.08.14 - klo:02:15 kirjoittanut Punatulkku »

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #800 : 14.08.14 - klo:07:06 »
^On, mutta mulla ne liittyy lähinnä siihen, että haluan huonokuntoisista pituuksista/värjätystä hiuksesta eroon. Mietin jatkuvasti, että ehkä pitkät hiukset ei olekaan mun juttu, ehkä pitäisikin vaan leikata. It's a trap. :P Oikeasti haluaisin vaan pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, mutta kun kaikkea ei voi saada kerralla, niin se on jatkuvaa jossittelua kunnon/värin tai pituuden välillä.
Cogito ergo doleo.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #801 : 14.08.14 - klo:15:44 »
Taitaa olla kasvu hidastunut nyt kesällä täälläkin.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #802 : 14.08.14 - klo:16:08 »
Mulla oli tänään vähän huono hiuspäivä ja päädyin taas pohtimaan, että onko pitkä tulla sittenkään mun juttu. Typerää, kun mielipide pomppii ees taas pitkän ja puolipitkän mallin välillä :D Mä en ole pidennysihmisiä eli sellaiseen säätämiseen en halua alkaa. Muilla tällaista pituuskriisiä?

Kyllä mulla on tuollaisia mietteitä, vaikka jättäisinkin laskuista hiusten kunnon ja sekamittaisuuden yms. Pidin pitkään kainalomittaa, joka on itselläni jossain määrin ryhdikäs ja sopusointuisen näköinen, mutta nyt kun olen antanut kasvaa, tuntuu että tämä kainalon ja bsl:n välillä oleva pituus on jotenkin typerän näköinen. Tuntuu että mulla on sellaiset selkeät vakiokohdat, joissa oleva pituus näyttää jotenkin harmoniselta, ja kaikki niiden välillä näyttää oudolta ja keskeneräiseltä. Ehdin jo miettiä, että pitäisikö vain pysyä lyhyemmässä, mutta sain vakuuteltua itselleni, että pidemmältäkin löytyy sellainen "harmoninen kohta", ja kyllä näin siis varmasti onkin.

Oma juttunsa on sitten vielä tietty se, että en ole hyvä tekemään kampauksia tai yleensäkään olemaan kovin hellä hiuksilleni, joten mietityttää, onko pituudesta mulle mitään hyötyä, vaikka joskus saisinkin hiukset hetkellisesti hyväkuntoisiksi ja lähemmäs tasamittaa. Mutta sitten toisaalta, olen halunnut kokeilla pitkää tukkaa niin kauan, että ei mun sillä mitään ihmeellistä tarvitsekaan saada aikaiseksi, kunhan pääsee kokeilemaan. Ja kun itsekin inhoan kaikenlaisia lisäosia (itselläni, en toisilla), niin pidennyksiä en koskaan ottaisi, joten ei siihen sitten muita vaihtoehtoja jää kuin kasvattaa ja katsoa sitten, miltä lopputulos tuntuu. Hyvin nopeastihan se sitten lyhyemmäksi saa, jos siltä tuntuu! :)
1cFii, oma väri.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #803 : 14.08.14 - klo:19:42 »
Mulle on paljon helpompaa ollut nyt pitää hiuksia pitkinä, koska toisin kuin aiempina vuosina, nyt olen alkanut vasta osata hoitaa hiuksia kunnolla (mahdollisimman vähän rasitusta, mm. tuskin laisinkaan harjausta) ja tehdä kivoja, helppoja ja hiusystävällisiä kampauksia. Olen tosi tyytyväinen, että olen taas pitkähiuksinen.  :) Värin kanssa tuskastun välillä, menin ostamaan hiusvärin, mutta en tiedä vielä värjäänkö. Jäätävä monen sentin juurikasvu näyttää omiin silmiin karsealta.

Tämän illan olen harjoitellut tekemään sukkanutturaa. Suihkin vähän vettä hiuksiin ja sain viimein aikaan kunnollisen nutturan. Hermot paloi jo muutaman kerran.  ::)

Hiukset on niin hyvässä kunnossa, että en löydä ainoatakaan kaksihaaraista ja siksi kai kiharatkaan eivät ole kunnolla pysyneet kun tukka on siloinen. En muhittele nykyään enää koskaan, tai käytä öljyhoitoja. Pesen shampoolla, laitan hoitoaineen ja huuhtelen samantien. Siinä kaikki.  :D

Tilaukseen pistin Babyliss kihartimen, jolla toivon saavani sit pysyvät, napakat kiharat. Tää sotii rasittamisen välttämistä vastaan, mutta minua ei taida haitata, vaikka hiuksiin tulisi karheutta ja tuuheutta.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #804 : 15.08.14 - klo:19:34 »
^Onpa se kasvaneen näköinen! :) Onko tuo hiusten sävy muuttunut tässä kuukausien aikana itsestään/auringonvalosta vai huijaako kuva vain? Näyttää kivan luonnollisilta tuossa uudemmassa kuvassa!

