Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536061 kertaa)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #915 : 14.10.14 - klo:00:09 »
^^ Miksei tuo toimisi, kyllähän sekä pää alaspäin oleminen että hieronta lisäävät hiuspohjan verenkiertoa? Ihan loogiselta kuulostaa. :ts

Ja Shirleyllä tosiaan upea tukka. :-*
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #916 : 14.10.14 - klo:00:36 »
Oikein kauniin ja hyvinvoivan näköinen tukka Shirleyllä!

Mä sorruin nyt tasan 4kk 1vko leikkaamattomuuden jälkeen varaamaan kampaaja-ajan. Edeltävällä viikolla hiukset oli aika rääkissä, kun tuli tavoista poiketen suoristettua ja kiharrettua ja muutenkin päänahkaa ärsyttävän kuivashampoon voimilla mentiin - ja latvat nyt olikin aika leikkauskunnossa jo ennen sitä. Mutta eipä niin harmita, kyllä mielestäni niitä hiuksia voi kerran neljässä ja puolessa kuukaudessa sen sentin leikatakin ilman, että pituus jäisi junnaamaan samaan. Minulle hiusten hyvä kunto kun on vähintään yhtä tärkeä kuin pituus. Mutta arvostan ja kadehdin kyllä niitä, joiden latvat tuntuvat vaan pysyvän hyväkuntoisina hamaan ikuisuuteen  :D miten te sen teette!? t. neljällä eri jätettävällä läträilijä
« Viimeksi muokattu: 14.10.14 - klo:00:37 kirjoittanut Punatulkku »

Kunis

• Vieras
« Vastaus #917 : 14.10.14 - klo:07:27 »
Minulla on nyt erityisenä kasvatusprojektina tuo keväästä saakka vallattomasti kuhissut vasemman korvani päällä röyhöttävä sivusiili. Se on kuin joku lakin karvainen korvaläppä. Otin kyllä siiliä leikatessani huomioon tulevan kasvuvaiheen rasittavuuden, ja siihen nähden tuo onkin ollut yllättävän vaivaton tähän asti. Mutta tulevina kuukausina se kasvaa yli korvamitasta yltämättä silti vielä ponnarille, eli käytännössä sen voi löytää hupustaan tai suustansa. Mahtavaa.
Täytyy koittaa olla kärsivällinen. En ole edes aikoihin joutunut kasvattelemaan otsista pois, enkä muista millaista sekään on, ja muita osatukkaleikkauksia mulla ei ennen ole ollut. Olen koittanut suhtautua tähän niin, että en häpeile outoa välivaihetukkaani, vaan tavallaan ne, jotka tämän nyt näkevät, ovat etuoikeutettuja näkemään minulla hassun tukan, koska kun tämä on kasvatettu ponnarille, niin sen jälkeen suurin osa ihmisistä taas näkee minut ns. normaalina. Ja on aika harvinaista nähdä mua poikkeustilanteessa! Vai rajoitetun ajan!

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #918 : 14.10.14 - klo:21:36 »
Tuo hieromisjuttu vaikuttaa mielenkiintoiselta! Ajattelin vetää jossain vaiheessa  Daktarin-kuurin päänahalle, niin nuohan voisi yhdistää. ;) Tajusin muuten saavani hassua tyydytystä hiusten kasvun maksimoinnin suunnittelusta. Mulla on lisäravinnepurnukoita kuin bodarilla, mutta kaikki niistä on pääasiassa hankittu hiukset/iho/kynnet-osastoa ajatellen.

Kaikkein eniten tässä kasvatusprojektissa pelkään, että kyllästyn punaiseen hiusväriin. Silloin kaksi vuotta sittenhän mä tuhosin tukkani, kun yritin palata punaisesta blondiin. Lantiomitta lyheni vähitellen olkapäille... Lopulta saavutin tarpeeksi vaalean tukan, ihan vain tajutakseni, ettei se ole enää oma juttuni ja että punainen sopii paljon paremmin.  ::)

Viisainta olisi varmasti kasvattaa omaa väriä, mutta se ei tunnu vielä mun jutulta. T. tuleva Aira Samulin
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #919 : 15.10.14 - klo:12:00 »
Hiukset kertovat, että kampaamoon olisi aika varattava, ei auta ei. Nyt sitten reippaana tyttönä mietinkin, että repäisisikö kerralla pixien, long bobin vaiko tasoittaisi vain sen tarvittavat, eli ainakin 10cm... Mitä arvelette? Niin joo, ja omaa väriä kasvatan myös...

