Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535650 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #870 : 23.09.14 - klo:19:45 »
Pisimmät hiukset BSL!  :l Tämän piti olla tavoitepituuteni, mutta täytyy todeta ettei tämä ainakaan toistaiseksi riitä. Käydään nyt samalla reissulla vyötäröllä kääntymässä, koska nopeastihan tukan taas rintsikkamittaan pätkäisee, jos tarve vaatii. Tuntuu tosiaan yllättävän lyhyeltä tämä mitta. Öljyt ja silikonit siis latvaan sekä vitamiinit suuhun, eli eiköhän jatketa samalla kaavalla ja elly leikkuulakossa täysillä mukana!  ;D

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #871 : 24.09.14 - klo:00:11 »
Minä olen kyllä tässä kanssa kasvattamassa tukkaa siksi, että se on helpompi. Juurikin ZENin mainitsemien ongelmien vuoksi. Pitkänä tukka taipuilee kivasti, lyhyempänä sojottaa ja törröttää.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #872 : 24.09.14 - klo:16:26 »
Mulla lyhyt tukka vaati myös aina tasoittamista ja laittamista, että se näytti hyvältä. Koska mä oon laiska ja huono laittamaan tukkaa mitenkään, on parempi vaan antaa sen kasvaa. ;D Ei myöskään huvittanut käydä kampaajalla joka kuukausi leikkauttamassa, nyt ei olisi edes varaa.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #873 : 24.09.14 - klo:17:05 »
Ainakaan mulla luonnonkiharan kanssa ei ole ihan noin yksiselitteistä tuo väittämä, että pitkissä hiuksissa olisi vähemmän vaivaa  ;D Silloin kun mulla oli lyhyet hiukset, niin riitti pesu ja pyyhekuivaus ja letti oli valmis. Nyt pitkien hiusten ja kiharan kanssa on aina tuurista kiinni, miten ne asettuu sinä päivänä. Vaikka käyttäisi aikaa laittamiseen, lopputulos ei välttämättä ole haluttu.

Toisaalta kun tuo kiharuus on päässyt valloilleen vasta viime vuosina, mulla ei ole hajuakaan, miltä hiukset näyttäisi lyhyenä ja vähän haluttaisi kokeilla :) Hiukset kun on pitkät ja painavat, niin se suoristaa kiharaa. Ehkä ne olis lyhyenä ihan afrot :)

Poissa funkylala

• Hiushörhö
« Vastaus #874 : 25.09.14 - klo:13:59 »
Joo, eivät kasva. Ainakaan samaa vauhtia mitä ennen. Pituus on ollut täsmälleen sama kesäkuusta lähtien. :( Pieni spurtti tuli tammikuussa, kun käytin helokkiöljykapseleita. Voisikohan tää johtua taliköhnästä, mitä en ole hoitanut kunnolla lääkeshampoolla vaan aina käyttänyt hilseshampoita, desinfiointiainetta ym. kikkoja?

Harmittaa siis kun nämä ovat jo neljä vuotta kasvaneet ihan turkasen hitaasti. Ennen kun leikkasin, niin kasvoi parissa vuodessa jonnekin vyötärölle yli. Neljä vuotta sitten leikkasin lyhyeksi ja nyt ovat vähän reilussa rintsikkamitassa.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #875 : 25.09.14 - klo:20:15 »
Lainaus
Voisikohan tää johtua taliköhnästä, mitä en ole hoitanut kunnolla lääkeshampoolla vaan aina käyttänyt hilseshampoita, desinfiointiainetta ym. kikkoja?

Minun tuttuni kasvatti lyhyestä tukasta BSL-mittaisen, suht.lyhyessä ajassa, vaikka hänellä oli taliköhnää. Sen perusteella arvelisin, että hiustesi kasvuvauhti ei johdu siitä.

