Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536014 kertaa)

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #825 : 24.08.14 - klo:18:02 »
Mitähän ihmettä koko ajan höpötän BSL-pituudesta, kun ruoto suorassa istuessa ja pää pystyssä hiukset ulottuu jo varmaan kuus senttiä yli BSL:n.  :) Vuoden lopulla hiukset on jo varmaan vyötärölle. En oo mittaillut mittanauhalla tätä kasvatusprojektia laisinkaan. Hiukset vaan humpsahtaa pituutta!
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #826 : 25.08.14 - klo:22:44 »
Tällä kertaa kampaaja yllättäen leikkasi vain sen pari senttiä ja mietin jo että leikkasikohan se niitä ollenkaan.  :O Mutta siis hienoa. Leikkuulakossa siis vuoden loppuun tästä alkaen. Pituus on menossa nyt aika tarkkaan puolessa välissä puolenselän ja vyötärön välissä.

Unohdin tähän kirjoittaa että olen nyt kuukauden ajan panostanut veden juontiin ja mittauksen mukaan hiukset olis kasvaneet normi 1 cm sijaan 1,5 cm.  :l Saattaa toki olla mittausvirhekin.
« Viimeksi muokattu: 26.08.14 - klo:13:49 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #827 : 27.08.14 - klo:12:27 »
Mä oon sellainen ihminen, että mulle tulee joku instant vastareaktio kaikista lakoista. Mietin hetken, että voisinko osallistua Vuosi ilman vaatteita -haasteeseen, mutta jo tätä pohtiessani alitajuntani oli klikkaillut mut asoksen nettisivuille. Kun luin tästä leikkuulakosta täältä, kädet alkoivat välittömästi hapuilla saksia ja ne löydettyään oli ihan pakko vähän pöllyyttää latvaa. Ei varmaan pitäisi siis osallistua, tai saatan olla kalju ensi vuoteen mennessä - yritän kuitenkin. Oma tavoitteeni on joulu, jolloin joku perheenjäsenistäni saa tasata latvaa. Toivottavasti pääsen 80 senttiin siihen mennessä (nyt 74-75). Itse saan leikellä haarahiuksia ja muita rumuuksia pois.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #828 : 27.08.14 - klo:13:33 »
Heh, itse leikkaan muutenkin aina vaan vappuna/joskus sen lähiaikoina, se on jotenkin helppo muistaa.
Mutta ihan mainio juttu, sujuvaa lakkoa kaikille!

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #829 : 27.08.14 - klo:18:09 »
enna Jes, käyhän ainakin tsekkaamassa se vyötärömitta ja päätä sitten, että tykkäätkö vai riittäisikö lyhyempikin  :)

Mun tavoitteena on 75 senttiä ennen vuoden loppua. Pitäisi olla melko mahdollinen tavoite. Saatan kuitenkin jatkaa lakkoa pitemmälle eli niin pitkään kuin hyvältä tuntuu. En oikein tykkää latvojen nykyisestä mallista ja haluaisin sen tasaisemmaksi, mutta pituuden menettäminen saattaisi kaivella, parikin senttiä tästä ja tunnen itseni taas lyhyttukkaiseksi  :P Enkä ole muutenkaan ihan sieltä innokkaimmasta päästä mitä tulee säännölliseen kampaajalla käymiseen, aiemminhan väliä kampaajakäynneillä on ollut parhaimmillaan lähemmäs kaksi vuotta. Pitää tarkastella latvaa ja tuntoja sitten vuoden lopulla lähemmin.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #830 : 27.08.14 - klo:19:57 »
Nyt on vissiin tullut muotiin löysät lettikampaukset. Mitä luin sanomalehdestä tänään. Ja eilen tein juuri sellaisen rennon letin, että palmikoin ensin normaalisti ja aloin höllätä lettiä sormin. Näyttää kivalta ja pitää hiukset pois kasvoilta. Minähän alan oppia vasta nyt, mitä kaikkea kivaa hiuksista voi väkertää.  :)

