Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536372 kertaa)

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #900 : 08.10.14 - klo:09:47 »
Kasvatusta takana 2 vuotta ja 7kuukautta ja ihan parin sentin päästä tulee täyteen ensimmäinen tavoite pituus eli bsl   :l hiuksia on kasvatuksen aikana leikattu kahdesti, kerran 2cm latvoista ja toisella kerralla ohensin hieman latvoja eikä pituutta lähtenyt. Kasvatus on lähtenyt siis ihan lyhyestä max 6cm pixiestä. Päässä oma väri jota viikko sitten piristin violetilla suoravärillä. Miun hiuslaatu on semmoinen että suoraväri tarttui hyvin melkein koko päähän. Toivottavasti tämä haalistuu nätisti  :D oma väri on siis lämmin 6tummuinen ruskea.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #901 : 08.10.14 - klo:10:50 »
Enna, onko sulla nyt hartiamittaiset hiukset? Eikös sulla ollut pidemmät hiukset, ja sitten päädyit leikkaamaan hartioille ulottuvaksi?

Tämä kasvattaminen on niin hidasta. Olen tämän ennenkin sanonut, mutta en enää koskaan leikkaa hiuksiani lyhyeksi. Hiuskateus iskee, kun näkee pitkiä (omia?) hiuksia joka puolella...

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #902 : 08.10.14 - klo:13:15 »
...

Parhaimmiksi tuotteiksi hiuksille/hiusten kunnon ylläpitämiseen olen todennut Alba Botanica Leave in Conditionerin (voidemainen jätettävä hoitoaine iHerbistä), shampoo voisi olla vaikka Gliss Repairing shampoo (marketista, vaaleanpunainen pullo), tai Shikai shampoo (iHerbistä.) Hiusnaamiona kookosöljy. Pikahoitoaine Tresemme Naturals (marketista), tai Jason Naturals Aloe Vera-hoitoaine iHerbistä. Nämä tuotteet ainakin pitävät yllä hiusten kuntoa minulla, ja näin kasvatus on helpompaa, eikä tarvitse luopua hiusten pituudesta.

...

Tarkoitatko tuolla Gliss Repairing Shampoolla siis sitä Liquid Silkiä, jos se on vaaleanpunaisessa pullossa? Mietin vaan, koska niillähän myös Total  Repair tms. -nimellä kulkeva sarja, mutta se on valkoisessa pullossa. Mä ajattelin kokeilla tuota Total Repairia, koska se on saanut Makeupalleyssakin hyviä arvosteluja.

Musta tuntuu, että alan olla selvillä vesillä kasvatushaaveiden suhteen nyt. Tuhosin hiukseni kaksi vuotta sitten kesällä vaalennusprojektin aikana ja sen jälkeen meni piiiitkä aika, ennen tukka oikeasti alkoi kasvaa. Mulla oli siis ongelmana erittäin hauraat latvat, jotka katkeilivat nopeampaa kuin mun hiukset ehtivät saada pituutta... En myöskään kestänyt risaista hiirenhäntälookia, joten vähän väliä sain käydä kampaajalla siistimässä latvoja.

Nyt olen voinut antaa tukan kasvaa ilman leikkaamista jo useamman kuukauden ja latvat tuntuvat kestävän. Mulla on tuskaisen hidas kasvuvauhti muutenkin hiuksissa niin tämä on kyllä ihan toivottu tilanne!
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #903 : 08.10.14 - klo:21:04 »
höpönasun hiukset on kyllä tosi nätin väriset. :) aiheutat pian mussakin värjäyshimon!  :D

Mää huomaan, että mulla on vääristynyt kuva hiuksistani. Nää näyttää mielestäni edelleen hartiapituisilta, vaikka rintsikoiden hakasten alapuolella pisimmät latvat huiteleekin. Saapa nähdä milloin koen taas itseni pitkähiuksiseksi, kun nyt tää pituus tuntuu ihan nysältä. Katsellaan siellä vyötäröllä uudestaan.  :D