(kuva pienenee hetken kuluttua...)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #920 : 15.10.14 - klo:12:09 »
^^ Miksei tuo toimisi, kyllähän sekä pää alaspäin oleminen että hieronta lisäävät hiuspohjan verenkiertoa? Ihan loogiselta kuulostaa. :ts

Joo, mutta väittävät että tuolla keinoin saisi tuuman viikossa! Mä olisin ihan tyytyiväinen, jos mitään tavallista nopeampaa kasvua edes näkisi :D

Okei, no tuuma viikossa on ehkä aika... toiveajattelua. :D Mutta kyllähän se pienikin kasvun nopeutuminen aina mieltä lämmittää. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #921 : 15.10.14 - klo:12:13 »
Kathyllä ja Shirleyllä on molemmilla tosi nätit hiukset, kiitos kuvista! :)

Olen yrittänyt uskotella itselleni, että ihan rennolla asenteella tässä kasvatellaan, mutta yhtäkkiä alapäärasva päänahassa ja pään roikottaminenen alaspäin vaikuttaa ihan varteenotettavilta vaihtoehdoilta.  ;D Oliskohan mun talven projektina hiusten kasvunopeuden maksimointi... Joo lähdenpäs ilmoittautumaan ennan seuraksi sinne epätoivoisiin kasvattajiin. :D

Käyn vuorotellen kirjottelemassa tänne suunnitelmallisesta kasvatuksesta ja toisiin ketjuihin leikkaamishimosta, eli vissiin aika epätasapainoinen olo mulla tässä tukassa. Haluaisin kokeilla kerrostaa tukkaa, mutten tiedä yhtään miltä se näyttäisi tämän mittaisissa hiuksissa. Ainakin hiuksiin saisi jotain uutta, vaikka pituus pysyisi samassa. Mun pitää varmaan siirtyä lukemaan ketjua hiusmallikriiseistä.

Edit: nuhainen, mun mielestä sulla on kaunis oma väri. Mää leikkaisin sinuna sen long bobin. Tottakai kaiken värjätynkin voi leikata kerralla, mutta omalla kohdallani pyrkisin tekemään jonkun tuollaisen "välivaiheen" kaikkien turhien kriisien välttämiseksi. Sen lopunkin värjätyn saa siitä polkasta aika helposti pois jos vielä haluaa. :) Tsemppiä päätökseen, seuraan mielenkiinnolla mihin ratkaisuun päädyt!
« Viimeksi muokattu: 15.10.14 - klo:12:18 kirjoittanut elly »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #922 : 15.10.14 - klo:12:33 »
^ Eikös tuo Kathyn linkissä oleva Monistat-voide ole virallisesti vaginal cream? Aiheesta löytyy muistaakseni pitkä keskustelu LHC-foorumilta. Siihen kuin lisätään inversion method kaveriksi, niin kyllähän se kaikinpuolin fiksulta touhulta kuulostaa.  ;D

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #923 : 15.10.14 - klo:14:47 »
Mä olen kokeillut tuota Daktarinia, enkä huomannut kasvussa muutosta :D Mutta ihan lääkinnälliseen käyttöön käytin päänahan ihottumaan säännöllisesti pidemmän aikaa. Mutta olin jo silloin kuullut tuosta, että jotkut käyttää sitä kasvua stimuloimaan ja seurasinkin, josko huomaisin mitään kasvun nopeutumista, mutta nou nou  ;D
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #924 : 15.10.14 - klo:20:06 »
Hiukset kertovat, että kampaamoon olisi aika varattava, ei auta ei. Nyt sitten reippaana tyttönä mietinkin, että repäisisikö kerralla pixien, long bobin vaiko tasoittaisi vain sen tarvittavat, eli ainakin 10cm... Mitä arvelette? Niin joo, ja omaa väriä kasvatan myös...

Mielestäni värin kasvatuksen kannalta ei long bob ole vaihtoehto; joko kaikki värjätty pois, tai sitten tasoitat sen verran pituudesta kuin muuten kunnon puolesta tarvitsee. Ihan yhtä häiritsevä se väriraja valitettavasti on pitkässä polkassakin; eri juttu varmaan olisi, jos väriä jäisi vain muutama sentti latvaan - ja sittenkin voisi ehkä miettiä, kannattaisiko kaikki väri leikata pois. Jos olet "henkisesti pitkätukkainen", niin älä leikkaa.  :) Jos taas väri on tärkeämpi, niin sulla on jo niin pitkällä tuo oman värin kasvatus, että ei tarvitse pixietä leikata. Vähän pidempi lyhyt malli riittää helposti!