Ehkä värjään huomenna hiukset. Väripaketti on jo olemassa, mutta olen aikaillut. Oma väri näyttää kans ihanalta. En koe värjäystä pakollisena, voin olla värjäämättä, mutta halutessani voin värjätäkin.  :D Tiedän, että värin kanssa ei tule katastrofia, koska pysyn uskollisesti tummanruskeassa ja oma väri ei ole siitä kauhean kaukana. (Sen verran kaukana kuitenkin, että juurikasvu välillä häiritsee.)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #831 : 03.09.14 - klo:17:56 »
Sattui löytymään kuva unelmahiuksista  <3 Nämä hiukset on aika samanlaiset kuin omani, joten tässä näkyy mun tavoite. Nyt tarvitaan vaan lisää mittaa lettiin.
Onko muilla tallessa kuvia kasvatusta inspiroimaan? Saa jakaa!  :)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #832 : 03.09.14 - klo:18:57 »
Satuin tuossa vahingossa vilkaisemaan peilikuvaa selkämyksestäni, ja yllätyksekseni joudun todeta, että olen vain muutaman sentin päässä BSL:stä! :) Tämä on todella piristävä tieto, sillä mielikuvissani hiukseni ovat vain kainalomittaiset, ja itselläni en pidä tuosta pituudesta ollenkaan. En tiedä vielä onko tavoitemittani BSL vai vyötärö, mutta oman värin kasvattelijana voin lohduttautua sillä, etteivät nämä hiukset valmiit ole vielä pitkään aikaan, eli rauhassa saa soutaa ja huovata. :)

Olen ottanut jo talvivarustuksen käyttöön hiusten kunnon maksimoimiseksi, ja lellin latvojani kookosöljyllä ja näillä silikoni+öljy-mössöillä usein ja paljon.  ;D En tietenkään voi vielä sanoa onko tuosta vanhoille värinpoistolatvoille mitään apua, mutta aion ainakin yrittää estää viime talven kohtalon, jonka myötä hiusten kunto oli keväällä aivan hirveä. Ehkä on ihan fiksuakin panostaa latvojen suojaamiseen nyt kun leikkuuväli on näin pitkä. En ole käyttänyt silikonipitoisia tuotteita pitkään aikaan, mutta nyt olen ottanut käyttöön silikonisia latvasuojia lättätukan uhallakin. Pipokausi ei ole muutenkaan otollisin aika kuohkeille hiuksille, joten otan nyt lättänyydestä kaikki irti ja pidän latvoista mahdollisimman hyvää huolta. :) 

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #833 : 05.09.14 - klo:23:41 »
Oon nyt yli viikon ollut suoristamatta, mikä on mulle pitkä aika. Omaan siis tosi ison pallotukan isoilla loivilla, alas päin levenevillä laineilla ja oon nyt alkanut hyväksyä sen söpöyden, joka tulee parhaiten oikeuksiinsa kun on osittain tai puoliksi kiinni :) Tosin värjäsin pari pv sitten moneen kertaan raidoitetut latvani takaisin ruskeaksi, joten ihan hyvä vaan että jotain rääkkiä vähennän :D Oman värin kasvatus jatkuu! Ja pituus siis pari cm ton niskanupin alapuolella.
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #834 : 07.09.14 - klo:13:56 »
Pidättäydyn myös suoristusraudasta  :P Välillä tekee mieli suoristaa ja kihartaa, mutta nope.

Ajattelin aloittaa leikkauslakon rinnalle lisäksi sellaisen projektin, että pidän hiuksia kiinni suurimman osan ajasta. Saavat olla auki tietenkin pestessä ja kuivuessaan, mutta muutoin vain lyhyitä aikoja. Yritän suojata hiuksia, pitää sormet kurissa (mulla on huono tapa hipelöidä ja harjata hiuksia huvin vuoksi) ja samalla saada aikaan vähän uutta ilmettä tukkaan. Pitää nyt etukäteen suunnitella vähän noita tyylejä ja kärsivällisesti treenata. Joku ponnari aina samassa kohtaa viikon verran ei ole vaihtoehtona. No, varalla on kuitenkin aina helpot ja nopeat eli korkea perusponnari, hainhampailla ylös ja puikkonuttura.
Josko aloittaisi sellaisella viikon mittaisella haasteella  :) Yleensä olen suurimman osan ajasta hiukset auki, joten mulle tämä tosiaan tulee olemaan jokseenkin haasteellista.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #835 : 08.09.14 - klo:09:33 »
Kynsilläni on vieläkin kasvuspurtti mikä alkoi kesän alussa ja toivon, että hiukset kasvaa samaa vauhtia. Hieman harmittaa kun värjääminen ei sujunut ilman ihoreaktiota. Käytin värin, koska olin ehtinyt ostaa sen. Olen totaalisessa saksimislakossa varmaan vielä puoli vuotta, ellei pidempäänkin. Otsatukkaa tietenkin voin tasata. Tuntuu kivalta kasvatella kun keksin koko ajan lisää helppoja kampauksia. Juurikaan en hiuksia pidä auki.