Oon taas vaihteeksi löytänyt sen totaalisen kärsimättömyyden hiusten kasvatusta kohtaan. Välillä löysin sellaisen rennon moodin ja annoin tukan vain kasvaa, mutta nyt taas tämä ei ei minkään pituinen välivaihe aiheuttaa jatkuvaa hiusten pituuden kyttäystä. Luin LHC:n sivuilta ketjua, jossa ihmiset pitivät hiuksiaan esim. kuukauden putkeen kiinni ja tämän jälkeen hiukset tuntuivat paljon pidemmiltä taas avonaisina. Voisin melkein kokeilla jotain vastaavaa, sillä opin vihdoin tekemään edustuskelpoisen ranskanletin ja kyllähän siitä on ollut selkeää apua myös latvojen selvittelyn kannalta.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #904 : 09.10.14 - klo:01:11 »
Mun hiukset ei tunnu kasvavan millään juuri bsl:n yli. Jos hiuksia ei lyhennä leikkaamalla parin kuukauden välein, latvat menevät niin huonokuntoisiksi, että aina harjaamisen jälkeen on sylissä/lavuaarissa/ympäriinsä kasoittain parin sentin mittaista latvasilppua. Mä yritän kohdella näitä niin lempeästi, olen jättänyt lämpökäsittelynkin muutamaan kertaan kuukaudessa. Lämpökäsittely on tähän asti ollut pahin hiussyntini, vaikka on tässä vähän värinpoistoja ja muuta vaalennustakin pohjalla.

Mun kasvatustavoite on mid-back, en kaipaa sen pidempää, mutta en näytä tavoittavan sitä ikinä. Aikaisemmin olen selitellyt bsl-jumitusta sillä, että olen leikannut latvoja niin tiuhaan, ettei näkyvää kasvua ole kerennyt tapahtua. Nyt olen kuitenkin tämän vuoden aikana leikannut niin harvakseen, ja pieniä määriä kerralla, että mureneminen taitaa olla se oleellisempi tekijä.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #905 : 09.10.14 - klo:15:28 »
Mun suositus jos jatkuvasti tykkää hiplata ja katsella pituutta on öljytä hiukset niin ettei niitä auki voi pitää eikä tee mieli ihailla liimalettiä. Sitten ne menee melkeinpä automaattisesti letille tai nutturalle pois silmistä. Toki ei koko hiuksistoo tarvii öljytä, riittää että laittaa latvoihin sen verran että niistä tulee inhottavan öljyiset, jolloin ne mulla ainakin lentää automaattisesti kiinni. Lettitupsussa öljyisyys ei juurikaan näy, mutta nutturalla vasta saakin ne piilotettua. Plus nutturaan saa ne latvatkin kunnon suojaan jos ne tuppaa olemaan huonokuntoiset. :) Kyllä mä sitten pesun jälkeen hiuksiani aina kyyläänkiin tämänkin edestä. :O

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #906 : 09.10.14 - klo:17:55 »
Mulla on ollut koko kasvatusajan sellainen tunne, että ei se tukka kuitenkaan kasva. Sitten sitä aina yllättyy, että oho, kyllähän sitä pituutta on tullut vähitellen. Pitää vaan olla vilkuilematta hiuksia liian usein.

Tuossa maaliskuulta ja nyt lokakuulta, ensimmäisessä kuvassa on samana päivänä tasattu tukka enkä tämän jälkeen ole leikannut kuin otsiksen (jota pidin päivän ja nyt kasvattelen sitä pois *facepalm*). Eihän tuo latva enää täydellinen ole, mutta laitan yleensä tukan niin ettei tuo lievä risaisuus haittaa.

Mulla on takana siis epäonnistunut värinpoisto ja siitä seuranneet epämääräiset kerrostukset, joita olen nyt kasvatellut pois. Tukka oli aikanaan pisimmillään (tai siis ne pisimmät kaksi karvaa...) olkapäille saakka. Jotenkin ihmellistä ajatella, että ne viisisenttiset päälaen hiuksetkin ovat nyt paria senttiä vaille samassa pituudessa kuin muu tukka! Leikkauslakossa olen niin pitkään kuin mahdollista.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #907 : 09.10.14 - klo:20:23 »
Mun kasvatustavoite on mid-back, en kaipaa sen pidempää, mutta en näytä tavoittavan sitä ikinä. Aikaisemmin olen selitellyt bsl-jumitusta sillä, että olen leikannut latvoja niin tiuhaan, ettei näkyvää kasvua ole kerennyt tapahtua. Nyt olen kuitenkin tämän vuoden aikana leikannut niin harvakseen, ja pieniä määriä kerralla, että mureneminen taitaa olla se oleellisempi tekijä.

