Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537271 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #885 : 29.09.14 - klo:08:52 »
jos joutuisin taas ottamaan jonkun puolen vuoden kasvun edestä pituutta pois :-\

Ihana huomata, että muutkin määrittävät hiusten pituutta sillä perusteella kauanko sen kasvattamiseen menee!  ;D

Mun on aika vaikea vastata tuohon kasvattajien HG-kysymykseen. Koen hiustenkasvun olevan kuitenkin niin vahvasti terveydestä ja perimästä riippuvainen. Ravitseva ruokavalio ja terve päänahka taitavat olla paras pohja hiusten kasvulle. Omakohtainen kokemukseni on se, että värinpoistolla käsiteltyä hiuksistoa minun on turha yrittää kasvattaa, eli sen yksittäisen tekijän joudun vain eliminoimaan rutiineistani mikäli pitkän tukan haluan.

Pesen hiukseni tällä hetkellä oliiviöljypalasaippualla, joka on poistanut päänahan ongelmani täysin ja käytän Biozell Professional värjättyjen hiuksien poishuuhdeltavaa hoitsikkaa (ehdottomasti lempparihoitsikkani). Käytän normaalisti silikonittomia tuotteita, mutta olen nyt tehnyt kokeilua silikonisten tuotteiden kanssa ja aion jatkaa niiden käyttöä talven yli paremman latvasuojan toivossa. Tykkään tosi paljon Pantenen silikoneja ja arganöljyä sisältävästä jätettävästä hoitoöljystä, mutta käytän sen lisäksi myös kookosöljyä latvoihin. Odottelen tällä hetkellä iHerbin pakettia, josta saan THE Alba Botanican jätettävän hoitsikan testiin, ja ainakin tämä tuote lienee foorumin kasvattajien mieleen? :)

Ainoa käyttämäni lisäravinne on tällä hetkellä Bioteekin Teho-Pii & Kalkki+D. En tiedä vaikuttaako tämä kasvuuni, mutta ihan tasaista tahtia ainakin minun hiukseni kasvavat ja terveenä olen pysynyt. Talvella aion vähän ottaa lisäboostia vitamiineista, mutta saa nähdä mikä kombo vakiintuu käyttööni. MSM-jauheen testaaminen kyllä kiinnostaisi. :)
« Viimeksi muokattu: 29.09.14 - klo:08:53 kirjoittanut elly »

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #886 : 29.09.14 - klo:09:47 »
Mietin josko kokeilisin seuraavaksi shampooksi monien hiustenkasvattajien hehkuttamaa BIO+ Energen shampoota, onko juureksilla tästä kokemusta josko vaikuttaisi positiivisesti hiusten kasvuun?

Mulla oli se shampoo ja seerumi hiusten kasvatuksen kauhuvaiheessa käytössä, kun löysin tarjouksesta. Kyllä mä voisin väittää että sillä oli tehoja ja muistaakseni ainakin se seerumi kyllä selkeesti tuntu tekevän päänahassa jotain (verenkierto lisäänty tsjp). En kuitenkaan loppupelissä ole toisia purkkeja ostanut, mutta siihen varmaan liittyy se että löysin Biotiini Strong Hair & Nail valmisteen jolla on ollu tehoa niin hiusten kasvussa kun kynsien kunnossa, jollonka pääsin takaisin ns. perusshampoisiin :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #887 : 29.09.14 - klo:14:44 »
Mietin josko kokeilisin seuraavaksi shampooksi monien hiustenkasvattajien hehkuttamaa BIO+ Energen shampoota, onko juureksilla tästä kokemusta josko vaikuttaisi positiivisesti hiusten kasvuun?