Ruokavalio on hyvin kasvispainoitteinen, teen usein marjoista smoothieita ja syön salaatteja. Olen miettinyt maidottomaan ruokavalioon siirtymistä, koska kuulin, että maitotuotteet huonontavat ihoa. Ja mikä tärkeintä kokeilisin taas maidottomuutta vatsan hyvinvoinnin takia. Käytän maitotuotteita välillä vähän liikaakin. Omistan pintakuivan ja silti rasvoittuvan ihon, jossa on jonkin verran epäpuhtauksia. Luin myös muistaakseni hiusakatemian sivuilta maidon vaikutuksista hiuksiin.

Seuraavassa pesussa kokeilen haalistaa tummanruskeaa väriä reippaalla määrällä öljyä. Tää näyttää nyt ihan mustalta.  :P

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #836 : 08.09.14 - klo:10:45 »
Siitä huomaa, että hiukset on kasvaneet kun jäävät välillä kainaloon kiinni :D Tavoitteena on ollut olla leikkauslakossa puoli vuotta, mikä tulee marraskuussa täyteen. Voisi olla pitempäänkin, mutta toisaalta huomaa että latvusto alkaa jo vähän hapsottaa ja pieni siistiminen voisi tulla tarpeeseen.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Kunis

• Vieras
« Vastaus #837 : 09.09.14 - klo:00:37 »
Pitää muuten tunnustaa, että leikkasin muutaman sentin leikkauslakkopuheidenne jälkeen. En olisi muuten tullut huomioineeksi huonoja latvoja. Ei tämän näin pitänyt. :>

Minulla jää myös tukka kaikkialle jumiin. Ja jotenkin pelkään katkeiluääniä, tekee aina niin pahaa. Olen muutenkin miettinyt, että taidan olla ihan liian huoleton ja hulivili kasvattamaan sellaista kaunista ja hyväkuntoista tukkaa, jollaista itse mielelläni katselisin. Kuitenkaan mikään lyhyempi tukkalaite ei ole koskaan tuntunut senkään vertaa omalta, joten kaiketi jatkan tällä.
Pehkoni on nyt sellainen bsl-mid back, määrittelen sen aina vähän päivästä riippuen vielä eri tavoin. Nyt kuitenkin sellaisessa mitassa, josta en usko pituutta enää juurikaan tulevan (tai voihan siitäkin vielä yllättyä), joten olen nyt keskittynyt viimeisten käsiteltyjen poisajamiseen ja paksun latvan saamiseen.

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #838 : 10.09.14 - klo:18:44 »
Vertailin heinäkuun kuvia tämänhetkisiin ja kyllä, pituus on aivan samassa johtuen peräti kaksi kertaa tällä välillä hairahtaneeseen mieleeni, jonka myötä senttejä lähti yhteensä noin kolme. Tällähetkellä se ärsyttää huomattavasti, etenkin kun latvat tuntuvat olevan vielä ohuemmat kuin heinäkuussa, johtuen hurjasta hiusten tippumisesta (niitä pitäisi näppituntuman perusteella leikata 10cm...). Onneksi uusiakin näkyy kasvaneen ihan mukavanlaisesti tilalle, mutta niiden ollessa noin 6cm pituisia, eivät ne ihan kamalasti vielä mieltä lämmitä... Onneksi on niin kiireinen loppuvuosi, ettei ehdi kokoajan hiuksia tuijottaa.  ;D

Kuvassa ovat osittain märät, koska koitin saada niitä asettumaan, edes sinnepäin suoraan. (photobucketin kautta ladattu kuva, joten voi kestää aikaa että kuva näkyy pienenpänä, on siis kuitenkin pienennetty).

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #839 : 12.09.14 - klo:13:50 »
Leikkasin taas (!) kaksi senttiä latvoista, joten kasvatus junnaa paikallaan. Ehkä pysyttelen nyt tässä BSL-pituudessa kun se on kivanpituinen hoitaa ja pitää.  :) Omaa väriä kasvatellaan tästä päivästä lähtien, koska värit ovat alkaneet allergisoimaan. Mietin eilen jo jossakin mielenhäiriössä, että leikkauttaisin lyhyen tukan, mutta sitä kyllä kannattanee harkita pitkään ja huolella. Tänään olen taas enemmän kuin tyytyväinen hiuksiini.  :)