Kiitos!  Mahdollinen sävymuutos on kyllä valitettavasti vaan valotuksen ansiota, korkeintaan ovat vaalenneet ekasta kuvasta. :-\ Tarkoitus olisi pistää luonnollisempi sävy päähän ennen paluuta opintoihin syyskuussa, nyt pitää kärvistellä tällä platinablondilla :D

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #805 : 16.08.14 - klo:16:59 »
19. päivä kasvattelua takana tasan vuosi.
Sinisen viivan kohdilta aloitin, punaisen viivan kohdilla olin pisimmillään öljytyn ja hieman kostean tukan kanssa. Kuukausi sitten lähti pari senttiä. Latva on upea :l mutta hiukset näyttää älyttömän lyhyiltä vaikka ovat juuri ja juuri rintojen yli.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #806 : 18.08.14 - klo:09:11 »
Kasvatus jatkuu hitaasti mutta varmasti. Viikonloppuna tosin keksin leikata varmaan kymmenisen senttiä latvaa pois, ärsytti kun tukka jäi kiinni ponnareihin ja letitettynä latva oli huomattavasti kapeampi. Olivat selvästi vielä vihaisia viime kesän blondauksesta, ne oli ihan todella hamppukuivaa kaikesta hoidosta ja kevään latvantasoituksesta huolimatta, silloinkin leikkasin jonkun viitisen senttiä. No, ei se mitään, tukalla on selkeesti jo aika paljon mittaa kun voi kerta kymmenen senttiä ottaa pois eikä se ole vielä edes mikään lyhyt. ;D Hiukset ylettyivät hyvin rintsikoiden alapuolelle ennen tätä leikkauspäähänpistoa, nyt ehkä hieman niiden yläpuolelle. No, ei mun tarkoituksena ollutkaan pelkkä pituus, vaan tahdon että nää hiukset myös ovat hyväkuntoiset.

Kuvia oon laiska ottamaan vaikka varmaan kasvun näkemiseksi olis ihan hyvä. Ei vaan jaksais viritellä kameraa ja löytää tästä kämpästä paikkaa, missä taustalle ei tulisi mitään. :P
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #807 : 20.08.14 - klo:11:24 »
höpönasulla on melkoinen vauhti hiustenkasvussa!

Minä tässä mietin mennäkkö kampaajalle leikkauttamaan latvoja vai ei. Viimeksi leikkasin toukokuussa ja nyt ne taas hapsottaa ja on haaroittuneet. Kasvattaminen ei oikein etene jos pitää 3kk välein leikata 3 cm... Varsinkin kun kihara tekee sen ettei ne näytä kasvaneen ollenkaan. Taisi minullakin käydä malicilla eli kesällä tehty latvan vaalennus aiheuttaa haaroittumista. Ja vielä kun aioin kerran vaalentaa tätä latvaa (muuten siis kasvatan omaa väriä). Plaah mitähän tekisin.  ???
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #808 : 21.08.14 - klo:19:15 »
höpönasulla on ihanat hiukset!  :)

Kasvattaminen ei oikein etene jos pitää 3kk välein leikata 3 cm...  Plaah mitähän tekisin.  ???

Saisitko kampaajan leikkaamaan vain yhden sentin kolmen sijasta...? Voisit myös kysyä jotain luotettavaa tuttua trimmaamaan sulta ihan pikkuisen latvasta. Voit myös itse siistiä hapsuja ja haarahiuksia terävillä saksilla. Itse tykkään silloin tällöin käydä läpi latvat ja napsin sieltä täältä huonoja latvoja pois.
Hapsotuksia voisi taltuttaa silikonisilla jätettävillä ja öljyillä, lisäksi paljon kosteutusta ja rakennepaikkausta  :)

Oma tilannekatsaus. Kesän aikana läträsin oliiviöljyllä, vääntelin hiuksiin lettejä ja pidin taukoa lisäravinteista. Aika keskinkertaista vauhtia hiukset pitenee. Kesäkuukaudet soi himppusen yli viisi senttiä ja eka etappi saavutettiin, pisin latva on nyt bsl:ssä. Onneksi alkaa jo tuntua, että mulla on taas pitkät hiukset. Vielä pyrin siihen, että en leikkaa hiuksia enää tänä vuonna, toivottavasti lakko pitää.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #809 : 21.08.14 - klo:21:22 »
Lainaus käyttäjältä: versicolori
Oma tilannekatsaus. Kesän aikana läträsin oliiviöljyllä, vääntelin hiuksiin lettejä ja pidin taukoa lisäravinteista. Aika keskinkertaista vauhtia hiukset pitenee. Kesäkuukaudet soi himppusen yli viisi senttiä ja eka etappi saavutettiin, pisin latva on nyt bsl:ssä. Onneksi alkaa jo tuntua, että mulla on taas pitkät hiukset. Vielä pyrin siihen, että en leikkaa hiuksia enää tänä vuonna, toivottavasti lakko pitää.

Pitäsköhän ruveta kimppalakkoon! Uuden vuoden kunniaks kävis sitten vasta pätkäsemässä? Täällä lähti nyt monivitamiinikuuri käyntiin pelkän biotiinin sijasta, josko vähän piristäis muutakin kun hiuksia  :)