Edit. Leikkasin itse 4 vuotta sitten 0,5 cm siiliksi hiukset, ja nyt nämä hipovat olkapäitä. Tosin takaa hiukset ovat pidemmät, edestä lyhyemmät. Kasvavat epätasaisesti, ja lisäksi olen itse leikannut huonompia kohtia pois.
« Viimeksi muokattu: 25.09.14 - klo:20:21 kirjoittanut Kristiina »

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #876 : 26.09.14 - klo:02:11 »
Mä oon taas, 3,5kk viime leikkaamisesta, saavuttanut sen pisteen missä alkaa herätä ajatus latvojen tasauksesta.  ::) Tykkään kun latva näyttää "vastaleikatulta", tuuhealta ja tasaiselta. Vaikka hiukset ovat hyvinhoidetut ja yleensä sen näköiset, niin blondattu hius on valitettavasti aina blondattua hiusta ja latva räjähtää ennemmin tai myöhemmin. Latvat siis ei ole mitenkään järkyssä kunnossa ja kestävät olla hyvin vielä, mutta tuoreeltaan leikattu latva näyttää vaan niiin kivalta   ;D kaiken päälle vielä tulossa muuan tapahtuma, jossa haluaisin näyttää freesiltä. Mutaa toisaalta haluaisin myös kovasti joskus saavuttaa tavoitepituuteni, eli pakko kai vaan kärvistellä. Kärsiikö moni muu samankaltaisesta addiktiosta? Mulle ei siis koskaan tule mitään himoa lyhyihin hiuksiin mikä vissiin on kasvatusprojektissa monien ongelma, oon vaan koukussa latvojen tasaukseen.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #877 : 26.09.14 - klo:02:54 »
^ Latva-addikti ilmoittautuu! Mä rakastan vastaleikattuja, tasaisia ja paksuja latvoja! Nyt mun latvoista ei tosin saa paksuja leikkaamallakaan, kun ovat niin ohuessa kunnossa, mutta yleisesti ottaen kuitenkin. En mitenkään pystyisi kasvattamaan hiuksia olemalla esim. vuotta leikkauslakossa, mä vain arvostan sitä siistiä latvalinjaa enemmän. Siksi mun kasvatusprojektissa varmaan niin kauan aina kestääkin... ;D Iso osa motivaatiota oman värin kasvattamiseenkin tuli siitä mielikuvasta, miten luomuhiusten latvat taipuvat niiiiiin ihanan yhtenevästi tasoituksen jälkeen. Mmm... Lyhyihin hiuksiin ei mullakaan tule himoa, muuta kuin siinä mielessä että paksummat latvat himottavat, mutta sellaiset nyt on mahdollista saada pidempiinkiin, kunhan jaksaa parempia haituvia kasvattaa.
1cFii, oma väri.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #878 : 26.09.14 - klo:12:26 »
Minäkin tykkään vastaleikatusta latvasta. :l Tosin en silloin jos sitä on leikattu liikaa.
Vauvahiukset on villiintyneet! Oon noin kuukauden syönyt pelkkää msm:ää noin 750mg päivässä. Hiusraja on täyttynyt ja pisimmät vauvahiukset ovat jo kulmakarvojen kohdalla.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #879 : 26.09.14 - klo:12:48 »
Minäkin tykkään vastaleikatusta latvasta, mutta siitä huolimatta yritän vähän venyttää leikkausväliä. Ennen leikkuutin parin kuukauden välein latvaa, nyt päätin että puoli vuotta on mentävä ennen kuin varaan seuraavan kampaamoajan. Eli marraskuuhun asti pitää vielä sinnitellä ja voi että lasken kohta jo tunteja että milloin saan varata ajan ;D

