Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535668 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #810 : 21.08.14 - klo:22:11 »
Minä olen myös mukana leikkauslakossa! :) Olen myös suunnitellut vitamiinipurkkien esiinkaivamista. En usko, että saan millään yksittäisellä vitamiinilla hiuksiani kasvamaan nopeammin, mutta syksyn ja talven flunssien välttäminen on varmaankin etu hiusten kasvatuksessakin. :) Otin muuten raitapaita päällä hiuskuvan ja kuvanottohetkestä taitaa olla pian kuukausi. Pian voin siis tehdä ensimmäisen vertailun onko hiuksisto kuukaudessa edennyt!

Toivottavasti talvi ei ole hiuksille tänä vuonna niin julma kuin viimeksi. Tukkani oli viime talvena kuiva ja takkuinen pörröpehko ja hiusten kunnon/kasvatuksen vuoksi olisi hyvät neuvot tarpeen. En ole eläissäni omistanut toimivaa latvasuojaa/jätettävää, mutta taitaa olla aiheellista aloittaa etsinnät uudelleen. Nyt kun olen kasvatuksen makuun päässyt, niin en halua menettää senttiäkään pituudesta. :)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #811 : 21.08.14 - klo:23:31 »
Kimppalakkoilu alkakoon siis!  :) Itse kuvittelisin leikkaavani hiuksia seuraavan kerran, kun käyn siskon (ja siskon kampaajan) luona, joten aikaisintaan joulukuun lopulla, mutta pyrin raivokkaasti lakkoilemaan ensi vuoden puolelle asti.

elly jos sulla on kotona jotain öljyä, ihan mitä vain suunnilleen, niin kokeile sitä latvoja suojaamaan? Itse tein viime talvena niin, että hiusten pesemisen jälkeen laitoin kosteisiin latvoihin ihan vähäsen öljyä (kookos, oliivi, manteli mm.) ja sitten annoin kuivua, mielellään vielä niin, että hiukset on ainakin osittain kiinni. Silikoninen hoitoaine on mulla talvisin aika pakko myös. Onko muilla jo mielessä varotoimenpiteitä talvikelejä vastaan?

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #812 : 22.08.14 - klo:08:58 »
Kimppalakko kuulostaa hyvältä ajatukselta. Saakos tänne sitten tulla hakemaan vertaistukea jos vessan kaapissa lymyilevät sakset alkavat kuiskailemaan ja houkuttelevat ottamaan ne esiin..?  ;D

Talvikelit itsessään ei juurikaan tunnu vaikuttavan minun hiuksiin (yhtä tasaisen kuivaa koppuraa kesät-talvet) mutta päänahassa kyllä huomaan eron. Pipo+huppu hautoo niin että rasva roiskuu paljon nopeammin kuin pipottomina vuoden aikoina  :-\ eli useammin toistuvaa pesua, föönausta jne. Ja varmaan pitäisi muistaa pestä se pipokin aina silloin tällöin  ::)

EDIT: mielessä oli mutta unohtui... Joten lisätäänpä vielä. Ihan vaan uteliaisuudesta olen lisännyt maidon juontia, tähän asti kaikki maito on ollut vaan kahvin seassa. Saa nähdä, tekeekö vajaa litra päivässä eroa  hiusten kasvuun.
« Viimeksi muokattu: 22.08.14 - klo:09:09 kirjoittanut ÄiskäVärjääTaas »

Poissa Monfort

• Haiven
  • *
« Vastaus #813 : 22.08.14 - klo:09:29 »
Omat hiukseni tuplasivat kasvunopeutensa viime syksynä, kun aloin syödä avokadoja säännöllisesti. Söin niitä niin paljon, että kyllästyin totaalisesti muutamassa kuukaudessa, mutta nyt alkaa olla hyvä hetki kokeilla taas ;)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #814 : 22.08.14 - klo:11:43 »
Minä päädyin varaamaan kampaajalle ajan ja otetaan vähän (pitää myös korostaa että vähän!!) latvasta pois. Sen jälkeen olen kimppalakossa mukana! Vuoden loppuun siis,, vai?
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #815 : 22.08.14 - klo:12:39 »
Lakossa mukana! Saako kaksihaaraisia metsästää?