Mäkin olen käyttänyt tätä, ja se on mun mielestä ihan hyvä shampoo, mutta en muista kokeneeni sen vaikuttaneen kasvuun mitenkään. Suurin hyöty siitä on varmaankin se, että se pesee päänahan kunnolla puhtaaksi, ja sehän se tärkein shampoon ominaisuus onkin, myös sitä kasvatusta varten. Minulla tuo kuitenkin kuivattaa hiuksia ihan liikaa päivittäisessä käytössä, vaikka päänahka tykkäisikin, joten kovin tiuhaan käyttöön se ei ehkä ole parasta.
1cFii, oma väri.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #888 : 29.09.14 - klo:14:55 »
Mulla on ihan kamalat varastot shampoita ja hoitiksia... Olen muutaman tosi hyvän löytänyt (Desert Essencen omena- ja vadelmahoitikset ja Nature's Gaten shampoot (toinen aloe vera ja toinen ei nyt muistu mieleen), mutta mitään HG-tuotteita ei ole vielä kohdalle osunut. Toisaalta en enää edes jaksa sellaisia etsiä, mulle on pääasia että hoitavat edes suurinpiirtein hommansa. Suurin tekijä varmastinkin on tuo ett äsy monipuolisesti ja terveellisesti plus ne geenit kummittelevat myös. Toinen juttu mikä mulla on ainakin niin se hiusten käsittely, värjäilyistä lämpökäsittelyyn. Huomaamattaan saattaa jatkuvasti myös leikellä sitä kasvua pois ja sitten tuntuu ettei hiukset kasva (been there).

Suosittelen öljyhoitoja. :ts

Poissa hullukissanainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #889 : 30.09.14 - klo:19:53 »
Kiva kun ootte vastailleet ahkerasti HG-kysymykseeni! :l

Mutta joo. Ei kyllä tosiaan mullakaan noita luottotuotteita ole löytynyt. Ehkä voisin teidän kommenttien perusteella tuota BIO+ Energeniä kokeilla seuraavaksi, mutta toisaalta houkuttelisi myös kokeilla jotain luonnonkosmetiikan tai vastaavan puolelta. Esimerkiksi Yves Rocherilla olisi tosi lupaavalta vaikuttavia shampoita ja hoitoaineita, jotka ovat ainesosiltaan hyvinkin luonnonmukaisia. :)

Eipä ainakaan BIO+ Energenin pesevyys mua haittaisi, pesen muutenkin hiukseni sen kerran tai pari viikossa. Ei siis pääse liikaa päänahka kuivumaan.

Olen just nyt niin innostunut tästä hiusten kasvattamisesta, että tekisi mieli katsoa peiliin jatkuvasti ja tarkastella että onkos tämä reuhka kasvanut yhtään ;D Ainakin juurikasvua näkyy jo hivenen! Ainiin, ja mua odottaa iHerbin paketti postissa. Tilasin MSM:ää, biotiinia, omega3:sta ja sinkkiä. Katsotaan jos näillä lähtis tukka kasvuun.
1b M ii. BSL, tavoitteena vyötärömitta.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #890 : 30.09.14 - klo:20:17 »
Täytyy todeta, että kyllä tuo hiustenkasvu kehnosta ruokavaliosta ja epäsäännöllisistä elämäntavoista huolimatta on ollut nyt melko vauhdikasta. Pisimmät latvat näyttävät hujahtaneet kainalomitasta bsl:ään melko lyhyessä ajassa. Kaipa tuota kasvua sellaiset pari senttiä kuussa on tullut. Fiilis on silti aika synkkä, koska latvusto on ohut ja hiukset todella sekamittaisia, eivätkä hiukset näytä edestä/sivuilta kasvavan lähellekään samaa tahtia kuin takaa. Päivä tai pari sitten tasoitettiin latvoja sentin verran, mutta ei tuosta tasoittelusta hirveästi hyötyä ole, kun kaksihaaraisia ei kuitenkaan juuri ole. Tuntuu vähän siltä, että pitäisi joko antaa olla surkeana lörönä tai leikata kerralla 10-15 senttiä, jolloin latva sentään olisi vähän paksumpi. Möh. Nyt on vähän kasvatusinto hukassa.

Hiustenhoitotuotteita vaihtelen ja testailen edelleen. Lisäravinteiden osalta olen tullut siihen tulokseen, että d-vitamiini ja omega-3-rasvahapot ovat tarpeellisia ja hyödyllisiä kaikin puolin, sinkki (kuten c-vitamiini ja rautakin) on omalla kohdallani myös eduksi, mutta ainakin kaikki suuremmat biotiini- ja msm-annokset yms ovat enemmän haitaksi ja niihin en taida jatkossa koskea.
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #891 : 30.09.14 - klo:21:04 »
Mielenkiinnosta voisin kysyä, että onko teillä kasvattajilla jotain HG-tuotteita? Nimenomaan juuri sellaisia hiustuotteita, joiden uskotte auttavan teitä hiusten kasvatuksessa :) Jokin hiuksiin jätettävä hoitoaine joka pitää latvat kuosissa, kosteuttava shampoo, tai vaikkapa jokin ravintolisä?