Tai voihan olla, että tuo on sun hiustesi maksimipituus? Sehän vaihtelee tosi paljon ihmisillä, kuinka pitkäksi hius kasvaa ennen kuin siirtyy lepotilaan ja lopulta irtoaa. Munkaan hiukseni eivät millään hoidolla tai yrityksellä kasva juuri yli vyötärömitan. Tai totta kai joitain haivenia kasvaa pidemmiksi, mutta ne taitavat olla lähinnä niskahiuksia, joilla tietysti se matka on lyhyempi. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #908 : 10.10.14 - klo:17:52 »
...

Parhaimmiksi tuotteiksi hiuksille/hiusten kunnon ylläpitämiseen olen todennut Alba Botanica Leave in Conditionerin (voidemainen jätettävä hoitoaine iHerbistä), shampoo voisi olla vaikka Gliss Repairing shampoo (marketista, vaaleanpunainen pullo), tai Shikai shampoo (iHerbistä.) Hiusnaamiona kookosöljy. Pikahoitoaine Tresemme Naturals (marketista), tai Jason Naturals Aloe Vera-hoitoaine iHerbistä. Nämä tuotteet ainakin pitävät yllä hiusten kuntoa minulla, ja näin kasvatus on helpompaa, eikä tarvitse luopua hiusten pituudesta.

...

Tarkoitatko tuolla Gliss Repairing Shampoolla siis sitä Liquid Silkiä, jos se on vaaleanpunaisessa pullossa? Mietin vaan, koska niillähän myös Total  Repair tms. -nimellä kulkeva sarja, mutta se on valkoisessa pullossa. Mä ajattelin kokeilla tuota Total Repairia, koska se on saanut Makeupalleyssakin hyviä arvosteluja.

Musta tuntuu, että alan olla selvillä vesillä kasvatushaaveiden suhteen nyt. Tuhosin hiukseni kaksi vuotta sitten kesällä vaalennusprojektin aikana ja sen jälkeen meni piiiitkä aika, ennen tukka oikeasti alkoi kasvaa. Mulla oli siis ongelmana erittäin hauraat latvat, jotka katkeilivat nopeampaa kuin mun hiukset ehtivät saada pituutta... En myöskään kestänyt risaista hiirenhäntälookia, joten vähän väliä sain käydä kampaajalla siistimässä latvoja.

Nyt olen voinut antaa tukan kasvaa ilman leikkaamista jo useamman kuukauden ja latvat tuntuvat kestävän. Mulla on tuskaisen hidas kasvuvauhti muutenkin hiuksissa niin tämä on kyllä ihan toivottu tilanne!

Juuri se vaaleapunainen pullo, eli Liquid Silk nimeltään :). Hellävarainen shampoo, jos etsii marketista hyvää shampoota.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #909 : 10.10.14 - klo:21:27 »
Silloin kun kävin viimeksi hiusten leikkuussa, eli.... 3kk sitten? niin mukaan lähti Matrixin violetti shampoo ja hoitoaine, 4R väriä suojaavien vaaleanpunasten tilalle, kun ne oli alkanut kutittaa päätä. No meinasin kuitenkin tässä taas tapani mukaan tilata jotain uutta kokeiluun (ajattelin Aussie sarjaa), mutta hinta ratkaisi kun samassa kaupassa olikin myös Matrixia. Päädyin sellaiseen puljuun kuin Bangerhead, josta en ollu ikinä kuullukkaan. Siellä oli tarjouksessa Matrixia kolmen trio shampoo+hoitoaine+naamio color carea, minkä lisäksi otin kokeiluun Aussien tuuheuttavan hoitosuihkeen ja Bangerheadin oman suolavesisuihkeen. En sitten tiedä kasvua edistävistä vaikutuksista, mutta eikös pelkkä hyvinvointikin ole perusta sille että letti kasvaa  ;) Monivitamiini on mennyt viime aikoina, mutta olen tässä pohdiskelut omega kuuria. Leikkauslakko on kuitenkin päällä ainakin siihen vuoden vaihteeseen!

Jee paketti kotiutui  :D Kuinka iloinen sitä voikaan olla paketillisesta tukkasälää.. JA mä yltän selästä ottamaan kiinni hiuksista!

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #910 : 11.10.14 - klo:09:16 »
Pesin hiukset viimeksi yhdeksän päivää sitten eivätkä vieläkään näytä likaiselta. Pesen silti tänään illalla, koska maanantaina lähden viikon reissuun. Oon pitänyt nutturaa joka päivä, koska siten voin unohtaa koko kasvatusprojektin. Vallan tyytyväinen olen jo nyt tähän reiluun BSL-mittaan, mutta kivahan se olis saada vyötärömittainen tukka.  :)

Omaa väriä on reilu sentti, näyttää niin vaalealta tummanruskean rinnalla. Helpottunut olen oikeastaan kun en voi enää värjätä. Oli sen verran työlästä ja kävi hengitykseenkin värjääminen.