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #816 : 22.08.14 - klo:18:22 »
Jee, leikkuulakko saa lisää kannatusta  :)

Mun puolesta saa asettaa itselleen oman päämäärän, esim. itse vähän uumoilen, että saattaa tulla mahdollisuus käydä ilmatteeksi hyvällä kampaajalla ihan vuoden lopulla enkä aio ottaa stressiä, jos päädynkin lakkorikkuriksi (itse en järjestä itselleni kampaajakäyntiä muussa tapauksessa kuin vasta ensi vuonna). Aion myös leikellä yksittäisiä haarahiuksia veks, jos sellaisia tulee vastaan, mutta useamman sentin tasaukset on pannassa.
Ja täältä jos mistä kannattaa hakea tukea! On tässä kuitenkin vielä nelisen kuukautta vuotta jäljellä...  :D

enna onko sulla siis vaihoehtoina joko suunnata vyötärölle tai leikata reilummin?

Poissa vadelma

• Haiven
  • *
« Vastaus #817 : 23.08.14 - klo:08:36 »
^ Itselläni oli hiukset venyneet ahkeran kasvatuksen myötä puoleen väliin selkään, ja tykkäsin kyllä valtavasti siitä pituudesta. Viime kampaajakäynnillä lähti pituudesta kuitenkin n. 10 cm ja nyt tukka näyttää huomattavasti paksummalta ja parempikuntoiselta, ja on helpompi käsitellä kun latvastokin on hyväkuntoista.
Normaalisti itken menetettyjen hiusten perään, mutta nyt ei kaduta hetkeäkään! Jatkan kasvatusta ja tehohoitamista hyvillä mielin.
Hennot hiukset, vaalennettu, kasvatusta ja tehohoitoa.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #818 : 23.08.14 - klo:09:31 »
Hiusten leikkauslakossa mukana. :) Värjäilyt on myös vähissä, eli värjään vain tyven. Näin latvoja ei tarvitse myöskään leikata, eli leikkaslakko onnistuu paremmin. Hiukset jumittaa niskapituudessa, ei hartiamitassa vieläkään (syytän hiusten leikkaamista säännöllisesti.) Tavoite minulla on vyötäröpituus, johon menee aikaa.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #819 : 23.08.14 - klo:11:05 »
Leikkuulakko vaikka vuoden loppuun asti...

...tosin mulla ei muutenkaan ole ongelmia leikkaamattomuudessa ja yleensä muutenkin saksin hiusta n. vuoden välein :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #820 : 23.08.14 - klo:15:12 »
elly jos sulla on kotona jotain öljyä, ihan mitä vain suunnilleen, niin kokeile sitä latvoja suojaamaan? Itse tein viime talvena niin, että hiusten pesemisen jälkeen laitoin kosteisiin latvoihin ihan vähäsen öljyä (kookos, oliivi, manteli mm.) ja sitten annoin kuivua, mielellään vielä niin, että hiukset on ainakin osittain kiinni.

Kiitos vinkistä, enpä ole aiemmin kokeillut öljyä jätettävänä, syvähoitona ja hoitoainetta tehostamaan kylläkin. Tätäkin kokeilua olisi ehkä voinut harkita enemmän, sillä otin tuon ihan mitä vain suunnilleen -kehotuksen erittäin tosissani, joten päivän tuoksuni on nyt tällainen vieno rypsi.  ;D Ei siinä mitään, otataan uusi kokeilu vaikkapa kookosöljyllä joskus myöhemmin.

Minullakin on suunnitelmissa pidempi leikkauslakko. Viimeksi olin 13 kk lakossa, ja leikkasin sen vuoksi, kun latvat todella anelivat jo sitä. Nytkin meinaan olla mahdollisimman pitkään leikkaamatta, suunnitteilla taas noin vuosi, mutta hiusten kunto sen ajan minulle sanelee. Siksi tuo vuodenvaihe on hyvä välitavoite, koska siihen asti roikkuu vaikka millaisen hampputukan kanssa. :) toivon kovasti tuon öljyvinkin toimivan hiuksilleni, sillä uskoisin sen olevan hyvä suoja talven varalle. Nyt etsimään suosituksia silikonittomista jätettävistä/latvasuojista...

