Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536252 kertaa)

Poissa tipson

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #855 : 18.09.14 - klo:23:16 »
Siis mitä ihmettä :D Huimaava kasvuvauhti, höpönasu! Katsoin edellisen kuvasi, joka oli noin kuukausi sitten laitettu, niin on kyllä tullut reilusti lisää pituutta  :o Varmaan joku 5 cm? ;D
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #856 : 18.09.14 - klo:23:28 »
Höpönasu, meidän oma Rapunzel  <3  <3  ;D
Teen kaikkeni ylläpitääkseni tuota titteliä! :l

Höpönasu on kasvattanut jonkun 3 kk ja mittaa tullut puolimetriä!!  :O Uskomatonta. Olispa mullakin.  <3

Pääsen jälleen kerran ihastelemaan ja kummastelemaan tuota kasvunopeutta. Tuo on ihan huimaa, sulla se vaan on kuukausi toisensa jälkeen hirvee kasvutahti päällä, höpönasu ;D

Siis mitä ihmettä :D Huimaava kasvuvauhti, höpönasu! Katsoin edellisen kuvasi, joka oli noin kuukausi sitten laitettu, niin on kyllä tullut reilusti lisää pituutta  :o Varmaan joku 5 cm? ;D

Siis tätä minäkin ihmettelen! Mitenkä on kuukaudessa tullut noin paljon, kun välillä on ollut kausia jolloin pituutta on hädin tuskin tullut yhtään. Olen kyllä helpottunut että kasvua tuli eivätkä ne jääneet junnaamaan heti parturikäynnin jälkeen. Mutta mitenkä hiukset eivät vieläkään tunnu pitkiltä! Saa nähdä pysähtyykö kasvu sitten talvella. Pilleripurkkiarmeijalla olen varustautunut. ;D

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #857 : 19.09.14 - klo:22:06 »
^ Tsemppiä, mä olen tehnyt saman muistaakseni kolmesti. ;D Mun neuvona on leikata säännöllisesti hiuksia takaa, jotta takaosa ei tule liian raskaaksi sivuihin ja etuosaan nähden ja kasvatus on paljon siedettävämpää.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #858 : 20.09.14 - klo:13:51 »
^^Tsemppiä :). Olen tehnyt tuon kerran (mutta aloitin siilimallista.) :D Kasvattaminen oli hermoja raastavaa, mutta kun hiukset sai vihdoin ponnarille, se auttoi huomattavasti. Olen hiusidentiteetiltäni ehdottomasti pitkähiuksinen, joten siksikin tuo kasvattamiseni lyhyestä hiusmallista oli minulle vaikeaa. Onneksi hiukset kasvoivat nopeasti. Pahimmassa kasvatusvaiheessa auttoivat myös hiustenpidennykset. Hiusten hoitaminen on tärkeää, ja värjää mahdollisimman harvoin, jos ollenkaan. Nopeasti ne hiukset kasvaa taas.

Poissa hullukissanainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #859 : 20.09.14 - klo:14:42 »
Uusi juurikasvulainen täällä! Olen kyllä seurannut foorumia ja vuosien ajan, mutta nyt vasta rekisteröidyin. Että hei vaan kaikille :)

Vähän taustaa hiuksistani. Aloitin hiusten kasvattamisen tosissani joskus neljä vuotta sitten. Tuolloin minulla oli ehkä hiukan korvien ylitse menevät hiukset. Matkan varrella on sattunut ja tapahtunut, mutta tällä hetkellä olen tällaisessa mitassa. Melkein BSL, mutta ehkä sentti tai pari uupuu vielä. Ehtivät olla jo BSL-mitassa, mutta kävin kampaajalla pari viikkoa sitten.