Tiedä, että näille jutuille on omia ketjujaan, mutta minua kiinnostaisi juurikin hiuksiaan kasvattavien luottotuotteet. Oma lehmä ojassa tietty, itse kun en ole löytänyt mitään luottotuotteita tälle saralle vielä ::) Mietin josko kokeilisin seuraavaksi shampooksi monien hiustenkasvattajien hehkuttamaa BIO+ Energen shampoota, onko juureksilla tästä kokemusta josko vaikuttaisi positiivisesti hiusten kasvuun?

Parhaimmiksi tuotteiksi hiuksille/hiusten kunnon ylläpitämiseen olen todennut Alba Botanica Leave in Conditionerin (voidemainen jätettävä hoitoaine iHerbistä), shampoo voisi olla vaikka Gliss Repairing shampoo (marketista, vaaleanpunainen pullo), tai Shikai shampoo (iHerbistä.) Hiusnaamiona kookosöljy. Pikahoitoaine Tresemme Naturals (marketista), tai Jason Naturals Aloe Vera-hoitoaine iHerbistä. Nämä tuotteet ainakin pitävät yllä hiusten kuntoa minulla, ja näin kasvatus on helpompaa, eikä tarvitse luopua hiusten pituudesta.

Edit. Hiusten lämpökäsittely kannattaa pitää minimissä, itse olen lopettanut sen kokonaan, vaikutti kyllä positiivisesti
Edit2. CO- ja CWC-pesu on myös kannattavaa hiuksille, se säästää latvoja :).
« Viimeksi muokattu: 04.10.14 - klo:20:27 kirjoittanut Kristiina »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #892 : 04.10.14 - klo:15:49 »
Varoitus, inspiraatiopostaus ;D

Hahaha, tietää olevansa kotoisasti juuresten joukossa, kun viestin alussa on "Varoitus! Alla oleva viesti voi inspiroida sinua harkitsemattomiin tekoihin hiuksiisi liittyen" -disclaimer.  ;D

HG-tuotteisiin liittyen tulin tänne huutelemaan, että omat kokeiluni Alba Botanican jätettävän kanssa ovat olleet onnistuneet, enkä enää yhtään ihmettele kyseisen tuotteen suosiota. Ensimmäinen jätettävä, joka on riittävän tuhtia tavaraa mun hiuksille.  :ts Olen siis tyytyväinen kaikin puolin. Kiva kyllä olla pitkästä aikaa näin selkeästi tyytyväinen hiustenhoitotuotteeseen. Tuntuu, että olen jo pitkään käyttänyt ihan kivoja ja vähiten huonoja vaihtoehtoja, mutta ehkä se hyvin toimiva tuotevalikoima alkaa nyt muodostumaan kylpyhuoneeseen.

Itsepetos lienee tehokkain tapa selvitä syksyisestä sulkasadosta, ja selittelen tässä itselleni irronneiden hiusten määrää sillä, että entistä pidemmät hiukset aiheuttavat myös entistä suuremman hiustupon lattiakaivoon. :D Syksy näkyy kyllä tukassa muutenkin. Kaivoin juuri lempitakkini varastosta ja korkea kaulus + villakangas = niskarasta, kuten aiempinakin vuosina.

winkaa

• Vieras
« Vastaus #893 : 04.10.14 - klo:16:56 »

Tässä ois puolenvuoden kasvumuutos :) vasemmalla oleva kuva otettu siis huhtikuussa ja oikeanpuoleinen tänään. Pituutta tullut ihan mukavasti, mutta nyt kyllä alkaa latvat olemaan severran hapsottamaan ja kakshaaraisia aika reilusti että pitää varmaan pikkusen karsia pois :/.. No mutta jos ens kesänä oltais jo vyötärömitassa, tai ainakin lähellä sitä ^-^