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #821 : 23.08.14 - klo:15:35 »
Minäkin lupaan olla leikkaamatta ainakin vuodenvaihteeseen. Sitten jos siltä tuntuu niin leikkaan itse vähäsen enkä mene parturiin. Vuoden päästä sitten voi taas alkaa harkita sitä parturikäyntiä.

Hiukset tuntuu tosi hyviltä, tosi pitkiltä vaikka kuvissa näyttävät erittäin lyhyiltä. Tykkään tästä mun uudesta etutukasta vaikka iso-otsaisena keskijakaus ja leukamittaiset etuhiukset eivät ehkä kuulosta hyvältä. Mutta mulle ei sovi lyhyt etutukka ja aion kasvattaa sellaiset hiukset kuin haluan, en sellaiset mitkä mulle sopii jonkun muun mielestä.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #822 : 23.08.14 - klo:15:56 »
vadelman kanssa samaa mieltä! Mulla oli kasvatusprojekti käynnissä teininäkin ja näin jälkiviisaana kyllä tavallaan toivon, että joku olisi mulle ehdottanut tuolloin latvan saksimista, koska ne ohuet huitulat oli vaan tosi surullinen näky ja aina takussa  :P Mulla tuo viimeisin iso pätkäisy on vaan lujiittanut tuntoja siitä, että haluan olla pitkillä hiuksilla. Kasvatan aktiivisesti, mutta myös nautin lyhyemmästä, parempi kuntoisesta latvasta. Auttaisikohan kompromissi; leikkaa enna joku viisi-10 senttiä? Ehkä sitten joko haluat leikata lisää tai suret menetettyjä latvoja ja alat kasvattaa innokkaammin.

Kiitos vinkistä, enpä ole aiemmin kokeillut öljyä jätettävänä, syvähoitona ja hoitoainetta tehostamaan kylläkin. Tätäkin kokeilua olisi ehkä voinut harkita enemmän, sillä otin tuon ihan mitä vain suunnilleen -kehotuksen erittäin tosissani, joten päivän tuoksuni on nyt tällainen vieno rypsi.  ;D Ei siinä mitään, otataan uusi kokeilu vaikkapa kookosöljyllä joskus myöhemmin.

Voi ei  :D Kannattaa juu testailla eri öljyjä ihan senkin vuoksi, että toisille toiset sopii paremmin kuin toiset. Niksinä on se, että käyttää ihan ministi öljyä ja mulla kookosöljykään ei tuoksunut hiuksissa siitä määrästä, jonka puristelin latvoihin.

Hiukset tuntuu tosi hyviltä, tosi pitkiltä vaikka kuvissa näyttävät erittäin lyhyiltä.

Mulla on toisinpäin: hiukset tuntuu aina lyhyiltä, mutta kuvista huomaa jälkeenpäin, että onhan ne venyneet. Huomasin aika vasta, että mun hiuksethan ehti viime vuonna melkein häntäluuhun asti  :o Ei ne niin pitkiltä näyttäneet edestä katsottuna.

Tsemppiä kaikille lakkoilijoille!

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #823 : 23.08.14 - klo:16:55 »
Mäkin lakkoilen  :) Nyt on jo vuosi lakkoa takana ja jospa se menisi toinenkin mokoma! Kunhan yhtäkkiä latvat ei ala kiukuttelemaan. Vähän meinaa jo niskasta hiukset mennä takkuun, mutta latvat on toisaan oikeen hyvässä kunnossa. Nyt pituutta on pari senttiä yli kainaloiden ja vuosi sitten leikkautin hartiamittaisen polkan eli vuodessa ovat kasvaneet sellaiset 15cm.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #824 : 23.08.14 - klo:17:05 »
Mä alotan täyspäiväsen leikkauslakon vasta sitten, kun oon saanut kasvatettua ja leikattua kaikki huonokuntoset (värjätyt) latvat pois. Pahimmillaan sitä on jopa 10 senttiä   :( Varmaan menee vielä vuos ennen kuin lakon voi alottaa. Noh äkkiäkös se menee  ::)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.