Tavoitteena olisi suunnilleen vyötärömitta, tai kuten olen yleensä kuvaillut: "niin pitkät että voin olla ilman paitaa niin ettei tissit näy"  :D :D Minulla on nyt ollut etuhiukset noin vuoden ajan, ja mietin, pitäisikö niitä kokeilla kasvattaa pois... En ole oikein varma vielä.
1b M ii. BSL, tavoitteena vyötärömitta.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #860 : 20.09.14 - klo:22:37 »
Hei vaan hullukisulinainen ja tervetuloa!

Näyttää siltä että sinulla on kasvatus tosi hyvässä vaiheessa ja hiukset näyttää terveiltä :) Tuosta on hyvä jatkaa. Omasta mielestäni sinulle näyttäisi myös sopivan etuhiukset hyvin, mutta ainahan voi kasvattaa ja sitten napsaista pois!

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #861 : 21.09.14 - klo:12:25 »
Ihanat hiukset hullukissanainen! Vaihtaisin koska vaan omani noihin  :) mitä väriä noissa on, ei vissiin kuitenkaan oma väri ole vaikka tosi tasaiselta näyttääkin
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #862 : 21.09.14 - klo:14:26 »
Ihana tukka, hullukissanainen! :l

Oma kasvatus etenee. Värjäämättömyys ja nyt suoristukseen kyllästyminen ovat säästäneet latvoja. Öljyän niitä usein myöskin. Tavoitteena pitkä keijutukka, en tiedä vielä tarkoittaako se häntäluu- vai vyötäröpituutta :-* Pitää kuitenkin huomioida myös se, että 156-senttisenä ihan megapitkä tukka saattaa näyttää vähän oudolta. Näyttäisin kävelevältä karvakasalta. Pelkään myös että näyttäisikö oman värinen pitkä tukka jotenkin homssuiselta/likaiselta.

Pituus siis tällä hetkellä pari cm yli solisluun :) Vähään aikaan ei tarvitse leikata, joskin olen miettinyt leikatako trimmausta vaativat etuhiukseni röyhkeästi vaan otsatukkamittaan vaiko vaan vähän lyhentää. Alkavat olla siis häiritsevällä tavalla muuta kasvustoa pidemmät ja näyttäisin lyhemmillä pirteämmältä. Mutta jos leikkaan otsatukan niin hiuksia pitäisi olla koko ajan suoristamassa, mikä tarkoittaisi kunnon huononemista :/ Noh, ihan vielä ei tarvitse tehdä päätöstä joten kasvatellaan, kasvatellaan...
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa hullukissanainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #863 : 21.09.14 - klo:15:00 »
Kiitos paljon Kalevalatar, nukka ja pirihiiri!  :l

Tosiaan, kävin tuossa viikko sitten tuttavani luona värjäyttämässä ja leikkauttamassa hiukseni, niin ovat nyt terveet ja tasaisen väriset. En kyllä ihan varma ole minkä värin sinne vein, Oliaa se oli. Olisikohan ollut tuo 4.0 tummanruskea? Olisikin oma väri, minulle ei sovi mikään muu sävy kuin tällainen hyvin tumma ruskea, ja oma hiusvärini on perinteinen maantienharmaa.

Värin ylläpitoon minulla on nyt uusi KC Color Mask shampoo ruskeana. Pitäisi ostaa se perinteinen Color Mask myös kaveriksi, niin saisi maksimoitua tuon värjäysvälin.

Taidan kyllä ehkä säilyttää nämä etuhiukseni. Saan kyllä niistä jatkuvasti kehuja että sopivat minulle hyvin, mutta jotenkin tuntuu että silmät ei pääse tarpeeksi hyvin esille näillä hiuksilla. Ehkä pitäisi vain kokeilla hiukan erilaista otsista.
1b M ii. BSL, tavoitteena vyötärömitta.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #864 : 21.09.14 - klo:22:13 »
Mä kävin eilen vierailulla isoäitini luona ja siinä sitten kahvitellessa rupesimme juttelemaan hiuksista. Avasin nutturan ja näytin hänelle omaa hiusprojektiani. Hän oli kauhuissaan koska hiukseni olivat niin pitkät. Hän sanoi että eikös mun kannattaisi leikata lyhyeksi ja eikö noin pitkät hiukset ole kauhean epäkäytännölliset ja kuumat kesällä. Mä en siis ikinä saa kehuja hiuksistani, vaikka kuinka yrittäisin  ;D