Ensi kesänä on hiukset jo vyötärömitassa!

Pitäisi lisätä taas kasviksia ruokavalioon. Oon syönyt kyllä hedelmiä ja salaatteja, mutta en niin paljoa kuin aiemmin. Kahvia olen juonut välillä liikaakin, en lähde siitä sittenkään kokonaan luopumaan, mutta liika määrä tuntuu kuivattavan kroppaa ja sitä kautta hiuksia. Rasvoittumisongelmaa päänahassa ei ole ollut enää vuosiin. Kai se tekee tämä ikäkin.

Eikä oo ollut saksimishaluja.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #911 : 12.10.14 - klo:13:16 »
^Oma väri on keskiruskea/pähkinänruskea ja värjätty osa syvä tummanruskea. Onhan siinä urakka kasvatella oma väri ja säilyttää pituus.  :)  Näin sentin juurikasvulla näyttää vielä oikein kauniilta, mutta entäpä sitten kun oma väri näkyy enemmän tummanruskean rinnalla.. En sulje pois sitäkään mahdollisuutta, että leikkaisin sitten värjätyn osuuden pois kun omaa väriä on esim. hartioille saakka.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Mountains

• Haiven
  • *
« Vastaus #912 : 12.10.14 - klo:14:57 »
Ahaa täällä oli tälläinenkin ketju! Mä leikkasin itselleni 3cm poikatukan. Syynä oman värin kasvatus, joka on nähtävästi ihan blondi, ja värjätty osa oli musta!!!

Hirveetä vauhtia kyllä kasvaa tukka, otan joka viikko kuvan ja tästä ihan lyhyestä tukasta näkee älyttömän hyvin miten oma hius kasvaa. Viikossakin ero on huomattava. Mulla on todella paksu tukka ja sitä hiusta on PALJON. Tavoitteena siis niin pitkä tukka kun vaan ikinä tämä kasvaa, eli veikkaan jotain vyötärö mittaa. Varmaan 5-10 vuoden projekti edessä, nyt kyllä oma tukkani kasvaa lähes puoli senttiä viikossa, eli n. 1,8cm kuussa. Aika älytön kasvuvauhti kyllä!
10v sitten ollut oma väri viimeksi päässä, silloin oli kultavivahteinen blondi. Siitä asti hiusten rääkkäystä, 7v musta tukka jossa aina välissä blondia(monia värinpoistoja) ja punaista, liilaa ja tummia värejä. Oman värin kasvatus alkoi leikattuani poikatukan, 9.9. Hiuksen aloituspituus 3cm.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #913 : 12.10.14 - klo:23:43 »
Miun hiustenkasvatus junnaa pituuden suhteen paikallaan, sillä elokuussa lähti pituutta pois melkein kymmenen senttiä. Mutta kunto on nyt niin paljon parempi kuin ennen leikkausta, edelllisen kerranhan hiuksia on kai leikattu viime vuodenvaihteessa. Kyllä mun on pakko leikata useammin, ei nämä latvat vaan tunnu muuten pysyvän siistinä. Kuvaa tämänhetkisestä tilanteesta:

Voi olla, että jatkossa pitäydynkin melko lailla näissä mitoissa. Vieläkin se vyötärömitta houkuttelee, mutta ehkä mun ohuella hiustenlaadulla se ei vain toimisi.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #914 : 13.10.14 - klo:23:23 »
Tukka ei tunnu kasvavan mihinkään, mutta kovasti yksi valokuva valehtelee mid-backin olevan ajankohtainen. Oon kunnianhimoisesti yrittäny löytää aina vain parempia puolia hiuksistani, mutta nyt ollaan back to basics ja nöyrästi hyväksytty tämän hetkinen hiuskohtalo. Tällä hetkellä kasvatan tukkaa leikatakseni sitä, joten pienimuotoista epätoivoa on täälläkin havaittavissa. Mun mielestä mun tukka on aivan kamala tällä hetkellä, enkä edes tiedä mistä yhtäkkinen hiusangsti johtuu. Noh, tukka letillä orastavassa talven pimeydessä eteenpäin, niin saa kasvatus edistyä pipon alla suojassa mun ja kanssaihmisten katseilta.  :D