Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535558 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #840 : 12.09.14 - klo:20:55 »
Lainaus
Luin myös muistaakseni hiusakatemian sivuilta maidon vaikutuksista hiuksiin.

Mulla on luettavana joku kirja "Hiukset ja päänahan hoito", ja siinä käsiteltiin myös tuota aihetta "kalsiumin vaikutus hiuksiin". En nyt muista kummin päin se oli, mutta muistaakseni kirjassa luki, että kalsium huonontaisi hiusten kasvua ja laatua. Minulla se on kyllä toisinpäin; maitotuotteet parantavat hiusten kasvua, ja hiukset tuntuvat runsaammilta ja vahvemmilta.
Ihossa en ole huomannut maitotuotteiden negatiivisia vaikutuksia.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #841 : 14.09.14 - klo:01:23 »
Sorruin leikkaamaan tänään KEITTIÖSAKSILLA ponnarin latvat! Eikä edes kaduta, vaikka lyheni parikin senttiä. Hups.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #842 : 14.09.14 - klo:16:52 »
Jätän tämän ketjun toistaiseksi, mutta käyn kuikuilemassa miten muilla kasvattelu edistyy.  :D Olen siis vallan tyytyväinen BSL-mittaisiin hiuksiini, enkä tahdokaan kasvatella enää vyötärölle. Katsotaan sitten myöhemmin uudestaan, kunhan saan ensin oma väri takaisin- projektin kunnolla aluilleen. Otsiskin on pysynyt jo toista vuotta, olen jämähtänyt tähän hiusmalliiin. Mikäpäs siinä, olen kuin kotonani ja nämä hiukset tuntuu omilta.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #843 : 14.09.14 - klo:18:28 »
En ole noin vuoteen ollut kovin aktiivinen kasvattaja joten siksi olen tässä ketjussa ollut aika hissukseen. Edelleen, nykyinenkin tilanteeni hiusten pituuden suhteen siis on sellainen, että minun puolesta hiukset saavat kyllä kasvaa, mutta jos jossain vaiheessa tulee halu/tarve leikata vähän, niin sekin on ok.

Alkukesästä trimmasin sentin pois latvoista ja sen jälkeen olen tehnyt vain pari kertaa 'twist trim'in eli yritän päästä eroon myös pituuksissa olevista kaksihaaraisista.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #844 : 14.09.14 - klo:19:47 »
Minä päätin vaihtaa "syystukkaan", kun aurinko ei ole enää niin voimakkaasti haalistamassa väriä. Käskin miehen valitsemaan kaupassa värin, ja sieltä lähti matkaan Olian 4.0. Aikaisempi värihän oli 5K raidoilla.. Samalla tosin tajusin, että ei mulla näin tummaa tukkaa oo ollukkaan kun ilmeisesti viimeks v. 12-13 vaihteessa  :o

Voikohan tota fledaa kutsua vielä bsl -mittaiseksi..?

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #845 : 14.09.14 - klo:20:05 »
^Tosi kaunis tuo tumma hiusväri <3. Pikkuhiljaa voi alkaa kutsua BSL-mittaiseksi, eihän siihen ole montaakaan senttiä enää :ts.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #846 : 14.09.14 - klo:20:32 »
^ Samaa mieltä, tosi nätti väri! Vaikea sanoa noista kuvista, että missä kohtaa sulla on rintaliivien takaosa, mutta ainakin hyvin lähellä alat olla  :)

Ajattelin aloittaa leikkauslakon rinnalle lisäksi sellaisen projektin, että pidän hiuksia kiinni suurimman osan ajasta.
Josko aloittaisi sellaisella viikon mittaisella haasteella  :)

Viikko alkoi hyvin kampausten osalta, mutta sitten homma vähän lässähti. Maanantaina päässä oli gibson tuck, tiistaina lettinuttura ja keskiviikkona korkea ponnari tuettuna pinneillä. Torstaina ja perjantaina vain nopea ponnari invisibobblella. Eilen puolet päivästä oli korkea poninhäntä ja sitten puikkonuttura. Tänään on ollut tehohoito päässä ja annan hiusten kuivua ilman fööniä, joten ovat olleet lähinnä auki.
Tuumin aiemmin, että viikonloppuna varmaan ehtisi tappelemaan hiusten kanssa, mutta niin  :P Tästä lähin pyrin vaan treenaamaan uusia kampauksia ja pidän hiuksia ylhäällä, mutta en väkisin. Vieläkin on tavoitteena ottaa letittäminen kunnolla haltuun.

Poissa hopeareunus

• Haiven
  • *
« Vastaus #847 : 15.09.14 - klo:08:13 »
Hienosti näyttää sujuvan teiltä tämä kasvattelu! <3

Liityn itsekin - vihdoinkin - kasvattelijoiden joukkoon, näiden epämääräisten hiustenleikkuiden jälkeen. Kävin tuossa kesällä kampaajalla ja hiukset lyhenivät aikalailla kainalomittaan, mutta silti tuntuivat liian pitkiltä. Tuossa kaksi viikkoa sitten kyllästyin, ja leikkasin hartiamitan, joka menee juuri ja juuri ponnarille ilman pinniviritelmiä. Tästä olisi suunta sitten eteenpäin, BSL-mitta olisi sitten virallinen tavoite.