Sitten isoäiti kyseli että kuinka usein pesen hiukset ja järkytys oli suuri kun sanoin että n. joka toinen tai kolmas päivä. Hän nimittäin pesee hiuksensa kerran parissa viikossa. Ja tämä on siis totta! Hän on aina ollut niitä harvoja onnekkaita joiden päänahka ei ikinä hilseile eikä rasvoitu. Hänellä on myös aina ollut upeat hiukset, luonnostaan mustat ja tuuheat, nyt toki harmaat. Mutta siis, hän ei voinut käsittää miten jaksan pitää pitkiä hiuksia ja pestä niitä niin usein, kun siinä on niin kauheesti työtä. Meh, pakostahan siinä rupes sitten miettimään, että pitäisikö joskus taas napsaista hiuksia lyhyeksi tai lyhyemmäksi. Ehkä lyhyet hiukset sopisi mulle paremmin. Mulla oli pitkän aikaa ihan lyhyt tukka, mutta siitä on aikaa sen 15 vuotta.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #865 : 22.09.14 - klo:13:24 »
Osaakohan kukaan sanoa tähän ongelmaan jotain: Kun hiukseni ovat pyyhekuivat, niin latvat on sellaista pientä kiharaa (normaalisti mun hiukset on suorat.) Sitten ne kuivuu niin, että tyvi on suoraa laatua ja vahva, mutta latvoissa kestää kuivua. Latvat tuntuvat kosteana myös hieman tahmeilta, mutta eivät veny purkkamaisesti. Latvat ovat hyvin pehmeät pyyhekuivana, jopa hieman tahmeat. Ovatko nämä latvat siis purkkamaiset, ja tämä johtuu rakennevaurioista? Nyt olen ollut leikkaamatta hiuksia, mutta ilmeisesti tuo latvaosa on mennyt pilalle, vai? :P

Edit. Muhittelen hiuksissa kookosöljyä, ja kaikenlaisia hoitoaineita sekä tehohoitoja. Tuskin tuo latvojen pehmeys/tahmeus niistä johtuu? Käytössä on myös Alban jätettävä hoitoaine joka pesun jälkeen.

Edit. Ongelma lähti sillä, että tein latvoille CWC-pesun. Kun hoitoaine oli suojaamassa latvoja, niin nahkeus oli poissa hiusten kuivumisvaiheessa. Ilmeisesti olin pessyt hiuksia liikaa...
« Viimeksi muokattu: 03.10.14 - klo:22:39 kirjoittanut Kristiina »

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #866 : 22.09.14 - klo:14:48 »
^^  Minunkin hiuksiani on vanhat ihmiset sanoneet liian pitkiksi, "roikkuvat vain", "kamala peseminen ja hoitaminen". Mutta olen päättänyt kasvattaa pitkät hiukset niin motkotus on loppunut. Aina kyllä ihmetellyt että miksei ne motkota äitini pitkistä hiuksista.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #867 : 22.09.14 - klo:15:54 »
Mä en kyllä ole ikinä käsittänyt näitä juttuja, miten hiusten arkisessa hoidossa, siis pesussa ja perushoidossa, olisi hirveä työ. Vaikka olisi kuinka pitkä ja tuuhea tukka, niin en vain käsitä. Onhan siinä oma hommansa, niin kuin hampaiden harjaamisessa ja tiskaamisessa ja blaablaa, mutta jos kokee sen olevan jotenkin poikkeuksellisen työlästä, niin musta tuntuu että on rima liian korkealla tai on ymmärtänyt jotenkin väärin sen, miten hiukset pestään ja hoidetaan. Iäkkäiden ajatuksiin vaikuttaa varmaan osittain se, kun monille on itsestään selvää, että pesun jälkeen väännetään päähän ne papiljotit tms, ja hiusten on aina oltava laitetut ja edustavat. Monilla meistä nuoremmista taas on ihan ideaalinakin sellainen luonnonlapsen reuhka, joka sitten mummon mielestä vain "roikkuu"... Ja riippuuhan se varmaan siitäkin, paljonko on yleensäkin tottunut itseään huoltamaan. Kun on tottunut peseytymään päivittäin ja hoitamaan kasvojen ihoa vähintään kahdesti päivässä jne, ei hiusten pesu ole kummoinen lisä.