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #925 : 15.10.14 - klo:22:16 »
Kiitos ihanista kommenteista! <3 Mulla tämä kasvatusprojekti onkin tainnut olla enemmän hiusten kunnostusprojekti. Mittaa ei ole tullut kovinkaan huimasti lisää näiden kahden vuoden aikana, mutta kunto on parantunut ihan selvästi. Olihan miulla välillä melkein vyötärömittaiset hiukset, mutta latvat näytti aika kamalilta. Mutta nyt viimeisen leikkaamisen jäljiltä taitavat vaalennetutkin osiot olla suurin piirtein poissa. Ja parasta hiuksissa on kiilto, vaikkakin kiiltävä ja liukas hiuslaatu tekee kampausten tekemisestä aika mahdotonta.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #926 : 16.10.14 - klo:11:05 »
Oman kokemuksen pohjalta sanoisin, että leikkaa ensin vaan reippaasti latvasta se huono osuus pois tai sitten se pitkä polkka.

Mulla oli pari vuotta sitten vähän samankaltainen tilanne ja hetken mielijohteesta leikkasin lyhyen polkkatukan. Heti kun kotia pääsi niin kadutti ja vieläkin välillä mietin, että kuinka pitkä tukka jo olisi jos ei olisi niin reilusti mennyt pätkäisemään.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #927 : 16.10.14 - klo:12:21 »
Mulle sattui eilen moka kampaajalla ja vieläkin ihmettelen et miten tässä näin kävi  ::)
Tukka oli venähtänyt tosi pitkäksi ja olin päättänyt että leikkautan siitä noin viisi senttiä pois, on sitten takaisin mun omassa pituudessa. Ok kampaaja leikkasi sen noin viisi senttiä, mutta tukka tuntui edelleen pitkältä mun mielestä. Pyysin siitä vielä lisää pois, ja lopputulos miellytti mua kampaajalla katsottuna. Kotiin päästessäni katsoin peiliin ja tajusin että voi elämä, mulla ei ole ollut näin lyhyttä tukkaa 15 vuoteen ja tää ei ole mun juttu ollenkaan. En tajua miksi se näytti niin pitkältä kampaajan peilissä, mut lopputuloksena menee puolisen vuotta ennen kuin tää on taas mieleinen. Hiukset oli vieläpä hyvässä kunnossa, joten edes millään leikkauksen tarpeella en voi tätä lohdutella itselleni. Noh, ehkä tähän voi nyt sitten kokeilla jotain uusia kampauksia tai jotain  :P Harmittaa vietävästi!

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #928 : 17.10.14 - klo:13:46 »
Katselin taas "Karvan mitalla"-ketjua ja ihmettelin tätä oman projektin hitautta. Minulla on melkein saman pituiset hiukset kuin kaksi vuotta sitten  0_0 Ihan erilaiset kuitenkin laadullisesti. Tasapitkät ja hyväkuntoiset. En ole ennen näin tietoisesti kasvattanut hiuksia, enkä vieläpä niin että samalla väriä pois. Käsittämättömän pitkä projekti. Nyt on vahvistunut käsitys omasta hiustyylistä, enkä tee enää mitään harkitsematonta. Ainoa "kokeilu" mitä vielä olen tekemässä on hiusten kasvattaminen todella pitkiksi. Yli BSL on oman mittapuun mukaan sellainen. Alkaa vain tuntua aika tylsältä tämä kasvatus. Olen jo harkitsemassa osittaisia etuhiuksia.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #929 : 17.10.14 - klo:16:10 »
En enää pysty nukkumaan hiukset auki, koska latvat menevät takkuisiksi, joten nyt on pitänyt alkaa viritellä yökampauksia joilla saan latvat turvaan. Kokeilin yöllistä sukkanutturaa yhdellä valkilla ja tuli tosi kivat, isot kiharat. Tukka sai vielä kivasti nostetta, kun kasasin hiukset päälaelle. Kannattaa kokeilla!

Tällaiset syherötkin olen monesti yöksi laittanut, mutta niistä tulee paljon säkkärämmät ja peikkomaisemmat kuin valkilla/sukalla tehtynä. Mielipidekysymys tietenkin, että minkälainen look miellyttää omaa silmää. :D

Onko muillakin täällä käytössä jotain yökampausvirityksiä?
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)