Mukavaa kasvattelua muillekin!

Poissa Kirppu

• Haiven
  • *
« Vastaus #848 : 15.09.14 - klo:12:01 »
Tukka on mbl-mitassa! Tätä on odoteltu siitä lähtien kun menin pätkäsemään nämä. Nyt odottelen vaan että tukka kasvaa vyötärömittaan.  :) On se kiva kuitenkin että hiukset on nyt hyvän väriset eikä laikukkaat, kuten silloin kun nää oli viimeksi tosi pitkät. Tää vaaleanruskea on vielä sellainen väri missä haluan pysytellä joten ei pitäis tarvita värjäillä pituuksiakaan, juuria vaan silloin tällöin.
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #849 : 15.09.14 - klo:16:25 »
Täälläkin kasvattelija ilmoittautuu! Pisimmillään hiukset oli, kun olin seitsemän vuotias ja pituutta hiuksilla oli noin puoleen selkään. Sen jälkeen on tainnut pisimmillään olla BSL tienoilla. Olen kasvatellut jo reilun pari vuotta, missä ajassa pituutta on tullut lisää noin 25 cm ja tällä hetkellä hiukset ovat APL ja BSL välissä. Pituutta olisi hieman enemmän jos en olisi leikannut itselleni kerroksia ja trimmaillaillut välillä latvoja ;D
Tähtäimessä on keijulatvat, joten koitan nyt olla tasoittamatta kerrostuksia lainkaan, vaan silloin tällöin leikkaan pelkät vahingoittuneet latvat pois.

Hiukset ei kyllä näytä yhtään pitkiltä, hädin tuskin puolipitkiltä, koska paksuutta on vaikka muille jakaa. Samasta syystä suurin osa kampauksista on mulle vielä mahdottomia, paksuuden takia en saa aikaiseksi edes nättiä lettiä! Ranskalaiset letit onnistuu, ja jonkinlaiset nutturamaiset sykeröt. No, enpä kyllä juuri jaksa murehtia vahingoittumistakaan, niin ei ole niin justiinsa jos en vielä voi tehdä nättejä suojaavia kampauksia.
Eikä sitä vahinkoa niin mahdottoman paljon edes tule. En värjää, koska oma väri on on nätti enkä koskaan kuitenkaan jaksanut ylläpitää väriä. Lämpökäsittelyä, tupeeraamista tai muotoiluaineitakaan en ole harrastanut.

Tällä hetkellä on työn alla shampoopesuvälien venytys WO:n avulla (atooppisen ihon vuoksi en voi täysin jättää pesemättä, alkaa kutista liikaa). Silloin kun pesen shampoolla, pesen vain päänahan enkä käytä hoitoainetta. Hoitoaineen sijaan harjaan luonnonharjasharjalla talia pituuksiin. Niin pituudet kuin latvatkin kiittävät, kuten myös päänahka. Jos oikein tuntuvat latvat kuivilta, olen laittanut hieman itsetehtyä latvavoidetta, jätettäviin hoitoaineisiin en ole koskenut varmaan pariin viikkoon.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #850 : 17.09.14 - klo:15:05 »
Nyt tuli taas se hetki, kun viimeisimmästä kampaamoreissusta on liian pitkä aika. Kampa teki stopin latvoja kammatessani, ja luonnonvalo antoi armottoman tuomion, eli valkoiset pisteet, kaksihaaraiset ja vinkuralle vaurioituneet latvat ovat tulleet takaisin. En usko, että pärjään näiden kanssa sinne kesään asti, jolloin mulla oli suunnitelmissa leikata seuraavan kerran. Leikkuulakko vuodenvaihteeseen asti taas pitää, sillä muutaman kuukaudenhan roikkuu ihan millaisten latvojen kanssa vain.  ;D

Pienimuotoinen S&D-sessio voisi toki olla avuksi, mutta mulla ei taida olla tarpeeksi hyviä saksia sellaisen toteuttamiseen. Eteenpäin vain, öljyä ja silikonia tukkaan ja fantasioimaan siitä hetkestä, jolloin päässä ei ole enää yhtään värinpoistolla käsiteltyä hiusta...

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #851 : 18.09.14 - klo:07:12 »
Kuvan laatu on oksennuttava mutta huhheijaa että on tullut kasvua!

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #852 : 18.09.14 - klo:11:54 »
Höpönasu, meidän oma Rapunzel  <3  <3  ;D

grace

• Vieras
« Vastaus #853 : 18.09.14 - klo:21:47 »
^^ Tosi kauniit hiukset höpönasulla! Oletko kauan kasvattanut? :)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #854 : 18.09.14 - klo:21:55 »
Höpönasu on kasvattanut jonkun 3 kk ja mittaa tullut puolimetriä!!  :O Uskomatonta. Olispa mullakin.  <3
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.