Älkää nyt kuitenkaan toisten sanomisista välittäkö, jos itse tykkäätte pitkistä hiuksista!
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #868 : 22.09.14 - klo:16:47 »
Mä voin jopa allekirjoittaa sen, että pitkät hiukset on pienempi vaiva kuin lyhyet. Lyhyet hiukset sojoittavat aina väärään suuntaan ja menevät löntölleen makuusta, piposta, tuulesta ja ennen kaikkea tyhjästä. Jatkuvasti saa sukia ja pöyhiä ja väännellä taas eri suuntiin, ja lopputulos on silti vaan räjähtänyt pörrö. Pitkät hiukset painavat sen verran, ettei niissä pysy mitkään tuulen tuiverrukset, ja rösölatvatkin on kaukana silmistä kun ei ole kehystämässä kasvoja. 8) Pesussa ei mene yhtään sen kauemin, kuivumisessa kylläkin mutta se on harvemmin ongelma, kun kotona oleskelen kylmän kauden kuitenkin (kesällä ei tietenkään märät hiukset taas haittaa).
Cogito ergo doleo.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #869 : 22.09.14 - klo:16:51 »
^^ Niinpä, samaa mieltä! Olen koko ikäni mm. pessyt hampaat ja kasvot kahdesti päivässä eikä siinä ole sen enempää työtä mitä esim. mun mieheni kasvojenpesemättömyys antaa ymmärtää. Kai se on sitten jotenkin vain hankalaa tai työlästä jos ei ole tottunut. :D Mä en kyllä voisi kuvitellakaan mennä "likaisilla" kasvoilla nukkumaan tai aamulla lähteä töihin huuhtomatta kasvoja.

Ymmärrän kyllä että silloin kun olin pieni ja mun persmittaiset hiukset leikattiin olkapäämittaan kun ne olivat tuhottoman takussa aina, purkkaakin löytyi päästä harva se päivä. Syytän ettei äiti kannustanut huoltamaan hiuksia enempää.. ;D Mutta en ymmärrä sitä että pitkissä hiuksissa olisi jotenkin enemmän tekemistä. Toki niiden kuivumisessa kestää pidempään. Silloin kun mulla oli pixie enkä osannut laittaa sitä niin kyllä kuumeisesti odotin että hiukset kasvaa, koska silloin kun ne on pitkät niin saavat "roikkua" mutta musta ne näyttää silti huolitellummilta.

Oma hiuslaittautumiseni on sitä, että ne pestyäni annan niiden hetken olla pyyhkeen sisällä ja sitten käyn nopeasti puhaltamassa kuivaimella. Mulla jää aina inhottava tunne jos en saa noita ihan juuria puhallettua kuivaimella, menee hiukset päätä myöten ja alkaa kutista. Muuten saavatkin sitten kuivua omia aikojaan miten sattuu. Eikä siitä ole koskaan koitunut mitään ylimääräistä taakkaa. Ehkä toiset tykkäävät laittaa enemmän ja joskus voi tuntua että "kun olisi lyhyet hiukset". Taidan olla onnekas kun ei itse koskaan ole tarvinnut laittaa hiuksia.

Ei hitsi, tulipa jotenkin sekainen kirjoitus! :o