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #894 : 04.10.14 - klo:19:18 »
Silloin kun kävin viimeksi hiusten leikkuussa, eli.... 3kk sitten? niin mukaan lähti Matrixin violetti shampoo ja hoitoaine, 4R väriä suojaavien vaaleanpunasten tilalle, kun ne oli alkanut kutittaa päätä. No meinasin kuitenkin tässä taas tapani mukaan tilata jotain uutta kokeiluun (ajattelin Aussie sarjaa), mutta hinta ratkaisi kun samassa kaupassa olikin myös Matrixia. Päädyin sellaiseen puljuun kuin Bangerhead, josta en ollu ikinä kuullukkaan. Siellä oli tarjouksessa Matrixia kolmen trio shampoo+hoitoaine+naamio color carea, minkä lisäksi otin kokeiluun Aussien tuuheuttavan hoitosuihkeen ja Bangerheadin oman suolavesisuihkeen. En sitten tiedä kasvua edistävistä vaikutuksista, mutta eikös pelkkä hyvinvointikin ole perusta sille että letti kasvaa  ;) Monivitamiini on mennyt viime aikoina, mutta olen tässä pohdiskelut omega kuuria. Leikkauslakko on kuitenkin päällä ainakin siihen vuoden vaihteeseen!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #895 : 05.10.14 - klo:12:00 »
winkaalla on tosi nätit hiukset! :) Tuo pituus on jotain sellaista, mistä itsekin haaveilen.

Mun silikonisten tuotteiden käyttö on kokenut takapakkia. Jostain syystä ne tuntuvat tukkivan ihoa niskasta, joka ei nyt kyllä ole toivottu juttu. Pitäisiköhän sitä vielä kokeilla pärjätä öljyjen voimin niin iho pysyisi näpyttömänä... Millainen on öljyjen suojausteho verrattuna silikonisiin latvasuojiin?

winkaa

• Vieras
« Vastaus #896 : 07.10.14 - klo:15:53 »
Tuossa 10-11cm välillä tuo ponnari :D vähä heittelee mite sitä onnistuu mittaan mutta tuohon välille se aina sijoittuu.. Huoh. Ja niin :D tässähä tuo eile tuli latva pätkästyy pois ku niin kuivaa mutta lähti sitte sitä pituuttaki jonnin verran mukana    :/.. Tuntuu että tää on niin sitä ainaista soutaamista ja huopaamista hiustenkasvatuksen kanssa, vähän kun saa pituutta hankittua ni johan latvat kutsuu saksia :D noh toivotaan että ku saan kokonaa tän vanhan latvan kasvatettua pois johon tehty vuona nakit ja muussi liukuvärjäys, ni sen jälkee sais kasvateltua sen enempiii leikkaamatta.. :)

• Vieras
« Vastaus #897 : 07.10.14 - klo:16:23 »
Enpä ole ikinä ottanut kuvaa hiuksista peilin kautta kun se ei kuvakulmansa vuoksi sovellu tarkan pituuden määrittämiseen. En kuitenkaan pettynyt kun näin kuvan, näyttää ihan järkyttävän pituselta! ;D Suosittelen!

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #898 : 07.10.14 - klo:22:00 »
^ Hehee! :D Siis mun on kyllä pakko vastata että en oikeasti tiedä miten mun hiukset on kasvanut näin älyttömästi pienessä ajassa. Oeln syönyt reilun kuukauden msm:ää ja viikon biotiinia, enkä usko kummallakaan olevan vaikutusta näin lyhyen ajan jälkeen. Ennen tein joka viikko yhden yön yli pitkän öljymuhituksen, mutta en ole enää pitkään aikaan jaksanut. Teen hyvin satunnaisesti silloin kun jaksan. Öljyä laitan latvoihin, pääasiassa kookosöljyä mutta sitten kun pesupäivästä on jo niin kauan niin sitten läträän enemmän ja saatan laittaa myös sheavoita. Ja ruokavalio mulla on aivan järkyttävä, sen kautta ei millään voi tulla pikakasvua. Tai sitten kaikki se rasva ja sokeri suklaasta menee suoraan mun hiuksiin. :O

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #899 : 08.10.14 - klo:05:52 »
Nyt alkaa näkyä vuoden alkupuoliskon vaalennukset latvoissa. Pitäisi ainakin 10cm leikata, ovat jo ihan läpikuultavat ja harventuminen on tapahtunut nopeasti! Tässä nyt sitten pitäisi päättää, että leikatakko vaiko kasvattaa vaan ja koittaa elää noiden haperoiden kanssa. Kaapissa odottaa cassia, jota voisi ehkä vielä kokeilla, josko auttaisi luomaan minkäänlaista illuusioita...  ???