Mun hiukset on nyt jotenkin muuttuneet kulahtaneemman näköisiksi. Tähän asti siis ovat olleet tosi hyväkuntoiset ja -näköiset. Muistelen että sama homma oli viimeksikin juuri tässä pituudessa (olkapään ja bsl:n välillä) ja silloin lopulta päädyinkin katkaisemaan koko tukan polkkamittaan.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #880 : 27.09.14 - klo:16:16 »
Taidan sittenkin palata tähän ketjuun.  :D Mulla on kans pakkomielle tasailla latvoja kuukauden parin välein, mutta nyt ajattelin kyllä antaa vaan kasvaa. Varmaan olis jo vyötärömittainen tukka, jos en olis mennyt napsimaan niin usein. Tuntui vaan, että hiuksia lähti niin paljon ja ajattelin, että leikkaus tuo paksuuden tunnetta. Tosiasiassa minulta ei hiuksia edes liikaa irtoile, ihan normimäärä varmasti. Kun pesen hiukset vaan kerran viikossa niin se hiusten määrä, joka irtoaa, näyttää enemmältä.

Täytyypi piilottaa sakset.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #881 : 27.09.14 - klo:18:39 »
Voi Juurikasvu, tätä ketjua lukiessa tulikin nyt himo tasoittaa latvat. En sortunut, mutta heti aloin neuroottisesti pohtimaan kuinka kauhealta tukka näyttää.  ;D

Mun päivän tukkapohdinnat liittyy hiuslaadun muuttumiseen. Mielestäni hiuslaatuni on muuttunut karheampaan ja kihartuvampaan suuntaan mitä se on ollut aiemmin. Tämä ei tietenkään vaikuta suoraan siihen kuinka pitkiksi hiukset kasvavat, mutta toivon että latvat kestävät räjähtämättä myös pitkässä hiusmallissa. Jotain mallinmuutosta kyllä tämänkin hetkinen hiuksistoni kaipaa. Kampaajat ovat monesti sanoneet, että mulla on massallisesti paljon hiuksia kasvojen ympärillä. Huomaan itsekin, että lookista tulee helposti raskas ja se latistaa kaikki kasvonpiirteet. Mitenköhän tällaisenkin ongelman saisi ratkaistua...

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #882 : 27.09.14 - klo:19:12 »
Minäkin innostuin kaksihaaraistenmetsästyksessä napsimaan vähän liian innokkaasti niin sakset piti laittaa jäähylle. ;D Löydän aina silloin tällöin hiuksieni seasta yksittäisiä hiuksia jotka ovat tekstuuriltaan sellaista pientä siksakkia. Joskus on muutama sentti sellaista kunnes tasaantuu ja tänään löytyi sellainen joka jatkui niin ylhäälle etten pysynyt enää mukana. Mitä lie mutaatiohiuksia ovat...

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #883 : 27.09.14 - klo:19:31 »
Nyt kun olen päässyt tähän suunnilleen hartiamittaan (ainakin, kun hiuksia katsoo takaapäin!), niin lisämotivaatiota antaa hiusten kasvun mittailu. Tulee selvästi paremmalle mielelle, kun (toivottavasti) mittaa on esim. 6 kk kuluttua 6-10 cm enemmän! :)

Poissa hullukissanainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #884 : 28.09.14 - klo:22:35 »
Mielenkiinnosta voisin kysyä, että onko teillä kasvattajilla jotain HG-tuotteita? Nimenomaan juuri sellaisia hiustuotteita, joiden uskotte auttavan teitä hiusten kasvatuksessa :) Jokin hiuksiin jätettävä hoitoaine joka pitää latvat kuosissa, kosteuttava shampoo, tai vaikkapa jokin ravintolisä?

Tiedä, että näille jutuille on omia ketjujaan, mutta minua kiinnostaisi juurikin hiuksiaan kasvattavien luottotuotteet. Oma lehmä ojassa tietty, itse kun en ole löytänyt mitään luottotuotteita tälle saralle vielä ::) Mietin josko kokeilisin seuraavaksi shampooksi monien hiustenkasvattajien hehkuttamaa BIO+ Energen shampoota, onko juureksilla tästä kokemusta josko vaikuttaisi positiivisesti hiusten kasvuun?
1b M ii. BSL, tavoitteena vyötärömitta.